Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke å søke frem innlegg, men kan du ærlig talt påstå at flere her inne ikke har kalt Reina PL's beste keeper opptil flere ganger? Diskusjon om Reina dukker vel opp en gang i måneden og det er alltid tre + som påstår at han er PL's beste keeper. Her ligger for min del både Cech, VDS, Given og Friedel foran. Det er godt mulig at de fleste pool supportere hadde tatt Pepe over Edwin, men for meg er Edwin noe av det nærmeste man kommer en perfekt keeper. Den perfekte keeper er selvsagt Buffon, og Casillas er ikke så verst han heller. Jeg har selvsagt på united - briller, men jeg ville ikke tro at styrken på disse brillene var så veldig høy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Slikt kan jeg ikke komme på kl 03.40 på natten nei. Om det er hele tre(wow, nesten en hel hand!) så kan jeg sannynligvis anta hvem du snakker om, og de tar vi vel ikke veldig seriøst,gjør vi vel? ;)

 

Edit: haha, se what I did there. :D Vakke med vilje engang.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Nei greit, jeg trekker tilbake den kommentaren min om Reina der, så er vi tilbake i den koselige og vennlige sinnstemningen? Det var overhodet ikke ment som noe stikk uansett, og jeg føler at den kommentaren ble blåst opp altfor mye nå. Jeg hadde egentlig bare lyst til å diskutere kvaliteter i en keeper, og Reina som keeper.

 

EDIT: Hva gjorde du?

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Reina er blandt topp ti i verden. Eneste Reina mangler er at han i noen få kamper i løpet av sesongen er litt usikker i feltet.

Fact.

 

Reina har faktisk 2 målgivende. Det er herlig. :love:

 

 

Flere kontraktforhandlinger i gang, me like.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar
Han er kanskje ikke best i verden, men han er i hvert fall bedre enn VDS. Selv Frode Grodås hadde klart så mange kamper uten baklengs med det forsvaret manu har hatt i denne sesongen.

 

Jeg får svare på en litt annen måte enn Jotun/Danielzu

 

Du har kanskje ikke tenkt på det faktum at VDS styrer forsvaret? Det er ikke uten grunn at forsvaret ved flere anledninger har skrytt uhemmet av Edwin fordi han gir den tryggheten som trengs. Dessuten er han sikkerheten selv i feltet, og plukker alt av innlegg, god med ballen i beina (for en keeper). De fleste med unntak av Liverpool supportere vil nok rangere Van Der Sar over. Dessuten er han "alltid" riktig posisjonert. Jeg sier som Jon Knudsen "Det var som om han alltid stod der skuddet kom". Du trenger ikke å ha TV - redninger når du står der ballen kommer. Dere får gjerne ha Reina for min del, og dere kan gjerne mene at han er topp 10 i verden, men for meg er han ikke det, men å mene at han er bedre enn Van Der Sar er latterlig. Hvor mange ganger har dere ikke selv skrytt av forsvaret deres, og det er ikke måte på hvor godt det er? Jeg har flere ganger sett (@Danielzu fra fler enn de vanlige kids'a) at forsvaret deres matcher Uniteds, men når det plutselig kommer til keeper mot keeper så er ikke VDS like god som Reina fordi han står bak en bedre firer? Jeg vil påstå at Liverpool ligger lenger bakpå banen enn United i de fleste kamper, og dermed bør det være lettere å stå keeper i Liverpool. Sannheten er at Van Der Sar var bedre enn Reina i forrige sesong og har vært bedre denne sesongen, dessuten var han kanskje EMs beste keeper. Jeg vil gjerne høre hvordan Reina er en bedre keeper Van Der Sar for jeg kan ikke se hvordan den lille karen på noen måte utdanker Van Der Sar. Jeg hadde personlig vært livredd om Reina sto mellom stengene for United, og kommer til å være fornøyd så lenge han står for Liverpool.

Lenke til kommentar

VDS er definitivt kongen til å styre forsvaret, det er ikke Reina. VDS er god med ball i beina, men Reina er i hvertfall like sikker der, om ikke hakket kvassere(hvor mange ganger har ikke vi sett Reina ta en finte som bakerste mann og dra av en spiller eller to..). Reina er god i feltet han også, selvom han et par ganger i sesongen er litt usikker og hjertet mitt stopper et par sekunder. Vi så jo spessielt i kamepene mot man utd og Villa hvor jævlig god han var da. Og han er ikke noe svakere å posisjonere seg en VDS.. Om du hadde vært livredd for å ha Reina bakerst, tror jeg ikke noe på. Det var nok mest for å prøve å fyre opp her.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Muligens ikke livredd, men jeg føler meg mye sikrere med Van Der Sar bak der. Reina er god med ball i beina, ja, men av og til når jeg ser Liverpool så kjennes det ut som han føler at han er litt "for god" med ballen, og gjør ting som potensielt kan bety baklengsmål som neppe gir gevinst iforhold til risiko %. Reina er selvfølgelig ikke dårlig i feltet, ingen toppkeeper kan være det, og slippe unna med det. Innlegget ditt sier derimot ikke at Reina er en bedre keeper enn VDS og jeg antar da at du selv mener at VDS er bedre enn Reina? Det virker som mange supportere har vanskelig for å innrømme at rivalenes spiller er bedre til tider. Jeg har for eksempel ikke noe problem med å innse at Steven Gerrard er bedre enn hvilken som helst sentral midtbane på United.

