Jotun Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hmm Om Benitez selger Alonso, så klikker jeg mentalt. Får du fortsette som moderator da? Selge Alonso høres jo ut som en latterlig ting å gjør. Så da skjer det vel. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Alonso reiser ingen steder. Tipper Voronin, Babel og Dossena/Aurelio forlater Anfield etter sesongslutt. Vi trenger ikke 3 venstrebacker når vi har Insua på vei opp. Inn kommer en spiss og en venstreving. Neste sesong løper vi utpå banen slik: Torres Riera - Gerrard - Kuyt Mascherano - Alonso Insua - Carragher - Skrtel/Agger - Arbeloa Reina Oh yes, samme laget vi har idag. Laget er godt nok til å vinne PL, og med en skikkelig backup spiss og forhåpentligvis mindre skader på Torres og Gerrard, så tar vi PL neste sesong. Det som blir spennende i sommer blir Agger diskusjonen. Jeg mener han bør være fast, for han bringer en annen dimensjon inni angrepsspillet vårt. Problemet da er at Alonso blir "mindre nødvendig" og kanskje en spiller som Barry passer bedre inn. Alonso sin rolle i dagens lag med å være dypt nede og hente ballen for å slå de lange pasningene blir Agger sin jobb når han spiller. Ser vi på fakta så er forsvaret vårt mer sikkert med Skrtel-Carragher, og pasningene til Alonso et stykke over Agger sine, så jeg tipper vi stiller med Skrtel og Alonso. Men vist Benitez MÅ selge for å få penger..ja..ser ikke bort fra at Alonso kanskje må vike, vist vi får en stor nok sum for han (£25-30M og Barry for £15+) Blir en spennende sommer. EDIT; Ble en del selvmotsigelser i innlegget. Menmen, Agger og Alonso er 2 av mine favorittspillere, så er nesten umulig å velge. Endret 29. april 2009 av Winydancer Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hmm Om Benitez selger Alonso, så klikker jeg mentalt. Ditto. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Barry for £15m+ ? Neitakk. Barry kan nytte seg av et eller annet som gjør at han kan kjøpe seg ut av kontrakten for £4m, visst han velger det. Me like Lenke til kommentar
n4w Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hmm Om Benitez selger Alonso, så klikker jeg mentalt. Ditto. +2 Og der tror jeg ikke vi er alene heller, Alonso er en av nøkkelspillerene våres. Og miste han ville være som å miste... et eller annet. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Barry blir hentet som en Alonso/Gerrard/Mascherano erstatter når de er ute av en eller annen grunn, eller vi har en "lett" kamp og bruker Barry fremfor Mascherano. Han skal ikke erstatte dem på permanent basis på noen måte, ergo, Alonso skal ikke selges. Barry bør få den rollen Lucas har hatt, men som han ikke har mestret. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ja takk til Barry. Bare tenk på alle kampene Lucas har spilt i år - og tenk at Barry spiller de i stedet. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Altså om vi kjøper Barry og selger Alonso er vi like langt, ser liksom ikke poenget. Nei vi er da satt tilbake. Alonso er langt bedre enn Barry. At han er engelsk kan evt være et argument på sikt, men that's it. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Alonso er ikke langt bedre enn Barry. Dessuten er Barry mer stabil og mer allsidig. Jeg tviler på at vi bytter ut Alonso med Barry, men hvis det skjer så er ikke det krise. Babel forsvinner nok som førstemann ut. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Skjønner ikke hvorfor vi absolutt må selge Alonso for å kunne hente Barry. Skal vi kunne ta PL er vi nødt til å ha en bred stall og det må være en viss klasse jevnt over hele stallen. Se på United, de vinner mest sannsynlig PL i år, selv om de til tider har hatt 12 spillere ute med skade og lignende, men de har allikevel spillere de kan sette inn i omtrent samtlige posisjoner uten at det blir veldig svekket. Vi kan ikke akkurat si det samme. Sitter med hjertet i halsen hver gang Lucas entrer banen. Nei, er vi nødt til å selge Alonso for å få nok økonomiske midler til å hente Barry synes heller vi kan vente til vi har penger til det. Ja takk, begge deler! Edit: Det samme