Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Ser at Frank McParland er ny direktør i LFC Acdemy. Ser ut til at det går i den retningen jeg håpet på i en tidligere post. Linky

 

På den annen side ser jeg at -lillebroren- til Steve McMahon er ansatt som ny trener for Reservene. Største klubben han har erfaring fra er Tranmere.. Greit med lokale folk, men jeg vil gjerne ha folk med erfaring fra toppklubber..

 

Det er vel få trenere med erfaring fra toppklubber som ønsker å trene reservelag.

 

Jeg mente mer i retning av folk med erfaring med talentutvikling i toppklubber, f.eks. en eller annen obskur ukrainer som har jobbet for Barca, Ajax, PSV, Arsenal og MFK og fostret frem flere gode spillere gjennom akademiene der i gården. En fyr som alri omtales i media, som holder kjeft og jobber beinhardt for å dyrke frem talenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at Frank McParland er ny direktør i LFC Acdemy. Ser ut til at det går i den retningen jeg håpet på i en tidligere post. Linky

 

På den annen side ser jeg at -lillebroren- til Steve McMahon er ansatt som ny trener for Reservene. Største klubben han har erfaring fra er Tranmere.. Greit med lokale folk, men jeg vil gjerne ha folk med erfaring fra toppklubber..

 

Det er vel få trenere med erfaring fra toppklubber som ønsker å trene reservelag.

 

Jeg mente mer i retning av folk med erfaring med talentutvikling i toppklubber, f.eks. en eller annen obskur ukrainer som har jobbet for Barca, Ajax, PSV, Arsenal og MFK og fostret frem flere gode spillere gjennom akademiene der i gården. En fyr som alri omtales i media, som holder kjeft og jobber beinhardt for å dyrke frem talenter.

 

Ja, ok, var litt kjapp med å poste jeg. I den sammenhengen der er det kanskje litt bedre enn Tranmere ja. Men når det gjelder akademier kan man ikke bare tenke toppklubber. F. eks. Leeds har jo et bra akademi. Men vet ikke om det gjelder Tranmere akkurat...

Lenke til kommentar

 

 

Ser at Frank McParland er ny direktør i LFC Acdemy. Ser ut til at det går i den retningen jeg håpet på i en tidligere post. Linky

 

På den annen side ser jeg at -lillebroren- til Steve McMahon er ansatt som ny trener for Reservene. Største klubben han har erfaring fra er Tranmere.. Greit med lokale folk, men jeg vil gjerne ha folk med erfaring fra toppklubber..

 

Det er vel få trenere med erfaring fra toppklubber som ønsker å trene reservelag.

 

Jeg mente mer i retning av folk med erfaring med talentutvikling i toppklubber, f.eks. en eller annen obskur ukrainer som har jobbet for Barca, Ajax, PSV, Arsenal og MFK og fostret frem flere gode spillere gjennom akademiene der i gården. En fyr som alri omtales i media, som holder kjeft og jobber beinhardt for å dyrke frem talenter.

 

 

Ja, ok, var litt kjapp med å poste jeg. I den sammenhengen der er det kanskje litt bedre enn Tranmere ja. Men når det gjelder akademier kan man ikke bare tenke toppklubber. F. eks. Leeds har jo et bra akademi. Men vet ikke om det gjelder Tranmere akkurat...

 

Enig. Så jeg er litt skeptisk, men jeg mener likevel at samtlige av Rafas utskiftninger i staben har gjort LFC til en bedre klubb. Det handler ikke kun om å kjøpe spillere, men også om å komponere en stab som fungerer bra sammen og som får det beste ut av spillerne.

 

Rafa ansatte jo Ablett etter å ha mailet og småpratet med ham i et år eller noe :p Og Ablett gjorde det jo bra frem til i år. Nå har det ikke gått SÅ bra, akkurat... Kanskje det var sunt med utskiftning nå.

Lenke til kommentar

En liten update fra coccamocca på united-forumet om Liverpools transfer-sommer om noen finner det interessant:

 

Liverpool har ca 200 millioner å handle spillere for. Dette stammer fra fjorårets budsjett og årets overskudd. De venter også på å reforhandle gjelden for å frigi ny kapital. Benitez må derfor selge spillere for å ha muligheten til å kjøpe topp-kvalitet. Benitez har varsel følgene action-plan!

 

 

1. Beholde stammen i laget. Spillerene Benitez navngir er:

GK - Reina og Cavalieri.

DF - Carragher, Skrtel og Agger.