Lenke til kommentar

Reina har bra reaksjonsevne, Strekker seg svært bra (dekker stort område selv om han ikke er så høy). Fantastiske utspill, god på straffer. Satte nettopp klubbrekort i å bruke ferrest kamper i å holde 0`en i 100 kamper. Han er heller ikke så verst på 1 vs 1.

Fremfor alt: Imba jubelscener og takler seg selv :D

 

At både Reina og VDS drar nytte av gode forsvar er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Ja det er godt mulig at han er topp 10 i verden, men jeg velger å stå ved mine 10:

 

1. Gianluigi Buffon (Juventus)

2. Iker Casillas (Real Madrid)

3. Edwin Van Der Sar (Manchester United)

4. Julio Cesar (Inter Milan)

5. Arthur Boruc (Celtic)

6. Petr Cech (Chelsea)

7. Rene Adler (Bayer Leverkusen)

8. Sebastien Frey (Fiorentina)

9. Igor Akinfeev (CSKA Moskva)

10. Steve Mandanda (Marseille)

 

og påstå at jeg heller ville hatt en av disse ti enn Reina, og at Reina blir 13. eller 14. for min del. Dette er selvsagt en smakssak, og jeg er helt sikker på at enhver poolsupporter får Reina inn på en topp ti, men for min egen del så ville jeg ikke hatt han i mål hvis jeg kunne fått en av disse ti eller Friedel, men det er egentlig bare å stoppe diskusjonen her hvis dere vil fordi det føles som om jeg er med i tabloid og kommer fra SV, og alle andre som er invitert kommer fra FrP.

 

Jeg tror VDS over over the topp til tross for rekorden som nettopp ble satt, mye forsvar i den rekorden, ikke bare keeper.

 

Du må forklare den setningen guttorm. Jeg tolker den som om du mener han er over the top(Ikke noe frekt, men det er det ikke sant? Aner ikke hva over over the topp betyr blir litt for Petter Solberg for meg :p)

 

Selv mener jeg at VDS har blitt bedre i andre faser av spillet etterhvert som han har blitt eldre samtidig som han ikke er like reaksjonsterk som før. Fjorsesongen og EM beviste han at han var topp 5 i verden iallefall, men han har hatt en litt dårligere sesong i år til tross for rekorden (som jeg fortsatt mener han bør nyte stor respekt av. Husk at det spilte en hel haug med forskjellige i den bakre fireren under denne tiden inkludert Eckersley, og at PIG slapp inn mål bak Uniteds firer).

 

Det var vanskelig å legge vekk denne diskusjonen, hehe ;)

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Ja det er godt mulig at han er topp 10 i verden, men jeg velger å stå ved mine 10:

 

1. Gianluigi Buffon (Juventus)

2. Iker Casillas (Real Madrid)

3. Edwin Van Der Sar (Manchester United)

4. Julio Cesar (Inter Milan)

5. Arthur Boruc (Celtic)

6. Petr Cech (Chelsea)

7. Rene Adler (Bayer Leverkusen)

8. Sebastien Frey (Fiorentina)

9. Igor Akinfeev (CSKA Moskva)

10. Steve Mandanda (Marseille)

 

og påstå at jeg heller ville hatt en av disse ti enn Reina, og at Reina blir 13. eller 14. for min del. Dette er selvsagt en smakssak, og jeg er helt sikker på at enhver poolsupporter får Reina inn på en topp ti, men for min egen del så ville jeg ikke hatt han i mål hvis jeg kunne fått en av disse ti eller Friedel, men det er egentlig bare å stoppe diskusjonen her hvis dere vil fordi det føles som om jeg er med i tabloid og kommer fra SV, og alle andre som er invitert kommer fra FrP.

 

Jeg tror VDS over over the topp til tross for rekorden som nettopp ble satt, mye forsvar i den rekorden, ikke bare keeper.

 

Du må forklare den setningen guttorm. Jeg tolker den som om du mener han er over the top(Ikke noe frekt, men det er det ikke sant? Aner ikke hva over over the topp betyr blir litt for Petter Solberg for meg :p)

 

Selv mener jeg at VDS har blitt bedre i andre faser av spillet etterhvert som han har blitt eldre samtidig som han ikke er like reaksjonsterk som før. Fjorsesongen og EM beviste han at han var topp 5 i verden iallefall, men han har hatt en litt dårligere sesong i år til tross for rekorden (som jeg fortsatt mener han bør nyte stor respekt av. Husk at det spilte en hel haug med forskjellige i den bakre fireren under denne tiden inkludert Eckersley, og at PIG slapp inn mål bak Uniteds firer).

 

Det var vanskelig å legge vekk denne diskusjonen, hehe ;)

 

 

Tviler sterkt på at du ser alle 10 keeperne du nevner på regelmessig basis , er veldig interessert å vite hvordan du begrunner valget av plass på hver enkelt keeper .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...