Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Hmmm ser veldig ut som Alonso går nå, noe som jeg begynner å synes er greit. Jeg mener det er like greit å gi slipp på han når han ikke vil være i klubben. Spillerene skal blø for drakta, synes det er en ære å ha den på. Men hvem som erstatter? Aqulani? som har vært skadeplaget en hel sesong, hmmm håper ikke det.

 

Samme sak med Mache. vil han gå så la han gå, hvis vi får nok penger på bordet. Enkelere å erstatte han enn Alonso hvertfall.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vi Sneijder og Negredo + £25-30M i cash for Xabi og Arbeloa OG kanskje rundt £30M for Masche, vil vi sitte igjen med to meget gode spillere og mellom £50-60M i cash. Finner vi ikke et par gode erstattere for Xabi og Masche for de penga er det bare å gi opp altså. Men samtidig har jeg vanskelig for å se hvem det kunne være da. Har lyst på Toure fra Barca, men det er vel lite realistisk. Negativ til å hente Aquilani egentlig. Flamini virker som en spennende tanke spør du meg. God og med erfaring fra ligaen. Ellers er jo jeg svak for Van der Vaart jeg da. :hmm: Men tror uansett hvor mye penger vi sitter igjen med, at det blir vanskelig å erstatte både Masche og Xabi.

Lenke til kommentar

Hvor kommer greia med at Masche skal dra fra? Altså, kona har jo ikke tilatelse til å bo i England, men det betyr jo ikke automatisk at han skal dra. Ryktene rundt ham har vært ganske rolige, i alle fall de siste ukene. Jeg tror det er bare Xabi som drar, og det er nok det beste nå. Å erstatte begge to samtidig vil være nærmest umulig i mine øyne.

 

Selger vi Xabi og Arbeloa, og får £25M pluss Negredo og Snedjer har vi gjort en meget god handel. Da kan vi hente inn en erstatter for Xabi (kjære Gud, la det være Flamini), og kanskje Distin i forsvaret. Altså Degen har jo greid det umulige, han har spillt vel 3 kamper uten å skade seg. Han kan vel være cover-up i de lettere kampene, og da slipper vi å kjøpe inn en erstatter for Arbeloa også. Van der Vaart kan vel også hentes inn for en god penge, da Real nok vil prøve å bli kvitt han i likhet med Huntelaar, Snedjer og flere andre.

Lenke til kommentar

Blir skikkelig lei meg om Alonso drar, men sier ikke nei takk til en stor sum penger+Snejder.

 

Kjenner jeg gleder meg skikkelig til PL nå. Kommer fortsatt ikke over at vi ikke vant sist sesong selv om vi tapte færrest kamper, slo United og Chelsea både hjemme og borte,

scorte flest mål, og hadde best målforskjell. Håper United merker tapet av Ronaldo. De gjorde det ganske dårlig uten han i starten av sist sesong hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar

39 runder i nye Premier League

 

Det har lenge vært spekulert i om FA vil etter press fra sponsorer innføre en "39.runde" i Premier League. Denne runden skal spilles utenfor U.K og da selvfølgelig på en nøyral bane.

 

2 modeller for denne "39 runden" er satt opp:

 

a) nr 1 spiller mot nr 2 osv

a) nr 1 spiller mot nr 11 osv og nr 2 spiller mot nr 12, nr 10 spiller mot nr 20.

 

Tanken er at Premier League vil da dra for eks til Japan og over 2 dager spille kamper i de 5 største byene. Sammen med treningsøkter der folk kan komme inn å se, samt PR oppdrag vil en "39 runde" sikre et sterkere bånd mellom supportere og Premier League klubbene. Samt øke inntektene i pengesterke markeder som Japan, Korea, Indonesia, Malaysia, Thailand, India, Australia og USA.

 

En slik runde skal vistnok spilles i Januar eller Februar.

 

Hva mener folk?

 

Vil en 39.runde føre til en bedre og mer spennende Premier League?

Vil en slik 39 runde være til fordel for noen av lagene?

Selger PL seg og tenker for mye marked og penger med et slikt stunt?

 

Flere ligaer i Hockey og Håndball har jo prøvd og har fortsatt en slik løsning, men da med dobbel kamp, H og B.

 

Tour de France har jo prøvd slike stunt flere ganger, touren har startet i bla Tyskland, Spania, Belgia, Luxenbourg, Monaco og England iløpet av historien. Dette er for PR og å spre interessen for touren og det har fungert veldig bra.

