Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var Arbeloa vekk, hadde sansen for han...Skjønner egentlig ikke helt det sportslige aspektet hans ved å gå til Real Madrid da han sansynligvis kommer til å være et klarere andrevalg der enn han ville vært hos oss. £3,5M synes jeg er lite, selv om han kun har ett år igjen av kontrakten.

Lenke til kommentar
Ser poenget ditt godt. Tror nok Xabi evt. hvis han skulle dukke opp i Real trøye at han har 11'er plass, men Arbeloa burde vel dra til en annen klubb isåfall om han drar. Hvis vi får solgt Xabi. Vil da Benitez legge inn et bud på Silva? Blir vel litt kunkuranse ettersom ManUtd også er ute etter spilleren...

Det håper jeg virkelig ikke da vi heller må prioritere å erstatte Xabi direkte, det gjør ikke Silva. Dessuten mener jeg egentlig Sneijder er et smartere kjøp.

 

Virker som vi får svar i denne sagaen ganske i løpet av ikke altfor mange dagene hvertfall. Det er jo flott i og for seg. Også får vi mye cash inn også mest sannsynlig £25-30M et sted for Xabi tipper jeg, pluss £9-10M for Dossena og Arbeloa. Dossena trengs ikke å erstattes, usikker på Arbeloa. Jævlig skummelt om Johnson blir skada spør du meg, men kan sikkert gå greit, gikk i fjor. Så da har vi opp mot £40M (+evt andre penger vi har til overs) vi kan bruke på å erstatte Xabi og evt styrke stallen.

Lenke til kommentar

Latterlig lav sum vi fikk da. :(

Tenker Xabi óg blir solgt nå, er snakk om at klubbene er uenig om £4 mill. i følge Marca.

 

ps: nå er det Hull-Bejing på Canal+sport, i Asia Trophy, der vi tapte i finalen i fjor. Bolton spilte mot Tottenham todligere i dag, Spurs vant 1-0

Lenke til kommentar
Det håper jeg virkelig ikke da vi heller må prioritere å erstatte Xabi direkte, det gjør ikke Silva. Dessuten mener jeg egentlig Sneijder er et smartere kjøp.

 

Virker som vi får svar i denne sagaen ganske i løpet av ikke altfor mange dagene hvertfall. Det er jo flott i og for seg. Også får vi mye cash inn også mest sannsynlig £25-30M et sted for Xabi tipper jeg, pluss £9-10M for Dossena og Arbeloa. Dossena trengs ikke å erstattes, usikker på Arbeloa. Jævlig skummelt om Johnson blir skada spør du meg, men kan sikkert gå greit, gikk i fjor. Så da har vi opp mot £40M (+evt andre penger vi har til overs) vi kan bruke på å erstatte Xabi og evt styrke stallen.

 

Hvis vi går ut i fra regnestykket ditt så kan det jo bli noen fine signeringer i løpet av sommeren, hvis ikke penger skal brukes til å finansiere deler av gjelden vår som noen aviser spekulerer i.

 

Ser at flere aviser melder at Rafa vil ha Aquilani for £16M. Da har vi £24M igjen som kan brukes på en ving og spiss. Selv om jeg føler at spiss ikke nødvendigvis er førsteprioritet da jeg tror Voronin kan være en god backup om vi ikke låner han ut eller selger han.

Lenke til kommentar

Synes det er merkelig at Benitez ikke har brukt Real Madrids interesse til å sikre seg 20-22 mill pund + en god spiller (= £30-35M i verdi) for Alonso.

 

Nå ender vi opp med å ha brukt hele sommeren på å håpe at Alonso blir eller at vi får en god pris. Det spekuleres nå i at vi vil få rundt £26-28 millioner for Xabi, altså ca £30 til sammen med Arbeloa.

 

Dette er etter min mening alt for lite.

 

Erstatter:

 

Jeg ønsker at vi henter inn:

 

Jermaine Jenas (£10-12M, erstatter for Alonso)

Ashley Young (£25-28M, Offensiv alternativ som hengende spiss og ving)

Silvain Distin (£3-4M, kan spille midtstopper og høyreback)

Lee Catermole (£8-10M, midtbane backup for begge sentrale plasser)

 

Får vi inn disse spillerne eventuelt 4 andre i samme spillerkategorier så har vi gjort en av de beste sommerne overgansmessig på mange år.

