Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Sant nok, men det er vel neppe mange her i Norge som kan uttale seg om "personen" Erik Huseklepp heller, men Messi virker mye mer sympatisk på banen enn Ronaldo, og stort sett virker han som en svært ydmyk person der Ronaldo kan virke arrogant. Jeg liker at folk har forskjellige personligheter, og har ingenting imot spillere som vet de er gode og liker å fortelle det. En person som Zlatan f.eks finner jeg utrolig herlig, men nå skal det sies at jeg synes Ronaldo til tider virker ufattelig sympatisk selv (utenfor banen), og jeg forstår meg ikke helt på han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men Ronaldo er kulere. Nei, jeg kødder ikke. Messi er uinteressant, det er ikke Ronaldo. Ronaldo er misforstått og i mine øyne en bedre fotballspiller. Jeg liker han sannsynligvis bedre enn mange United-supportere gjør.

Uinteressant?

 

Fordi Messi ikke er i annenhver sportsartikkel fra Dagbladet eller VG? Fordi han spiller fantastisk fotball, blir grisetakla, men smiler og ler likevel når han får vite at han kan fortsette å spille? Messi spiller fotball med hele seg, han nyter det fullt ut, det ser man på personen og spillet hans. Ronaldo virker grinete på banen, og er mer et PR objekt enn en fotballspiller akkurat nå.

 

 

Med tanke på selve fotballspillet så er Messi en spiller som hever hele laget, som kan være en midtbane alene, i samme grad som Gerrard. Ronaldo vil aldri være i nærheten av dette.

 

Jeg tror alle lag med en viss forståelse vil alltid velge Messi foran Ronaldo.

 

Messi

 

 

Jeg synes at alle spillerne som blir kåret til verdens beste, er noen usprotslige fotballsppillere. Derfor Gerrard aldri vinner :dontgetit:

Haha.. Da skulle han jo ha vunnet for leeenge siden ;)

 

Når har Gerrard vært såpass usportstlig at han er på høyde med Ronaldo?

Endret av Tufte
Lenke til kommentar
Er forundret over at en person som sitter i Norge (etter alt å dømme) kan uttale seg om personen Messi.

 

Enig. Skjønner ikke at folk kan si at Hitler er slem, når de ikke engang har møtt ham.

Tåpelig.

 

Det er vel ganske naturlig at man lager et bilde på personer etter det man hører gjennom media. At Messi filmer og scorer med hånden sier vel ikke så mye om Messi som person, selv syntes jeg han fremstår som mye mer sympatisk enn spillere som Zlatan og Ronaldo.

Lenke til kommentar

Man kan si mye om hvordan en spiller er på banen. Men det sier ofte ikke så mye om personligheten til vedkommende.

 

Svogeren min spiller fotball. Til vanlig er han vel en av de snilleste personene, på banen kan han være sutrete og kjefter og ofte litt arrogant avhengig av om ting går hans vei, dommeravgjørelser, mål, holding etc etc.

 

Folk som hadde sett han spille en kamp ville gjerne stemplet han som en dritt. Men det er han da ikke fordetom.

 

Meida vrir jo og vrenger på absolutt alt som blir sagt og gjort.

 

Men at Messi virker til å være en finere fyr på banen er mulig. Har ikke sett nok av Messi til å uttale meg.

 

 

 

Med tanke på selve fotballspillet så er Messi en spiller som hever hele laget, som kan være en midtbane alene, i samme grad som Gerrard. Ronaldo vil aldri være i nærheten av dette.

 

 

Regner da med at dette er basert på denne sesongen?

 

For hvis ikke er jo dette pisspreik av dimensjoner.

 

Har du fulgt med på fotball mer enn siden januar så går det ikke an å komme med en sånn uttalelse.

Ronaldo er ikke i nærheten?

 

*riste litt for hardt på hodet*

 

Tror du bør se litt på 06/07 og 07/08 sesongen.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Med tanke på selve fotballspillet så er Messi en spiller som hever hele laget, som kan være en midtbane alene, i samme grad som Gerrard. Ronaldo vil aldri være i nærheten av dette.

 

Jeg tror alle lag med en viss forståelse vil alltid velge Messi foran Ronaldo.

 

Greit nok at du er Liverpool-supporter. Men det du sier er bare tullball. Ronaldo scorte utrolige 42 mål i fjor, og har vært ekstrem i to sesonger på rad. Å si at han ikke hever en midtbane alene er vås, i fjor hevet han et helt lag alene.

 

Ronaldo har hatt en medioker sesong på et United som har slitt med å få vist frem det offensive spillet sitt, og allikevel er han toppscorer i PL. Det vitner om fotballferdighetene til denne karen.

Lenke til kommentar

Det at Messi er en spiller som Gerrard kan jeg være enig i, men jeg vil påstå at Ronaldo i stor grad er en spiller som scorer viktige mål også. Han er/var i tillegg mye mer målfarlig etter min mening, og er fortsatt Uniteds toppscorer denne sesongen til tross for skadeperioden i begynnelsen av sesongen og det at United praktisk talt ikke har fungert offensivt denne sesongen, men har blitt reddet av et solid forsvar (som nå vakler). Ronaldo er dessuten mye sterkere i kroppen, mye bedre i lufta og etter min mening en mye bedre avslutter, i tillegg har han en relativt god frispark fot (kanskje ikke i like stor grad denne sesongen). Messi er best for øyeblikket, men ikke fordi han kjørte fem getafe spillere og scoret et mål prikklikt Maradonna's. Det at du sier at Ronaldo aldri kan være en slik person for laget blir jo tullete da du umulig kan vite dette. Ronaldo spiller også i forhold til Messi en mye mer fysisk liga med et høyere nivå (orker ikke ta La Liga - PL diskusjonen), og må tåle mer bank enn det Messi må, men nå foreslår jeg at vi dropper denne diskusjonen eller flytter den til fotballpuben fordi denne tråden handler om Liverpool og ikke Messi og Ronaldo.

Lenke til kommentar
Er forundret over at en person som sitter i Norge (etter alt å dømme) kan uttale seg om personen Messi.

 

Enig. Skjønner ikke at folk kan si at Hitler er slem, når de ikke engang har møtt ham.

Tåpelig.

 

Det er vel ganske naturlig at man lager et bilde på personer etter det man hører gjennom media. At Messi filmer og scorer med hånden sier vel ikke så mye om Messi som person, selv syntes jeg han fremstår som mye mer sympatisk enn spillere som Zlatan og Ronaldo.

 

Ja, det er jo akkurat dette som er poenget mitt...

"Enig", var ment som ironi, som du sikkert skjønner visst du leser litt lenger opp. (og resten av innlegget egentlig...)

 

Jotun, du må da kunne innrømme at Messi virker som en hyggeligere (mildt sagt) person enn Ronaldo...

Lenke til kommentar

Putt Messi i PL, så skal vi se hvor god han virkelig er. Han utmerker seg sjelden voldsomt (jf sammenligning med Ronaldo) når Barca møter Engelsk motstand, da det har vært Ronaldinho som har stått for showet. Fakta faen er at det ikke er i nærheten av samme tempo og fokus på det defensive i LPD. Å runde av 2-3 mann i Spania og pensjonist ligaen Serie A er ikke det samme som å runde en spiller som heller dreper deg enn å la tunnelen passere i stillhet.

 

Ronaldo på sitt beste (noe han er langt i fra atm - den sutrepaven av en egolort) er mye mer verdifull enn Messi noen gang ville blitt for United.

 

Steven Gerrard er god. Han er kanskje den spilleren i verden som har mest innvirkning på sitt lags resultater og han har vært viktig over lang tid. Men han eier ikke nærheten av de samme fotballferdighetene til de to nevnte ovenfor. Folk som kaller Gerrard verdens beste fotballspiller ler jeg høylytt av. De er nemlig Liverpool supporterene i medgangstider

Lenke til kommentar
Jotun, du må da kunne innrømme at Messi virker som en hyggeligere (mildt sagt) person enn Ronaldo...

 

 

Men at Messi virker til å være en finere fyr på banen er mulig. Har ikke sett nok av Messi til å uttale meg.

 

 

Begynne å lese det andre skriver perfecta?

 

Det er en vesentlig del av en diskusjon på nett.

Lenke til kommentar
Putt Messi i PL, så skal vi se hvor god han virkelig er. Han utmerker seg sjelden voldsomt (jf sammenligning med Ronaldo) når Barca møter Engelsk motstand, da det har vært Ronaldinho som har stått for showet. Fakta faen er at det ikke er i nærheten av samme tempo og fokus på det defensive i LPD. Å runde av 2-3 mann i Spania og pensjonist ligaen Serie A er ikke det samme som å runde en spiller som heller dreper deg enn å la tunnelen passere i stillhet.

 

Messi herjer jo i CL også så man kan ikke bare skylde på lavt nivå i den spanske serien.

Lenke til kommentar
Messi herjer jo i CL også så man kan ikke bare skylde på lavt nivå i den spanske serien.

Skylder ikke på noe jeg. Men Messi hadde aldri putta 30-40 i PL/FAC/LC/CL, ei heller hadde han vært like overlegen som han er for Barca. Er han verdens beste fotballspiller atm? Ja. Men han er ikke gud, som enkelte skal ha det til.

 

Bestemor med leddgikt hadde også putta et par mot Valladoid og andre drittlag.

Lenke til kommentar
Messi herjer jo i CL også så man kan ikke bare skylde på lavt nivå i den spanske serien.

Skylder ikke på noe jeg. Men Messi hadde aldri putta 30-40 i PL/FAC/LC/CL, ei heller hadde han vært like overlegen som han er for Barca. Er han verdens beste fotballspiller atm? Ja. Men han er ikke gud, som enkelte skal ha det til.

 

Bestemor med leddgikt hadde også putta et par mot Valladoid og andre drittlag.

Vi sier jo ikke at han er gud, bare at han er bedre enn Ronaldo. Og det sier du også og da er vi enig.

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg liker Ronaldo, så langt ifra som mulig faktisk. Men det skal sies at han er en fantastisk fotballspiller, ja. At Messi klarer det Ronaldo klarer er jeg nemlig usikker på. Begge er fantastiske fotballspillere, men den bragden Ronaldo hadde i fjor med å score 42mål var helt fantastisk.

 

Det jeg egentlig skulle frem til var at det er klasseforskjell mellom PL og La Liga. Det ser vi i CL. Du finner lag som ligger nederst i PL, som lett kunne havle opp med storlagene i La Liga. Tottenham feks. Og det er ikke et eneste dårlig lag i PL, mens lag som Valladolid o.l er nokså dårlige i La Liga. Det beviser også en ting med at det er bestandig nesten en samme Top10 i Spania, mens i England utskiftes lagene hele tiden, dvs at det er mer konkurranse i England enn i Spania.

 

Det er også 2 forskjellige spilletyper i England og Spania, nemlig fysisk, fart og taktikk. Feks Ronaldo er mye sterkere i kroppen enn det Messi er, mens Messi kanskje har bedre balanse. Det er også ting som betyr mye for "den beste fotballspilleren". Men det som betyr aller mest (syntes jeg) er hvor mye den spilleren betyr for laget. Messi betyr mye for Barca, og Ronaldo betyr mye for United, mens Gerrard mye for Liverpool.

 

Det skal også tas hensyn til. :)

Lenke til kommentar
Gerrard er i hvertfall i troppen i morgen men enda ikke bestemt om han starter. Om han ikke gjør det ser jeg helst en 4-4-2 da jeg tviler på Jew kan ta rollen til Gerrard.

Hva med:

 

Reina

Arbeloa - Carragher - Skrtel - Aurelio

Alonso - Mascherano

Kuyt - Dossena/Lucas/Babel - Riera

Torres

 

Kampen i morgen kommer nok i tidligste laget for Gerrard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...