Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Det at et bilde er svært bør jo i utgangspuntket være en pekepinn på god kvalitet.

Jojo, men når jeg croper det så blir det en anelse kornete til tider. :p

Edit:

Siden det var starten på en ny side flytter jeg heler bildene frem her. :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

20050612-liverpool-logo-birdcopy.gif?t=1239870498Alonso_Xabi_615167copy.gif?t=1239877417BenitezPA2310_468x450copy.gif?t=1239877488Liverpool_565223pcopy.gif?t=1239877508MartinSkrtel1024768copy.gif?t=1239877521StevenGerrard_1024copy.gif?t=1239877532alonso1copy.gif?t=1239877543article-1029793-022D04B7000004B0-81.gif?t=1239877552fabioaureliocopy.gif?t=1239877562javier2copy.gif?t=1239877572liverpool-fc-nokia6500copy.gif?t=1239877581liverpool_player_fabio_aureliocopy.gif?t=1239877609rafa-benitez-2copy.gif?t=1239877619steven-gerrard-captain-of-liverpool.gif?t=1239877629torres-kb3copy.gif?t=1239877641

Endret av n4w
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liverpool FC til 2009 / 2010 sesongen:

Rafael Benitez tok jo over Liverpool før 2004/2005 sesongen. Han ledet laget til seier i Champions League alledere i den første sesongen. Dette gjorde han med en tropp som idag, 4 år etter triumfen mot Milan bare har 3 faste førstelags spillere igjen.

I troppen som Benitez besatt den gangen er det altså bare Gerrard, Carragher, Alonso og 4.valget på midtstopperplass (Sami Hyppia) igjen.

Dette sier litt om hvor lite kontinuitet det har vært i Liverpool siste 5-6 årene.

Ser vi på Alex Ferguson og Man Utd som har hatt stor suksess siste 10 årene så har de hele 11 spillere fortsatt med fra den troppen. Idag er 9-10 av disse faste i en 16-manns tropp. Berbatov, Tevez, Evra, Carrick og Vidic er de som har gått inn å styrket laget mest siden 2005.

Faktisk kan Man Utd stille med en 11 av disse 2005-spillerne og ikke være vedig langt unna en ellever som kan hevde seg med de fleste i Premier League.

Man Utd 2005 til idag

Her er spillerne som Ferguson brukte i 2005 og også i årets sesong

Van der Sar

G. Neville

Ferdinand

Brown

O'Shea

Giggs

Park

Scholes

Fletcher

Ronaldo

Rooney

4 vs 11 spillere som er igjen i de to klubbene på 4 sesonger. Dette sier ganske klart ifra om at Liverpools lag er langt fra samspilte kontra det Man Utd besitter. Ergo har jeg meget gode forhåpninger om at Liverpool vil vokse enda noen skritt neste sesong. Vi har tatt syvmils steg denne sesongen og ikke minst Alonso og Gerrard har vist at de er i verdenstoppen i sine roller.

Torres viser selvfølgelig også klasse, men han har jo vært eksremt mye skadet denne sesongen.

Jeg er sikker på at vi kommer til å vinne ligaen neste år om vi styrker 16-manns troppen med en god og rask ving, samt en spiller som kan avlaste på midtbanen og hindre at Lucas får mer spilletid i klubben. Dessuten trenger vi en avklaring på Agger, høyreback så vi har backup eventuelt en ersatter for Arbeloa.

Dessuten trenger vi en spiss som kan fylle det tomrommet Crouch etterlot seg.

Idag har vi ingen kruttspisser bortsett fra Torres. Keane skulle være denne typen som kunne spille både sammen med Torres i 4-4-2 og avlaste Gerrrard i den hengende spiss rollen i 4-4-1-1. Men vi vet jo alle hvordan det gikk.

Hvem vil VI så ha inn i de 4 nevnte rollene?

jeg mener:

a) Faste spillere fra andre gode lag

b) helst 1-2 nye engelskmenn

c) spillere som på papiret skal kunne levere varene fra start.

Faktisk så har Aston Villa tre av spillertypene vi trenger:

Garteh Barry - Ashley Young - John Carew. Men jeg vil ikke ha hele denne trioen, men bare illustrerer hvordan spillertyper jeg vil ha inn på Liverpool.