MF - Gerrard, Alonso, Mascherano og Lucas.

FW - Torres og Ngog.

 

Her skal det nevnes at Alonso nærmer seg nå en overgang til Real Madrid.

 

2. Frigi kapital. (lønn, egenkapital)

Disse spillerene har fått beskjed om at de kan se seg om etter en ny klubb.

Babel, Itandje, Voronin, Leto og Insua. Nå ser det ut til at Insúa blir og det er fjorårets nyinnkjøpte Dossena som er på vei ut. Stikk i strid med hva Benitez uttalte i fjor om Insua. Så her er det tydlig at Benitez roter litt som han også har gjort til tider på høyre back.

 

Hyypia og Pennant ble frigitt av Liverpool tidligere.

 

3. Forsterke laget. Noen av Benitez topp overgangsmål.

 

Gareth Barry - klar for Manchester City

Danijel Pranjic - klar for Bayern Munchen

Mauro Zarate - klar for Lazio

David Silva - uklart om han selges. Real Madrid er allerede klar med bud.

David Villa - uklart om han selges. Real Madrid er allerede klar med bud.

Ezequiel Lavezzi -

Stewart Downing -

Adam Johnson -

Javi Martinez -

Luis Antonio Valencia -

Tuncay Sanli -

 

Liverpool åpner akademi i India.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/8083210.stm

Lenke til kommentar

Det ble i sin tid godkjent at man kunne lage en konkurranse lokalt her på diskusjon.no ang billetter til fotballkampen.

 

Det har ikke blitt godkjent å reklamere for et annet nettsted der man må delta i et spill for å vinne. Denne informasjonen er fjernet fra tråden.

 

Om det skulle være noe, er det bare å sende meg en PM.

Lenke til kommentar
Det store problemet er det som kommer til slutt der, at spillere ikke lenger er eid av klubber, men av agenter.

 

EU uttalte ganske nylig i forbindelse med Tevez-sagaen at enhver spiller som er eid av et investeringsselskap og jobber for en klubb i Europa når som helst kan klage saken inn for EU og dermed bli løst fra kontrakten under en paragraf om menneskehandel. Så lenge det er greit for spilleren er det greit for spilleren, men så snart en av partene vil ut (som regel spilleren), kan kontrakten brytes uten vederlag.

Lenke til kommentar

Jeg snakker nå om forholdene i brasil, spillerne der er eid av agenter og det kan ikke EU gjøre mye med. Det vil si at når større klubber i europa kommer for å handle, går ikke pengene til klubbene som talentutvikler spillerene.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jeg synes det var ganske drøyt når Man Utd har oppsjon på å kjøpe 120 (!) spillere fra dette innvesteringsselskapet. Som du sier så får klubbene da ingenting.

 

Det kommer vel av fattigdommen der nede. Når et innvesteringsselskap tilbyr familien en liten sum med penger (som kanskje er veldig mye for familien) for gutten, så skjønner man jo at de sier ja. Det er en vanskelig sak. Selskapet trenger kanskje bare selge 10 stykker før de går med fortjeneste.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Blir bare skuffet jeg.

Tevez drar til hatklubben til United=Blir skuffet over Tevez

Barry tenker økonomisk=Blir skuffet over Barry

Rafa går ut og sier at han ikke har gitt bud på Lavezzi= Skuffet over Rafa. Han er litt pysete igrunn

 

(må sies at jeg ønsker Barry,men Tevez: not so mutch)

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Han sa skuffet, og ikke noe om hat :p

 

Benitez er feig på overgangsmarkedet. Det virker som han er redd for å bruke pengene sine tidlig i "sommerferien" for da har han ikke penger hvis det skulle dukke opp noe han har lyst på sent i "sommerferien" ;)

 

Real Madrid har forresten salg nå og Benitez burde vurdere å ta seg en tur innom butikken for det er billig salg. Nistelrooy for £2M hvis dere skal ha back-up spiss/målscorende partner til Torres.

Lenke til kommentar

Har sett et par kamper av Barnes i storhetstiden deres, og han var virkelig utrolig.

 

EDIT: Jeg ser ikke helt hva poenget ditt er, da du ikke spesiferer hva du mener med å dra frem statistikken. Hvis det er for å påpeke at han har vært ute av spill omtrent hele sesongen så er jeg fullt klar over det, men prisen er fortsatt latterlig lav. Van Nistelrooy er en målscorer og han kommer alltid til å score, gang på gang.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...