Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må være kjipt for Zenden å miste finalen nå. Han er en spiller som har opplevd mye som fotballspiller, men en Champions League finale ville vært det sørste han hadde opplevd.

8640651[/snapback]

Men ikke glem at Gonzales skriver historie om han får spille fra start... Og Zenden kan rekke å komme tilbake til hektene...

Lenke til kommentar
Må være kjipt for Zenden å miste finalen nå. Han er en spiller som har opplevd mye som fotballspiller, men en Champions League finale ville vært det sørste han hadde opplevd.

8640651[/snapback]

Men ikke glem at Gonzales skriver historie om han får spille fra start... Og Zenden kan rekke å komme tilbake til hektene...

8640659[/snapback]

Jeg synes mer synd på Zenden om han går glipp av finalen enn Gonzales. Zenden har bidratt mye mer i CL.

 

Det er uansett synd at Benitez sannsynligvis har ett kort mindre å spille på i finalen.

Endret av Darx
Lenke til kommentar
Jeg tipper Kewell eller Riise starter på venstre. Jeg tror neppe Rafa bryr seg om Kewells lange skadeavbrekk så lenge han er god nok, og det er han jo.

8638672[/snapback]

God nok på sitt beste ja, men med et så langt skadeavbrekk kan man ikke forvente mye. Ville være urutinert og sette han inn fra start, spesielt når Liverpool ikke har vært avhengig av vingspillet frem til nå uansett. Å hvem sa Aurelio? Nei da er vel Riise et bedre valg, for Finnan er vel skadefri?

 

Forøvrig tror jeg det er midtbanen som feller Liverpool her, uansett hva Benitez gjør så må han ofre noe i mine øyne. Riise, Macsh og Alono sentralt og Gerrard som høyre blir feil diponering av Gerrard i en slik kamp. I tillegg vil det offensive lide.

 

Riise, Gerrard, Alonso og Pennant, vel her får de litt bredde men tror nok Pennant blir for lett her. I tillegg vil man slite sentralt mot AC's midtbane.

 

Riise, Gerrard, Alonso, Masch, Pennant og en spiss. Her tror jeg det beste alternativet er. Selv om det også vil slite offensivt så har ikke akkurat det vært Liverpools største styrke.

 

Jeg har også litt lyst å se Sissoko i denne kampen, han er god til og ta ut spillere fra kampene. Da tenker jeg spesielt på Gattuso. Selv om han er litt vel møkk med ballen i beina. Synd han er skadet da ?

Lenke til kommentar

Kewell og Pennant på hver sin kant i finalen er drømmen min, og den ender alltid bra ... :p Jeg tror seriøst de ville herja stort, selv mot Milan. Og det er slik jeg håper vi går ut, og ikke for defensivt. Dessverre har jeg ca. null tro på det, da Rafa liker å kjøre defensiv trygghet i storkamper, og det er vel det liker minst ved ham. Han er en knallgod manager og han lykkes jo ofte i slike oppgjør, men jeg er sikker på at vi hadde vunnet flere storoppgjør om vi hadde stilt med mer offensiv slagkraftighet. Mye av grunnen til at vi har slitt i år, spesielt i starten, tror jeg ligger i vingspillet. Pennant kom sent igang, men når han først kom, så løftet spillet og resultatene seg. Venstrekanten har vært akilleshælen vår hele år og så og si ingenting har fungert godt der, med et par enkle unntak som kan telles på én hånd. En Kewell i form neste år hadde vært fantastisk.

Lenke til kommentar
Synd for Zenden, selvsagt, men jeg griner ikke. Jeg synes det ville vært et svært dårlig valg å stille med Zenden i finalen. Det blir altfor defensivt, og det har ikke noe for seg.

8640895[/snapback]

 

 

Vi møter Milan som er et av Europas beste lag ( om ikke det beste for tiden ) Hvordan kan du da forsvare at man ikke skal tenke defensivt?? Og det er jo ganske enkelt også.

 

Riise er den beste venstre backen, derfor spiller han der.

 

Gonzales er ikke bra nok til b-laget engang. Har ikke noe der å gjøre fortiden.

 

Kewell - Dessverre ikke 100% enda fra skaden. Bytte i det 60 min med Zenden tror jeg var tanken til Benitez :)

 

Men uansett så kan man ikke spille alle mann i angrep mot Milan, dette er en kamp der man MÅ satse på at spissene og ikke minst Alonso/Gerrard er 100 %

Lenke til kommentar

Tipper Benitez har vurdert absolutt alt det vi her har vurdert og litt til. Men det er nok ganske sannsynlig at han ikke velger å slenge alle mann i angrep, man er vel nødt til å holde litt igjen når motstanderlaget stiller med Kaka og Seedorf i god form. Men tror at dersom Liverpool får tatt ut de to + Gattuso så kan det gå bra. Det er dog mye lettere sagt enn gjort. Men vi har trua har vi ikke det da? :]

Lenke til kommentar
Men uansett så kan man ikke spille alle mann i angrep mot Milan, dette er en kamp der man MÅ satse på at spissene og ikke minst Alonso/Gerrard er 100 %

8644985[/snapback]

Når det er snakk om spisser, hvem mener dere vi bør sette på topp? Crouch er min favoritt. Milan er kjappe bakover, derfor mener jeg det er mer vits å sette en stor, sterk foran enn en som har hurtigheten som styrke. Dersom det kun blir én rendyrket spiss i en 4-4-1-1 eller 4-5-1-formasjon, bør Kuyt også brukes som en offensiv midtbane/tilbaketrukket spiss. Hans løpskapasitet og spilleforståelse er uvurderlig.

Lenke til kommentar
Synd for Zenden, selvsagt, men jeg griner ikke. Jeg synes det ville vært et svært dårlig valg å stille med Zenden i finalen. Det blir altfor defensivt, og det har ikke noe for seg.

8640895[/snapback]

Vi møter Milan som er et av Europas beste lag ( om ikke det beste for tiden ) Hvordan kan du da forsvare at man ikke skal tenke defensivt?? Og det er jo ganske enkelt også.

 

(...)

 

Men uansett så kan man ikke spille alle mann i angrep mot Milan, dette er en kamp der man MÅ satse på at spissene og ikke minst Alonso/Gerrard er 100 %

8644985[/snapback]

Jeg sier ikke at vi skal starte med 11 spisser, men jeg sier at vi ikke må tenke for defensivt. Det er livsfarlig mot Milan. Stiller vi med et mannskap der forsvaret og hele midtbanen er defensivt orientert, og kun spissene er det offensive elementet vårt, kommer vi til å bli presset så langt tilbake i banen at Milan vil dominere, fordi vi ikke har offensiv kraft nok til å komme oss ofte opp på Milans halvdel og bli der. Vi vil bli presset tilbake, og Milan vil få sjanser. Og når Milan får mange sjanser, så holder det ikke med at vi er gode defensivt, sjansen er gigantisk for at de vil score - gjerne flere mål også. Og da er det vanskelig å slå tilbake, tror ikke vi skal håpe for mye på at Istanpool gjentar seg. Angrep er det beste forsvar, og vi må ha offensiv slagkraft god nok til å kunne etablere et offensivt trykk på Milans halvdel.

 

Jeg mener vi må balansere det, og at det er det eneste riktige. Vi må ha et bra forsvar som fungerer godt sammen med en god keeper, og en eller to sentrale midtbanespillere som tetter rommet foran forsvarerne. Ellers mener jeg at resten av laget må være av offensiv kraft, med to vinger og to spisser, samt da Gerrard som selvsagt er med offensivt.

 

Jeg tror det er slik vi kan vinne kampen. Går vi ut for defensivt, kan vi selvsagt karre oss til ekstraomganger og straffer, men jeg er skeptisk til gå ut på den måten.

Lenke til kommentar

Jeg skal si at jeg har mer og mer tro på at Alonso forlater oss i sommer til fordel for Barcelona. Siden vi har Gerrard, Mascherano, Sissoko og denne nye Lucas. Jeg tror faktisk at Alonso er den spilleren som Barcelona er mest villig til å få i sommer. Derfor er de villig til å bla langt ned i lommeboka etter Alonso.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...