Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er rimelig sikker på at Xabi drar. :( Sies jo at Rafa vil lytte til bud som inkluderer spillere da. Sneijder eller Negredo + £20-25M hadde ikke gjort noe. Burde få en halvgrei direkte erstatter for Alonso for de penga, kanskje vi har litt til overs i sparebøssa fra før også.

 

Ser veldig gjerne at vi henter Flamini. Klassespiller med erfaring fra ligaen, absolutt en spiller som burde vurderes etter min mening.

Lenke til kommentar
Er rimelig sikker på at Xabi drar. :( Sies jo at Rafa vil lytte til bud som inkluderer spillere da. Sneijder eller Negredo + £20-25M hadde ikke gjort noe. Burde få en halvgrei direkte erstatter for Alonso for de penga, kanskje vi har litt til overs i sparebøssa fra før også.

 

Ser veldig gjerne at vi henter Flamini. Klassespiller med erfaring fra ligaen, absolutt en spiller som burde vurderes etter min mening.

 

Hvis vi antar at Alonso vil til Real Madrid. Da kan vi se på følgende to scenarioer før 09/10 sesongen:

 

a) Beholde Pool stallen som det er og ha en misfornøyd Alonso.

 

b) Selge Alonso for 32-35 M. pund og og selge Babel for 8M pund og da ha rundt 40-43 millioner til å hente en ving + midtbanespiller. Hvis vi legger på Dossena salg til 5-6M pund begynner vi å få en virkelig stor transfer kiste.

 

Personlig mener jeg alt B er best og kommer til å bli mye bedre med tanke på 10/11 sesongen.

Lenke til kommentar

Håper vi ikke selger Babel. Føler han har mer og gi og jeg tror han kan få et "lite" gjennombrudd denne sesongen, så jeg håper vi beholder han i minst en sesong til. Samma for meg om hva vi gjør med Dossena, kan gjerne beholde ham også. Alonso skal vi bare selge, hører nå vi kan bytte ham mot Sneijder + cash og da gjør vi lett det. Drømmescenario: Får Sneijder og penger som vi bruker i tillegg til noe vi har i fra før og kjøper Silva. Da går jeg med et glis om munnen resten av sommern :D

Lenke til kommentar
Hvis vi antar at Alonso vil til Real Madrid. Da kan vi se på følgende to scenarioer før 09/10 sesongen:

 

a) Beholde Pool stallen som det er og ha en misfornøyd Alonso.

 

b) Selge Alonso for 32-35 M. pund og og selge Babel for 8M pund og da ha rundt 40-43 millioner til å hente en ving + midtbanespiller. Hvis vi legger på Dossena salg til 5-6M pund begynner vi å få en virkelig stor transfer kiste.

 

Personlig mener jeg alt B er best og kommer til å bli mye bedre med tanke på 10/11 sesongen.

Vi kommer ikke til å selge Babel. Det har jo vært null spekulasjoner om dette, og da tviler jeg på at det skjer.

Lenke til kommentar
Hvis vi antar at Alonso vil til Real Madrid. Da kan vi se på følgende to scenarioer før 09/10 sesongen:

 

a) Beholde Pool stallen som det er og ha en misfornøyd Alonso.

 

b) Selge Alonso for 32-35 M. pund og og selge Babel for 8M pund og da ha rundt 40-43 millioner til å hente en ving + midtbanespiller. Hvis vi legger på Dossena salg til 5-6M pund begynner vi å få en virkelig stor transfer kiste.

 

Personlig mener jeg alt B er best og kommer til å bli mye bedre med tanke på 10/11 sesongen.

Ser ikke for meg noen av disse scenarioene. Tror ikke Alonso blir misfornøyd om han ikke blir solgt, da han også har gitt uttrykk for at å bli også er et alternativ. Dessuten får han mulighet til å vise seg fram enda litt til, og kanskje bli solgt til en høyere pris i neste overgangsvindu.

 

At Babel og Dossena blir solgt nå er vel også lite sannsynlig da alle de små ryktene som har vært om dem har blitt dementert like etterpå. Dessuten hvem ønsker å kjøpe spillere som nettopp har hatt en dårlig sesong? Da går de i så fall for småpenger.

