Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Men når det er sagt så virker det umulig å diskutere med United fans her inne som ikke klarer å se ting på annen måte en at Man United er best på alle måter og slik er det med det.

Omg. Vet ikke om jeg orker å svare engang. Setter min lit til Wisbatov eller Hyrlen.

 

EDIT: Skal gi deg et kort svar men det er det jeg gidder. Det sliter på meg psykisk rett og slett. Dere har gått rundt nå i 20 år og pratet om neste år og verdens beste spillere her og der og hele Anfield tyter over av verdens stjerner. Men hvor ofte vinner dere egentlig noe som er av betydning?

 

Vi derimot, PL for 3. år på rad, muligens CL for 2. år på rad, FWC, LC, CS i år. Vi har god grunn til å kalle laget vårt og våres spillere for verdens beste, det har ikke dere.

Endret av Points
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forøvrig ikke umulig å diskutere med oss, men du setter opp latterlig problemstillinger som innebefatter om, kanskje, hvis ++. Å vi har vunnet PL, LC, VM og muligens CL. I en sesong dere ikke har vunnet en drit! Så kan du påstå at Liverpool nesten er favoritter? Å vi er best. Det har vi bevist i år, vi trenger ikke diskutere det en gang. Resultatene sier sitt, vi har vunnet nesten alt i en sesong vi egentlig ikke har spillt nært vårt beste engang.

Lenke til kommentar
At lag får sine toppspillere skadefrie hele sesongen er veldig sjelden. Jeg kan ikke huske at det har skjedd.

 

Skadet er en ting. LANGTIDSKADET er noe annet.

 

Torres spilte 19 kamper i mer en 60.min i årets liga. Denne sesongen står han med 14 mål og 5 assists. Hvis han hadde spilt rundt 25 kamper i min 60.min holder det til å vinne 4-5 poeng til.

 

Jeg mener ihvertfall at det er utrolig små marginer som skiller Liverpool og Man United i årets sesong. Skjönner at jeg står alene her og at alle mener Man United var mange hakk foran Liverpool, men slik mener nå jeg at det er og var i årets PL.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ganske latterlig å polarisere PL i den grad at de som vinner er definitive favoritter neste sesong og glemme prestasjonene til lagene som følger like bak. Hvor mye bedre har United vært i serien enn Liverpool i år? Marginalt.

Lenke til kommentar
Det er ganske latterlig å polarisere PL i den grad at de som vinner er definitive favoritter neste sesong og glemme prestasjonene til lagene som følger like bak. Hvor mye bedre har United vært i serien enn Liverpool i år? Marginalt.

Det er ikke poenget. United og særlig Chelsea og Arsenal har underprestert i år. Liverpool har overprestert. Dere snakker hele tiden om at "hvis vi luker ut de uavgjorte så vinner vi ligaen bla bla". Jeg ser flere som tar det for gitt at dere vil gjøre det like bra mot topp 4 neste sesong.

Lenke til kommentar
Det er ganske latterlig å polarisere PL i den grad at de som vinner er definitive favoritter neste sesong og glemme prestasjonene til lagene som følger like bak. Hvor mye bedre har United vært i serien enn Liverpool i år? Marginalt.

Vel når serien i praksis var avgjort vel 5-6kamper før slutt vil jeg ikke si det var marginalt. Hadde vi slått dere på OT ville den vært avgjort da.

Lenke til kommentar
Men når det er sagt så virker det umulig å diskutere med United fans her inne som ikke klarer å se ting på annen måte en at Man United er best på alle måter og slik er det med det.

Omg. Vet ikke om jeg orker å svare engang. Setter min lit til Wisbatov eller Hyrlen.

 

EDIT: Skal gi deg et kort svar men det er det jeg gidder. Det sliter på meg psykisk rett og slett. Dere har gått rundt nå i 20 år og pratet om neste år og verdens beste spillere her og der og hele Anfield tyter over av verdens stjerner. Men hvor ofte vinner dere egentlig noe som er av betydning?

 

Vi derimot, PL for 3. år på rad, muligens CL for 2. år på rad, FWC, LC, CS i år. Vi har god grunn til å kalle laget vårt og våres spillere for verdens beste, det har ikke dere.

 

Vi har gått rundt i 20 år?

 

Jeg har sagt at Liverpool er Premier Leagues favoritt 2 ganger på 20 år. Det var tidlig på dagen 1.november 2008 samt etter å sett Liverpool de siste 2 månedene med Torres & Gerrard sammen.

 

Hvor ofte har Liverpool gått fra en sesong der de var sjanselöse til neste sesong å havne 4 poeng bak Man United, score flest mål, flere spillere som scorer (3) samt slå Chelsea og Man United 4 av 4 ganger på en sesong. Ja, og tape 2 kamper av 38 med nest-viktigste spiller ute i rundt 45% av årets Premier League minutter.

 

Slike steg har vi aldri tatt, men alikevel er det ikke lov til å si at vi er favoritter og at Man United vs Liverpool er jevnere en det United tråden hevder?

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

Liverpool har skint frem i en sesong der både Chelsea og Manchester United har hatt store problemer. To tap denne sesongen, hva betyr egentlig det? Det betyr at dere ikke har evnene til å vinne kamper der dere stanger. Dere tar det for gitt at dere skal slå Chelsea og Manchester United i kampene neste år også, men hvor sannsynlig er det?

