Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper selvfølgelig at Reina blir klar, noe annet ville vært veldig skummelt. Det er tross alt over to uker til, så jeg regner med at det ikke skulle bli noe problem. Men dersom han mot formodning ikke kan spille, tror jeg Scott Carson vil kunne gjøre en bra jobb om han er tilbake fra låneoppholdet i Charlton (noen som vet noe om dette? Sesongen er jo slutt, så ...). Det er selvsagt risikofylt, men jeg har tro på Carson, og jeg husker hvordan han presterte da han ble kastet innpå helt urutinert mot Juventus. :)

Lenke til kommentar
Halve laget er jo søren meg gammelt... Dida er vel 33? Cafu er 36, Maldini 38, Nesta 31, Ronaldo 30, Seedorf 31, Inzaghi 33... Skal vi spille mot et gamlehjem eller? Kaptinen er jo nesten antikk.

 

Alessandro Costacurta er 41 år gammel? Moren min er like gammel :dontgetit:

Ikke noe galt med litt rutine, og hvem sa at spillere blir automatisk dårlige når de passerer 30? Dessuten skal nok ikke Cafu, Ronaldo og Costacurta spille. 33 år er absolutt greit for en keeper, for det er omtrent da de pleier å ha sine beste år.

Lenke til kommentar

Jaja, keepere er gode når de blir eldre... Men Maldini for eksempel er jo for gammel, om et par år kan han ikke spille mere... Når spillere passerer 30 begynner de å bli dårligere ;). De mister kondisjon etter en viss alder...

 

Men vi har sikret oss en god framtid med alle de unge spillerene...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når spillere passerer 30 begynner de å bli dårligere ;). De mister kondisjon etter en viss alder...

8558422[/snapback]

 

Det er jo høyst individuelt da. V02 maks synker med 1% i året etter man har fylt 20, men man kan selvsagt fortsatt holde seg i uhorvelig god form hvis man trener nok. Jeg er faktisk ganske uenig i utsagnet ditt. Det du sier om at de mister kondisjonen, er ganske bak mål. Det gjelder nok stort sett bare for spillere som har surfet på talentet sitt. Tar du landeveissyklister for eksempel, så peaker de etter 10 år i proffgamet.

Lenke til kommentar
Jaja, keepere er gode når de blir eldre... Men Maldini for eksempel er jo for gammel, om et par år kan han ikke spille mere... Når spillere passerer 30 begynner de å bli dårligere ;). De mister kondisjon etter en viss alder...

 

Men vi har sikret oss en god framtid med alle de unge spillerene...

8558422[/snapback]

 

Vet ikke helt om jeg støtter utsagnet om at kondisjonen blir dårligere. Slik jeg ser det er det vel heller i de fleste tilfeller hurtigheten som svikter, vet ikke om det er bare pga. alder heller, men hurtighet har vel blit enda mer sentralt de siste årene.

Lenke til kommentar

Det er jo mange rent fysiologiske faktorer som følger med høyere alder, har ikke oversikt over alle sammen. Men ang. kondis tror jeg nok Maldini klarer seg bra. Er i tilfelle hurtighet det skorter litt på.

Han var forøvrig veldig god borte mot United frem til han måtte gå av banen.

Lenke til kommentar
Håper selvfølgelig at Reina blir klar, noe annet ville vært veldig skummelt. Det er tross alt over to uker til, så jeg regner med at det ikke skulle bli noe problem. Men dersom han mot formodning ikke kan spille, tror jeg Scott Carson vil kunne gjøre en bra jobb om han er tilbake fra låneoppholdet i Charlton (noen som vet noe om dette? Sesongen er jo slutt, så ...). Det er selvsagt risikofylt, men jeg har tro på Carson, og jeg husker hvordan han presterte da han ble kastet innpå helt urutinert mot Juventus. :)

8557237[/snapback]

Vi har vel rett til å kalle Carson tilbake hvis vi får skade på en keeper? Mener det var i kontrakten.

Lenke til kommentar

Du har nok rett, regner med at Liverpool har vært påpasselig med å få med en slik klausul i kontrakten. Når det nevnes, så mener jeg også ha lest noe om at å bruke denne klausulen kunne være aktuelt en gang tidligere i sesongen, men da ble det i så fall ikke brukt. På Liverpool.no står det bare at Carson er utlånt hele 06/07, og en skulle vel tro at sesongen 06/07 slutter etter siste kamp?

Lenke til kommentar

Sesongen er forøvrig allerede over for Carson, siden siste kamp for Charlton er nettopp mot Liverpool og da har han ikke lov å stå...

 

Men jeg tviler uansett på at Reina blir ute mot Milan. Hadde skaden vært så alvorlig hadde han nok ikke fullført kampen mot Fulham. Han får sikkert hvile mot Charlton, men jeg garanterer at han er tilbake mot Milan. :)

Lenke til kommentar
Det er jo mange rent fysiologiske faktorer som følger med høyere alder, har ikke oversikt over alle sammen. Men ang. kondis tror jeg nok Maldini klarer seg bra. Er i tilfelle hurtighet det skorter litt på.

Han var forøvrig veldig god borte mot United frem til han måtte gå av banen.

8559040[/snapback]

Det kan jo godt, skje men det jeg mener er at når vi møter Milan om to år i finalen så er nok ikke Maldini der eller :ermm:?

 

Jaja, de kan jo ikke holde på for all tid, det var det jeg mente! :)

Lenke til kommentar

det er trenings/lege-senteret til milan som gjør at så mange spillere holder koken lenge i den klubben. nesten som en skulle ønske vi hadde et like godt apparat i vår klubb, slik at gerrard kunne holde på til han var 39!

 

en annen ting som blir interessant med finalen er om gattuso tør å klappe på pokalen før kampen sparkes i gang slik han gjorde i 2005. tviler egentlig på at den ulven har lært!

Lenke til kommentar
Det kan jo godt, skje men det jeg mener er at når vi møter Milan om to år i finalen så er nok ikke Maldini der eller :ermm:?

 

Jaja, de kan jo ikke holde på for all tid, det var det jeg mente! :)

8560077[/snapback]

Nei altså det er jo klart, en eller annen gang må han jo gi seg. Jeg deler forøvrig håpet ditt om at spillerne våre løper han i stykker i Aten:]

Lenke til kommentar

Har ikke fått med meg årets PL lag før nå, men det er noen ting som sjokkerer meg. Man U har syv spillere der (greit de har spilt bra og hele laget har vært jevnt gode hele sesongen), men hva gjør Scholes og Neville på årets Premier League? Kan ikke komme på mye som argumenterer for det.

 

Men som sagt, mange av Man U spillerene har fått fortjente plasser (Ronaldo, Vidic osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...