 

Jeg tror imidlertid at Alonso forsvinner nå, så håper jeg bare vi får inn gode erstattere rimelig kjapt. Men at vi skulle få Sneijder + cash i bytte for ham, har jeg heller ikke stor tro på. Silva ser jeg også på som urealistisk, men man kan jo gjerne håpe og drømme.

Lenke til kommentar

Alonso vil mest sannsynlig forsvinne til RM i løpet av noen dager, det er jeg rimelig sikker på. Det går jo til stadighet spekulasjoner rundt om hans overgang til RM vil skje snarest. Det er selvfølgelig trist at en stor nøkkelspiller forsvinner. Men ikke mist håpet folkens, vi vil komme tilbake sterkere og bedre.

Endret av clfever
Lenke til kommentar
Håper vi ikke selger Babel. Føler han har mer og gi og jeg tror han kan få et "lite" gjennombrudd denne sesongen, så jeg håper vi beholder han i minst en sesong til. Samma for meg om hva vi gjør med Dossena, kan gjerne beholde ham også. Alonso skal vi bare selge, hører nå vi kan bytte ham mot Sneijder + cash og da gjør vi lett det. Drømmescenario: Får Sneijder og penger som vi bruker i tillegg til noe vi har i fra før og kjøper Silva. Da går jeg med et glis om munnen resten av sommern :D

Og poenget med to klin like stjernespillere er? Hvertfall når vi trenger en direkte erstatter til Alonso, det er ingen av de to. Så å sløse resten av pengene på Silva blir jo da bare waste.

 

Edit: Tror ikke noen andre enn Xabi forsvinner. Beholder nok Babel, Dossena og Voronin. Gjør ikke meg noe, squadplayere alle sammen, og når vi selger Xabi har vi allikevel penger til å hente inn en god erstatter + at vi kanskje får en spiller av Real. Ikke at jeg ser noe poeng med å spesielt Dossena i klubben da.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Frustrerer meg litt at så mange folk ikke ser behovet for et balansert lag. Hvis alonso forsvinner er første pri å få tak i en minst like god spiller som kan gå rett inn i laget i hans posisjon, koste hva det koste vil. Så får vi se om det blir noe til overs for å hente Silva etc etterpå. Etter min mening er det ikke rom eller behov for Silva i dagens lag. Jeg setter min lit til at Rafa har peiling på hva han driver med, og så støtter jeg de kjøpene han gjør.

Lenke til kommentar
Frustrerer meg litt at så mange folk ikke ser behovet for et balansert lag. Hvis alonso forsvinner er første pri å få tak i en minst like god spiller som kan gå rett inn i laget i hans posisjon, koste hva det koste vil. Så får vi se om det blir noe til overs for å hente Silva etc etterpå. Etter min mening er det ikke rom eller behov for Silva i dagens lag. Jeg setter min lit til at Rafa har peiling på hva han driver med, og så støtter jeg de kjøpene han gjør.

 

Dette er jeg ekstremt uenig i, en gjennombrudds hissig spiss samt minst 1 hodesterk spiller var det vi hadde trengt i alle de uavgjorte kampene mot antatt daarligere lag ifjor.

 

Hadde vi klart aa snu tre av disse til seier saa hadde vi veart vinnere av PL.

 

Jeg mener vi burde hente inn en god ving og bruke Babel og Voronin som backup til Torres.

 

Drar Alonso og vi faar eks Sneijder og 25m pund saa sitter vi igjen med penger etter aa ha kjopt erstatter.

 

Tar mye heller Sniejder + Alberto Aquilani og 5-7 M pund en Alonso. Dette er den beste losningen slik situasjonen er i dag. Alt som blir sagt og gjort tyder jo paa at Alonso vil vekk og da burde han jo faa gaa.

