Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vis denne quizen skal være til for at de under 18 også har en sjangs til å få billett(siden de ikke kan være med på poker) så burde kanskje spørsmålene være fra litt nyere tid. 1995->?

 

Dean Saunders er riktig. Ifölge Quiz reglene som vanligvis blir brukt vil da det väre din tur til å stille et spm.

 

Piroja: Bra poeng. Notert.

Prøvde bare å poengtere at det er for lett å søke opp. Jeg har ingen anelsea hvem Dean Saunders er.

 

Ser den, jeg ga også veldig mye informasjon da.

 

Bare å komme med forslag på hvordan vi kan unngå bare Googling. Any ideas?

Lenke til kommentar
Hadde vert litt morro å høre hvordan dere ser på sesongen, og hva som er forskjellen på dagens Liverpool og laget som kom på 2 for en del år siden men som ikke klarte å følge opp

 

Slik ser jeg på sesongen:

 

Rafa Benitez besitter en utrolig god stamme av spillere som dekker opp for en av Premier Leagues beste förste ellvere, LFC kommer godt ut hvis vi ser på spillerne 11 vs 11 i The Big Four.

 

Desverre kan ikke det samme sies når vi skrur opp antall spillere til 16-20. Da ligner troppen vår den 3 eller 4 beste når det kommer til spillermateriale. Forskjellen mellom Liverpools 11 og Man United sine 11 er ganske små, mulig vi faktisk er hakket bedre en Man United på dette. Men ser vi på Liverpools 18 beste mot Man Uniteds 18 beste da skal vi liksom sammenligne fölgende to spillergrupper:

Pool vs United, reservebenken

Skrtel vs Evans

Insua vs Brown

 

Benayoun vs Scholes

Lucas vs Anderson

Babel vs Nani

 

N`Gog vs Tevez

El Zhar vs Macheda

 

Ser man bort fra det defensive så er det klart at Man United gjör lett match hvis begge lag må unnväre flere av de beste spillerne.

 

Det er 16-20 manns troppen man vinner en liga med, ikke de 11-13 beste som Liverpool stiller ganske bra på. Her har Liverpool sitt störste forbedringspotensiale til sesongen som kommer. Med 3-4 riktige kjöp så tror jeg vi kommer lang vei.

Nye spillere

Det viktigste vi trenger er en höyreback og en offensiv spiller som kan avlaste Gerrard/Torres. Deretter vil jeg gjerne ha Barry inn i troppen uten å miste Alonso, men heller leie ut Lucas og hente inn Barry.

 

Tidligere har jeg snakket mye om å hente inn en 4.midtstopper men hvis vi får inn en god höyreback (Glen Johnson er vistnok target) så vil Carragher slippe å spille höyreback i sesongen som kommer og derfor vil vi klare oss med de 3 vi har sammen med et talent fra egen stall eller som blir hentet inn.

 

Bortsett fra det så er jeg veldig imponert over at det ser ut til at Benitez har klart å knekke koden mot de svakere lagene de siste 60 dagene. Med et skadefritt mannskap og med alle de viktigste spillerne på plass så kjörer vi jo over alt og alle. Dette sammen med at vi har scoret flest mål i Premier League og har bare 2 tap på 38 kamper mener jeg er grunn til bra og sunn optimisme för neste sesong.

 

Hvis om at det dersom atte...

Jeg er sikker på at en Keane som hadde levert til terningskast 4 hele sesongen (istedet for 1 i halve sesongen) ville värt forskjellen på 0-0, 1-1, 1-1, 2-2 og hva det nå en var i alle uavgjort hjemme mot söppel lagene. Med Keane i ok form eventuelt sluppet skader på Torres ville vi ha vunnet ligaen. Dette sier jeg fordi jeg vil understreke hvor näre vi var i år.

 

Vi vant 39-3 i sjanser mot Stoke og Wigan og fikk til sammen 2 poeng. Klarer vi å konvertere 39-3 over to kamper til 6 poeng så hadde vi vunnet årets serie. Det er så lite at jeg er SIKKER på Ligagull hvis vi enten får styrket stallen med 2-3 GODE spillere eller Ronaldo byttes mot Ribery. Hvis begge skjer så tror jeg det blir et spörsmål om hvor mye vi vinner med neste sesong og ikke lenger om vi vinner over United.

 

Ellers må vi også se opp for Chelsea som vil få ny trener og bli gode fra jul og ut og et Arsenal som ser utrolig sterke ut offensivt, men som mangler et anker (Alonso) samt en sjef i forsvaret. Får de på plass det samt nye treneren til Chelsea gjör ting bra med en gang så kan vi havne på 4.plass like mye som å ta gull neste år.

 

Men jeg gleder meg allerede. YNWA

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

Bubble Bobble. Sorry, men jeg føler enda at dere lever i en. Vi har vunnet PL, LC og snart forhåpentligvis CL. Hvordan du tror at dere kan spasere til ligagull om hvis om og men skjer. Vel du om det. Vi er større, bedre og har en enorm vinnerkultur. Å vi har Sir Alex.

 

Jeg sier ikke at vi vinner til neste år, siden det tross alt vil være 4 ganger på rad. Noe som er usannsynlig vanskelig. Men jeg tror Chelsea er en minst like stor trussel som dere, faktisk en større siden de har vunnet den.

Lenke til kommentar
Hadde vert litt morro å høre hvordan dere ser på sesongen, og hva som er forskjellen på dagens Liverpool og laget som kom på 2 for en del år siden men som ikke klarte å følge opp

Er vel flere faktorer somn spilles inn her. (mitt inntrykk at hvorfor Liverpool gjorde det bedre i år enn for to år siden)

 

1.Spør du meg så har Rafa hatt hovedfokuset på Premier League for første gang. Sesongene før fikk jeg litt innrtykket at han ville fokusere på cuper. (CL hovedsaklig)

 

2.Bedre lagforstålese for spillerne. Blitt mer ''kjent'' med hverandre

 

3.Torres-Gerrard sammarbeid.

 

4. Mye mindre rotering av lagoppstilling. Rafa var fæl på dette ifjor. Roterte hver kamp, blitt mye mindre av det iår,ergo mer stabilitet.

 

Noen få,korte(siden jeg leser til eksamen) punkter på hvorfor Liverpool gjorde det bedre iår enn to år tilbake.

 

PS:Hva har Limback's innlegg med sammenlinging mellom 1 og 2plass og gjøre?

 

Chelsea er en minst like stor trussel som dere, faktisk en større siden de har vunnet den.

Betyr dette at du regner Blackburn som større trussel enn Liverpool? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Kjakan strikes again! Bedre førsteellever? Hvordan får du det til å stemme? Bedre defensivt på benken også? Nei, dere kan absolutt kjempe om seriegull neste år og jeg frykter dere, men dere må ha inn flere matchvinnere for det holder ikke med bare Torres og Gerrard. Dere må også få plantet inn en større vinnervilje i spillerene, men jeg tror nok at vi og Chelsea kommer til å være med å kjempe om gullet neste år uavhengig om vi selger Ronaldo eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner det bare ikke. Bedre første-11'er enn United? Jeg får bare ikke regnestykket til å gå opp. Tar dere muligens på keeper (50/50), hele backrekka, ving, og vi har en spiss og muligens en sentral midtbane med på et all-star lag.

 

Som Hyrlen sier, "bobble".

 

Se på statsen når Liverpool stiller med Gerrard-Torres sammen.

 

Hvis vi fjerner kampene som Torres sto over i årets Premer League så har Liverpool 0 (NULL) tap. Dette sier også litt om hvor bra förste ellveren til Liverpool er.

 

BTW: Virker som United fans bare glemmer at Liverpool har 12 poeng mot Chelsea og Man United og bare ser på dette som flaks.

 

For å oppsumere: Man United vant ligaen fordi Liverpool rotet bort så mange 2 poengere pågrunn av sliten og liten spillerstall.

 

Lucas er et godt eksempel. Han har spilt rundt av 70% av total tiden til Torres i år. LUCAS! Har spilt 70% av tiden til Torres. Lucas hadde ikke spilt fast på noen lag på övre halvdel av Premier League. Denne karen som burde värt utleid for å få spilletid har altså spilt så mye som 70% av tiden til Torres. Dette bare oppsumerer stallen til Liverpool. Med Torres og Gerrard skadefrie er vi rå, men uten en av de så er vi mange hakk dårligere.

 

Gerrard er den spilleren i England og kanskje Europa som betyr mest for laget sitt. Når han ikke har noen rundt seg på det nivået han tilhörer bortsett fra Torres så blir det for mye på hans skuldre når spanjolen er borte.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hele backrekka? Skrtel og Agger i form matcher både Rio og Vidic. Carra er Carra. Dere har bedre venstreback, vi har et gedigent talent på vår. Vi har Reina, et par århundrer yngre enn VDS og jevnt over bedre. Vi har Gerrard og Torres. Nok sagt der. Vi har en playmaker i Alonso, et arbeidsjern i Kuyt, en matchvinner i Benayoun og en håndfull andre spillere på benken som hadde spilt fast på de fleste andre lag i ligaen.

 

Hvordan vår nåværende stall - i tillegg til et av Englands beste reservelag - i det hele tatt sammenlignes med vår forrige andreplasstropp er rart.

Lenke til kommentar
Se på statsen når Liverpool stiller med Gerrard-Torres sammen.

 

Hvis vi fjerner kampene som Torres sto over i årets Premer League så har Liverpool 0 (NULL) tap. Dette sier også litt om hvor bra förste ellveren til Liverpool er.

 

BTW: Virker som United fans bare glemmer at Liverpool har 12 poeng mot Chelsea og Man United og bare ser på dette som flaks.

 

For å oppsumere: Man United vant ligaen fordi Liverpool rotet bort så mange 2 poengere pågrunn av sliten og liten spillerstall.

 

Lucas er et godt eksempel. Han har spilt rundt av 70% av total tiden til Torres i år. LUCAS! Har spilt 70% av tiden til Torres. Lucas hadde ikke spilt fast på noen lag på övre halvdel av Premier League. Denne karen som burde värt utleid for å få spilletid har altså spilt så mye som 70% av tiden til Torres. Dette bare oppsumerer stallen til Liverpool. Med Torres og Gerrard skadefrie er vi rå, men uten en av de så er vi mange hakk dårligere.

 

Gerrard er den spilleren i England og kanskje Europa som betyr mest for laget sitt. Når han ikke har noen rundt seg på det nivået han tilhörer bortsett fra Torres så blir det for mye på hans skuldre når spanjolen er borte.

 

Kan du samtidig fjerne alle skadene våres? Og fjerne VM slik at vi får noenlunde likt spillte kamper?

 

Det nytter ikke å forandre spillereglene kun for det ene laget.

Lenke til kommentar

Kommentar til 11 vs 11: Det er ikke spiller for spiller som teller når jeg sier vi har bedre förste ellever. Vi snakker også samhandling her.

 

Men hvis man ser på topp nivået til Liverpool med de 11-13 beste kontra Man United sitt så er forskjellen veldig liten og jeg tror den bikker i Liverpool sin favör.

 

Derimot hvis vi ser på 16-20 manns troppen når det kommer til prestasjonsnivå uten de 2-3 beste spillerne så ligger Man United lyyysår foran Liverpool. Det er det ingen som benekter. Men når det er sagt så virker det umulig å diskutere med United fans her inne som ikke klarer å se ting på annen måte en at Man United er best på alle måter og slik er det med det.

 

Finnes det en Man United fan som mener at Liverpool er favoritter til å vinne Ligaen neste år hvis Ronaldo byttes mot Ribery og Liverpool klarer å holde Torres og Gerrard skadefrie hele sesongen?

 

Tror ingen vil svare ja på dette men derimot hvis du spör Liverpool folk om vi mister Gerrard til skade i over 6mnd så vil vi ikke kjempe om topp 2.

 

Det er kanskje forskjellen mellom United og Pool folk. Supportere og supportere med sunn fornuft.

Lenke til kommentar

Finnes det en Man United fan i verden som klarer å innse at Liverpool har tatt syv-mils steg kontra Chelsea og Man United i år??

 

Man United vant ligaen fordi Liverpool ikke har samme bredden og styrken i troppen som United. Enkelt og greit. Det burde jo si litt at Liverpool står med 2 tap og det er rekord. Ingen lag har kommet på 2.plass eller dårligere med bare 2 tap i PL.

Lenke til kommentar
For å oppsumere: Man United vant ligaen fordi Liverpool rotet bort så mange 2 poengere pågrunn av sliten og liten spillerstall.

Ja det var p.g.a Liverpools udyktighet at United vant ligaen.

 

For en logikk! Tror du at dere tar 12 poeng mot Chelsea og United til neste år? Dere starter på nytt til neste år, blanke ark. Dere kan ikke bare rette på det som var galt, dere må gjenta en enorm prestasjon. Få max ut av troppen igjen, spille nok en sesong med så lite skader som dere hadde.

 

Agger og Skrtel matcher Rio og Vidic? Wh1te? Nå skal vi la fleinsoppen ligge.

 

Liverpool-supportere er de med sunn fornuft? hoho, derfor dere har ropt om ligagull i 20 år uten å få skitt.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...