Kjakan24 Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Liverpool har styrket stallen sin. Jeg håper du har rett, men er redd for det motsatte. Vi har fått inn en ny spiller som kan virke som et godt kjøp, men forsvinner Alonso uten at vi får inn en fullgod erstatter, vil vi være satt flere skritt tilbake i forhold til i år. Benitez selger ikke Alonso uten å få minst £25M + en god spiller i bytte. Eller £35M i rene cash. Da vil vi kunne hente inn 2 gode spillere og få en dårligere utgave av Alonso på midten samtidig som vi får bredere stall. Eller vi kan hente inn 1 kanon spiller. Helst ville jeg gjerne sett av vi solgte Alsono i Mai for 35M. Kjøpte Barry for 10 og brukte 25M på David Silva. Alonso -> Barry+Silva Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Er lov å drømme, men kjenner jeg Benitez rett vil dine drømmer bli knust. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Nå linkes Aquilani som erstatter for Alonso. Da har hittill D'agostino(eller hva'n heter), Inler og Aquilani blitt linket. Kjenner kun til Inler og Aquilani, og de er begge klassespillere. Håper selv på inler. Haha, Aqui i den Engelske Ligaen? :!: Pusekatten vår hadde blitt voldtatt lett. Uansett, så har Aqui gjort som Totti og De Rossi og blitt en Romanista til livs, dvs å undertegne på en kontrakt med visse lovnader. Men en Overgang er heller ikke så vanvittig utenkelig som jeg skal ha det til, Roma må selge for å kjøpe, og en spiller må sannsynligvis forlate oss, men mest sannsynlig er det Vucinic, og ikke Aquilani Superparanoid: Ikke hørt om dem!? Endret 14. juli 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 City jobber vistnok med sjokkbud på Alonso. Kilde? Det hadde jo vært herlig, og få til en liten budkrig mellom to pengesterke klubber! Goal.com http://goal.com/en/news/9/england/2009/07/...-for-liverpools Forøvrig en ganske dårlig kilde spør du meg. Står flere plasser, msn nyhetene, .no mja trenger en egentlig flere? Det er silly season. Bytte Alonso mot 3 Real spillere og bli ferdig med dette vaset. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Alonso går IKKE til City. Det kan jeg omtrent bekrefte uten å ha lest noen rykter om det annet enn her nå (gidder ikke sjekke linkene). Han er allerede i en bedre klubb enn City og har en drøm om å spille for Real (som alle andre). Tror ikke han blir lokket til City pga. penger, det er jo ikke derfor han drar til Real heller. Han er absolutt ikke typen til det, og har nok såpass respekt overfor oss supportere og Liverpool at han ikke gjør noe sånt. Ikke vil jeg at han går dit heller, selv om vi får £50M (eller hva som helst) i motsetning til kanskje £35M fra Real. Endret 14. juli 2009 av ErlendRU Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Info om Alberto Aquilani Fra Liverpool.no: Sky Sport Italia hevder at Alberto Aquilani kan bli erstatteren dersom Xabi Alonso drar til Real Madrid, men Roma kommer ikke til å skille lag med spilleren for mindre enn £18M i overgangssum. Rafael Benítez skal etter rapportene allerede sendt representanter for å forhøre seg om Aquilanis tilgjengelighet. 25-åringen skrev nylig under en ny kontrakt etter en lang sag hvor Juventus, Inter og Real Madrid viste interesse. Han spilte kun 14 ligakamper forrige sesong grunnet skadeproblemer, men er nå i fin form og klar for en ny sesong. Info: 25 år gamle Aquilani er en meget god midtbanespiller som på 2 år (2006-2007) fikk 11 landskamper for Itala. Han scorer litt lite mål (rundt 1 mål pr 9 kamper). Han er rimelig motsatt av Macherano på den måten at han er den spillende og kreative. Dermed kan det partnerskapet fungere på papiret. Har nr 8 i Roma der han har spilt siden sin proffesjonelle karriere startet i 2002. Han er 1.87 høy og rimelig god på hodet. I 2001 da han var 16 år tilbydde Chelsea han en meget god kontrakt som han sa nei til da han ville spille i sikrere omgivelser i Italia. Han er født og oppvokst i den Italienske hovestaden og Roma fan da han vokste opp. Han har som tidligere nevnt i tråden her gitt uttrykk for at han vil bli i Roma ut karrieren. Hva kan vi få sammen med Aquiliani? Stemmer det at Roma ber om £18M for sin midtbane elegant og vi skulle få £32M for Alonso så sitter vi altså igjen med rundt £14M i gevinst. Hvis vi så selger Dossena (£5M) og Babel (£7) vil vi ha byttet ut Alonso for Aquilani og ha £26 millioner pund for å sikre oss en god offensiv spiller. Mitt ønske: Kanon ving som David Silva, Ashley Young eller Wesley Sneijder. Jeg ser på dette som en bedre løsning da Liverpool er avhengig av å styrke troppen. Mister vi Alonso og kan få inn Aquilani + David Silva (e.l) så mener jeg det styrker troppen