Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Jeg hater Silly Season. Verste tiden på året fotballmessig. Hater å gå rundt og bekymre meg for å miste viktige spillere.

 

Hvis vi mister både Masche og Alonso, så kan vi bare vinke pent farvel til noen fortsettelse av vår tittelutfordring denne sesongen. De to spillerne er altfor sentrale i laget til det, det er de to viktigste spillerne ved siden av Torres og Gerrard. Mister vi én, greit nok, det kan vi nok ordne i form av en god erstatning. Men ikke begge, det blir for store forandringer på den sentrale stammen i laget. Det bekymrer meg også at når det først er store spekulasjoner rundt begge, så synes Rafa å foretrekke å selge Alonso fremfor Masche. Jeg er helt enig i at begge to er veldig viktige for oss, men Masche er en spiller som i langt større grad kan erstattes enn Alonso. Masche er en grovarbeidsspiller, en fantastisk fighter, men definitivt en begrenset spiller i forhold til egenskapene Alonso besitter. Det gjør litt vondt å si det og jeg har egentlig ikke lyst til at det skal skje, men om vi mister Masche og henter inn en god erstatter som kanskje er litt mer offensiv, tror jeg faktisk vi har styrket laget fremfor å bli svekket. Men aller helst vil jeg beholde ham, da vi VET han fungerer i laget og i ligaen, og hvilken fantastisk spiller han er i sin posisjon. Summer på £30M+ bør dog vurderes sterkt, men det er enda viktigere å ha en GOD erstatter i sikte først. Selger vi til £30M+, som jo er en god pris for Masche, men ikke får inn en erstatter på samme nivå eller bedre, så er det ikke vits å selge. Da blir vi bare svekka. Og med vår formasjon så er vi NØDT til å ha en god erstatter sentralt for å ha sjangs, det holder ikke med Lucas om vi skal utfordre rivalene for å si det slik ... Det er nå det gjør ekstra vondt at vi ikke fikk henta Barry. :( Men som sagt, det viktigste er at vi beholder hvert fall en av disse spillerne, og da i mine øyne helst Xabi.

 

Nå som det snakkes mye om Real-salg og slikt burde vi vitterlig se våre sjanser her. Om vi blir tvunget til å selge Masche, kan VdV eller Sneijder være en god løsning som en sentral erstatter. Det vil da føre til at vi blir mer offensive, samtidig som Xabi samtidig blir den som må holde seg litt dypere på banen. Men vi har jo Kuyt da, han er jo overalt uansett ... Kjøpe en av disse og Silva for eventuelle Masche-penger, og så hente en god spiss for de pengene vi har resterende (Rafa uttalte at vi har nok til et godt kjøp til) + salg av Dossena. Itandje, Leto og nå da tydeligvis Arbeloa, så vips, er vi veldi godt forsterket fra i fjor, med Johnson allerede på backen. :)

 

Men men, får se hva som skjer. Tviler sterkt på at vi henter Silva, og en god spiss til er jeg også litt tvilsom til. Har du holdt en stund med Liverpool, blir du vant til å ikke forvente de største transferkjøpene ... Men alltid moro å spekulere litt. Not.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tingen er at i en spiller som Ronaldo får Real Madrid et vanvittig salgsikon som vil selge drakter og andre supportereffekter, samtidig som Real Madrid tar prosenter av alle mulige sponsorinntekter o.l. som Ronaldo vil få. Dermed vil de om et par år ha tjent mer enn kjøpssummen samtidig som de får en veldig god spiller på kjøpet.

 

Selv om Mascherano gjør en viktig jobb og er verdens beste i sin posisjon, så er ikke Mascherano det samme ikonet for fans.

 

Dette har du selvfølgelig helt rett i, men det er også et av problemene innenfor fotball. Det blir ikke sett nok på det sportslige lenger, og sportligsett tror jeg en Mascherano type er viktigere enn en type som C.Ronaldo, som er en spiller som gjør mye bra hvis laget spiller bra, men hvis han har en dårlig dag så gjør han ingenting positivt for laget, mer negativt faktisk. Dette er jo to spiller med fullstendig forskjellige holdninger, og jeg ser sjelden mascherano klage.

 

 

Så en C.Ronaldo som har vunnet drøssevis med kamper alene er mindre verdt enn en spiller som gjør stort sett det samme hver kamp?

