Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Reina er bedre enn VDS. Jeg holder ikke med noen av lagene. Grunnen til at United tok rekorden med antall kamper uten baklengs, er forsvarets, og ikke VDS sin fortjeneste.

 

Her på forumet pleier man å begrunne utspillene sine :yes:

Jeg kan kontre med: Har ikke VDS i en stor grad ansvaret for forsvaret? Under denne rekordperioden til VDS spilte vel Rafael, Eckersley, O'shea, Evans, Evra, Ferdinand, Vidic, Neville(?) og Brown(?). Hvorfor slapp PIG inn mål med dette superforsvaret når VDS ble hvilt? Hvordan er Reina bedre enn Van Der Sar? Jeg vil gjerne ha svar på alle disse spørsmålene før jeg engang kan begynne å ta utspillet ditt seriøst. Hvem holder du med forresten? Det kan jo har relevanse i denne saken.

 

Over til listen min:

1. Gianluigi Buffon (Juventus)

Begrunner dette med det faktum at han er umenneskelig og har vært suveren over flere år nå. Han har helt syke redninger, og er på mange måter den perfekte keeper. Jeg ser Juventus kamper relativt ofte på C+ så lenge en Inter kamp ikke går samtidig eller hvis Serie A tilfeldigvis skulle gå når PL går.

2. Iker Casillas (Real Madrid)

Jeg ser han ikke så ofte jeg skal innrømme det, blir et par streams av og til når det gjelder ligaspill, og mest høydepunkter/Eurogoals på han. Jeg ser jo EM osv., men uansett regner jeg med at dere forstår at Casillas er foran Reina.

3. Edwin Van Der Sar (Manchester United)

Jeg ser nesten hver kamp, gikk glipp av et par PL kamper og Klubb-VM semi-finale.

4. Julio Cesar (Inter Milan)

Jeg ser alle Inter kamper jeg kan se, samt CL når United ikke spiller eller hvis de spiller mot United

5. Artur Boruc (Celtic)

CL, VM 06, EM 08 + diverse høydepunkter. Jeg skal innrømme at det ikke blir så mye SPL, unntatt høydepunkter, men jeg mener han er blant verdens beste keepere noe han viser i CL, og har vist i Celtic når han har hjulpet dem med å vinne ligaen de siste tre årene, har også endel clean sheets, men det har Reina også.

6. Petr Cech (Chelsea)

Ser mange kamper av han i løpet av året

7. Rene Adler (Bayer Leverkusen)

Ser Bundesliga så ofte jeg kan + et par tyskland kamper. Kåret til beste bundesligakeeper i fjor

8. Sebastien Frey (Fiorentina)

Ser endel Fiorentina selvom de ikke er førsteprioritet når jeg ser Serie A

9. Igor Akinfeev (CSKA Moskva)

Så ikke mye til han hvis man ser bort ifra highlights og EM 08, men kan godt bytte han ut med Brad Friedel/Shay Given

10. Steve Mandanda (Marseille)

Ser litt Ligue 1, kan godt bytte med Brad Friedel hvis det gjør deg mer fornøyd, siden jeg også setter han foran Reina

 

Håper du er fornøyd med begrunnelsene mine.

 

De bør jo holde mål med tanke på at mange her slår fast at Silva og Villa er blant verdens beste selvom jeg tviler på at mange her inne ser Valencia ofte.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg (som jo holder med LFC), setter opp en slik topp 5: (basert på navnene fra listen til Wisbatov)

1. Buffon

2. Casillas

3. Frey

4. Reina

5. Cech (selv om hjelmen hans er dustete, men så klart full respekt mtp den skaden)

 

Så jeg mener at det er tre keepere som ville forsterket oss der bak. VDS mener jeg gjør for mye "rart" til tider, litt som Barthez i glansdagene. Ikke helt der, så klart, men det er noen merkelige episoder til tider. Nå skal jeg også innrømme at Pepe gjør sine brølere til tider, men mener han er mer stabil. I tillegg har Pepe vunnet "Golden Glove" for flest rene bur i tre sesonger (05-06, 06-07 og 07-08), samt er den keeperen som raskest har oppnådd 100 rene bur i Liverpools historie.