 

Sammen med Voronin og G.Johnson vil vi da ha forsterket stallen enormt siden ifjor.

 

Rent finansielt så tror jeg vi må ut med £45-48M for disse. Vi har £35-40 fra salg av Dossena, Arbeloa og Alonso. Legger vi til et par gjemte millioner så er vi ikke langt unna å kunne hente denne kvartetten.

 

BTW: Hvis vi ikke får "drømmeerstatteren for Alonso":

Hva med å hente inn en offensiv spiller og sette Gerrard sammen med Macherano? Tenker da en hengende spiss eller en Van der Vaart type som kan spille bak Torres i 4-4-1-1. Mulig vi taper for mye på dette med at samarbeidet med Torres er Jeopardy og Gerrard/Torres spiller så bra sammen idag.

Lenke til kommentar

Jenas?? Cattermole?? Herre.. 2 av de jeg MINST ønsker som erstattere.. Jenas var talent i Newcastle for 5 år siden, men nei takk (gjerne med store bokstaver.)

 

Cattermole var også et stort talent for 2-3 år siden, men har totalt stagnert. Er et arbeidsjern av dimensjoner, og helt klart en grei spiller, men erstatter for Alonso? Aldri. Da vil jeg heller hente tilbake gode gamle Danny Guthrie.

 

Distin og Young er 2 spillere jeg gjerne ser i drakten, men Young blir nok meget, meget dyr. Skal vi ha en erstatter for Alonso må vi nok langt utforbi England.

Lenke til kommentar

Gerrard har vel vendt seg mer til en offentlig spillestil, og vil derfor etterlate seg et tomrom vis han skal være sentral midtbane. Jeg ser helst at vi kjøper en ny ren erstatter til Alonso, ikke noe venstrekant/spiss.

 

Men vi kan jo bruke Mache+Bønna i midten, og kjøpe en litt billigere sentral midtbane backup + 1 kvalitetsspiller.

Lenke til kommentar

Har nevnt navnet før og sier det igjen; Luca Cigarini.

 

Så han for Italia U21 og må si at dette er det nærmeste jeg har sett en spiller som ligner Alonso. Spiller for Napoli og er vist et stort, stort talent. Hent han først som sist og match han fra starten av! Han kom fra Atalanta til Napoli iår, så blir vell ikke billig, men dette var en ny Alonso. Eksakt samme spillestil.

 

 

En liten video av vidundergutten

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

Vi må jo også begynne å hente inn engelske spillere for å takle regel endringene i Engelsk fotball som starter om 12 mnd.

 

Derfor foreslo jeg en rekke engelske navn, tre fluer i en smekk.

 

¤ Gode spillere til klubben.

¤ Engelske for regelendringene.

¤ Tilhørlighet til Storbritania.

 

Personlig synes jeg det er en skam at for så store lag som Chelsea - Liverpool og Arsenal så spiller det vel bare til sammen rundt 7-8 britiske spillere som er faste i start oppstillingene.

 

21% er for dårlig når det kommer til disse lagene.

 

United hjelper på med å dra opp statistikken med sine rundt 5 faste i en toppet ellver.

Lenke til kommentar

Regel endringene er basert på UEFA sine regler om et vist antall "home-grown players" i troppene på matchday.

 

Det er dog ikke 100% at det blir slik, men alt tyder på det da lag som United og Chelsea har gått ut å sagt at de støtter en modell av det som UEFA har for sine CL og EL kamper.

Lenke til kommentar

Har verken blitt bekreftet eller bestemt med den regelen, og i allefall ikke om 12 mnd. Selfølgelig vil det bli innført en eller annen gang, men om 12 mnd tviler jeg sterkt.

 

Tror også klubbene får et par år på seg før regelen trer igang når den er bestemt.

Lenke til kommentar
Har verken blitt bekreftet eller bestemt med den regelen, og i allefall ikke om 12 mnd. Selfølgelig vil det bli innført en eller annen gang, men om 12 mnd tviler jeg sterkt.

 

Tror også klubbene får et par år på seg før regelen trer igang når den er bestemt.

 

Takk, var det jeg trodde. Kunne ikke skjønne at et slikt vedtak kunne ha gått meg hus forbi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...