Hvis Mascherano har en en drittdag på jobben, gjør han da noe bra for laget? Jfr. United-Liverpool på OT i sesongen 07/08.

 

Synes det var mange rare påstander her.

 

OT: Det staves defensivt.

Lenke til kommentar
Nå som det snakkes mye om Real-salg og slikt burde vi vitterlig se våre sjanser her. Om vi blir tvunget til å selge Masche, kan VdV eller Sneijder være en god løsning som en sentral erstatter. Det vil da føre til at vi blir mer offensive, samtidig som Xabi samtidig blir den som må holde seg litt dypere på banen. Men vi har jo Kuyt da, han er jo overalt uansett ... Kjøpe en av disse og Silva for eventuelle Masche-penger, og så hente en god spiss for de pengene vi har resterende (Rafa uttalte at vi har nok til et godt kjøp til) + salg av Dossena. Itandje, Leto og nå da tydeligvis Arbeloa, så vips, er vi veldi godt forsterket fra i fjor, med Johnson allerede på backen. :)

 

Igjen så lurer jeg på hvorfor dere tror Silva vil bli så billig. Jeg ser på det som nærmest umulig at han går under £20M. Hvis ikke VdV eller Sneijder har blitt priset latterlig billig (under £10M) så ser jeg på det som umulig at dere kan få VdV/Sneijder + Silva for £30M, og så i tillegg kjøpe en spiss.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Nå som det snakkes mye om Real-salg og slikt burde vi vitterlig se våre sjanser her. Om vi blir tvunget til å selge Masche, kan VdV eller Sneijder være en god løsning som en sentral erstatter. Det vil da føre til at vi blir mer offensive, samtidig som Xabi samtidig blir den som må holde seg litt dypere på banen. Men vi har jo Kuyt da, han er jo overalt uansett ... Kjøpe en av disse og Silva for eventuelle Masche-penger, og så hente en god spiss for de pengene vi har resterende (Rafa uttalte at vi har nok til et godt kjøp til) + salg av Dossena. Itandje, Leto og nå da tydeligvis Arbeloa, så vips, er vi veldi godt forsterket fra i fjor, med Johnson allerede på backen. :)

 

Igjen så lurer jeg på hvorfor dere tror Silva vil bli så billig. Jeg ser på det som nærmest umulig at han går under £20M. Hvis ikke VdV eller Sneijder har blitt priset latterlig billig (under £10M) så ser jeg på det som umulig at dere kan få VdV/Sneijder + Silva for £30M, og så i tillegg kjøpe en spiss.

Så rykter om at VdV kan gå for £8M. :) Sneijder må man nok en del høyere opp i pris også, men så er han jævlig god også da.

 

Edit: Dessuten har Rafa sagt at vi har råd til et godt kjøp til uten salg.

 

UT:

Arbeloa £5M

Masche £25-30M

 

INN:

VdV £10M (evt. Sneijder £15M?)

Silva £20-30M

Negredo £5-10M

 

Noe sånt, og vi må ut med kanskje £5-15M av egen lomme. :) Ikke altfor urealistisk spør du meg, spesielt ikke når Rafa sier vi har det. I tillegg kan man slenge på noen små millioner ved salg av Itandje, Voronin og Leto + evt. unggutter.

 

Edit2: Men så er det jævlig iditoisk å selge Arbeloa også da spør du meg. Men hele laget vil også bli betraktelig styrket. Sleng på en midtstopper også kanskje.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Igjen så lurer jeg på hvorfor dere tror Silva vil bli så billig. Jeg ser på det som nærmest umulig at han går under £20M. Hvis ikke VdV eller Sneijder har blitt priset latterlig billig (under £10M) så ser jeg på det som umulig at dere kan få VdV/Sneijder + Silva for £30M, og så i tillegg kjøpe en spiss.

Jeg opererer ikke med noen priser, vet ikke hva spillerne går for, men jeg tipper Silva ca. £25M og VdV et sted rundt £10M i så fall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Arbeloa var bedre offensivt enn defensivt. Dessuten er han overvurdert. £10-12m? Aktuelt.

 

Dessuten vil jeg heller kvitte meg med Alonso enn Mascherano. Sistnevnte er mer verdt, uten tvil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Alonso slår gode pasninger, helt klart, men straks vi får inn vinger/backer (vi har fått Riera og dessverre kvittet oss med Pennant) som kan gå bredt og slå lissepasninger, er han ikke like viktig. Han kompenserer for mangler som Rafa bør rett opp. Mascherano bryter og setter i gang angrep. Han utfyller en ekstremt viktig rolle i et lag som Liverpool. Han er den største grunnen til at Gerrard kan utfolde seg offensivt og selv om vi to er uenige vet begge hvor viktig akkurat det er.

