Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Utd hadde den beste spilleren i verden (Ronaldo) fra fjorårets sesongen ute første måneden og har hatt Evra ute i ca. 10 kamper (beste venstrebacken i verden vil mange påstå, selv Liverpool supportere) og Brown som var etablert høyreback fra i fjor ute i så og si hele sesongen. Ikke minst Hargreaves som ble så og si fast i fjor og hvis man ikke vil se at han er en som vil starte "hver" viktig kamp så er det bare å se hvem som startet i Moskva for oss i fjor; som var også ute i hele sesongen. Hadde f.eks O'Shea vært dårlig i år, så hadde vi bare hatt Rafael (som er helt ny til PL og har så mye å lære mtp. posisjonering osv. osv.) igjen der. Heldigvis hadde vi god dekning og fikset det uansett.

 

Når det gjelder Chelsea så tror jeg det ligger mest i trenerproblemene i form av Scolari som prøve å spille på en måte som Chelsea bare ikke klarer og problemene med Drogba (skade og Scolari-hat), Deco-skade (som virket fantastisk etter første kamp i PL) og kanskje noen andre skader jeg glemmer. Tror Chelsea hadde en type overgangssesong i år, men nå som Hiddink stikker og alt begynner på nytt igjen (på en måte) til neste år har de kanskje problemer all over again til neste år.

 

Der ligger det litt i hva Wisbatov snakker om når han sier "problemene" Chelsea og Utd har hatt i år. Vil si Liverpool har vært litt heldige med skader (snakker om hele laget nå) når man ser på det og kan nesten vedde på at det kommer til å være verre til neste år etter en relativt "rolig" sesong på den fronten for Liverpool. Vi får bare vente og se. Tror også at hvis Arsenal kan bare få et par mindre skader til neste år så er det fullt mulig det blir en title-chase som inneholder 3-4 lag til neste sesong, og ikke bare "kjedelige" 2 som har vært rutinen i en del år nå.

 

Spennende! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@Bruno99: United hadde i en periode 14 spillere ute(!) og har slitt med det offensive i store deler av sesongen, men der har forsvaret hjulpet oss enormt. Jeg hadde ikke regnet med seks poeng mot Liverpool, men jeg hadde heller ikke regnet med at vi skulle ta null mot dere og stort sett gjøre noe utypisk som å prestere dårlig mot dere og Arsenal. Chelsea har slitt i år, og det har du vel sett selv? Det er også ganske bemerkelsesverdig at dere tok seks poeng mot Chelsea også. Dere har prestert godt mot de fire store, men at dere skal gjenta dette stiller jeg meg sterkt tvilende til. Det må dere hvis dere skal vinne Premier League, og i tillegg må dere avgjøre kamper der dere stanger.

 

Hvorfor må det gjenta seg? Utd vant da vitterlig tittelen uten å slå Liverpool.. At slitekamper mot lag som Hull og Stoke må generere tre i stedet for ett poeng er derimot helt riktig. Dersom Liverpool ender opp med omtrent samme form som i år, bare med seier i tre av de uavgjort-kampene fra årets sesong, vil Liverpool tangere Chelseas 95 poeng i 05, noe som vil tilnærmet garantere ligagull.. (ikke for det, vi var det første laget til å ikke vinne serien med mindre enn tre tapte kamper også..)

Lenke til kommentar

Alt fungerer ikke sånn Filthpig. Hvis dere f.eks taper mot oss to ganger, så får vi de 6p og hva hvis vi finner på å slå Aston Villa borte, Tottenham borte, Fulham borte hvor vi henholdsvis fikk uavgjort, uavgjort og tap? Hva hvis dere taper mot Stoke borte den gangen og ikke spiller 0-0 som i år der f.eks Kitson bommet på åpent mål? Det er ikke en drømmeverden vi lever i, og du må se på helheten av en sesong der så mye kan skje. Ikke minst skader; det virker jo som noen av dere ikke tenker på negative siden at f.eks en spiller som Kuyt/Alonso skader metatarsalen og hvor viktig det kan bli; og at dere bare tenker på den "positive" siden hvor dere tenker, "bare hvis Gerrard og Torres holder seg skadefrie så vinner vi ligaen UANSETT!"

Lenke til kommentar
Hvis du kunne bare lest litt nøyere så ville du sett at han sa "I PRAKSIS". Veldig enig med Wisbatov btw.

 

För siste seriekamp så var Liverpool "I Praksis" sikret 2.plassen. Fordi det var rundt 8 mål som skilte hvis vi tapte og Chelsea vant sin kamp.

 

"I Praksis" over 6 runder för slutt vil man betegne en liga der lederen har rundt 14-16 poengs forsprang. Ikke at de skal ut mot Man City (by-rival) samt Arsenal og MÅ vinne nesten alle kamper da Liverpool er formlag nummer en.

 

"I praksis" over var vel litt dröyt å komme med?

Nei. I praksis vil aldri et topplag kaste bort en ligaledelse på 6poeng eller mer over 6 kamper. Det skjer ikke. Hvertfall ikke et så rutinert lag som United. Ergo i praksis.

Lenke til kommentar
Hvem vet hvordan vi hadde spilt med Torres skadefri?

 

Spekulasjoner er ingen vits. Vi holder oss til FAKKTS.

 

For første gang på lenge er jeg helt enig med Bolaños. Å klage på at vi har underprestert er bortimot det samme som å klage på Liverpools skader. En ligasesong vil alltid gi en vinner som har gjort seg fortjent til trofeet.

