Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Rett meg hvis jeg tar feil.

 

Spearing banker hardt på døra, og vil nok få prøve seg denne sessongen,Darby er også britisk,Martin Kelly og Irwin for å nevne noen. Så joda -vi har britiske talenter.

 

Ok. Hjelper vel lite når de ikke får prøve seg så mye da. Wenger er milevis foran Benitez (og kanskje en kilometer eller to foran Ferguson) når det gjelder talentutvikling.

 

Ja Wenger er flink han. Men har du lest boka "Den Forsvunne Diamant" ? Noe må man jo ta med en klype salt, men det kom mye rart frem om både Wenger og Fergusons "talentutvikling". Skal ikke gå mer inn på det, pga. denne tråden handler om Liverpool, og ikke menneskehandel.

 

Edit: Jepp, jeg også stiller meg positiv til ShareLFC

Endret av Macbook24ghz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rett meg hvis jeg tar feil.

 

Spearing banker hardt på døra, og vil nok få prøve seg denne sessongen,Darby er også britisk,Martin Kelly og Irwin for å nevne noen. Så joda -vi har britiske talenter.

 

Ok. Hjelper vel lite når de ikke får prøve seg så mye da. Wenger er milevis foran Benitez (og kanskje en kilometer eller to foran Ferguson) når det gjelder talentutvikling.

 

Ja Wenger er flink han. Men har du lest boka "Den Forsvunne Diamant" ? Noe må man jo ta med en klype salt, men det kom mye rart frem om både Wenger og Fergusons "talentutvikling". Skal ikke gå mer inn på det, pga. denne tråden handler om Liverpool, og ikke menneskehandel.

 

Edit: Jepp, jeg også stiller meg positiv til ShareLFC

Du mener den fantastiske boka som er skrevet i beste Michael Moore stil? Å som er mest opptatt av å skape blest fremfor å få frem en objektiv og faktabasert mening? Den skal du virkelig ta med en klype salt.

Lenke til kommentar

The writing is on the wall:

 

Xavi med skriftlig overgangssøknad

 

Alonso har ifølge Liverpool Echo lagt inn en skriftlig overgangssøknad hvor han ønsker seg vekk fra Liverpool. Dermed virker man å nærme seg en konklusjon på overgangssagaen som vil sende midtbanespilleren til den spanske hovedstaden for i underkant av 300 Mill.

Lenke til kommentar

Alonso er da som jeg skrev for et par dager siden tapt for Liverpool.

 

Hvem vil vi ha inn som erstatter / erstattere?

 

Tror Benitez vil ha inn Silva eller A.Young samt Cattermole.

 

Da vil han ha muligheten til å benytte Benayoun - Gerrard - Lucas - Cattermole på plassen ved siden av Macherano. Hvis Gerrard går ned vil da den offensive nye spilleren ta plassen til Gerrard som hengende spiss.

 

Utover det så har vi også et par små hull i backup av forsvaret, en ny midtstopper løser mye av dette da det kan frigjøre Carragher til høyreback oppdrag samtidig som vi vil ha Degen + Darby i den rollen.

 

Tror Benitez henter inn 3 spillere i dette overgansvinduet:

 

¤ Forsvarspiller (midstopper, Turner og Distin er targets)

¤ Defensiv midtbanespiller (type Cattermole)

¤ Offensiv midtbanespiller (type Silva/Young)

Lenke til kommentar

Et tilfelle av en bruker som hengte ut en annen som "brainwashed", samt den aktuelle brukers respons på uthenging (og litt annen diskusjon) er fjernet. De involverte brukerne bes lese de spillereglene som eksisterer for dette forumet. Som på fotballbanen så vil ikke grisetakling hvor man tar spiller fremfor ball aksepteres.

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert. Vi vil ikke kapre den til slik diskusjon :)

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skal han hente en ny midtstopper? Vi har 3 sterke kandidater der allerede. Skrtl, Agger og Carra. Blir Glen Johnson skadet så går Carra ut på høyre. Og vi er like sterke i midt forsvaret som før.

 

Fordi skal man ha en tropp som duger så kan man ikke belage seg på at vi ikke får mer en 1 skade av gangen.

