Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Skjer egentlig med ligakampene nå?, forstod noen haddde kjøpt dem. Må man ha NASA parabolanlegg for å se dem?

 

Alonso er mer verdt 45 en masche imo, for ikke å snakke om Torres og Gerrard. Gerrard hadde lett spist opp Ronaldo prisen :)

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

PL er ikke på setanta lengre. Canal+ skal vel fremdeles ha PL enda.

Samt Ligacupen

 

Ikke at det er vesentlig for meg,siden jeg ser kampene på Three Lions anywho^^

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Three Lions viste alle Liverpool-kampene denne sesongen. Var faktisk den eneste puben i Norge som viste Pompey-Liverpool kampen.(som endte o-1 Gerrard på straffe)

 

Så jeg er nok sikret Liverpoolkamper denne sesongen også

Lenke til kommentar
£45 Mill for Masche er OK.

 

For dere er det ekstremt OK. Masche er aldri i verden verdt så mye.

Nå tar jeg en ''united'' og slenger opp en paralell.

Ronaldo er ikke verdt 80mill. Aldri i verden.

 

Verdens beste spiller under en langtidskontrakt er verdt mye, men som du sier aldri 80mill. Han er verdt så mye fordi han er best, dessuten er han et stort tenåringsikon fordi han er så digg. Masche er en grovarbeider. Han er ikke digg å se på, han scorer lite og bidrar generelt lite offensivt. Ikke et øre mer enn 20-25 mill. Men, det er selgers marked. En spiller er verdt det meste noen vil gi for ham.

 

C.Ronaldo er KANSKJE verden beste spiller i sin posisjon ja, men han konkurerer jo mot Messi, så han er langt ifra overlegen, og i år mener jeg at Messi har vært den beste av disse to. Mascherano derimot er etter min mening den helt klart beste defansive midtbanespilleren i verden, og jeg vet ikke hvem som kan måle seg i det defansive arbeidet. Spillere som Essien, Obi Mikel, er jo spillere som kan konkurrere om hvem som er den beste, men defansivt mener jeg at Mascherano er forholdsvis overlegen, dermed er han vel underpriset? :ohmy: men jeg er vel også enig i at offansive spillere ala C.Ronaldo er verdt mer (eller egentlig ikke) og de er iallefall høuere priset på markede. derfor forsvarer begge sn prislapp i og med at de er blandt de alle beste hvis ikke den beste i sin posisjon, men forskjellige prislapper på forskjellige posisjoner.

 

Men fotbalspillere i det hele tatt er vel egentlig overpriset?

Endret av LFC16
Lenke til kommentar
Three Lions viste alle Liverpool-kampene denne sesongen. Var faktisk den eneste puben i Norge som viste Pompey-Liverpool kampen.(som endte o-1 Gerrard på straffe)

 

Så jeg er nok sikret Liverpoolkamper denne sesongen også

 

Så den i reprise på stampuben, var stress å unngå å få vite resulatet. Tottenham så jeg på Malta.

 

4,2 for Arbeloa? ALT FOR LITE! Gi mannen en ny kontrakt. (Real byr)

Lenke til kommentar

Tingen er at i en spiller som Ronaldo får Real Madrid et vanvittig salgsikon som vil selge drakter og andre supportereffekter, samtidig som Real Madrid tar prosenter av alle mulige sponsorinntekter o.l. som Ronaldo vil få. Dermed vil de om et par år ha tjent mer enn kjøpssummen samtidig som de får en veldig god spiller på kjøpet.

 

Selv om Mascherano gjør en viktig jobb og er verdens beste i sin posisjon, så er ikke Mascherano det samme ikonet for fans.

Lenke til kommentar
Tingen er at i en spiller som Ronaldo får Real Madrid et vanvittig salgsikon som vil selge drakter og andre supportereffekter, samtidig som Real Madrid tar prosenter av alle mulige sponsorinntekter o.l. som Ronaldo vil få. Dermed vil de om et par år ha tjent mer enn kjøpssummen samtidig som de får en veldig god spiller på kjøpet.

 

Selv om Mascherano gjør en viktig jobb og er verdens beste i sin posisjon, så er ikke Mascherano det samme ikonet for fans.

