Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg husker noe lignende og tror det bare var han ene som ropte på straffe. Var nok ikke nesten like klar som på Welbeck; men som du sier, glem det, vi kjørte over Spurs og se på det positive da Reds: Dere får en lett kamp siste kampen i PL på Anfield. :)

Lenke til kommentar
Syns da vitterlig at denne tvilsomme straffen gikk opp i opp med taklinga til Palacios.

Godt poeng. Et rødt kort på 0-0 hadde jo forandret hele kampen og tenk hvordan vi hadde kjørt over de hadde Webb gjort jobben sin akkurat DA. Synd at Fergie ikke nevnte den i intervjuet, var ganske sikker på at han skulle huske den; han gjør det vanligvis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Tok en råsjanse, da jeg ikke så situasjonen :) Synes det var rart at den ikke var nevnt om den var så stygg som dere skal ha det til. Et rødt kort hadde definitivt forandret kampbildet.

Lenke til kommentar

Dette var kampen jeg på forhånd trodde United ville slite med, sammen med Arsenal-kampen. Og alt så jo så bra ut ved pause, men så gikk det ikke allikevel. Tror fortsatt at Arsenal kommer til å ta minst ett poeng mot United, men tviler på at City skal få med seg noe, og da burde det jo være avgjort snart. Kan selvsagt ikke gi opp håpet enda, men det er ikke akkurat noen fordel at United også har begynt å score mange mål heller...

Lenke til kommentar
Tror jeg husker noe lignende og tror det bare var han ene som ropte på straffe. Var nok ikke nesten like klar som på Welbeck; men som du sier, glem det, vi kjørte over Spurs og se på det positive da Reds: Dere får en lett kamp siste kampen i PL på Anfield. :)

Tja, vi hadde det lett sist kamp mot Tottenham også, leda 1-0 og rundspilte dem i hele kampen omtrent, med 3-4 avslutninger i stolpen, og vi ble vel også snytt for straffe hvis jeg husker rett. Så plutselig fant Carra ut at han skulle score selvmål, mens Pavlyuchenko (forbanna russere som alltid må ødelegge for oss :hrm: ) sørga for seier til dem på overtid.

Fotball er et rart spill.

Endret av BareMarius
Lenke til kommentar

Satser på at dette er århundrets jinx og at Keane avgjør Premier League i vår favør i siste spilleminutt av Premier League 2008/09.

Lenke til kommentar
Det var ikke en straffe. No doubt. Men vi fortjente denne seieren og hadde uansett vunnet fordi vi holdt på å kjøre over Spurs og gjorde akkurat det.

Det er jo akkurat det som har vært problemet med Liverpool. Vi kan godt overkjøre et lag så jævla gjennom hele kampen, og faen ikke få hull på bylla. Får vi derimot et mål imot, eller et mål selv går alt så mye bedre.

Jeg skulle ønske United gjorde det noen fler ganger iår, istedenfor alle disse 1-0, 2-1 seierene dere har hatt. ^^ Da kunne det vært spennende. :)

Lenke til kommentar
Har da ingenting å si om Gomes såvidt er nær ballen, når han tar med seg hele Carrick. I hvertfall om jeg har fortstått reglene rett.

Blir jo nesten som å si at det er ikke er rødt kort på en tofotstakling fordi han såvidt var nær ballen først.

Dette er helt riktig tolkning av reglene - de samme reglene rundt frispark gjelder for keeper som utespiller - voldsomme og farlige taklinger er straffe uansett hvor mye du treffer ballen først.

Lenke til kommentar
Har da ingenting å si om Gomes såvidt er nær ballen, når han tar med seg hele Carrick. I hvertfall om jeg har fortstått reglene rett.

Blir jo nesten som å si at det er ikke er rødt kort på en tofotstakling fordi han såvidt var nær ballen først.

Dette er helt riktig tolkning av reglene - de samme reglene rundt frispark gjelder for keeper som utespiller - voldsomme og farlige taklinger er straffe uansett hvor mye du treffer ballen først.

Nettopp.

Og den lille touchen som Gomes har på ballen, har da ikke stor nok innvirkning på situasjonen. Carrick blir tatt soleklart, og det er en korrekt straffe.

Lenke til kommentar

Om Gomez er på ballen eller ikke betyr alt. Gomez kommer ut for å ta ballen først, og greier det selv om Carrick prøver å dytte ballen bort fra ham. Så lenge Gomez allikevel greier å komme på ballen, har det lite å si at Carrick løper inn i armene til Gomez.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Og den lille touchen som Gomes har på ballen, har da ikke stor nok innvirkning på situasjonen. Carrick blir tatt soleklart, og det er en korrekt straffe.

Den lille touchen som hindret mål tenker du på?

Lenke til kommentar
Om Gomez er på ballen eller ikke betyr alt. Gomez kommer ut for å ta ballen først, og greier det selv om Carrick prøver å dytte ballen bort fra ham. Så lenge Gomez allikevel greier å komme på ballen, har det lite å si at Carrick løper inn i armene til Gomez.

Enig!!! Keeper er alltid mer beskyttet enn spiller fordi de har en farlig jobb... Argumentet at han tok Carrick er BULLSHIT. Det skulle aldri ha vært straffe, men Man.Utd. ville ha vunnet uansett. De rævkjørte Tottenham i andre omgang med fem mål, det blir bare tull hvis man skylder på straffe. Hvis det var 2-2 eller 2-3 vil jeg ha skjønt Tottenhams irritasjon.

Lenke til kommentar

Den lille touchen som hindret mål tenker du på?

Den lille touchen hindret ikke mye mål mister, det som hindret mål var den voldsomme kroppstaklingen.

Når det er sagt så er jeg enig i at straffen var litt tvilsom, men det var nesten på tide at en straffeavgjørelse gikk vår vei.

Lenke til kommentar

Da har du ikke forstått fotballreglene. Om jeg smeller inn i deg med knottene først, og toucher såvidt ballen - har det da alt å si at jeg traff ballen først?

http://www.thefa.com/TheFA/RulesandRegulat...heGame0809.ashx

Side 33.

A direct free kick is awarded to the opposing team if a player commits any of the following seven offences in a manner considered by the referee to be careless, reckless or using excessive force:

• kicks or attempts to kick an opponent

• trips or attempts to trip an opponent

• jumps at an opponent

• charges an opponent

• strikes or attempts to strike an opponent

• pushes an opponent

• tackles an opponent

Som jeg har nevnt flere ganger, så ser man ikke på de reprisene som fokuserer på ballen hvor hardt Carrick faktisk blir taklet. Se på Canal+ etterpå i dag, og se hovedvisningen igjen, så ser man det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...