Gareth Barry er veldig aktuell, det samme var Aaron Lennon fra Tottenham men han signerte ny kontrakt for ikke lenge siden og det ryktes nå at Benitez har kastet sine øyne mot Spania (nok en gang) for å hente Pedro León fra Vallaloid samt "Gerrard" typen José Jurado fra Athl Madird. Begge disse spiller fast i La Liga samt på U-21 landslaget til Spania.

Super Mål av Jurado. Han scorer 1-0 målet i denne videoen:

På høyreback er ryktene rimelig klare på at Glen Johnson vil entre portene på Anfield til sommeren.

Hva mener dere? Hvilke spillertyper trenger vi og hvilke realistiske navn kan vi hente?

FootieFans_468x337.jpg

Det er mye klaging over useriøsitet i denne, og united tråden. Og, det er mange brukere som ønsker at det skal diskuteres mer seriøse ting, og mindre useriøs off-topic.

Tok deg på kornet jeg Dalglish!

Håper du liker innlegget mitt og at det kan bli litt diskusjon rundt det.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Lennon.

Lennon har vell nettopp signert ny kontrakt, så han tror jeg er rimelig uaktuell.

For min del, ville jeg tatt tilbake Pennant og gi han sjansen. Han har potensiale til å være en knall god ving, utrolig leit at Benitez aldri gav han sjansen. Mangler kanskje litt på defensivt arbeid. Men, i mine øyne er han en herlig kant.

Når det gjelder midtbanen, vil jeg selge/låne ut Lucas, for så å kjøpe Barry. Da kan han avlaste Gerrard/Alonso iblandt, kan også spille venstre kant i en evt 4-4-2. Jeg er helt og klart for Barry, så lenge det ikke går på bekostning av Alonso, som har vært en av våre beste denne sesongen.

På høyreback er jeg usikker. Arbeloa har hatt en konge sesong, og er helt klart god nok for første laget, men hva har vi bak han? Unge Darby, som vi vet lite om. Degen som altid er skada og forhåpentligvis blir sendt på dør. Kunne tenkt meg en solid spiller for å avlaste Arbeloa, evt en bedre back alà Rafinha. Mulig han er for dårlig bakover, men det jeg har sett av han er imponerende.

Jeg er også usikker på kvaliteten til Aurelio. For meg virker det som han er veldig mye av og på. På sitt beste er han god nok, men syns fyren slurver mye bakover.

Og til slutt, når det gjelder spiss, er jeg veldig usikker på hva vi trenger. For, om vi fortsetter med 4-2-3-1, så er det ingen spiss i verden som kan ta Torres sin plass. Og, det er vanskelig å få inn en topp spiss som vil sitte på benken. Vi trenger en ordentlig supersub, alà Solskjær

Kan se for meg :

Reina

Rafinha-Carra-Agger-Aurelio

Pennant-Alonso-Barry-Riera

------.----Gerrard------------

------------Torres------------

Siden sjansen for at Pennant blir tatt inn i varmen igjen er liten, antar jeg at Kuyt fortsetter der.

Blir en spennende sommer!

Endret av Dalglish
Lenke til kommentar

Smell av 100% fotball:

1. Milan-Liverpool 3-4 , finale i 2006

Denne må på topp. Dette var kampen da Liverpool gjorde det umulige mulig. Undrenes tid var ikke over da de snudde 0-3 til 4-3 mot verdens beste forsvarsspillere i Nesta og Cannavaro.

:!:

Lenke til kommentar

Jeg håper vi henter Barry, Johnson og en vingtype (høyre).

Barry kan besitte sentral, venstre midtbane, samt venstrebacken. Om han ikke får spille fast, kommer han iallfall til å få spille mye. Og han kan komme inn istedenfor Lucas, som for min del har godt av 1-2 år på utlån, helst i PL, eller kanskje 1.divisjon også. Barry har også mye rutine, er dessuten engelsk, og er meget god. Om vi kjøper han må vi for all del ikke ofre Alonso som vi hadde tenkt til forrige sommer. Alonso har vist hvor viktig han er for oss, og har vært Liverpools nest beste spiller iår, helt oppe med Gerrard.

Johnson trenger vi. Vi trenger iallfall en ok+ høyreback som kan erstatte Arbeloa når han er skadet, og i dårlig form. For min del fungerer Arbeloa meget bra i startellveren vi har nå, og har ikke lyst at han skal dra, men han har bra av litt konkurranse. Uten konkurranse trenger han jo ikke engang å spille godt for å spille. Skrtel/Carra på høyrebacken fungerer altfor dårlig, og derfor henter vi Johnson til sommern.