 

Blir Johnson skadet dagen før seriestart har vi følgende tilgjengelige forsvarspillere som har A-lags erfaring:

 

Venstrebacker: Insua

Høyrebacker: ingen (Degen eller Darby uten PL/CL erfaring må spille da)

Midtstoppere: Carragher og Agger

 

vi har altså da bare 3 (!) forsvarspillere i A-stallen tilgjengelig for spill.

 

Skrtel og Aurelio vil være ute i 2-3 uker og miste hele August mnd.

 

Jeg og Rafael Benitez mener at dette er for tynt, derfor snakkes det hele tiden om at han er ute etter å styrke forsvaret. Man vinner ikke Premier League ved å satse på at hele lagdeler holder seg skadefrie.

 

Pr dags dato har vi altfor tynn bredde i forsvaret. Husk at vi har mistet Hyppia, Dossena, Arbeloa og bare fått inn G.Johnson. Sier seg selv at vi må handle inn noe her.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skal han hente en ny midtstopper? Vi har 3 sterke kandidater der allerede. Skrtl, Agger og Carra. Blir Glen Johnson skadet så går Carra ut på høyre. Og vi er like sterke i midt forsvaret som før.

 

Fordi skal man ha en tropp som duger så kan man ikke belage seg på at vi ikke får mer en 1 skade av gangen.

 

Blir Johnson skadet dagen før seriestart har vi følgende tilgjengelige forsvarspillere som har A-lags erfaring:

 

Venstrebacker: Insua

Høyrebacker: ingen (Degen eller Darby uten PL/CL erfaring må spille da)

Midtstoppere: Carragher og Agger

 

vi har altså da bare 3 (!) forsvarspillere i A-stallen tilgjengelig for spill.

 

Skrtel og Aurelio vil være ute i 2-3 uker og miste hele August mnd.

 

Jeg og Rafael Benitez mener at dette er for tynt, derfor snakkes det hele tiden om at han er ute etter å styrke forsvaret. Man vinner ikke Premier League ved å satse på at hele lagdeler holder seg skadefrie.

 

Pr dags dato har vi altfor tynn bredde i forsvaret. Husk at vi har mistet Hyppia, Dossena, Arbeloa og bare fått inn G.Johnson. Sier seg selv at vi må handle inn noe her.

 

Joda, du har et point her. Men nå som Alonso går så burde første prioritet være å skaffe en som tar over hans rolle i laget. Derfor foreslår jeg også Luca Cigarini, som er nevnt tidligere i tråden. En spiller type som lik Alonso. Vi har jo også Lucas som kan mestre denne rollen. Men så klart, han er ikke i samme kaliber som Alonso. Så kanskje vi skal bruke pengene på noe skikkelig, som David Silva. For å styrke det offansive?

Lenke til kommentar

Alonso har pasningstyrke og et hode som vet når det skal roes ned. Samt flink å plassere seg å dermed stoppe et angrep veldig effektivt i motsetning til Masche som er som en halsende hund etter stort sett. Lucas er ikke i nærheten av å innha kvalitetene som skal til for å erstatte Alonso umiddelbart.

 

Dette betyr nok at Gerrard blir mer bundet til det defensive og samarbeidet til Torres vil forvitre noe. Men ser man på tidligere sesonger har jo Alonso bare hatt en eller to skikkelig gode sesonger. Å et kjøp av mer kreativ spiller kan jo slå positivt ut siden det vil avlaste Gerrard når han har sine dårlige dager selv om det ikke er mange av dem. Nå sier jeg ikke at Alonso ikke er veldig kreativ, men er han er noe nøktern i de valgene han tar. Han har det defensive mer i hode enn det offensive.

Lenke til kommentar

Dossena er så godt som solgt ja, selv om overgangen ble satt på vent.

 

Men vi trenger nok å hente inn forsterkninger på alle steder. En ny midtstopper / høyre back, sentral midtbane/defensive, og en offensive spiller som David Silva. På spiss rollen er vi gode nok mener jeg, med Torres og Voronin.

 

Noen ideer om hvem dere tror klubben henter inn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...