Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, egentlig ikke CCola. Men liksom, han scorte en del i Nederland og selvom det er lettere der betyr det at han har "talentet" til å score mål men det klarer han ikke en gang nå når han er alene med keeper f.eks. Tror mye av det har å gjøre med selvtillit som han ikke får som en ren spiss i klubben sin.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig guttorm. :) Men hadde han vært god nok hadde vi nok kjørt han i en 4-4-2 med Torres.

 

Er også enig i at han hadde vært nok mye bedre dersom han hadde spilt regelmessig spiss, men jeg tror ikke han hadde vært god NOK. Han manger det lille ekstra, mener jeg. :)

Men hva vet vel jeg? Jeg elsker å ta feil. ;)

Lenke til kommentar
Selvfølgelig guttorm. :) Men hadde han vært god nok hadde vi nok kjørt han i en 4-4-2 med Torres.

 

Vell det kan vell diskuteres da 4-4-2 ikke ser ut til å være vår foretrukne formasjon, dermed får han ikke nok spille tid. Det skal sies det har vert litt mer 4-4-2 i det siste da. Uansett er det veldig vansklig å være i skyggen av Torres, noe Keane bla fikk erfare og det selv når Torres var skadet.

Jeg så ikke Kuyt i Nederland, men etter hva jeg har lest var han en helt grei spiss der, som i tillegg hadde egenskapene som å vende, skyte, utfordre. Altså hakket mer tenknisk en vi ser ham i dag, men om dette stemmer kan jeg jo ikke gå 100% god for.

Lenke til kommentar

Nei, men det har mye med at Rafa aldri har klart å finne en makker som passer med Torres. Når Keane ankom så spilte de litt ilag, men passet liksom ikke så bra ilag. Keane ble mye i ingenmannsland til tider. Om Rafa hadde funnet en god makker (ala Villa) så hadde vi nok lagt opp formasjonen etter det.

 

Rafa legger mye opp formasjonen etter hvilke spillere han har (og liker!), og derfor har det blitt mye 4-4-1-1 (eller noe alà) det siste året.

 

Rafa er jo også kjent for å gi spillere (utenom Lucas) veldig få sjangser før HAN ser på dem som flopper, og bomkjøp. Jeg tror feks Morientes kunne blitt god/ok i Liverpool om han hadde fått noen sjangser til. :)

Lenke til kommentar

Her har vi slitt med å score mål i flere sesonger, så kommer Torres inn og gjør som han gjør. Det er klart at alle må hoppe etter Wirkola og det er ikke lett.

 

Kansje vi bare skulle gitt faen i Kuyt som spiss og heller flyttet Gerard i en slags permantent spiss rolle, selv om det i praksiss vil si at han spiller samme sted som i dag.

Det kunne gitt rom for Barry eller lignende, men vi må i tillegg ha et godt alternativ og der sliter vi nå. Med Babel Kuyt osv, skulle scoret mer ja.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Uansett som det blir å hoppe etter Wirkola, ingen av de spissene vi har kjørt sammen (og uten) Torres har ikke vært god, og til tider håpløse fremfor mål (El Zhar, Kuyt).

Kuyt, Babel, N'Gog, Keane har ingen imponert på topp, men det er klart at samtlige (uten Kuyt for min del) har fått/fikk for lite sjangser.

 

Edit:

 

Enig i Gerrard. Han må få noe Ronaldo-type rolle. Fri rolle på en måte. Noe som igjen er noe likt den rollen han spiller til vanlig, forutenom når han spiller midt på midten sammen med Alonso/Masche.

 

Bak spissene, fremfor midten er perfekt for Gerrard.

Endret av CCola
Lenke til kommentar

Når det gjelder Keane, så kan det jo hende samarbeidet mellom han og Torres kunne fungert etterkvart, men dei måtte fått meir tid til å bli skikkelig samspelte. I og med at Liverpool ikkje har brukt 4-4-2 som hovedformasjon, så vil det muligens ta litt ekstra tid å bli vandt med det, kontra å spele med berre Torres på topp som de er vandt med.

 

Det kan hende Benitez må ha inn ein spiss som gjer det veldig bra frå første stund for at han skal tørre å satse skikkelig på 4-4-2.

 

Ang. Keane, så blir det sjølvsagt berre spekulasjon frå mi side.

Lenke til kommentar

Ja, som jeg sa. Rafa gir spillere altfor liten til til å vise seg frem. Det er kanskje slikt det skal være i en storklubb, men å SELGE dem tvert etter blir litt for dumt. Keane var en mystisk mann, og vanskelig å forså situasjonen hans på Anfield, grunnet Rafa og hans rare metoder for å bevise at han har rett. Tror rett og slett ikke at Rafa ville at Keane skulle gjøre det bra på Anfield.

 

Man kan ikke forvente seg at en spiller som N'Gog slår til med enn gang, og scorer i hver eneste kamp. Man må gi slike spillere tid, og spilletid til å få spilt seg opp.

Lenke til kommentar

Ja, men så lenge Liverpool fortsetter å hovedsaklig spele med berre ein spiss (når Torres er skadefri) så blir det sjølvsagt veldig vanskelig for unge spelarar å komme gjennom. Dei hadde nok faktisk tjent på at Liverpool fekk inn ein veldig god spiss til, og at de gikk over til å hovedsaklig spele 4-4-2. Lettare å gi dei unge sjansen mot slutten av kampane f.eks.

Lenke til kommentar

Kan bli spennande det her. Har ikkje sett så mykje Liverpool i det siste, så skal bli gøy å sjå Insua og N'gog.

 

For å vere heilt ærlig så ønsker eg sjølvsagt ikkje at de tar tre poeng, men om Sunderland spelar sånn som dei gjorde mot oss og Arsenal, så gjer det nesten ikkje noko om de slår dei. Skal leite lenge etter meir fotballfiendtlig fotball.. (Ja du leste rett.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...