 

 

Dette har du selvfølgelig helt rett i, men det er også et av problemene innenfor fotball. Det blir ikke sett nok på det sportslige lenger, og sportligsett tror jeg en Mascherano type er viktigere enn en type som C.Ronaldo, som er en spiller som gjør mye bra hvis laget spiller bra, men hvis han har en dårlig dag så gjør han ingenting positivt for laget, mer negativt faktisk. Dette er jo to spiller med fullstendig forskjellige holdninger, og jeg ser sjelden mascherano klage, selv om han kan bli undervurdet o.l og han gir alltid 100%. Mens C.Ronaldo klager og syter mye, og kan fort trekke ned moral, og gir sjelden 100% og hvis han hadde jobbet med dette så kunne han blitt stor, virkelig stor!

 

Et eksempel er jo Owen og Fowler, Owen gjorde vel en bedre jobb for Liverpool enn det Fowler gjorde, men alikavel så blir Fower(GOD) sett på som en av de aller aller største, mens Owen er en sviker og en kunne blitt stor hvis han hadde blitt spiller. Fowler er stor p.g.a personlighet og selvfølgelig ferdigheter, mens Owne har bare ferdighetene, slev om de sannsynligvis ar litt større, men han manglet personligheten..

Lenke til kommentar
Mascherano derimot er etter min mening den helt klart beste defansive midtbanespilleren i verden, og jeg vet ikke hvem som kan måle seg i det defansive arbeidet. Spillere som Essien, Obi Mikel, er jo spillere som kan konkurrere om hvem som er den beste, men defansivt mener jeg at Mascherano er forholdsvis overlegen, dermed er han vel underpriset?

Jøss. Essien er mye klokere, har et større fotballhode. Å posisjoneringen hans alene gjør han til en bedre spiller enn Masche. Se på Keane f.eks, presset ikke spillere ofte ned til 16. Det han gjorde var å alltid være i rett posisjon, samt ha en historisk ro. Spillere som Xavi løper heller ikke like mye som Masche, men er fortsatt mye bedre defenisivt selv om han ikke er dedikert defensivt som Masche er. Jeg vil gå så langt som å si Alonso er mer verd for dere defensivt enn Masche. Ene og alene for at han ikke mister ballen å konstant er i rett posisjon når han er i form. Løpte meter og taklinger er ikke alt.

 

Får dere 45! millioner pund for den mannen må dere bare selge. Han er ikke verd 25.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Mascherano derimot er etter min mening den helt klart beste defansive midtbanespilleren i verden, og jeg vet ikke hvem som kan måle seg i det defansive arbeidet. Spillere som Essien, Obi Mikel, er jo spillere som kan konkurrere om hvem som er den beste, men defansivt mener jeg at Mascherano er forholdsvis overlegen, dermed er han vel underpriset?

Jøss. Essien er mye klokere, har et større fotballhode. Å posisjoneringen hans alene gjør han til en bedre spiller enn Masche. Se på Keane f.eks, presset ikke spillere ofte ned til 16. Det han gjorde var å alltid være i rett posisjon, samt ha en historisk ro. Spillere som Xavi løper heller ikke like mye som Masche, men er fortsatt mye bedre defenisivt selv om han ikke er dedikert defensivt som Masche er. Jeg vil gå så langt som å si Alonso er mer verd for dere defensivt enn Masche. Ene og alene for at han ikke mister ballen å konstant er i rett posisjon når han er i form. Løpte meter og taklinger er ikke alt.

 

Får dere 45! millioner pund for den mannen må dere bare selge. Han er ikke verd 25.

