Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Nja, om det har alt å si om du er på ball først, så skulle vel aldri Austin blitt utvist og fått karantene? Lenke til kommentar
n4w Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Deilig med 3 - 1 seier igår. Rakk aldri å komme innom etter kampen. Men uansett... synd at Manchester ikke tapte. Hadde et gnist av håp når jeg så det stod 0 - 2. Men kunne vel ikke regne med at de ble liggende etter så lenge. Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Om Gomez er på ballen eller ikke betyr alt. Gomez kommer ut for å ta ballen først, og greier det selv om Carrick prøver å dytte ballen bort fra ham. Så lenge Gomez allikevel greier å komme på ballen, har det lite å si at Carrick løper inn i armene til Gomez. Da har du ikke forstått fotballreglene. Om jeg smeller inn i deg med knottene først, og toucher såvidt ballen - har det da alt å si at jeg traff ballen først? http://www.thefa.com/TheFA/RulesandRegulat...heGame0809.ashx Side 33. A direct free kick is awarded to the opposing team if a player commits any of the following seven offences in a manner considered by the referee to be careless, reckless or using excessive force: • kicks or attempts to kick an opponent • trips or attempts to trip an opponent • jumps at an opponent • charges an opponent • strikes or attempts to strike an opponent • pushes an opponent • tackles an opponent Som jeg har nevnt flere ganger, så ser man ikke på de reprisene som fokuserer på ballen hvor hardt Carrick faktisk blir taklet. Se på Canal+ etterpå i dag, og se hovedvisningen igjen, så ser man det. Spiller og keeper kan ikke sammelignes, de har ikke samme jobb -.- Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Om Gomez er på ballen eller ikke betyr alt. Gomez kommer ut for å ta ballen først, og greier det selv om Carrick prøver å dytte ballen bort fra ham. Så lenge Gomez allikevel greier å komme på ballen, har det lite å si at Carrick løper inn i armene til Gomez. Da har du ikke forstått fotballreglene. Om jeg smeller inn i deg med knottene først, og toucher såvidt ballen - har det da alt å si at jeg traff ballen først? http://www.thefa.com/TheFA/RulesandRegulat...heGame0809.ashx Side 33. A direct free kick is awarded to the opposing team if a player commits any of the following seven offences in a manner considered by the referee to be careless, reckless or using excessive force: • kicks or attempts to kick an opponent • trips or attempts to trip an opponent • jumps at an opponent • charges an opponent • strikes or attempts to strike an opponent • pushes an opponent • tackles an opponent Som jeg har nevnt flere ganger, så ser man ikke på de reprisene som fokuserer på ballen hvor hardt Carrick faktisk blir taklet. Se på Canal+ etterpå i dag, og se hovedvisningen igjen, så ser man det. Det er klart at skal Gomez først på ball så må han storme ut og en takling kan oppfattes som hard da. Gomez ser uansett ut til å ta "mye ball og lite mann" helt til Carrick prøver å dytte ballen utenfor Gomez' rekkevidde for derreter å bli felt å få straffe. Men da Gomez er på ball er da det ikke noe straffe!. For christ sake, til og med Alex Ferguson syntes straffen var billig! Og hvorfor dra frem mange regler om kriteriene for å få "direct freekick" (frispark)?. Det er jo irrelevant i en straffesituasjon med keeper som dette. Endret 26. april 2009 av mnorm Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Irrellevant? Du har ikke lest linken - ei heller forstått fotballens regler. Følgende sies om straffespark: Penalty KickA penalty kick is awarded if any of the above ten offences is committed by a player inside his own penalty area, irrespective of the position of the ball, provided it is in play. Det står rett nedenfor det jeg siterer om frispark. Så det jeg siterer er selve regelboka for NÅR det skal blåses straffe - da straffe og frispark er nøyaktig samme ting. Forskjellen er hvor på banen det skjer. Endret 26. april 2009 av Alastor Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Terskelen for å dømme frispark er som regel mindre enn å dømme staffespark. Det er fakta uansett hva som står i regelboka. At situasjonen skjer mellom en keeper og en utespiller gjør også at det ikke helt kan vurderes etter frispark- reglene som du siterer til, da de ikke sier mye om en slik situasjon. Gomez går ut for å ta ball, og når han attpåtil greier det og kommer først på ball selv om Carrick dytter den vekk, burde ikke straffe bli avblåst. SAF antydet også at de var heldige, og jeg tviler på at Howard hadde dømt straffe om han hadde sett at Gomez var først på ball. Endret 26. april 2009 av mnorm Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Så du sier at man ikke skal følge regelboka? Regelboka definerer ingen forskjell på utespiller og keeper. Endret 26. april 2009 av Alastor Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Vel, regelboka sier vel lite om en slik spesifikk situasjon (hvis det du linka til var de eneste reglene dommerne forholder seg til og). Virker bare ikke som reglene du linka til kan gjelde for alle situasjoner. Det legges trolig litt til rette for at dommerne selv kan tolke reglene litt selv i en hver situasjon. Jeg tviler egentlig litt på at en dommer bruker bare disse frispark-kriteriene du linker til for å vurdere en slik situasjon med keeper innenfor 16-meter. Endret 26. april 2009 av mnorm Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det er mye som ikke blir praktisert selv om reglene er klare. Hadde blitt mange straffekamp i nesten hver eneste kamp om dommeren hadde blåst like lett innenfor 16-meteren som utenfor. Snakker nå generelt, og ikke om situasjonen i går. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Da blir det Newcastle til neste søndag da... Har ikke fulgt med på hvordan de har gjort det, noen som kan friske opp minnet mitt? And does anyone have any intel on Gerrard? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 For å si det sånn: Det er en stor sjanse for dere å gå langt over oss på målforskjell igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Newcastle kjemper vel for livet i PL,noe som kan bli farlig(og åpent bak) Blir nok en seier,men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hjelper ikke med kniven på strupen når de ikke har en dritt å by på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hjelper ikke med kniven på strupen når de ikke har en dritt å by på. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Kanskje det er nøkkelen for Newcastle hvis de skal slå Liverpool. Skjenke de drite ja Men nå er vel kanskje ikke Gerrard med til Newcastle kampen, så da blir det vel ikke fullt så mye action. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Liverpool kan låne med seg Vinnie Jones,Gazza,Wise og Bellamy til bar-kampen. Hyppië,Skrtl og Carra er vel sikkert god å ha i lystig lag. Og Agger da. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Vår høyrekant neste år bør dekkes av Christian Bolanos. For en fantastisk spiller. Han er god på alt. Offensivt, defensivt, teknikk, skudd. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Kanskje det er nøkkelen for Newcastle hvis de skal slå Liverpool. Skjenke de drite ja Men nå er vel kanskje ikke Gerrard med til Newcastle kampen, så da blir det vel ikke fullt så mye action. Hva mener du? Tenker du på mål som scores eller sjangser? Hvis det er det du mener tror jeg ikke du har sett de tre siste kampene våres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Vår høyrekant neste år bør dekkes av Christian Bolanos.d og Frank Standli. Men fra spøk til spøkelse: Bolanos fikk vel ikke arbeidstilatelse noen år tilbake.(da liverpool snuste på han) Usikker om han får det neste år også jeg da. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Og MYGGEN! :!: Er vel større sjanse for at han får arbeidstillatelse nå, som har han bevist noe i Europa i alle fall. Men er nok totalt usannsynlig ennå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå