Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Kan godt beholde en spiller i en sesong til selv om han har lyst å spille for Real. Funket jo for Ronaldo ifjor. Så lenge Alonso ikke blir Bosman neste sesong da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tror og håper Babel og Voronin stepper up neste sesong.

Har faktisk litt trua på sistnevnte.

Gråter heller ikke om de blir solgt.

Lenke til kommentar

Jeg sier såklart ikke vi skal selge Alonso uten videre, kun hvis Rafa får det han vil. Men håper hele Alonso-saken snart får en avgjørelse. Kjipt å måtte komme hjem til nye Alonso-rykter hver dag.

Jeg håper også at Babel og Voronin klarer å utmerke seg. Om Torres og/eller Gerrard skulle bli skadet, trenger vi noen som kan putte mål.

Lenke til kommentar
  Winydancer skrev:
  ErlendRU skrev:
Håper bare vi får pressa Real for mest mulig penger evt. Sneijder, VdV. Hvorfor ikke bytte Sneijder og VdV mot Xabi liksom?

for det andre har ikke Vaart bevist noe som helst på øverste nivå. Sneijder kan fungere, men ikke i nærheten av den spilleren som kan fylle tomrommet. Da er jeg mer interessert i å legge om til en mer ren 4-3-3 med Sneijder og Gerrard som indreløpere, og Mascherano som den dyptliggende. Men vi tar samtidig 3 steg tilbake, siden vi ikke har 2 spillere som passer perfekt inn i vingrollene. Kuyt, Riera, Benayoun passer ikke inn. Kanskje Babel.

Samtidig... så forsvinner Gerrard fra den perfekte posisjonen. Huff.

La Alonso bli.

Sitat
van der Vaart og Sneijder mot Alonso?

Hvorfor ikke? Dere ville vært heldige med en slik avtale.

Sitat
Vell, for det første må vi legge om hele formasjonen vår

Det er sant til en hvis grad. Dere vil definitivt mangle bredden på de to defensive midtbanene, men dere må aldeles ikke gjøre om formasjonen hvis dere spiller

Re

ina

Johnson Carra Skrtel/Agger Insua/Aurelio/Dossena

Mascherano

Gerrard

Kuyt Van Der Vaart Sneijder

Torres

Dette innebærer at Gerrard trekkes lenger ned på banen når Lucas ikke spiller, men siden det er relativt trygt å spå at Lucas vil få et tosifret antall Premier League kamper neste sesong vil dere kunne spille:

Reina

Johnson Carra Skrtel Insua

Mascherano

Lucas

Van Der Vaart Gerrard Sneijder

Torres

i flere kamper. Gerrard stor nok kapasitet til å kunne spille boks til boks, og jeg setter Mascherano bak den andre defensive midtbanespilleren da det stort sett er sånn det fungerer under kamp. Van Der Vaart kan bekle "Gerrard-rollen" samt en kantrolle, og muligens også "Alonso-rollen" hvis han blir spilt nok på og Mascherano fortsetter å jobbe som en bikkje.

Sitat
for det andre har ikke Vaart bevist noe som helst på øverste nivå.

Bundesliga er den 4. beste ligaen i verden, og han har da bevist seg både der og på landslagsnivå. I Real Madrid led han av å måtte sitte på benken ved Juande Ramos sin innkomst da han hovedsaklig ble benyttet som innbytter. Han spilte vel ca. 40 kamper, det er vel for så vidt greit i en sesong "ikke har bevist noe som helst å øverste nivå", men jeg vil påstå at han ble brukt feil uansett. Rafael Van Der Vaart er maestroen i et lag. Jobben hans er å fordele ballen, dermed er han avhengig av at lagkameratene spiller ballen mye til han. Hvis han ikke brukes slik vil han ikke virke like blendende. Alonso er også avhengig av å bli spilt mye på for å virke god. Han er også en målfarlig midtbanespiller (noe han viste i Hamburg), og det er vel greit å ha en god del spillere som kan score mål.

Sitat
La Alonso bli.

Sånn Benitez snakker virker det som om han forventer at han blir, så det er vel ikke Benitez som prøver å presse igjennom en overgang.

Sitat
Van der Vaart er så langt fra Alonso sitt nivå, og posisjon som du kommer.

Langt fra Alonso sitt nivå? Lukter jeg alkohol av ånden din?

Sitat
Vaart var fantastisk i EM, og han var lenge en av mine "favoritter" i Ajax, men han takler ikke engang nivået i Spania.

Hvor mange Real Madrid kamper var det du hadde sett denne sesongen? Han dominerte for øvrig i Hamburg SV senest i 07/08 sesongen. Klassespiller.

For all del jeg håper selv at en slik byttehandel aldri vil forekomme.

Lenke til kommentar

Håper jeg snakker for alle Liverpoolsupportere når jeg sier at om vi får Sneijder og VdV i bytte mot Alonso så sier vi ja. Det er jo lysende enkelt. To klassespillere mot en er en knalldeal for vår del. Likevel ser jeg at vi helst ikke selger noen flere spillere (Dossena, Babel, Voronin er unntak, spesielt sistnevnte om han ikke vil varme benken og kun være reserve neste sesong).

Lenke til kommentar
  Jefecito skrev:
Håper jeg snakker for alle Liverpoolsupportere når jeg sier at om vi får Sneijder og VdV i bytte mot Alonso så sier vi ja. Det er jo lysende enkelt. To klassespillere mot en er en knalldeal for vår del. Likevel ser jeg at vi helst ikke selger noen flere spillere (Dossena, Babel, Voronin er unntak, spesielt sistnevnte om han ikke vil varme benken og kun være reserve neste sesong).

Håper du har rett Jefecito. Men jeg føler det er mye tryggere å ha en Alonso som vi vet presterer i klubben. For alt vi vet kan en evt. Van der Vaart floppe i Premier League. Det er det jeg er redd for.

Hvis Alonso går, håper jeg det skjer veldig snart. Vi MÅ få på plass en erstatter asap, så han får spilt seg litt inn før sesongstart. Hvis ikke kan vi se langt etter noe ligagull.

Sneijder / VdV kan helt sikkert gjøre det knallbra i Liverpool, men det er allikevel trist om vi må rippe opp i duoen Masche/Alonso. Time will show..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
  NiRaM skrev:
  Jefecito skrev:

Håper du har rett Jefecito. Men jeg føler det er mye tryggere å ha en Alonso som vi vet presterer i klubben.

Njaa, 2 av 4 gode sesonger er jo ikke mye å rope hurra for. Sånn egentlig.

Alt for uvjevn han Alonso.

(men i de to gode sesongene har han vært wonderbar)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
  Slettet-D7I5Gr2 skrev:
Drapstrussler på spillere er mer eller mindre ''vanlig'' i england. Husker den gangen Backham fikk en kule med hans navn på i postakassa av en lunetic.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/200...15875-21518450/

Jeg hater silly season.

(ja det er en ny link angående Alonso.)

Ja, og om jeg ikke husker feil ble Owen også drapstruet da han var i Liverpool.

Alonso ser ut til å glippe desverre. Og en fullverdig erstatter blir neppe hentet inn så lenge markedet er så sinnsykt som det er nå.

Lenke til kommentar

Nå er møkklei denne Alonso-sagaen. Har hele tiden vært for å beholde ham, men vil han ikke spille for oss lenger er det bare å selge ham fort som f... så vi rekker å få inn enn fullgod erstatter i god tid før overgangsvinduet stenger. Er stygt redd vi selger en bra spiller og handler inn en middelmådig spiller som kommer til å bli solgt igjen om ett eller to år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...