 

Man kan jo så klart argumentere for at forsvaret også spiller inn i dette, men med de sidebackene vi har i det siste, så er det bare stopperne som har vært stabile og gode (Carra, Hyypiä, Agger og Skrtel i det siste).

Lenke til kommentar

Agger i det siste? :p Har vel ikke spilt så mye i det siste akkurat.

 

-----

 

Reina kommer vel nok på en Topp10 liste, og ligger omtrent der VDS ligger for min del. Begge har sine svakheter, og sine gode skills. Det jeg liker med Reina er at han setter spillet så sinnsykt fort igang, og han er vel en av grunnene til at vi har scoret på endel kontringer iår. Han har vel også 3-4 assist iår. Defensivt er han også god. Shotstopping er er meget god, med sinnsykte reflekser, og god posisjonering. Eneste jeg kan si kommer negativt om Reina er at han noen ganger virker litt "utilpass" når han kommer ut i feltet, men det må jeg si har kommen seg veldig i det siste, og han virker som om at han blir bare bedre og bedre. Keepere har jo nesten sin beste alder i 28-32 års alderen. Correct me if I'm wrong. ^^

 

Må si at jeg ikke følger så mye med annet CL og PL dog, så jeg kan virkelig ikke si så mye om keepere som Frey o.l, men jeg tror nok Reina er top10 verden, samt VDS også. Det skal også sies at i Europa de siste årene har det jo vist seg at England er milevis foran de andre landene, og da kan man jo også si at keeperne har en vanskeligere jobb å gjøre i England, enn de har i Frankrike feks? Just a thought.

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg har levd så lenge, men Bruce Grobbelaar må vel ha vært stor for Liverpool? Han fikk vel over 400 kamper for dere, mener å ha lest det engang. David James har vel kanskje blitt en bedre keeper med årene også, men kan være enig at Reina er et par hakk over de som har stått for dere tidligere.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Her på forumet pleier man å begrunne utspillene sine :yes:

Som jeg gjorde med å si at forsvaret skal ha mye av æren for at United har vært så gode i år. VDS viser, så snart forsvaret slår sprekker, at han ikke henger med på notene. Noe de Uniteds siste kamper tyder på. Han burde eksempelvis tatt frisparket mot Liverpool, men han sto der bare paralysert, nesten som at han ventet på at forsvaret skulle ta den også.

 

Og det er bare ett eksempel. Før United tok rekorden slurvet han også mye. Du er ikke en god keeper om du nesten ikke rører ballen i løpet av en kamp, noe som kan være vanskelig for den ihugga fansen å se. Greit at Reina har gjort mye dumt, men han redder også mer enn det VDS gjør (iallefall i år).

 

For å slenge argumentet tilbake til deg: Hvorfor er VDS en god keeper?

Lenke til kommentar

Ja Wis. Grobbelaar var før min tid. Spilte vel over 600 kamper frem til 94 (rett meg om jeg har feil), og i 94 var jeg 5år, så ja. Husker ikke så mye av han. Etter han, var vel James? Iallfall de jeg husker har stått for LFC er James, Westerfeld, Dudek og nå Reina.

 

Har sett noe av Grobbelaar, da han hadde en noe uortodoks stil over keeperspillet sitt. Kan ligne på noe Dudek gjorde i CL-finalen mot Milan i straffesparkkonken. Bruce var dog GENIAL på å psyke ut motstanderne, og bruke mye rare triks for å gjøre det. :p

Lenke til kommentar
Du har kanskje ikke tenkt på det faktum at VDS styrer forsvaret? Det er ikke uten grunn at forsvaret ved flere anledninger har skrytt uhemmet av Edwin fordi han gir den tryggheten som trengs. Dessuten er han sikkerheten selv i feltet, og plukker alt av innlegg, god med ballen i beina (for en keeper). De fleste med unntak av Liverpool supportere vil nok rangere Van Der Sar over. Dessuten er han "alltid" riktig posisjonert. Jeg sier som Jon Knudsen "Det var som om han alltid stod der skuddet kom". Du trenger ikke å ha TV - redninger når du står der ballen kommer. Dere får gjerne ha Reina for min del, og dere kan gjerne mene at han er topp 10 i verden, men for meg er han ikke det, men å mene at han er bedre enn Van Der Sar er latterlig. Hvor mange ganger har dere ikke selv skrytt av forsvaret deres, og det er ikke måte på hvor godt det er? Jeg har flere ganger sett (@Danielzu fra fler enn de vanlige kids'a) at forsvaret deres matcher Uniteds, men når det plutselig kommer til keeper mot keeper så er ikke VDS like god som Reina fordi han står bak en bedre firer? Jeg vil påstå at Liverpool ligger lenger bakpå banen enn United i de fleste kamper, og dermed bør det være lettere å stå keeper i Liverpool. Sannheten er at Van Der Sar var bedre enn Reina i forrige sesong og har vært bedre denne sesongen, dessuten var han kanskje EMs beste keeper. Jeg vil gjerne høre hvordan Reina er en bedre keeper Van Der Sar for jeg kan ikke se hvordan den lille karen på noen måte utdanker Van Der Sar. Jeg hadde personlig vært livredd om Reina sto mellom stengene for United, og kommer til å være fornøyd så lenge han står for Liverpool.

 

Det blir dessuten latterlig og påstå at han ikke er en av verdens beste keepere fordi forsvaret og laget er godt. De fleste keepere i bunnlag redder antagelig flere skudd enn både Reina, VDS og Given, men jeg vil påstå at de ikke er bedre keepere av den grunn. Dessuten viste Edwin i EM at han er mer enn kapabel nok til å redde de vanskelige ballene, og selvom skuddene på mål er få mot United, så har han matchvinnende redninger til tider.

 

EDIT: @CCola: Sjekket Wikipedia nå står ført opp med 440 kamper for Liverpool, men kan godt være Wikipedia tar feil, selvom det ikke skjer så veldig ofte (Jeg editet en artikkel til at jeg var oppfinneren av gressklipperen når jeg var mindre :p, ble fort fikset da hehe)

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Nå er det en diskusjon angående keepre ja.

Både Reina og VDS gjør mye rart egentlig. Har ikke lyst å si hvem av de to som er best,siden jeg ikke er objektiv(noe jeg mistenker Wisla for å ikke være heller)

Angående listen din: Ville satt Cech over VDS, VDS er skemmende høyt opp på listen din, og er pga det jeg trekker din objektivitet i mistanke.

 

Edit: VDS var vel grunnen for at Nederland rauk i EM? Om jeg ikke husker feil.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Clemence.

Clemence var jo før Grobbelaar?

 

@Wis: Sjekket Wiki nå, og der står det: "I perioden 1981-1994 spilte Grobbelaar 627 kamper for Liverpool." Vet ikke helt hva som er rett dog.

 

Edit: På liverpoolfc.tv står han oppført med 627 kamper. :)

Endret av CCola
Lenke til kommentar
Jeg tror VDS over over the topp til tross for rekorden som nettopp ble satt, mye forsvar i den rekorden, ikke bare keeper.

 

Du må forklare den setningen guttorm. Jeg tolker den som om du mener han er over the top(Ikke noe frekt, men det er det ikke sant? Aner ikke hva over over the topp betyr blir litt for Petter Solberg for meg :p)

 

Selv mener jeg at VDS har blitt bedre i andre faser av spillet etterhvert som han har blitt eldre samtidig som han ikke er like reaksjonsterk som før. Fjorsesongen og EM beviste han at han var topp 5 i verden iallefall, men han har hatt en litt dårligere sesong i år til tross for rekorden (som jeg fortsatt mener han bør nyte stor respekt av. Husk at det spilte en hel haug med forskjellige i den bakre fireren under denne tiden inkludert Eckersley, og at PIG slapp inn mål bak Uniteds firer).

 

Det var vanskelig å legge vekk denne diskusjonen, hehe ;)

 

Solberg er vell mer over krøn eller :)? (er litt usikker på hvordan det skrives)

 

Du er egenlig inne på det. Han stod glitrende i EM, men jeg føler også at han ikke henger med på notene i samme grad. Det er egentlig ikke så mye negativt i det jeg sier, men han skal ikke stå for United til han er 50, og jeg mener han har hatt sin beste periode.

Selvsagt skal han ha all respekt for rekorden, men det er likefult en rekord godt hjelpt av forsvaret. VDS er en keeper i verdensklasse, men fallhøyden blir stadig lengre.

