Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ronaldo har vært god, men ikke like god som Gerrard. Han har en mer flashy spillestil og er ofte underholdende å se på. Gerrard er litt mer anonym og det kan derfor virke som om han ikke er like viktig. Det samme gjelder i stor grad Lampard som langt i fra får den beundringen mange eksperter mener han fortjener. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Det er det eneste argumentet man har mot Ronaldo sine prestasjoner i denne sesongen: "Han er ikke like god som i fjor". Helt feil å bruke dette som et argument, da Ronaldo til tross for å ikke komme opp på nivå med fjorårssesongen har prestert helt i toppen blandt PL sine spillere. Eg vil påstå at kun Vidic kommer over han. Å bruke argumentet om at Gerrard har hatt sin beste sesong blir flåsete. Gerrard har vært LANGT FRA et hav bedre enn Ronaldo. Hvem som har vært best klarer ikke eg å skille, da det blir litt som Wh1te sier: De er forskjellige. Pluss at eg ikke har sett nok Gerrard til å kunne uttale meg så mye om han, noe eg tror gjelder mange som uttaler seg om Ronaldo også. Men at fjorårssesongen skal brukes mot Ronaldo blir i mine øyne helt fjernt og viser igrunn litt holdningene til mange her inne. Endret 6. mai 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jotun: Nå skal det vel strengt tatt argumenteres for hvorfor spilleren har hatt en god sesong, ikke hvorfor han ikke har hatt en god sesong. If you see. Gerrard har vært stor. Ronaldo har ikke vært veldig stor i år. Kommet seg litt nå i det siste, men vi ser ikke de samme raidene, eller at han gjør det samme som han har gjort før. Ikke har han like stor betydning for MU som Stevie har for LFC heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg har ikke sett alle kampene Ronaldo har spilt, men jeg har sett mange av dem. Synet mange har på hans prestasjon i år har nok også blitt litt farget av media, men jeg har problemer med å se at han har vært bedre enn Gerrard. Det er selvsagt umulig for meg å være objektiv, men jeg mener Gerrard har vært best av samtlige i PL i år. Når det er sagt så er definitivt mitt syn på Vidic hemmet av hvor "usynlig" mye av det han gjør er. Han er forsvarsspiller, han løper ikke 50 meter, spiller vegg og scorer, som Gerrard. Jeg er åpen for at han har vært bedre, jeg synes bare ikke det. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Det er det eneste argumentet man har mot Ronaldo sine prestasjoner i denne sesongen: "Han er ikke like god som i fjor". Helt feil å bruke dette som et argument, da Ronaldo til tross for å ikke komme opp på nivå med fjorårssesongen har prestert helt i toppen blandt PL sine spillere. Eg vil påstå at kun Vidic kommer over han. Haha, selfølgelig kan dette brukes som argument, da vi vet hva som bor i Ronaldo. Ifjor hadde han en "umenneskelig" sesong, og var verdensbeste spiller by a mile. Iår har han vert en skygge av seg selv (Det jeg prøver å få frem med å trekke opp fjorårssesongen.) Ikke det at jeg påstår at fjorårssesongen har noe innvirkning på om Ronaldo har vert en bedre/dårligere spiller iår. Jeg bruker rett og slett det for å argumentere for at Ronaldo ikke har att noe enormt stor sesong. Og du påstår selvsagt at Vidic er den eneste som har vert bedre enn Ronaldo, altso 1. Vidic, 2. Ronaldo? Og samtidig så sier du at det er umulig at Gerrard har vert et hav bedre enn ROnaldo, enda du ikke har sett "noe" av han iår. Virker som du har store problemer med å grunnlegge dine egne meninger her, og blir styrt mot å si at Vidic og Ronaldo har vert bedre enn Gerrard iår, uten å se noe som helst av Gerrard. Hm. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Nice! Liverpool til Oslo igjen i sommer! Riktignok mot Lyn, men allikevel. Dette må man på! Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Nice! Liverpool til Oslo igjen i sommer! Riktignok mot Lyn, men allikevel. Dette må man på! Jess, gladnyhet. Gleder meg Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Var på Vålerenga ifjor, satser på at det blir LYN iår Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hvem, hva, hvor bestiller man billetter? Hvor burde man sjekke først? Og hvordan får jeg først beskjed når jeg er medlem i supportklubben? Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Kjøpte billetter via Liverpool.no ifjor, satser på det samme iår. Vet ikke helt når billettene blir lagt ut, men er vel rundt starten på sommeren? Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg satser på billetter via supporterklubben i år, rakk ikke det i fjor, men fikk billetter på en av langsidene. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Må prøve å skaffe billetter. Dette blir forhåpentligvis like bra som sist! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Tenk om de kunne kommet til vestlandet også en gang.... Men dette er typisk Norge. Bergen fikk ivertfall metallica Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Tenk om de kunne kommet til vestlandet også en gang.... Men dette er typisk Norge. Bergen fikk ivertfall metallica Bor på vestlandet jeg også, men fikk en kjekk liten roadtrip til Oslo for å se kampen mot Vålerenga ifjor. En kjapp tur over grensa også, satser på det samme iår! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Joda, det er liksom ikke turen i seg selv som er problemet. Det er liksom fordelinga, alt havner i Oslogryta, alltid. Tviler på det er Liverpool som har valgt Lyn som motstander for å si det slik. Kampen kunne vert minst like på på Viking eller Brann sin stadion, eller Trondheim for den del. Vell nok om det, veldig bra at de kommer uansett. Håper de ble litt overasket over hærskaren av røde i fjor Lenke til kommentar
