Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

4 gode stoppere burde holde i massevis. Men jeg er enig i at Liverpool må ta en vurdering i forhold til skadene på Agger. I fjor hadde dere Hyypia, som selvsagt kan bli et savn i skadesituasjoner, men om Kelly klarer å slå til tror jeg ikke det er så stor nødvendighet som du mener Kjakan. United har jo 3 rene midtstoppere, en tidligere midtstopper som er omskolert (Brown), en potet (O'Shea), og en som aldri burde nærme seg midtforsvaret (Neville). Vil tro at noen av backene deres har egenskaper som også kan brukes på samme måte som O'Shea eller Brown?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 gode stoppere burde holde i massevis. Men jeg er enig i at Liverpool må ta en vurdering i forhold til skadene på Agger. I fjor hadde dere Hyypia, som selvsagt kan bli et savn i skadesituasjoner, men om Kelly klarer å slå til tror jeg ikke det er så stor nødvendighet som du mener Kjakan. United har jo 3 rene midtstoppere, en tidligere midtstopper som er omskolert (Brown), en potet (O'Shea), og en som aldri burde nærme seg midtforsvaret (Neville). Vil tro at noen av backene deres har egenskaper som også kan brukes på samme måte som O'Shea eller Brown?

4 gode stoppere holder ja, spesielt med ungutter som Kelly og San Jose i bakhånd. Problemet er at vi ikke har noe fjerdrevalg pr dags dato. Vi har rundt £15-18M å handle for, da er det bare logisk at man styrker der vi er svakest.

Akkurat nå mener jeg at det er (prio rekkefølge) :

1: Klassisk vingtype

2; Stopper

3: backup offensivt for Torres/Gerrard

4: backup - sentral midtbanespiller med mer offensive gener en Leiva.

Tror Benitez vil hente inn 2 av disse spillertypene.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror Babel slår gjennom i år. På venstrekanten er vi sikret med vinger. På høyrekanten har vi Kuyt som ikke er en tradisjonell ving, men som utfylles av Johnson som ikke er en tradisjonell back.

Jeg håper Rafa svir av alle pengene på en spiller, fortrinnsvis en av typen du har på tredjevalget.

Lenke til kommentar

Sikter du til meg?

Da vi kjører ensom spiss mesterparten av kampene og vår formasjon er lagt opp sånn er alternativ spiss svaret. Kjøpe inn Villa og sette ham på benken liksom, ser du hvor jeg vil hen?

Alternativ midbane som har sterke offansive kvaliteter som kan være erstatter ved skade på Gerrard, Mashe eller Aquilani. Samt byttes med Mashe i hjemmekamper der vi spiller mot elleve mann i forsvar.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Salget av Alonso bekymrer meg....Vet ærlig talt ikke hva dette vil gjøre med angrepet vårt.

Selvsagt er ingen uerstattelige, men det er faktum at seiersraten var halvert uten Alonso på banen, nå er han ute permanent. Er det rart jeg er worried?

Babel fikk utallige sjanser i fjor. Han var elendig, forsatt tro på ham som spiller, men det koster å bruke spillere som ikke innfrir.

Edit: Babel fikk ikke så mange sjanser som spiss, men han spilte mye på ving. Han avsluttet når han burde sentre og sentret når han burde avslutte, viste egentlig null spillforståelse. I tilegg rotet han vekk ballen uendelig mange ganger, manglet Gyroen som jeg pleier å si.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Når skal folk skjønne at vi ikke vinner serien ved å kjøpe stallspillere? Hvorfor skal vi kjøpe spillere som fungerer som backup?

istedet for bare å komme med utsagn om at andre tar feil. Hva med å forslo spillere / typer du vil ha inn? Bidrar jo bare med masse kritikk i diskusjonen. Du spurte meg om å vise at Liverpool har den dårligste bredden av topplagene på midtstopperplass. Etter at jeg la frem et utfyllende svar ble det stille fra ditt hold, antar at det er fordi du er enig i at du tok feil. Liverpool har den dårligste dekningen på midtstopper plass av alle topp-lagene i ligaen.

Det motsatte av stallspillere er jo spillere som kan gå rett inn i første ellveren. Hvem vil du da ersatte i dagens ellver?

Lenke til kommentar

Må si meg enig med kjakan her faktisk. Synes det er skummelt tynt bak der, men samtidig har jeg stor tro på Kelly og vil ikke stoppe hans utvikling heller. Men hadde følt meg langt tryggere om vi får inn en potet som kan spille både HB og i midten. Spør du meg er slike typer vel så viktige for å kunne ta gull som alle andre som spiller fast i førsteelleveren. Man vinner ikke uten en stor og bred tropp.

Lenke til kommentar
City? Arsenal? Chelsea?

Vennligst utdyp.

Bare se på troppene da. Tar med de som har topp-serie erfaring fra en stor liga.

Liverpool 3 stoppere:

Carragher - Skrtel - Agger

Chelsea 6 stoppere:

Terry - Alex - Carvalho - Ivanovic - Belletti - Mancienne

Arsenal 5 stoppere :

Gallas - Vermaelen - Djourou - Silvestre - Song

Man City 5 stoppere:

Toure - Lescott - Dunne - Richards - Onuhoa

merk1: Lescott vil bli klar iløpet av 2 dager. Hvis noe skulle feile der vil de hente Upson eller en annen 1.klasses midtstopper i Premier League klasse. Ergo 5 for City.

merk2: Belleti og Song brukes mest som defensiv midtbane, men de kan spille stopper om det behøves.

Denne diskusjonen går også på BREDDE blant midtstopperne og da tenker man ikke på hvilken duo som er best. Her vil vel Liverpool komme på en 3.plass i ligaen med Carra - Agger/Skrtel. Bak United og Chelsea. Men på bredde ligger vi klart på 5.plass akkurat nå. Liverpool 3 vs Utfordrere 5,5 i antall totale midtstoppere med erfaring fra topp nivå.

Det er ganske klart at dette ikke holder. Spesielt når Agger har så store skadeproblemer som han har. Utrolig at folk kan hevde noe annet i mine øyne.

Vi kan også putte Essien inn som midtstopper om det virkelig kniper. Han har bevist der før.

Lenke til kommentar

Da var Aquaman klar for Liverpool. Greit å ha ihvertfall en erstatter på plass. Så får vi satse på at han slår til, og holder seg skadefri fremover!

4 til 8 uker til han er kampklar. Litt av en antakelse, er stor forskjell på 1mnd og 2 mnder uten en sentral midtbanespiller, når serien starter om 1 uke.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...