Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Gerrard vil kunne samarbeide med Torres også i denne formasjonen, + at Torres vil kunne samarbeide med f.eks. Aquilani. Vi må ikke tro at det bare er Torres og Gerrard som kan samarbeide. Hvis det er kunne Torres-Gerrard-samarbeidet vi skal satse på, så kan vi jo like gjerne kjøpe en ny Masche for å holde tett bakover. Kjøper vi en ny midtbanespiller så må jo han også kunne samarbeide med Torres eller den spissen som spiller.

 

Med en ny midtbanespiller med gode offensive ferdigheter så vil vi jo få et sterkere angrep. Men som du sier, med en ren offensiv midtbanespiller blir kanskje laget litt ubalansert. Jeg tror allikevel det finnes en mellomting. En spiller som er bedre offensivt enn Alonso (hvertfall i hodet) men som samtidig ikke blir spillende hengende spiss (Gerrads rolle) er nok kanskje mer på sin plass, ja.

 

Selvsagt må vi ha flere samarbeid enn Torres-Gerrard, for eksempel blir nok Kuyt-Johnson en spennende kobling neste år. Men alt i alt så er Benitez en mann som brenner for 4-2-3-1 formasjonen som han brukte med stort hell i Valencia og ifjor i Liverpool. I bunn og grunn var det 4 poeng og marginer som skilte oss fra Man Utd og ligagullet ifjor. Mye av grunnen til at vi ble så gode var grunnet Torres-Gerrard. (tapte vi en kamp med begge på banen?)

 

Å splitte opp det nære samarbeidet deres med å dra Gerrard ned i en sentral midtbanerolle er "suicide". Jeg mener vi bør hente inn noen som gjør at Gerrard kan forsette i rollen sin. Jeg er selvsagt åpen for forslag, men når vi ser hvilken suksess vi (og Benitez tilbake i tidene) hadde med eksakt den formasjonen vi bruker per dags dato så sier jeg: IKKE SKIFT.

 

Hent Aquilani og kjør han ilag med Mascherano.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syke, syke Real Madrid:

Byr 700 millioner for Ribery! Link: Ribery bud inne fra Real

 

Hvis dette stemmer er det SYKT at de krangler om 5-6 millioner pund som er forskjell på hva Benitez vil ha for Alonso.

 

Skulle Real få inn både Alonso og Ribery er det jo ganske UNREAL hva de har kjøpt og brukt på spillere denne sommeren. Selv Man City blir som Kongsvinger i forhold.

 

Hva har dette å si for Liverpool?

 

mer sannsynlig for at Alonso jakten har mislyktes?

 

lettere å få med Sniejder eller noen andre med på en byttehandel + cash for Alonso?

Lenke til kommentar

Ser at Tottenham vil ha Dossena også nå, om et eventuelt salg til Italienske klubber skulle feile.

 

La ham gå sier jeg, ville virkelig tro på Dossena, han er jo ingen dårlig spiller, men desverre ikke god nokk til Liverpool. Kvalitetene på innleggene er under par, og han har litt å hente på farten. et helt greit salg i mine øyne.

Lenke til kommentar

Ribery må gjerne gå til Real. 1. Da får ikke United eller Chelsea eller noen andre han. 2. Det blir MYE lettere å få tak i Sneijder. Så håper det går. Real blir ikke skikkelig samspilt og gode denne sesongen uansett, så selve laget får vi ta seinere når vi evt. skulle møte de i CL eller noe.

Lenke til kommentar

Har lest meg litt opp på Alberto Aquilani

 

Tror ikke jeg vil ha han som ny spiller og erstatter for Xabi Alonso. I sesongen 08/09 startet han bare 8 (!) serie-A kamper. Han slet med skader hele sesongen og akkurat nå er han også skadet.

 

Nei takk til Aquaman og ser heller at vi da henter inn en offensiv spiller som kan spille hengende spiss som Gerrard idag. Tenker på navn som D.Silva, A.Young, Van der Vaart for £18-25M . Hent inn en av disse og J.Jenas for 8 millioner pund.

 

Gerrard ned sammen med Mascherano, Silva bak Torres. Backups blir da Jenas, Benayoun og Lucas på de 3 sentral midtbane rollene.

Lenke til kommentar
------------- Reina ---------------

Johnson - Skrtel - Carra - Insua

------------- Masche -------------

------- Gerrard - ? ---------------

Kuyt------------------------- Riera

---------------Torres--------------

 

Tror vi trenger bedre vinger for å spille den formasjonen.

Kuyt og Riera er ikke akkurat de som dribler seg forbi 2-3 mann og leverer ett herlig innlegg. (Riera har kanskje gjort dette én gang tho)

Lenke til kommentar
Glemmer folket at vi har Bønna? Brillierte jo når han fikk tillit sist sesong. Foretrekker han på venstrevingen fremfor Riera for å være helt ærlig, selv om hans naturlige posisjon er der Gerrard spiller nå.

 

Han er en perfekt joker for oss, og ett godt andrevalg når vi har skader.