gjelder egentlig Agger-situasjonen. Alle midtstopperne kommer da til å få et greit antall kamper om de holder seg skadefrie i løpet av sesongen, og spesielt om Carra kanskje får en kamp på benken i ny og ne. Agger har vært på banen 23 ganger denne sesongen til tross for at han har vært sterkt plaget med skader og drit. Nei, synes den "vi er nødt til å selge, for å kunne kjøpe noe enda dårlige"-mentaliteten er helt på trynet. Da får vi som sagt heller beholde den stallen vi har og heller vente med å kjøpe til vi har midlene. Og heller luke ut de som ikke har noe i klubben å gjøre. Endret 29. april 2009 av ErlendRU Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Og så tviler jeg på at du får Barry som spiller 30+ PL-kamper for Villa hver sesong til å gå over til Liverpool hvor han og Alonso bytter på, og jeg tviler på at Alonso blir benket til fordel for Barry med det første. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Vi har for mange midtbanespillere om vi henter Barry uten å dumpe noen. Husk at spillere som Arbeloa, Benayoun og Spearing også kan spille sentral midtbane hvis vi plutselig skulle oppleve skader på de i første rekke. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Lucas, Alonso og Masche har alle vært på banen i godt over 30 kamper hver denne sesongen. Ikke bare i PL, men regner med Barry er keen på CL også. Send Lucas på lån/selg han og hent inn Barry. Er sikker på at alle får et godt antall kamper uansett. Edit: I tillegg kan Barry spille andre steder enn sentralt. Wh1te: Ja det er jo klart noen må bort. Det mest nærliggende da spør du meg er å sende Lucas på lån. Tror han har veldig godt av det. Men ser jo ut som Rafa er forelsket i gutten. Synes hvertfall det er totalt katastrofe og beholde Lucas, og heller selge Alonso for å kunne få plass/råd til Barry. Da begynner jeg seriøst å grine. Og hvis Rafa selger Agger i tillegg veit jeg ikke helt hva jeg gjør. Endret 29. april 2009 av ErlendRU Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Rafa har noen rare preferanser når det kommer til spillere, men ofte viser det seg at han har riktig. Ta Aurelio for eksempel. Han har spilt elendig i utrolig mange kamper i hans Liverpool-karriere. Rafa var ekstremt tålmodig og nå er Aurelio rett og slett en ressurs. Jeg er enig i at Lucas bør lånes ut. Jeg hadde nesten foretrukket en klubb i Championship slik at han virkelig får kjenne på kroppen hvor viktig det er med fysikk. Der er også tempoet litt lavere og han hadde sannsynligvis startet de fleste kamper. Det finnes gode spillere der nede også, Chris Eagles for eksempel. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Han må selvfølgelig til en fysisk liga ja, elers er det liten vits.. Edit: Og jeg tror Lucas har det i seg og kan bli veldig god, men han trenger virkelig å utvikle seg en del. Virker ikke som han har klart å tilpasse seg den fysiske stilen i England veldig bra. Endret 29. april 2009 av ErlendRU Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det vi trenger er en skikkelig god ving, som gjerne kan spille på begge sider. Da kan det roteres med Kuyt, Riera, og denne vingen og eventuelt Babel. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 I en 4-2-3-1 formasjon vil det bli mer en nok spilletid for minst fire midtbanespillere, vi ser jo at Lucas har fått mye spilletid i år, med dette som grunn tror jeg ikke Barry vil slite med spillestil. Lucas på lån ville være bra, da får vi plass til Barry og styrker bredden i stallen betraktelig. Han kan også spille i flere posisjoner. Av andre ønsker for transfervinduet i sommer er jeg like opptatt av at vi må beholde Alonso og Agger som hvem som helst inn. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Agger får vi vel bare £1,5M for hvis han selges i sommer. Noen som vet om Barry har noen klausuler i kontrakten eller hva han vil gå for? Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ja Barry kan kjøpe seg ut for £4m Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ja Barry kan kjøpe seg ut for £4m Men det skjer ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå