Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Gerrard spiller hengende spiss, men hvis vi går til innkjøp av en ny toppspiss, for eksempel Tevez (noe som selvsagt ikke kommer til å skje), har vi flere sentrale midtbanespillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anderson og Hargreaves har vel nesten ikke spilt denne sesongen grunnet skader, disse kostet vel til sammen rundt 45 millioner pund oghar griselönninger.

 

Dette har ikke Liverpool sjans til å matche, men å snakke til Scum fans er jo som å snakke for döve örer.

Det er feil. Anderson, Hargreaves og Carrick kostet til sammen £49 mill. De tre andre på midtbanen er egenutviklede, altså ingen transferutgifter på dem. £49 mill høres kanskje mye ut, men nettoutgiftene de to sommerene vi kjøpte de tre førstnevnte var faktisk på ikke mer enn £23 mill. Står det faktisk så dårlig til med økonomien deres at dere ikke har råd til å avse rundt £20 mill til rene transfermidler?

 

Hvorfor du drar inn penger skjønner jeg ikke helt når det er opplagt at Latias mener at når vi klarer å gi 6 midtbanespillere nok spilletid, burde dere klare å gi "kun" 3 midtbanespillere nok spilletid til at de er fornøyde.

 

3?

 

Gerrard, Xabi, Masch, Barry + Rafas favoritt Lucas er fem det.

Jeg snakker om de to defensive midtbaneplassene i 4-2-3-1-formasjonen deres. Gerrard spiller som hengende spiss/offensiv midtbane, mens Lucas er langt fra god nok. Alonso, Mascherano og Barry = tre.

 

Edit: Just for the record: prisen på Hargreaves var £17 mill, Anderson £18 mill, mens overgangssummen til Carrick var £14 mill med en del klausuler som gjør at prisen nå ligger på £18 mill.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Nok en post full av faktafeil fra deg, kan du aldri lære?

 

Hva med å beholde Alonso og kjøpe Barry i tillegg?

Jepp, hvorfor ikke? United har jo Carrick, Fletcher, Anderson, Scholes, Giggs og Hargreaves. Hvorfor kan ikke dere ha Alonso og Barry samtidig? :dontgetit:

 

Anderson og Hargreaves har vel nesten ikke spilt denne sesongen grunnet skader, disse kostet vel til sammen rundt 45 millioner pund oghar griselönninger.

 

Anderson har spilt mye. De to kostet nok godt under 40 millioner pund tilsammen, men da førstnevnte er en potensiell verdensstjerne synes jeg det er greit. Hargreaves var nok overpriset, men var en ekstremt viktig bidragsyter for oss i fjor.

 

Dette har ikke Liverpool sjans til å matche, men å snakke til Scum fans er jo som å snakke for döve örer.

 

Den smalt fra rett ræv.

 

MAN UNITED OG CHELSEA BRUKER MER PENGER EN ALLE ANDRE KLUBBER PÅ LÖNNINGER!

 

Ubegrunnet påstand. Vet du at Liverpool har brukt mer penger netto på transfer enn United?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ubegrunnet påstand. Vet du at Liverpool har brukt mer penger netto på transfer enn United?

 

Det har en del med at United har kommet inn i en fin "sirkel". De kjøper dyrt og selger dyrt, dermed blir nettoutgiften lav i forhold til klubber som Liverpool som kjøper middels dyre spillere og selger dem billig. Det har litt med flaks og litt med teft å gjøre, men kanskje mest med kjøpestyrken klubben har i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

United har flaks som selger spillere dyrt? Det sier seg selv at det er lettere å selge spillerene (for en akseptabel pris) jo bedre de er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du sa at det hadde litt med flaks og litt med teft og gjøre.

 

Ja? Og du er uenig? Du har aldri lagt merke til at i utgangspunktet gode spillere kan gjøre det dårlig i perioder?

Lenke til kommentar
Det har en del med at United har kommet inn i en fin "sirkel". De kjøper dyrt og selger dyrt, dermed blir nettoutgiften lav i forhold til klubber som Liverpool som kjøper middels dyre spillere og selger dem billig. Det har litt med flaks og litt med teft å gjøre, men kanskje mest med kjøpestyrken klubben har i utgangspunktet.

 

Forsåvidt enig i det du sier, selv om jeg mener at vi ikke alltid flinke nok til å få den prisen vi kanskje kunne fått for spillere som Pique eller Rossi. Men den store forskjellen mellom United og Liverpool er jo at United kanskje kjøper én stor spiller til 20-30 mill mens Liverpool kjøper mange til rundt 3-7 mill. Jeg kan virkelig ikke skjønne at de ikke endrer litt på transferpolitikken og prøver å nærme seg en lignende innkjøpsmodell som United (i den grad de kan). Sist de satset stort på en spiller gikk det jo rimelig bra...

Endret av GBD
Lenke til kommentar
Klinket jo til på både Torres og Masche da, ubetinget sucess begge 2.

 

Tidenes styggeste avtar GBD, gz.

 

Akkurat det jeg mener. De burde ha fortsatt med det før denne sesongen også. Men vi får se til sommeren da.

 

Og takk, Drogba er jo et sjarmtroll som fortjener så mye eksponering som mulig.

Lenke til kommentar
Jeg kan virkelig ikke skjønne at de ikke endrer litt på transferpolitikken og prøver å nærme seg en lignende innkjøpsmodell som United (i den grad de kan). Sist de satset stort på en spiller gikk det jo rimelig bra...

 

Keane? :p

 

Altså, Benitez har gjort mange knallkjøp enten dere liker det eller ikke. Ja dere liker best å hevde det motsatt. Flere av våre kjøp under 10 m£ spiller fast på laget, jeg nevner bla Arbeloa (2,6), Skrtel (6,5), Kuyt (9) osv... Kanon kjøp. Store overgangsummer og stjernespillere er ikke nødvendigvis et must, men ja jeg kan tildels være enig i at i dann og vann kunne vi slått oftere på stortromma. Men det er også et spørsmål om penger. Ikke glem at vår gode venn Rafa har byttet ut hele jævla laget siden han overtok, kun Gerrard, Carra, Hyyipa(går nå) og Alonso er tilbake. Slikt tar tid og koster penger, dere ler av det, prøv å se relitetene av det som pågår.

Edit: Dere er ikke nødvendigvis deg jeg quotet men litt sånn generelt

Edit: Husk at nå er Parry snart ute, og da kan ting forandre seg både her og der.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Keane? :p

 

Haha. Hadde allerede glemt at han i det hele tatt var i Liverpool. Tankene gikk nok mot Torres ja.

 

Men selvsagt, billige kjøp kan slå til de også. Vi har jo spillere som Evra og Vidic som kom for en rimelig penge. Det er nok vanskelig for Rafa å veie opp én stjernespiller mot stallfyll som Liverpool også har hatt stort behov for etter at han tok over. Men la oss si at vi kommer til sommeren. Bør en kjøpe en grei midtbanespiller, ving og spiss, en eller en stjernespiller i én av posisjonene? Vanskelig å si hva som gagner klubben. Og dette var ikke nødvendigvis de posisjonene hvor jeg mener dere trenger forbedring, bare et eksempel

Endret av GBD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...