Foretrekker han i den rollen han er i nå. :)

Lenke til kommentar

¤ Negredo og Aquilani klare for Liverpool

 

¤ Cattermole på vei

 

¤ Billige forsvars cover

 

Rykte-vidunderet "coccamocca" skriver følgende i tråden sin på United.no:

 

Alvaro Negredo og Alberto Aquilani skal være klare for Liverpool. I tillegg skal Liverpool ha lagt inn et nytt forbedret bud på Wigan's Lee Cattermole.

Tipper Negredo kommer sammen med en bunke med cash på første fly fra den spanske hovedstaden. £20-£22 tipper jeg vi får i cash i tillegg til spissen for Alonso. Som jeg har nevnt flere ganger så er Benitez virkelig ute etter Cattermole.

 

Cattermole vs J.Jenas

 

Både Jermaine Jenas fra Tottenham og Cattermole fra Wigan har vært koblet til Liverpool i sommer som cover for Macherano/Alonso erstatter.

 

Jenas for rundt £7-9M og Cattermole for £10-12. Hvis Benitez MÅ hente en av disse, hvem velger dere? Selv føler jeg det hadde vært mest value med Jenas som cover for Aqua/Macherano da han vil bli rundt £3-5M billigere. Han scorer mye mål og behersker "Alonso rollen" rimelig bra på Tottenham.

 

Forslag til billig forsvarspakke:

Hva sier du til 4 millioner pund for disse 2:

Rutinert Høyreback og Midtstopper/Venstreback med over 500 Premier League kamper til sammen.

 

Mange har jo pratet om at vi trenger å styrke forsvaret med backuper. Jeg mener vi burde hente inn en 32 år gammel høyreback som har rundt 240 kamper fra Premier League og 19 kamper for Englands landslag. Spilleren er free-agent og kan dermed komme gratis til klubben. Danny Mills er navnet og jeg tror det er en bra løsning sammen med Degen/Darby for årets sesong m.t.p cover til G.Johnson på høyrebacken.

 

For 4.midtstopper burde vi prøve oss på Distin for £4M fra Portsmouth som kan både spille midtstopper og venstreback. Han er 1.92 og ganske god på defensive dødballer, men desverre håpløs på offensive dødballer. Distin er 31 år og kommer fra Pompey han har rundt 270 kamper fra engelsk toppserie.

 

Disse to spillerne blir billige, har rutine og vil tåle å sitte på benken for Liverpool. Ergo mener jeg dette er perfekt så vi kan "utsette" våre backup problemer med en sesong og spare mest mulig penger til å få inn spillere lenger frem på banen.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Tror du/dere stoler litt for mye på den cocca-fyren.

Visst dette stemmer, hyll coccamocca, men jeg har mine tvil.

 

Vi får teste han da. Her er en liste med spillere som Cocca mener bare er kontrakt forhandlinger unna respektive overgang.

 

Alberto Aquilani til Liverpool

Alvaro Negrado til Liverpool

Fabian Delph til Aston Villa

David Bentely til Aston Villa

Tuncay til Aston Villa

Rasmus Elm til Everton

Benjani til Pompey (lån)

 

av disse 7 tipper jeg han vil treffe med 5 eller flere.

Lenke til kommentar
Tror du/dere stoler litt for mye på den cocca-fyren.

Vel, det er en grunn til at vi stoler på han. Selvfølgelig er ikke alt 100%, men det har hendt så mange ganger før at han melder fra om overganger før selve media har begynt å spekulere og at overgangen deretter viser seg å stemme. Husker bl.a. dos Santos-overgangen fra Barca til Spurs. Den meldte han fra om flere uker før det hadde svirret noen som helst rykter.

Lenke til kommentar
Tror du/dere stoler litt for mye på den cocca-fyren.
Husker bl.a. dos Santos-overgangen fra Barca til Spurs. Den meldte han fra om flere uker før det hadde svirret noen som helst rykter.

 

+1

 

For ikke å snakke om Sven G Eriksson som Mexico sjef. Dette ble meldt av han minst 2 uker før første tabloid avis tok det opp.

 

han sitter på info, det er det ingen tvil om. Seff stemmer ikke alt 100%, men han er 25x bedre en Nettavisen (referer fra eng tabloider).

Lenke til kommentar

Tidene forandrer seg ser eg.

 

Liten update fra coccamocca:

 

Noen viktige oppdateringer angående United.

 

Masse om overganger

 

Dette er jo 0 verdt uten at du nevner link til nettsiden du har fått det fra.

 

Etter det jeg erfarer er Ronaldo og John Terry klare for Liverpool i en overgang på 15.mill pund pr spiller. Overgangen skjer Fredag med pressekonferanse Lørdag. Dette skjer etter hva jeg erfarer om ikke spillerne ombestemmer seg i 12.time.

 

Følg opp disse 7 du nevnte nå Kjakan. Vil være stilig å faktisk se hvor mye cocca-mocca faktisk "vet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...