Lenke til kommentar
Arbeloa var bedre offensivt enn defensivt. Dessuten er han overvurdert. £10-12m? Aktuelt.

 

Dessuten vil jeg heller kvitte meg med Alonso enn Mascherano. Sistnevnte er mer verdt, uten tvil.

 

Det der skjønte jeg ikke mye av.

For det første; Arbeloa er bedre defensivt enn offensivt. Men det skal sies at i forrige sesong forbedret han seg veldig fremover, da han ble med vedlig mye på overlapp med Kuyt.

 

Er du seriøs? Det er veldig vanskelig å erstatte enn så kreativ, og pasningsterk spiller som Alonso, dessuten er han meget viktig for laget. Det er forsåvidt Masch og, men det er mye lettere å erstatte en sånn type spiller.

 

Dessuten er han overvurdert. £10-12m? Aktuelt.

 

Du sier at Arbeloa er overvudert, og så sier du at det er aktuelt med 10-12 for ham??? :huh:

EXPLAIN PLEASE

 

 

edit: feil.

Endret av Perfecta
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det der skjønte jeg ikke mye av.

For det første; Arbeloa er bedre defensivt enn offensivt. Men det skal sies at i forrige sesong forbedret han seg veldig fremover, da han ble med vedlig mye på overlapp med Kuyt.

 

Hvorfor kommenterer du da?

 

At en spiller som har fortid som sentral midtbanespiller er bedre offensivt enn defensivt er ikke unaturlig.

 

Dessuten er han overvurdert. £10-12m? Aktuelt.

 

Du sier at Arbeloa er overvudert, og så sier du at det er aktuelt med 10-12 for ham??? :huh:

EXPLAIN PLEASE

 

Det var ironi. Ikke mitt problem at du ikke forstår det.

Lenke til kommentar

Ta dere en bolle, ta 2.

 

Alonso er 30% av kreativiteten til liverpool fremover, i shit you not.

Torres og Gerrard er 40% det gir 12,5% vingene og resten en og annen Agger.

 

Det hjelper nada å beholde Masche vs Alonso, jeg vil score mål.

Det er faktisk viktigere enn å holde nullen.

Dette er kort oppsumert.

 

Mister vi én, greit nok, det kan vi nok ordne i form av en god erstatning.

Vi kan ikke miste en, men vi kan selge Masche.

 

PS:

Du dro en Hewitt.

Oh shit, no wonder.... :p

 

Wh1te:

 

Faktisk så har noe av problemet vårt vert at Backene har lekket som en sil, det har vi endelig fått orden på nå. Nei jeg tror ikke selge Arbeloa og Masche er løsningen, samt dundre innpå en mer offansiv back.

Nå har jeg ikke sett Johnsen noe særlig, og vet derfor lite om hans defensive kvaliteter, håper han overasker meg.

I likhet med mange andre ønsket jeg inn en 3 sentral midbanespiller som overtok Lucas sin rolle i forige sessong. I tillegg til at Masche ble benket i de "lette" kampenen, til fordel for en mer offensiv midbane spiller.

 

Jeg håper vi beholder både Alonso og Masche, får inn en alternativ spiss og en alternativ midtbanespiller.

 

Problemet vårt er at Masche ikke virker fremmed for å dra, og Arbeloa har lyst til å dra.

På toppen av alt blir Alonso igjenn transfeer linket, når skal vi lære å verdsette denne fantastiske spilleren om ikke etter forige sessong?

Lenke til kommentar
litt skuffende at verdens beste spiller [messi] loker masche til barca.

 

Kan ikke si det er skuffende, men han leser diskusjon.no

 

Messi vil ha Mascherano til Camp Nou

Javier Mascherano linkes til Barcelona, men Rafael Benítez har satt en meget høy prislapp på argentineren. Lionel Messi håper at Mascherano blir hans lagkamerat på Camp Nou.

- Selvsagt vil jeg like om han kommer. Hvem vil ikke ønske å spille med en stor spiller som Javier. Jeg håper han kan komme hit, uttaler Messi til El Mundo Deportivo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...