Lenke til kommentar

Real Madrid skryter av Alonso:

 

- Problemet med Alonso er at det ikke finnes noen alternativer. Det blir færre og færre sentrale midtbanespillere på måten fotballen utvikler seg.

 

- Det finnes kanskje ingen alternativer, ikke i Amerika eller i Europa er det spillere som kan prestere som ham.

 

Dette er det Real Madrids sportsdirektør Miguel Pardeza som sier.

 

Med slike sitater burde vel Real Madrid og andre skjønne hvorfor Benitez vil ha mest mulig ut av sin midtbanejuvel. Hvis det ikke finnes noen andre spillere som Alonso i verden så burde vel Real Madrid betale det Liverpool krever for spilleren og slutte å syte om at Liverpool presser prisen opp.

Lenke til kommentar

Mtp at vintermånedene er de mest intensive i løpet av PL-sesongen er jeg skeptisk til tidspunktet. At TdF starter i et av nabolandene er jo i og for seg greit. Å sende hele PL til Japan eller USA for å spille kamper er jeg derimot mer skeptisk til. Det hadde blitt som om TdF skulle startet der. Dessuten er PL en så stor og kjent liga verden over at jeg ikke tror at de trenger særlig mye mer medieoppmerksomhet.. Dersom dette hadde vært et tiltak fra "tidenes morgen" og vært et fast historisk innslag i serien hadde det vært greit, men sånn som det er i dag er dette utelukkende sett for å tyne enda mer penger ut av folkemassene og ikke et innslag jeg har noe særlig til overs for. Synes PL er blitt alt for tilgjengelig gjennom TV og media generelt allerede.

Lenke til kommentar

Alonso saken driter jeg regelrett i nå. Om han vil dra så la han dra, så sier meg enig med Erlend. Mer bekymret for høyrebacken hvis Arbeloa drar. For øyeblikket har vi superdekning med to klassespillere og en stk kjeks, men om Arby drar og Johnson blir skadet så sitter vi igjen med Degen (som fort kan være skadet) og Carra som ikke funker på backen i forhold til Johnson og Arby.

 

 

leif

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar
Mtp at vintermånedene er de mest intensive i løpet av PL-sesongen er jeg skeptisk til tidspunktet. At TdF starter i et av nabolandene er jo i og for seg greit. Å sende hele PL til Japan eller USA for å spille kamper er jeg derimot mer skeptisk til. Det hadde blitt som om TdF skulle startet der. Dessuten er PL en så stor og kjent liga verden over at jeg ikke tror at de trenger særlig mye mer medieoppmerksomhet.. Dersom dette hadde vært et tiltak fra "tidenes morgen" og vært et fast historisk innslag i serien hadde det vært greit, men sånn som det er i dag er dette utelukkende sett for å tyne enda mer penger ut av folkemassene og ikke et innslag jeg har noe særlig til overs for. Synes PL er blitt alt for tilgjengelig gjennom TV og media generelt allerede.

 

I 2011 skal TdF starte med 2 etapper i Canada. Fransktalende områdene med Prologen i Quebec.

Lenke til kommentar
Alonso saken driter jeg regelrett i nå. Om han vil dra så la han dra, så sier meg enig med Erlend. Mer bekymret for høyrebacken hvis Arbeloa drar. For øyeblikket har vi superdekning med to klassespillere og en stk kjeks, men om Arby drar og Johnson blir skadet så sitter vi igjen med Degen (som fort kan være skadet) og Carra som ikke funker på backen i forhold til Johnson og Arby.

 

Benitez skal vistnok har kastet seg inn i kampen om S.Distin fra Pompey som kan spille både midtstopper og høyreback. Dessuten har vi både Degen og Darby i backup akkurat nå, så vi har faktisk 5 spillere i troppen som kan spille høyreback.

 

Jeg tror ikke vi trenger å tenke ekstra høyreback så lenge Arbeloa forsvinner. Men husk at kontrakten hans går ut om 12 mnd, ergo kan han signere på Freetransfer til jul. Jeg vil heller selge Arbeloa for 5 millioner og hente inn en spiller som Distin. Da er vi sikret på langsikt.

 

Av forsvars posisjonene er det stopper som er mest intressant å se på. Der kommer jo Distin perfekt inn spør du meg. Men aller helst vil jeg ha en hodesterk spiller som gjør at vi kan bruke denne spilleren mot lag som legger seg bakpå. På corner er Liverpool blant de dårligste i PL. En spiller som Turner fra Hull ville vært perfekt.