Latias Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Nice! Liverpool til Oslo igjen i sommer! Riktignok mot Lyn, men allikevel. Dette må man på! Ikke så veldig rart. Noe må jo Lyn gjøre for å få fylt stadion en gang i løpet av sesongen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Haha, selfølgelig kan dette brukes som argument, da vi vet hva som bor i Ronaldo. Ifjor hadde han en "umenneskelig" sesong, og var verdensbeste spiller by a mile. Iår har han vert en skygge av seg selv (Det jeg prøver å få frem med å trekke opp fjorårssesongen.) Ikke det at jeg påstår at fjorårssesongen har noe innvirkning på om Ronaldo har vert en bedre/dårligere spiller iår. Jeg bruker rett og slett det for å argumentere for at Ronaldo ikke har att noe enormt stor sesong. Det du sier her er at Ronaldo var så god i fjor, at siden han ikke er like god i år så er han ikke den beste? Hva slags argument er det? Det sier jo bare at Ronaldo ikke er like god som i fjor. Sier ingenting om han i forhold til andre spillere i PL. Poenget mitt i forrige innlegg var at å bruke fjorsesongen mot Ronaldo blir jo som å innføre handicap på han. At hvis han ikke er like god som sesongen før (der han var et hav bedre enn alle andre) så skal han få fratrekk på årets prestasjoner? Man kan da ikke vurdere de beste spillerne med hvem som har spilt tettest opp mot maks av hva som bor i han. Da er det flere andre spillere som har prestert mye bedre enn både Gerrard og Vidic. Men de er for usynlige siden maks hos de er langt unna det som er middels hos de beste. Og du påstår selvsagt at Vidic er den eneste som har vert bedre enn Ronaldo, altso 1. Vidic, 2. Ronaldo? Påstår vel igrunn ikke så mye, men mener dette ut fra det eg har sett av de tre spillerne i år, som er betydelig mye mer Ronaldo og Vidic enn Gerrard, selv om eg har sett en del Gerrard. Men "ydmyk" som eg er så sier eg at det faktum at eg ikke har sett sinnsykt mye Gerrard kanskje gjør det vanskelig for meg å hevde dette. Og samtidig så sier du at det er umulig at Gerrard har vert et hav bedre enn ROnaldo, enda du ikke har sett "noe" av han iår. Å argumentere på den måten du gjør nå er veldig unødvendig. Eg sier vel ingen plass at eg ikke har sett noe av Gerrard i år?? Samtidig sier eg ikke at noenting er umulig. Eg sier at Gerrard ikke har vært et hav bedre enn Ronaldo. Faktisk sier at han "langt ifra" har vært akkurat det du påstår. Virker som du har store problemer med å grunnlegge dine egne meninger her, og blir styrt mot å si at Vidic og Ronaldo har vert bedre enn Gerrard iår, uten å se noe som helst av Gerrard. Hm. Som sagt: Hvor har eg sagt at eg ikke har sett noe av Gerrard? Og hvor har eg lagt skjul på at eg har sett mindre Gerrard enn Ronaldo/Vidic. La meg quote meg selv så slipper du å lese det eg skriver i tidligere innlegg, for det er visst vanskelig: Pluss at eg ikke har sett nok Gerrard til å kunne uttale meg så mye om han, noe eg tror gjelder mange som uttaler seg om Ronaldo også. Og siden du tydeligvis er veldig opphengt i dette med hvor mye man har sett av spillerne, så vil eg gjerne komme med en påstand: Eg tror du har sett betydelig mye mer av Gerrard enn du har sett av Vidic og Ronaldo, og med dine gudegitte argumentasjonsgaver så gjør vel dette deg til en person som ikke kan uttale deg om Ronaldo/Vidic heller da? Nå har eg sagt min mening, og oppklart noen misforståelser. Endret 6. mai 2009 av Jotun Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Det som ødelegger litt for Vidic i denne sammenhengen er vel de to røde kortene, samt da han ga dere seieren i en gavebakke på Old Trafford. Foruten de to kampene, begge mot dere, så hadde han vært helt der oppe sammen med Gerrard. For øvrig synes jeg Rooney burde vært aktuell også, men han er vel litt for lite elegant for å være en offensiv spiller. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Gerrard, har spilt ca 150 minutter mindre, og har to flere assist. (Hadde garantert hatt mange fler hvis han hadde hatt Torres forann seg i flere kamper) Ronaldo har scoret 17 mål mot Gerrard sine 13. Så vil jeg tørre å påstå at Gerrard har vært bedre enn Ronaldo hvis vi ser bort ifra mål/assists på banen, ved taklinger, gode pasninger, osv. Ronaldo har scoret fire mål mer enn Steven Gerrard på 150 minutter ja, og Gerrard har to assist mer på sine 150 minutter mindre. Ronaldo har ikke stått noe tilbake for Gerrard til tross for at han hatt en "dårligere" sesong enn fjorårets, og hvordan er det et relevant argument i denne saken? Det at Ronaldo var milevis foran alle spillere i fjor, betyr for all del ikke at han har vært dårligere enn en hvis spiller i år. Jeg ser du bruker argumentet med at han hadde hatt flere med Torres foran seg, men synsing egner seg sjeldent i en debatt som dette. Jeg har sett svært mye Gerrard i år også, antagelig like mye som noen Pool - supportere her inne, men etter min mening så har Ronaldo vært bedre. Han har vært den viktigste og beste offensive spilleren vår i et lag som har hatt rusk i den offensive motoren. Det er ingen hemmelighet at Gerrard har båret Liverpool på sine skuldre, men Ronaldo har vært en enormt viktig spiller for oss han også med matchvinnerevnen sin som nå har gjort at vi er der vi er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå