Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Mine superkrefter inngår ikke å lese ting før det blir skrevet\redigert, Wisbatov. Men jeg jobber med saken.

Aston Villa har vel et par ''flakskamper'' de som Liverpool og United.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt av poenget var jo at vi nå begynner å se at de ikke er så fantastisk gode som mange vil ha det til. Bla annet tape for Tottenham hjemme, når Tottenham bla spiller uten Pavlyuchenko. Dersom jeg husker rett måtte både United og Liverpool dra derfra med Uavgjort.

At du Wis orker å legge så masse krefter i at jeg kalte dem Anton istedet for Aston er meg en gåte.¨

Jeg kan fortelle deg at vi muligens er defensivt orientert mot gode eller kansje antatt bedre lag, men at vi gjør det på et generelt grunnlag er jeg ikke enig i. Og vi spiller ivertfall ikke kontringsfotball over den jevne linje.

Faktisk er Torres eneste spiller som er god på kontringer atm, Babel var i fjor.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Det er fint at du jobber med saken Daniel, og etter at du er ferdig med å tilegne deg den evnen vil jeg helst at du skal jobbe med og lese ting som har blitt slettet, men fra spøk til alvor: Ja, de har vel et par flaks kamper de også, men alt jeg mente var at det ikke var vits og kalle Villa et flakselag siden de faktisk har spilt en offensiv fotball som har gitt resultater.

 

Så kan jeg gjerne sammenligne Liverpool vs Aston Villa jeg:

 

Jeg spår selvsagt de elleve som kommer til å starte selv siden jeg ikke har direkte kontakt med hverken Martin O'Neill eller Rafael Benitez.

 

Liverpool 4 - 2 - 3 - 1

 

Torres

Riera - Gerrard - Kuyt

Mascherano - Alonso

Aurelio - Skrtel - Agger(?) - Carragher

Reina

 

Aston Villa 4 - 4 - 2

 

Carew - Agbonlahor

A. Young - Petrov - Barry - Milner

L. Young - Davies - Knight - Cuellar(?)

Friedel

 

Keeperplassen:

Reina er en solid keeper til tross for at han kunne vært bedre i feltet. Friedel har endelig kommet ut av skyggen i Blackburn og får vist seg i en større klubb. Jeg ville si at keeperene begge ligger relativt likt her selvom alle Liverpool supportere vil hevde at Reina er bedre.

 

Forsvaret:

Det er ingen tvil om at Liverpool har et bedre forsvar.

 

Midtbanen: Aston Villa med dribleglade kantspillere i James Milner og Ashley Young som absolutt ikke står noe tilbake for Riera og Kuyt, og kantene er et av Villa's store plusser. Petrov - Barry vs Mascherano - Alonso går selvsagt Liverpools vei.

 

Angrepet:

Carew - Agbonlahor vs Torres - Gerrard (Tilbaketrukken) er begge to meget gode spisspar der Carew/Heskey - Agbonlahor fungerer utmerket sammen, og Torres - Gerrard er selvsagt av høy klasse, denne går også Liverpools vei, men Aston Villa er ikke noe dårlig her eller.

 

Konklusjon: Overall er Liverpool et bedre lag, men Aston Villa har kantene som kan skape mye trøbbel for Liverpool hvis backene ikke er gode nok bakover.

 

Tips: 2 - 1 til Liverpool (A. Young 23', Kuyt 58' og Torres 86')

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Det er fint at du jobber med saken Daniel, og etter at du er ferdig med å tilegne deg den evnen vil jeg helst at du skal jobbe med og lese ting som har blitt slettet,.

Hvordan kan jeg lese ting som har blitt slettet?

 

Edit: Ellers et bra skrevet innlegg.(dog jeg vil sette Reina over vår gammle venn Friedel)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Angrepet:

Carew - Agbonlahor vs Torres - Gerrard (Tilbaketrukken) er begge to meget gode spisspar der Carew/Heskey - Agbonlahor fungerer utmerket sammen, og Torres - Gerrard er selvsagt av høy klasse, denne går også Liverpools vei, men Aston Villa er ikke noe dårlig her eller.

 

Så du mener Carew/Heskey er på nivå med Gerrard, samtidig som Agbonlahor er på nivå med Torres?

 

......

 

Altså, Carew - Agbonlahor er en fantastisk duo. Men de når ikke Gerrard-Torres opp til knærene. Torres og Gerrard har et samspill som jeg personlig må tilbake til Bergkamp-Henry eller Winters-Sæternes for å finne.

 

I tillegg har Agbonlahor vært en skygge av seg de siste ukene, samtidig som Carew er blitt et 2. valg bak Heskey.

 

Å si at "Aston Villa ikke er noe dårligere her" er som å si at Ashley Young "ikke er noe dårligere" enn Ronaldo.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar
Sa jeg det? Jeg sa den gikk Liverpools vei, men at Aston Villa ikke hadde noe dårlig spisspar heller. Det var iallefall det jeg prøvde å skrive, men du tolket det tydeligvis annerledes.

 

Jeg tolker "ikke noe dårligere" som at de holder samme nivå.

 

 

Ops, har faktisk prestert å lese "Ikke noe dårlig" som "ikke noe dårligere"

 

Mybad.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Må stille meg i wisla's hjørnet her.

Vi må ikke bli like aggresiv og lete etter ''angrep'' som enkelte i united-campen.

Det kan vi holde oss for gode til.^^

 

 

Må si at jeg gleder meg til helgens kamper. United møter Fulham,som (desverre og urtypisk) sliter for tiden. Men En fin U kan det alltids bli. Om vi vinner på søndagen er jeg ikke knallsikker på,blir spennede.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Hehe, Wis. Jeg har ikke hevdet at det er et flakselag. Flaks ordet er noe United supporterene har brukt opp. Jeg mener de er en kombinasjon av dyktighet og at de har vert litt heldige, spesielt med tanke på at Arsenal ikke har gitt dem mer kamp om plassen en de har så langt.

Ingen tvil om at Martin er en god manager, men nå begynner det å dra seg til.

 

Jeg tror vi kjører en 4-4-2. Håper bønna er tilbake. Jeg har 2 alternativ:

Carra-Skrtel-Hyypia-Insua

Mascherano-Aurelio

Kuyt-Gerrard-Riera

Torres

Eller:

Masche-Carra-Skrtel-Aurelio

El-Zhar-Bønna-Gerrard-Riera

Kuyt-Torres

 

Blir vell Lucas igjenn.... Lagene er en kobinasjon av hva jeg tror det blir/håper på.

 

Jeg slengte forresten ikke dritt om Liverpool,

Du sa at Liverpool har hatt like mye flaks som Villa og det ser jeg på som dritt da ingen av lagene har hatt "flaks".

Er rimelig LEI ordet flaks :)

Liverpool spiller ikke offensiv fotball slik som Barcelona, Arsenal og Manchester United, det går rett og slett ikke an å benekte det.

8-2 i målforskjell mot noen av verdens beste lag bekrefter jo det...

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Er du edit-kongen idag guttorm(hvorfor ikke Guttorm btw, lurt lenge)

Kun ot men kl 1 er det greit synes jeg.

 

 

Tipper Alonso,Arby og The Jew blir klar til søndag.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

8 - 2 i målforskjell bekrefter egentlig ikke at Liverpool spiller offensiv fotball. Det bekrefter at dårlig forsvarspill/tabber er noe Liverpool kan utnytte. Real Madrid var forferdelige defensive, og Vidic må ta støyten for tre av målene (det siste fordi han ble utvist) i Manchester United - Liverpool, men nå tar jeg natten.

 

:)

Lenke til kommentar

Liverpool spiller offensiv fotball. At det blir kontringsfotball mot gode lag på bortebane er helt naturlig, ettersom disse lagene "må" stå for presset og underholdningsverdien, primært foran sine egne fans.

Og for å snu på flisa, kamper som blir spilt på Anfield er akkurat like. Liverpool er offensive og har presset mestedelen av kampen, dette ser vi også mot gode lag. Hvorfor folk alltid skal poengtere at Liverpool er så mye mer defensivt enn andre lag, det skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Du kan jo forandre på det nå da :shrug:

men ser jo pent ut med liten g også da.

:)

 

Ser meg også enig i noe av det Punky sier.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Belivet or not, men jeg er ikke trommeslageren i pelle parafins bøljeband :D Så i et nick er vell ikke stor G et must.

Nei, har lurt på å bytte noen ganger, men vet ikke helt hva det skulle være.

 

Fikk oppsumering fra en kammerat i dag, puben hadde sprettet flere flasker champis i feiringen etter lørdagens seier. De kom klokka 11:00 for engelsk frokost, senere kamp. Det var fullt halv ett. De gikk hjemm klokka 23:00.

Var nok god gang, trist å måtte vær på jobb i slike stunder :(

Lenke til kommentar
Angrepet:

Carew - Agbonlahor vs Torres - Gerrard (Tilbaketrukken) er begge to meget gode spisspar der Carew/Heskey - Agbonlahor fungerer utmerket sammen, og Torres - Gerrard er selvsagt av høy klasse, denne går også Liverpools vei, men Aston Villa er ikke noe dårlig her eller.

 

Altså, Carew - Agbonlahor er en fantastisk duo. Men de når ikke Gerrard-Torres opp til knærene. Torres og Gerrard har et samspill som jeg personlig må tilbake til Bergkamp-Henry eller Winters-Sæternes for å finne.

 

 

Helt uenig. Bergkamp-Henry spilte godt sammen i flere år og vant titler. Synes vi kan prøve igjen om et par år for å se om den sammenligningen duger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...