 

Manchester United er en supermakt. Hva så om vi mister Ronaldo? Det var mange som trodde det skulle gå rett i dass når David Beckham forsvant, eller hva med den notoriske nederlandske målscoreren Ruud Van Nistelrooy som bøttet inn mål etter mål? Da var det jo over for oss, eller hva? Det er iallefall det jeg husker andre supportere mente. Han var jo tydeligvis den eneste som kunne score mål. Ingen spiller er større enn klubben, og klubben har en vinnermentalitet uten sidestykke. Hvis Ronaldo forsvinner og Ribery kommer inn som erstatter vil vi antagelig kunne gjøre det like bra. Ribery er en litt annen spillertype i den forstand at han ofte opptrer som servitør istedet for målscorer. Det vil alltid være spillere som overskygger andre spillere, men når de forsvinner og den skyggen lenger ikke er der så trer det alltid en spiller frem i en klubb som Manchester United. Hvis Ronaldo drar, noe jeg ikke tror han gjør så vil sannsynligvis en Dimitar Berbatov kunne stå frem og score 30+ mål i en sesong med kantspillere som forer han med baller.

 

Liverpool har spilt over evne og "hva hvis" holder ikke. Dere trenger flere matchvinnere samtidig som dere nok en sesong må klare å ta seks poeng mot United og Chelsea, samt avgjøre 0 - 0, 1 -1, 2 -2, 3 - 3 og til og med 4 - 4 kamper i deres favør. Vi er ikke de som er urimelige Kjakan. Laget vårt løftet nettopp PL trofeet for tredje år på rad, og kan muligens løfte CL trofeet som første klubb i verden for andre år på rad.

 

EDIT: Jeg har nok for mye fritid når jeg bryr meg nok til å skrive innlegg som jeg vet Kjakan bare kommer til å trolle videre på.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Det er ganske latterlig å polarisere PL i den grad at de som vinner er definitive favoritter neste sesong og glemme prestasjonene til lagene som følger like bak. Hvor mye bedre har United vært i serien enn Liverpool i år? Marginalt.

Vel når serien i praksis var avgjort vel 5-6kamper før slutt vil jeg ikke si det var marginalt. Hadde vi slått dere på OT ville den vært avgjort da.

 

Serien var avgjort 6 runder før slutt? hmmm....

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

for å komentere litt.

 

Det blir sagt at Manchester United supportere ikke klarer å se laget sitt som noe annet enn det beste

 

Jeg har fremdeles ikke sett en Liverpool supporter som tror at Liverpool gjør en dårligere sesong neste år.

 

Jeg tror de fleste stiller likt på det området.

Lenke til kommentar
Hvis du kunne bare lest litt nøyere så ville du sett at han sa "I PRAKSIS". Veldig enig med Wisbatov btw.

 

För siste seriekamp så var Liverpool "I Praksis" sikret 2.plassen. Fordi det var rundt 8 mål som skilte hvis vi tapte og Chelsea vant sin kamp.

 

"I Praksis" over 6 runder för slutt vil man betegne en liga der lederen har rundt 14-16 poengs forsprang. Ikke at de skal ut mot Man City (by-rival) samt Arsenal og MÅ vinne nesten alle kamper da Liverpool er formlag nummer en.

 

"I praksis" over var vel litt dröyt å komme med?

Lenke til kommentar
Liverpool har skint frem i en sesong der både Chelsea og Manchester United har hatt store problemer. To tap denne sesongen, hva betyr egentlig det? Det betyr at dere ikke har evnene til å vinne kamper der dere stanger. Dere tar det for gitt at dere skal slå Chelsea og Manchester United i kampene neste år også, men hvor sannsynlig er det?

United og Chelsea har hatt store problemer? På hvilken måte? Hadde du regnet med 6 poeng mot Liverpool?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Vi har ikke fått helt orden på spillet, ei heller vært heldig mtp skader og slikt. Hvem vett hvordan vi hadde spilt med Brown og Hargreaves på laget?

Lenke til kommentar

@Bruno99: United hadde i en periode 14 spillere ute(!) og har slitt med det offensive i store deler av sesongen, men der har forsvaret hjulpet oss enormt. Jeg hadde ikke regnet med seks poeng mot Liverpool, men jeg hadde heller ikke regnet med at vi skulle ta null mot dere og stort sett gjøre noe utypisk som å prestere dårlig mot dere og Arsenal. Chelsea har slitt i år, og det har du vel sett selv? Det er også ganske bemerkelsesverdig at dere tok seks poeng mot Chelsea også. Dere har prestert godt mot de fire store, men at dere skal gjenta dette stiller jeg meg sterkt tvilende til. Det må dere hvis dere skal vinne Premier League, og i tillegg må dere avgjøre kamper der dere stanger.

 

EDIT: Jeg konkluderer med at det har vært en drømmesesong for dere, men langt fra en drømmesesong fra oss. Vi har den samme stallen som i 07/08, men spillet har ikke vært like fantastisk. Vi spilte også bedre i 06/07 sesongen som tc47 påpekte i United tråden. Hvorfor skal ikke vi kunne prestere bedre neste sesong? Det at vi har vært såpass "svake" og likevel tatt Premier League viser at vi er enormt sterke.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...