 

Jaha? Essien er klart bedre enn Mascherano på det offansive men dafansivt ser jeg ikke helt hva han er bedre i utenom om sin posisjonering, det at du sier Xavi er en bedre defansiv spiller en Argentinas landslagskaptein som spiller dafansiv midtbane er jo ganske rart, fordi Xavi spiller delevis defansivt ja, men han minner vel mer om Xabi Alonso som du også sier er bedre på det defansive, men begge disse er jo hovedsaklig med på oppbyggingen av det offansive, og har en mye mindreløpskraft og taklingstyrke en Masche og det er jo ekstremt viktig hvis du havener i en løpsduell, og uten Masche så hadde Liverpool slitt, og jeg ser ikke hvem som kan erstatte han, reint defansivt tror jeg ikke det finne noen erstatter, men offansivt er det mange som kunne gjort en MYE bedre jobb. Det med at du sier Alonso og Xabi ikke mister ballen er jo greit, men det er jobben deres å ha mye ballbesittelse, men med en gang Masche får ballen skal han jo gi den videre til en spiller og helst Alonso, og sammen danner de den beste defansivt sentrale midtbaneduoen i verden!

Lenke til kommentar
£4,2M bud for Arbeloa, skuffende lite. Vil ha mer for han, han er vært svært viktig denne sesongen.up

 

Bør få mer for han ja. Liker heller ikke at Carra blir satt på backen visst Johnson blir skadet eller har karantene. Visst vi selger Arbeloa bør vi få inn en "backup back". Degen kan vi ikke regne med, for han har ikke vert skadefri på 2 år.

Lenke til kommentar

Essien er bedre rent defensivt også, og jeg er enig med Hyrlen når det kommer til Xabi Alonso også. De posisjonerer seg MYE bedre enn Mascherano. Hvordan du i det hele tatt våger å påstå at Mascherano er bedre enn verdens desidert beste defensive midtbanespiller, Essien, er utenkelig. Essien er en bedre takler, bedre til å posisjonere seg og dermed slipper han å løpe ned til 16 meteren hele tiden. Ronaldo var verdt sin sum, fordi han hadde en langtidskontrakt, er en nærmest komplett offensiv spiller og fordi han kan "selges". Mascherano er svært begrenset og vil aldri tjene inn de £45M. Jeg vil si at dere er ekstremt heldige hvis dere får £25M + for Mascherano, men hvis noen er villige til å by £45M så er det bare å selge. Jeg prøver ikke å rakke ned på spilleren deres, men Alonso er verdt mer enn han i mine øyne.

Lenke til kommentar

Haha, £5M er latterlig lite og visstnok det Rafa krever. Tror vi fint kunne fått £10-12M for ham. Men aller helst ikke selg. Selger vi ham er vi jo like langt, for da står vi igjen med Degen og Johnson.

 

 

Får vi £30M+ for Masche så føler jeg at vi har ikke noe annet valg enn og selge. For en såpass defensiv spiller så er det jo en rekordpris nærmest. Alonso vil jeg ikke selge uansett, han er for viktig, dog Masche kan erstattes med en VdV eller en Snejider fra Real. Om vi er riktig heldig så kan vi få en av juvelene til Barca.

Lenke til kommentar
Haha, £5M er latterlig lite og visstnok det Rafa krever. Tror vi fint kunne fått £10-12M for ham. Men aller helst ikke selg. Selger vi ham er vi jo like langt, for da står vi igjen med Degen og Johnson.

 

 

Får vi £30M+ for Masche så føler jeg at vi har ikke noe annet valg enn og selge. For en såpass defensiv spiller så er det jo en rekordpris nærmest. Alonso vil jeg ikke selge uansett, han er for viktig, dog Masche kan erstattes med en VdV eller en Snejider fra Real. Om vi er riktig heldig så kan vi få en av juvelene til Barca.

 

Ja, når griser flyr.

Lenke til kommentar
Haha, £5M er latterlig lite og visstnok det Rafa krever. Tror vi fint kunne fått £10-12M for ham. Men aller helst ikke selg. Selger vi ham er vi jo like langt, for da står vi igjen med Degen og Johnson.

 

 

Får vi £30M+ for Masche så føler jeg at vi har ikke noe annet valg enn og selge. For en såpass defensiv spiller så er det jo en rekordpris nærmest. Alonso vil jeg ikke selge uansett, han er for viktig, dog Masche kan erstattes med en VdV eller en Snejider fra Real. Om vi er riktig heldig så kan vi få en av juvelene til Barca.

 

Ja, når griser flyr.

 

 

Clicky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...