vår og det veier opp for at den sentrale midtbanen blir svekket. Dessuten ser laget meget spennende ut: Spennende "XI" og tropp: Reina Aurelio - Agger - Carra - Johnson Macherano - Aquilani Kuyt - Gerrard - Silva Torres Benk: Insua-Arbeloa-Skrtel Lucas-Benayoun-Riera Voronin - El Zhar - Ngog Denne troppen liker jeg veldig mye bedre en den vi startet fjorårs sesongen med. Ihvertfall når vi vet Benitez ikke liker to spisser og vi ikke trenger en Keane type i troppen. Eneste forandring ville blitt å ha en litt tyngre spiss på benken istedet for Voronin. Endret 14. juli 2009 av Kjakan24 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Bare jeg som er skeptisk til Italienere generelt? Skal jo passe inn i laget også. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Flere aviser melder i dag av både Liverpool og Everton skal være interessert i å kjøpe Jose Antonio Reyes for 4M euro. Han er jo i hvertfall en spiller som har PL-erfaring. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Flere aviser melder i dag av både Liverpool og Everton skal være interessert i å kjøpe Jose Antonio Reyes for 4M euro. Han er jo i hvertfall en spiller som har PL-erfaring. Reyes ja. Husket jeg digget han under Arsenal tiden. Får håpe han har kastet fra seg primadonna faktene isåfall. Lenke til kommentar
LokalPatriot Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Bare jeg som er skeptisk til Italienere generelt? Skal jo passe inn i laget også. Det er ikke mange italienere som har hatt suksess utenfor Serie A, de får jo nervesammenbrudd når de må leve uten sin mamma. Selv "tøffingen" Materazzi gråt sine bitre tårer for å få reise hjem. Nei takk til italienere sier jeg. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Hva skal en VING ordne som vi ikke klarte i fjor? For n`te gang, vi slet på høyreback, vi slet med midtbanen og spiss plass. Så dere i heletatt kampene? Dette var selvsagt under skader vi slet mest, ingen på benken var gode nok. Samtidig spilte vi mange bra kamper under skader, noe som viste en enorm innsatsvilje. Dog mener jeg dette ikke går i lengden. Vi trenger bredde i stallen og vi trenger en bredde med kvalitet. Jeg sier ikke neitakk til en god ving, for all del, men slik jeg ser det er det ikke der vi sliter mest og har dårligest dekning. Ja, det er et snev av frustrasjon i dette innlegget. Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Hva skal en VING ordne som vi ikke klarte i fjor? For n`te gang, vi slet på høyreback, vi slet med midtbanen og spiss plass. Så dere i heletatt kampene? Dette var selvsagt under skader vi slet mest, ingen på benken var gode nok. Samtidig spilte vi mange bra kamper under skader, noe som viste en enorm innsatsvilje. Dog mener jeg dette ikke går i lengden. Vi trenger bredde i stallen og vi trenger en bredde med kvalitet. Jeg sier ikke neitakk til en god ving, for all del, men slik jeg ser det er det ikke der vi sliter mest og har dårligest dekning. Ja, det er et snev av frustrasjon i dette innlegget. Gjennombrudds hissig ving = flere mål og poeng mot de svake lagene. Det er vel ikke uten grunn at Benitez har vært ute etter David Silva er det vel? Grunnen til at vi trenger en god gjennomsbrudds hissig ving er at mot de lagene som legger seg defensivt mot oss så må vi ha alternativer for å bryte igjennom istedet for å stå å stange i 90 minutter. Vi trenger en som kan gå forbi et ledd med bare fart og finter. For så å legge inn i boksen til Torres, Kuyt og Gerrard. Mot gode lag er Kuyt en fantastisk spiller å ha da hans løpskraft betyr at vi kan satse bra offensivt uten å være helt blottet bakover. Benitez har jo selv sagt at Kuyt ofte er den 11 og 12 spilleren ute på banen for de røde. Men i kamper mot veldig defensive lag (80% av Premier League kampene) så holder det ikke med Kuyt på vingen. Da må vi ha noen som kan forsere ledd og utfordre. Babel er denne typen, men han er ikke god nok. Ergo Benitez har prøvd å få tak i Silva men uten hell. Får vi inn en riktig vingtype så er mye løst. Mot defensive lag ser jeg helst at vi spiller slik: Reina Aurelio - Agger - Carra - Johnson Alonso - Benayoun D.Silva - Gerrard - Riera Torres Ergo, luftstyrken til Agger, bytte ut Macherano mot kreative Benayoun og benke Kuyt. Får vi ikke Silva ser jeg heller en annen ving en Kuyt i disse type kamper. Vil også ha Babel / El Zhar som innbyttere i disse type kamper da de to har ferdighetene som skal til for å knuse de defensive lagene. Når det gjelder høyreback var det selvsagt prekært da Carra er en meget dårlig løsning på den plassen. Nå er det på plass og vi har Johnson - Arbeloa - Degen - Darby på den plassen. Spissplassen derimot tror jeg du tar feil. Er Torres ute har vi Kuyt - Ngog - Voronin som gode alternativer. Dette holder da vi bare spiller med 1 spiss. Endret 14. juli 2009 av Kjakan24 Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Litt positiv statistikk: Her kan dere se at poeng og mål trenden til Liverpool bare peker en vei. Vi henter mer og mer poeng, vi scorer mer og mer mål. Dessuten holder vi oss stabilt på rundt 27 mål bakover hver sesong. Nederste kurve viser forspranget United har på oss de siste årene. Her er det også en positiv trend. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Litt positiv statistikk: Her kan dere se at poeng og mål trenden til Liverpool bare peker en vei. Vi henter mer og mer poeng, vi scorer mer og mer mål. Dessuten holder vi oss stabilt på rundt 27 mål bakover hver sesong. Nederste kurve viser forspranget United har på oss de siste årene. Her er det også en positiv trend. Med mindre vi faktisk gjør det dårligere ser jeg ikke åssen dette "også" er en positiv trend. Men kan godt hende vi gjør det dårligere, nå er jeg for trøtt til å hverken tenke eller sjekke. Lenke til kommentar
Hamburgesmauet Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Om vi er heldige tror jeg vi kan få rundt £20M og en spiller fra Real Madrid, om vi skulle være så uheldige å måtte gi fra oss Alonso. Og Real Madrid er nok den eneste klubben Alonso kunne tenke seg å spille for, i stedet for den han spiller for nå. City kan ta seg en bolle eller to, har lite lyst til å gi en muligens stor rival en klassespiller. Da går man ikke bare ett, men tre steg tilbake. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Kjakan24, både Bønna og El-Zhar har mye godt på lager som ving ja. Faktisk Aurelio også, ivertfall mot et lett lag. Vil heller ha ham der enn i forsvar. Problemet var som jeg sa tidligere her, vi sløste bort ekstremt mange sjanser, EKSTREMT mange. Ufattelig nok scoret vi mest mål. I tillegg til det slumset vi bort ballen ved 16-meteren til motstanderen utallige mange ganger pga at det aldri var noen som avsluttet. Jeg tror ikke en ving ordner dette. Spiss, feil? Mulig det. Ngog kan vi ikke stole på enda, det sier seg selv. Vi har en ekstra i Voronin i år ja, men ingen vet hvordan han vil prestere. Kuyt er alltid et alternativ, men fungerer dårlig alene. Med Torres ute tror jeg vi fort kan få et problem. Hvordan vi kom oss gjennom fjoråret målmessig er meg en gåte. Vi har mye å takke Gerrard for akkurat der,(skjelden jeg skryter av ham) Vi trenger en kreativ midbanespiller, dersom Alonso går er vi virkelig ute å kjører. På en annen side, kansje en omstrukturering på Midten/topp er det som skal til. Høyre back ja, er fornøyd med kjøpet. Men Arbeloa er snart i Spania da er vi like langt om Johnson blir skadet. Håper også noen ungdommer får prøve seg litt, er nok av kamper det er muligheter for det. Endret 14. juli 2009 av guttorm Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Litt positiv statistikk: snipp Med mindre vi faktisk gjør det dårligere ser jeg ikke åssen dette "også" er en positiv trend. Men kan godt hende vi gjør det dårligere, nå er jeg for trøtt til å hverken tenke eller sjekke. Kurvene viser følgende: Liverpool får bare flere og flere poeng for hvert år i PL Liverpool scorer bare flere og flere mål Liverpool er stabile bakover Liverpool får mindre og mindre luke opp til Manu Hvordan kan du ikke se at dette er en positiv trend over de siste årene i PL? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Akkurat lest sidene etter Boro kampen, fy faen så jeg smilte av det. Herregud for en gjeng vi er innpå her midt i sessongen Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Kurvene viser følgende: Liverpool får bare flere og flere poeng for hvert år i PL Liverpool scorer bare flere og flere mål Liverpool er stabile bakover Liverpool får mindre og mindre luke opp til Manu Hvordan kan du ikke se at dette er en positiv trend over de siste årene i PL? Tenk deg det da.... Snart får dere 167 Poeng Dere scorer snart 400 mål på èn sesong Dere slipper ALDRI inn mål Og dere rykker fra alle de andre laga.... Det blir vel sånn etter noen år med den fiffige grafen din? Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Tenk deg det da.... Snart får dere167 Poeng Dere scorer snart 400 mål på èn sesong Dere slipper ALDRI inn mål Og dere rykker fra alle de andre laga.... Det blir vel sånn etter noen år med den fiffige grafen din? Hvorfor er det ikke positivt for oss at vi har scoret mere og fått flere poeng denne sesongen, enn de tidligere? Påstår Kjakan at vi kommer til å score 400 mål om et par sesonger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå