Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Det har jo blitt sånn med alle pengene som er inne i bildet i fotballen om dagen.

Det er derfor jeg er så jævla imponert over den lista som på 9 mann som United har og den er det ikke veldig mange andre som kan matche, jeg vil vel nesten gå så lang som å si ingen uten å ha noen statestikk foran seg. Chelsea så er det kun Terry som er egenprodusert så de er enda dårligere i klassen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt for mange spanjoler ja.

Men det jeg forbinder med kjøpelag er slike som Chelsea og City, som kjøper dyre, dyre spillere, for å sette sammen et stjernelag. Liverpool kjøper mange billige spillere, som går inn å ut av laget, det er mer normalt at spillere kommer å går.

Om summen er den samme når man er ferdige med å handle så vil jeg påstå at det går ut på det samme.

Lenke til kommentar
Alle lag er kjøpe lag nå om dagen så jævelig enkelt er det, det synes bare så mye bedre når United f. eks. bruker 30 millioner pund på Berbatov enn år Liverpool kjøper 8 mann for samme summen.

Men heldigvis så er United en av de klubbene med mest egenproduserte spillere i troppen, Giggs, Neville, Scholes, Brown, Evans, O'Shea, Fletcher, Welbeck, Gibson. Så da går det ann å bruke noen kroner nå og da på å kjøpe en toppspiss eller en kantspiller.

Hvor mange har Liverpool Carragher (sikkert feil skrevet) og Gerrard, jeg kan ikke komme på noen flere? Alle de jeg nevner over har spilt PL for United i år, så jeg regner med at Liverpool har en lignede rekke med spillere?

Verken Giggs, Evans, O'shea og Fletcher er vell ikke egenproduserte? De er jo ikke engelske en gang.

Edit : Ser etter noen kjappe søk at alle untatt giggs har spilt på ungdomslaget til United, så egenproduserte er de vell. Men, de er ikke "local lads" som jeg liker å kalle det.

Giggs kommer faktisk fra ungdomslaget til shitty ;b

Endret av Dalglish
Lenke til kommentar
Alle lag er kjøpe lag nå om dagen så jævelig enkelt er det, det synes bare så mye bedre når United f. eks. bruker 30 millioner pund på Berbatov enn år Liverpool kjøper 8 mann for samme summen.

Men heldigvis så er United en av de klubbene med mest egenproduserte spillere i troppen, Giggs, Neville, Scholes, Brown, Evans, O'Shea, Fletcher, Welbeck, Gibson. Så da går det ann å bruke noen kroner nå og da på å kjøpe en toppspiss eller en kantspiller.

Hvor mange har Liverpool Carragher (sikkert feil skrevet) og Gerrard, jeg kan ikke komme på noen flere? Alle de jeg nevner over har spilt PL for United i år, så jeg regner med at Liverpool har en lignede rekke med spillere?

Verken Giggs, Evans, O'shea og Fletcher er vell ikke egenproduserte? De er jo ikke engelske en gang.

Hva er da egenproduserte? At Ferguson og kona har produsert de selv? Fletcher kom til United i 2000, Giggs har vært i klubben i 20 år, Evans har vært i klubben siden han var 16-17 år og Oshea er faktisk egenprodusert.

Edit: Så du hadde endret det nå. Det om spilleren er local lad eller ikke er bare tilfeldig, det som teller er at de kom til klubben veldig tidlig i karrieren og har ved hjelp av god talentoppfostring blitt til verdensstjerner. Jeg kan f.eks gå med på å kalle deres Insua for egenprodusert om noen år, gitt at han slår gjennom.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

Edit : Ser etter noen kjappe søk at alle untatt giggs har spilt på ungdomslaget til United, så egenproduserte er de vell. Men, de er ikke "local lads" som jeg liker å kalle det.

Giggs kommer faktisk fra ungdomslaget til shitty ;b

Giggs har bodd i Manchester siden han var seks år gammel, og han spilte ikke akkurat på ungdomslaget til shitty, men var i ungdomsakademiet deres mens han spilte for et guttelag fra Salford. Han ble signert av Manchester United på sin 14-årsdag.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke så veldig opptatt av at vi skal få en eier som spyr ut penger heller, det meste er uansett bedre enn dagens situasjon. Får håpe vi får noen eiere som bryr seg om klubben...

Vi trenger noen som kan slette gjelda, bygge ny stadion, og overlate overganger til manageren, om det er Rafa eller noen andre.

EDIT: Skjer med "Slå sammen to innlegg postet rett etter hverandre innen tre minutter"?

Endret av Kjetil
Lenke til kommentar
Hva er problemet med den tabellen? Den setter jo bare svart på hvitt hva Manx har prøvd å si de siste to-tre innleggene.

Problemet med den tabellen viser ikke hvem som har brukt mest på spillekjøpt. Den viser den som har mest utgifter/inntekter. Og der vinner United klart, siden de har så mye mer inntekter enn det Liverpool har.

Om du finner en helt enkel tabell som viser at Liverpool har brukt mer (uavhengig av spillersalg/inntekter generelt) skal jeg gi meg klart over.

Lenke til kommentar
Hva er problemet med den tabellen? Den setter jo bare svart på hvitt hva Manx har prøvd å si de siste to-tre innleggene.

Problemet med den tabellen viser ikke hvem som har brukt mest på spillekjøpt. Den viser den som har mest utgifter/inntekter. Og der vinner United klart, siden de har så mye mer inntekter enn det Liverpool har.

Om du finner en helt enkel tabell som viser at Liverpool har brukt mer (uavhengig av spillersalg/inntekter generelt) skal jeg gi meg klart over.

Er det ikke netto som teller?

Lenke til kommentar

Er det ikke netto som teller?

Morsomt å se at folk som virkelig barn lite peiling mener Liverpool er et kjøpelag. :) (om det ikke var ironi, følger ikke helt med). Uansett, ja Liverpool har ikke mye inntekter som United, og vi ligger mye mer i minus enn United gjør, men det endrer ikke det faktum at United har kjøpt flere store spillere (og dyrere) spillere enn det Liverpool har gjort. De har selvsagt tjent inn disse pengene selv, ved aupporterinntekter, billettsalg, og spillersalg. Alle disse "hovedkildene" til innteker har ikke Liverpool sjangs å matche United på, og derfor resultatene på disse tabellene dere henviser til hver eneste gang denne diskusjonen kommer opp.

Det er et faktum at United har dratt mer nytte av penger enn det Liverpool har, iallfall de siste sesongene.

Quote fra meg, fra tidligere idag.

Endret av CCola
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Dikt fra Kopforum.

diktet:

Jeg håper du ikke kommer i fengsel, da lager du så sinnsykt stor lengsel.

laget ditt trenger deg nå, uten deg kan vi gullet ei få.

Tallet 8 du bærer i hjertet, jeg håper du ikke påførte han smerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...