Lenke til kommentar
Frustrerer meg litt at så mange folk ikke ser behovet for et balansert lag. Hvis alonso forsvinner er første pri å få tak i en minst like god spiller som kan gå rett inn i laget i hans posisjon, koste hva det koste vil. Så får vi se om det blir noe til overs for å hente Silva etc etterpå. Etter min mening er det ikke rom eller behov for Silva i dagens lag. Jeg setter min lit til at Rafa har peiling på hva han driver med, og så støtter jeg de kjøpene han gjør.

 

Dette er jeg ekstremt uenig i, en gjennombrudds hissig spiss samt minst 1 hodesterk spiller var det vi hadde trengt i alle de uavgjorte kampene mot antatt daarligere lag ifjor.

 

Hadde vi klart aa snu tre av disse til seier saa hadde vi veart vinnere av PL.

 

Jeg mener vi burde hente inn en god ving og bruke Babel og Voronin som backup til Torres.

 

Drar Alonso og vi faar eks Sneijder og 25m pund saa sitter vi igjen med penger etter aa ha kjopt erstatter.

 

Tar mye heller Sniejder + Alberto Aquilani og 5-7 M pund en Alonso. Dette er den beste losningen slik situasjonen er i dag. Alt som blir sagt og gjort tyder jo paa at Alonso vil vekk og da burde han jo faa gaa.

 

Du kan ha den sykeste spissrekka i verden, men om du ikke har en midtbane som evner å bryte motstanderens spill og dirigere sitt eget lags spill, kommer du ikke langt. Og du får ihvertfall ikke brutt ned Bolton på Anfield uten å ha pasningsleggere av verdensklasse. Gerrard og Masch er ikke nok. Med dagens stall, Alonso inkludert, hadde jeg ikke hatt så mye i mot om de henta Silva, Villa eller Zlatan, for den saks skyld. Men dersom Alonso forsvinner må vi være 100% sikre på at arvtakeren kan gå rett inn i laget of fortsette "maestro-jobben" som Alonso utførte tett opptil perfekt gjennom hele sesongen i år. Det er definitivt ikke Alonsos feil at pool ikke fikk avgjort de tre kampene som skulle til. Jeg vil si at backene var det største problemet. Det ble alt for lite overlapping på kantene og alt for statisk. Nå som Johnson er på plass og vi får Insua i startelleveren fra første serierunde er jeg 100% sikker på at Liverpool vil skape langt flere sjanser og mål fra kantene enn de har gjort hittil.

Lenke til kommentar
Som jeg sa når han ble Solgt; ikke selg Sissoko selv om han har EN svak sesong , alonso har jo hatt to svake sesonger. Hadde vi hatt sissoko nå så kunne vi solgt Alonso med et smil om munnen

 

Nei, Sissoko er mer som Masch i stilen, ikke Alonso. Dette kan jo vise seg å være gjennombruddssesongen til Lucas. La oss håpe det. Men ingen andre enn Gerrard har pr i dag de samme ballfordelingsferdighetene som Alonso besitter. Må vel tilbake til Danny Murphy for å finne forrige virkelig gode ballfordeler i pool.

Lenke til kommentar
Og poenget med to klin like stjernespillere er? Hvertfall når vi trenger en direkte erstatter til Alonso, det er ingen av de to. Så å sløse resten av pengene på Silva blir jo da bare waste.

 

Edit: Tror ikke noen andre enn Xabi forsvinner. Beholder nok Babel, Dossena og Voronin. Gjør ikke meg noe, squadplayere alle sammen, og når vi selger Xabi har vi allikevel penger til å hente inn en god erstatter + at vi kanskje får en spiller av Real. Ikke at jeg ser noe poeng med å spesielt Dossena i klubben da.

 

Sneijder er vel mer en sentralmidtbanespiller er han ikke det? Som kan bekle vingene. Det er det jeg har trodd i hvertfall. Silva er jo en venstre/høyreving som kan spille på hengendespiss (Gerrard-rollen) også. Om dette er tilfellet så ser jeg ikke noe problem i å ha begge. Vi trenger offensiv bredde og det får vi med de to. Ser for meg skrekkscenario med Gerrard ute i 4 måneder og da kunne vi evt spilt med Silva bak Torres og Sneijder/Masche på sentralmidtbane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...