Vingen hører jeg mange sier at vi så sårt trenger. Vi har derimot Kuyt, Bønna, Riera, Babel, El Zhar, Pennant, samt Barry om han kommer til sommern. Trenger vi en til? Ja. Vi trenger en ving i absolutt klasse, noe alà Silva. Silva hadde vært perfekt å fått, og jeg tror han hadde kommet til å fungert perfekt sammen med resten av spansk-Liverpool. Det som er sikkert er at vi må ikke hente flere middelklasse vinger til klubben, og jeg håper vi henter en i £20m+ klassen.

Agger beviste sist mot Blackburn hvorfor så mange vil ha han i klubben, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke Rafa benytter han mer. Han er uhyre god offensiv, og uhyre god defensiv. Om vi spiller med Masche og Agger samtidig er jeg sikker på at det hadde fungert fantastisk med tanke på kontringer o.l. Agger er et must å få signert ny kontrakt til, og jeg håper det skjer i nærmeste fremtid.

Andre spillerkjøp håper jeg ikke Rafa tar for seg til sommeren. Vi har gang på gang opplevd å hente 3-4 spillere en sommer, som ingen fungerer i det hele tatt. Grunnen til det er fordi Rafa ikke hadde noen fast 11'er, og alle varierte fra kamp til kamp, og han trengte nye spillere som kunne hoppe rett inn, og spille en god fotballkamp. Nå derimot, i 2009 har Rafa fått en tropp som ligner en start11'er, og trenger derfor ikke å "fylle" stallen noe mer, med pisspillere. Jeg håper vi ikke henter noen mellomklasse til £3-5m bare for å "teste ut", og heller henter 1-2 £20m spillere for å utfylle de som allerede er i stallen. Spillergruppa til Liverpool stiger jo over 80 spillere nå, og det sier vel kanskje at vi må også prøve ut noen av dem vi allerede har hentet? Eller at vi har massesalg og får unna noen av spillerne som rett og slett ikke er god nok for Liverpool Football Club.

Lenke til kommentar
Vingen hører jeg mange sier at vi så sårt trenger. Vi har derimot Kuyt, Bønna, Riera, Babel, El Zhar, Pennant, samt Barry om han kommer til sommern. Trenger vi en til? Ja. Vi trenger en ving i absolutt klasse, noe alà Silva. Silva hadde vært perfekt å fått, og jeg tror han hadde kommet til å fungert perfekt sammen med resten av spansk-Liverpool. Det som er sikkert er at vi må ikke hente flere middelklasse vinger til klubben, og jeg håper vi henter en i £20m+ klassen.

Syns ikke vi skal bruke £20+ for en som skal ta Riera's plass. På venstresiden er vi bra dekket, er på høyrekanten vi trenger en god spiller. Og Silva er ingen høyrekant.

Endret av Dalglish
Lenke til kommentar

Han er iallefall venstrebent, og spiller venstreving hos valencia, eller hengende spiss bak Villa.

Har aldri sett han på høyresiden, men skal sies jeg er svak for vinger som skjærer innover og avslutter. Men, jeg tror ikke han har spilt mye der.

Jesus Navas er også et annet hett navn, men han blir det nok ikke, siden han lider av konstant hjemlengsel.

Lenke til kommentar

Er enig med dere andre her egentlig, må få inn mer engelsk.

Barry er jeg veldig for at kommer selv om han ikke er den vi trenger mest akkurat. Jeg har også veldig sansen for Ireland jeg da, men tviler på at vi har sjangs på han sånn som ståa er i City nå.

Jonhson har jeg også sansen for, som sagt trenger Arbeloa litt konkurranse.

Young hadde jeg gjerne tatt selv om jeg tviler på at vi får han.

Synes også kanskje Pennant kan komme tilbake, men kommer han tilbake blir det veldig mange vinger som er bare sånn halvgode. Mener helt klart vi trenger en skikkelig klasseving. Ribery og Silva hadde så klart vært drømmen.

UT: Lucas på lån

INN: Barry, Johnson, klasseving (Ribery, Silva), spiss.

Har egentlig ingen andre jeg sånn umiddelbart vil ha ut. Dossena må få ut sesongen før jeg sier noe om han, han har jo ikke vært så veldig ille de siste månedene.

Babel er jeg veldig i tvil om egentlig, han har tapt seg noe voldsomt siden i fjor, men han får jo heller aldri sjansen nesten, så jeg ser ikke på det som umulig at Babel stikker til sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...