Lenke til kommentar
Mtp at vintermånedene er de mest intensive i løpet av PL-sesongen er jeg skeptisk til tidspunktet. At TdF starter i et av nabolandene er jo i og for seg greit. Å sende hele PL til Japan eller USA for å spille kamper er jeg derimot mer skeptisk til. Det hadde blitt som om TdF skulle startet der. Dessuten er PL en så stor og kjent liga verden over at jeg ikke tror at de trenger særlig mye mer medieoppmerksomhet.. Dersom dette hadde vært et tiltak fra "tidenes morgen" og vært et fast historisk innslag i serien hadde det vært greit, men sånn som det er i dag er dette utelukkende sett for å tyne enda mer penger ut av folkemassene og ikke et innslag jeg har noe særlig til overs for. Synes PL er blitt alt for tilgjengelig gjennom TV og media generelt allerede.

 

I 2011 skal TdF starte med 2 etapper i Canada. Fransktalende områdene med Prologen i Quebec.

 

Haha, ok. Det blir for dumt i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er så fasinerende hvor mange etablerte spillere mange av dere ønsker i troppen? Hva skal dere med 4 mer eller mindre jevngode midtstoppere? Det holder med to, pluss et talent i bakhånd. Samme med høyreback. Dere har Johnson, Arbeloa, Degen og evt Carragher. Dere har jo absolutt ingen problemer hvis Arbeloa forsvinner.

 

Har dere ikke talenter som banker på døra til førstelaget?

Lenke til kommentar
Benitez skal vistnok har kastet seg inn i kampen om S.Distin fra Pompey som kan spille både midtstopper og høyreback. Dessuten har vi både Degen og Darby i backup akkurat nå, så vi har faktisk 5 spillere i troppen som kan spille høyreback.

 

Jeg tror ikke vi trenger å tenke ekstra høyreback så lenge Arbeloa forsvinner. Men husk at kontrakten hans går ut om 12 mnd, ergo kan han signere på Freetransfer til jul. Jeg vil heller selge Arbeloa for 5 millioner og hente inn en spiller som Distin. Da er vi sikret på langsikt.

 

Av forsvars posisjonene er det stopper som er mest intressant å se på. Der kommer jo Distin perfekt inn spør du meg. Men aller helst vil jeg ha en hodesterk spiller som gjør at vi kan bruke denne spilleren mot lag som legger seg bakpå. På corner er Liverpool blant de dårligste i PL. En spiller som Turner fra Hull ville vært perfekt.

 

Hvis det skal være så at Arbeloa vil til Real, så er jeg enig i at vi bare burde selge, men hvis ikke så synes jeg at vi skal fokusere på å beholde ham. Distin kan være en fin erstatning i så fall ja, men vil selvsagt beholde Arbeloa om jeg fikk velge.

 

Carra synes jeg ikke er god nok på backen, i det minste er han god i enkelte kamper, men blir altfor ustabil. Darby tror jeg ikke er god nok enda til å skulle erstatte Arbeloa. Eller jeg tror ikke, jeg er ganske sikker på det. Har du ikke fått med deg at Degen var skadet omtrent hele forrige sesong, så hvordan skal vi kunne stole på at han er skadefri når vi får bruk for ham?

 

Den freetransfergreia har du absolutt ett godt poeng i. Sånn sett er det jo mye bedre å tilby han en ny kontrakt nå og selge ham om han takker nei. Sier han ja er det jo glimrende.

Lenke til kommentar
Har du ikke fått med deg at Degen var skadet omtrent hele forrige sesong, så hvordan skal vi kunne stole på at han er skadefri når vi får bruk for ham?

 

Degen sine skader var ikke belastningskader men brudd. Han er landslagspiller for Sveits og har startet i to av tre oppkjøringskamper så langt. Som backup er han god nok.

 

PS! det er forskjell på brudd skader og belastningskader. En spiller som brekker benet og er ute i 2 år betyr ikke nødvendigvis at han er skadeplaget i etterkant.

Lenke til kommentar

Degen har vært skadet konstant i flere sesonger nå, så jeg vil si det er en stor sjanse å ta og bare ha han som backup. Det er jo noe med han når han på en sesong ikke har spilt en eneste PL-kamp, gått skadet hele tiden med blant annet to brudd i metarsal, punktert lunge og brukne ribbein. Noe sier meg at han er laget av porselen og at det er skummelt å ha bare han som backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...