 

Årest keeper øyeblikk er uansett når Chech står å ser på at Alonso sitt skudd går i stolpen, vet egentlig ikke hvorfor. Ble jo ikke mål en gang, men det er herlig.

Lenke til kommentar

Jeg så Nederland - Russland ja, og kan ikke helt si at jeg husker den kampen 100 % annet enn at VDS også hadde en god del redninger der, og i de tidligere kampene. Jeg synes ikke at VDS skal få skylden for at Nederland gikk ut når Russland faktisk overkjørte Nederland gjennom hele kampen, og godt kunne ha vunnet med en god del mål. Jeg husker for det meste en Arshavin som lekte seg gang på gang, og spilte til 9 eller 10 på børsen. Cech har etter min mening tapt seg, Danielzu. Han var helt i toppen der med Buffon og Casillas, men i år og ifjor synes jeg han ikke var noe særlig, inkludert EM der han glapp ballen og gjorde en gigant-tabbe. Reina og VDS gjør mye rart ja. Jeg synes generelt sett at keepere gjør veldig mye rart, inkludert Casillas.

 

@CCola: Leste du på en.wikipedia eller no.wikipedia. Jeg kan selvsagt ha lest feil.

 

@Guttorm: Ja rekorden er selvsagt også forsvarets jobb, men det virker som alle skal bagatellisere rollen til VDS. Det er jo klart at han har sett sine beste år nå som han begynner å nærme seg 40. Det hadde jo Oliver Kahn når han la opp også.

 

EDIT: Sjekker United - fans noengang denne tråden lenger? Føler jeg er litt alene her med 10 Liverpool supportere.

 

EDIT2: Jeg skriver mye i dag.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Jeg så Nederland - Russland ja, og kan ikke helt si at jeg husker den kampen 100 % annet enn at VDS også hadde en god del redninger der, og i de tidligere kampene.

Han burde tatt to av målene, med mindre jeg husker veldig feil. Ellers spilte han bra i EM ja. Og som flere er inne på, har han tapt seg etter det. Jeg mener at United sin rekord har ekstremt mye med forsvaret å gjøre. Jeg sier ikke at han er en dårlig keeper - langt ifra. Jeg rangerer han bare ikke i toppen.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Jeg husker Grobbelaar, dog ikke noe særlig fra hans første år, men jeg minnes han som en klovn... Han var riktignok sinnsykt god, og var mye av æren for at Liverpool gjorde det bra på den tiden, men så kunne han gjøre noen helt forferdelige kamper. Ikke helt ulik David James forsåvidt når det gjelder prestasjonsnivået, begge skikkelig jojo. Dudek var for øvrig inspirert av Grobbelaar, noe som kom tydelig fram under en viss straffekonk i 2005...

 

Ellers har vi jo også hatt Brad Friedel, som mange i dag nevner som en av PL beste keepere. Den gang han var hos oss var han kun en ordinær keeper.

 

Selv om Reina også har sine kromspring, så er han likevel den mest stabile keeperen vi har hatt så lenge jeg kan huske. I tillegg til stabil, har han ekstremferdigheter som vi ikke har sett hos så mange andre keepere tidligere i Liverpool historien.

 

Edit: Når det gjelder VDS, synes jeg han har vært bedre denne sesongen enn forrige. I fjor tydet ting på at han var over the top, men etter EM har han vært outstanding. Riktignok med noen unntak, men hvem har vel ikke det?

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar
Priceless, tenkte samme tanken Wis. Ser Jotun kommer deg til unnsetning.

Er ikke like morrsomt å disse Liverpool lengre vettu :D

 

 

Er innom her eg vet du :)

 

Men eg har fått vite av en liverpoolsupporter her inne at eg ikke har peiling på hverken fotball eller skisport. Så da har eg jo ingenting å bidra med. Tar til meg slike objektive tilbakemeldinger når eg får de fra så seriøse brukere som vedkommende.

 

Det eneste eg var god til var å slutte å bruke utropstegn. hehe

 

Og siden eg overhodet ikke har peiling så har eg ikke noe å bidra med i denne diskusjonen :)

 

Edit: PS! Disse er ikke vits. Rivalisering er morsomt.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...