 

I tillegg så må jeg si at jeg tror det er mange United-supportere som HÅPER at Liverpool overpresterte denne sesongen. En stund trodde jeg også det, men jeg er ikke så sikker. På den samme måten så kan vi ikke være overlegne og si at vi har underprestert og kommer til å være bedre neste sesong. For det første vil jeg ikke kalle finale i alle turneringer utenom FA Cupen en underprestering. Likevel er det noen ønsker å tro på dette fordi Liverpool var skremmende nære i år.

 

Neste sesong vil gi mange pekepinner. Er Liverpool en etablert tittelutfordrer? Har United et enda høyere gir? (Vi bør har det offensivt i alle fall) Og kan Arsenal komme tilbake i den ypperste toppen?

Lenke til kommentar

Manchester hadde vel ingen særlig god statestikk mot de fire store i år, men vant serien med 90 poeng (3 mer enn i fjor), så det blir feil å si at vi MÅ gjenta bedriften neste år med 4 seire mot dere og Chelski. Hva angår angrepsspillet deres bryr jeg meg ikke om, man kan ikke forvente å prestere på samme nivå hver sesong. Kanskje gikk det forsvarsmessige ut over det offensive, ikke vet jeg, men begynner å bli litt lei av forklaringen om at vi kjempet om seriegullet ene og alene fordi dere gjorde en "ræva" sesong. Dere var ikke så langt foran oss i år og til neste år håper jeg vi får en lignende gjevn og tett seong hvor forhåpentligvis vi trekker det lengste strået :)

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Alt fungerer ikke sånn Filthpig. Hvis dere f.eks taper mot oss to ganger, så får vi de 6p og hva hvis vi finner på å slå Aston Villa borte, Tottenham borte, Fulham borte hvor vi henholdsvis fikk uavgjort, uavgjort og tap? Hva hvis dere taper mot Stoke borte den gangen og ikke spiller 0-0 som i år der f.eks Kitson bommet på åpent mål? Det er ikke en drømmeverden vi lever i, og du må se på helheten av en sesong der så mye kan skje. Ikke minst skader; det virker jo som noen av dere ikke tenker på negative siden at f.eks en spiller som Kuyt/Alonso skader metatarsalen og hvor viktig det kan bli; og at dere bare tenker på den "positive" siden hvor dere tenker, "bare hvis Gerrard og Torres holder seg skadefrie så vinner vi ligaen UANSETT!"

 

Jeg vet da det? Jeg svarte bare på en post som hevdet at pool "må" gjenta bedriften med å slå de fire store for å ha sjans til å vinne serien. Hvorfor må de det, når United vant uten å slå laget som kom på 2. i serien og som hadde bedre målforskjell, flere scorede mål og tapt færre kamper?

 

Og det er et faktum at Liverpool er nødt til å dra i land slitekampene, særlig hjemme mot lag som "parkerer bussen" foran mål og jubler som om de har vunnet serien når de får med seg ett poeng, for å være en seriøs gullkandidat.

Lenke til kommentar
Hvis du kunne bare lest litt nøyere så ville du sett at han sa "I PRAKSIS". Veldig enig med Wisbatov btw.

 

För siste seriekamp så var Liverpool "I Praksis" sikret 2.plassen. Fordi det var rundt 8 mål som skilte hvis vi tapte og Chelsea vant sin kamp.

 

"I Praksis" over 6 runder för slutt vil man betegne en liga der lederen har rundt 14-16 poengs forsprang. Ikke at de skal ut mot Man City (by-rival) samt Arsenal og MÅ vinne nesten alle kamper da Liverpool er formlag nummer en.

 

"I praksis" over var vel litt dröyt å komme med?

Nei. I praksis vil aldri et topplag kaste bort en ligaledelse på 6poeng eller mer over 6 kamper. Det skjer ikke. Hvertfall ikke et så rutinert lag som United. Ergo i praksis.

 

Pass deg litt nå :)

Lenke til kommentar
Vi har vunnet PL 3 år på rad bruno, tror vi sitter bak rolig til neste år og tar en automatisk CL plass (2.-3.) nå. 4 på rad hadde bare vært dumt for fotballen. Liiite press på oss til neste år ihvertfall.

Hehe, du skjønner Liverpool blir farlige hvert fall, det er godt ;)

 

Hadde blitt kjedelig om United skulle ta sin 4 på rad ja.

Lenke til kommentar

Jeg tror ærlig talt Liverpool vil bli farlige ja. Men må nesten si jeg håper på et Arsenal-comeback fordi jeg rett og slett ville heller sett Arsenal vinne serien enn Liverpool om vi skulle spilt under nivå til neste år (noe jeg ser for meg hvis både Tevez og Ronaldo drar, det er ikke lett å erstatte). Tror ikke det er så stygt å si at jeg vil at noen andre enn Liverpool skal vinne ligaen som Utd-supporter. Tror også Chelsea vil finne det vanskelig å vinne serien med en gang mtp. at enda en ny trener kommer inn selvom Mourinho klarte det. Vil nesten si det var rett og slett pga. hvor smart den mannen er. Som sagt, neste sesong bør bli en sesong der mer en to lag er med helt til april/mai. Og det er bare bra. :)

Lenke til kommentar

Gammelt nytt. Var et intervju med han lenger oppi tråden her der han sier det.

 

Tror det er sånn blandt mange av lagene. De spiller jo sammen på landslaget og sosialeres nok mer enn vi kanskje tror.

 

Hatet er vel som regel mellom klubbene og mellom fansene. Spillerne hater sjeldent hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...