Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er Agger klar til Everton kampen da?

 

Trolig ;)

 

Kan ikke se Agger spiller på mandag med tanke på at han ikke trente i dag. Muligens benken, men det blir nok vår finske venn og Skrtel. Alternativt har jo vi nå både Degen og Darby som kan spille høyreback uten at jeg tror det skjer. Dersom det skjer, blir det nok Carra og Skrtel som stoppere.

Lenke til kommentar
Setter (desverre) penger på Lucas jeg. *sukk*

Håper han benkes da, eller muligens ikke på benken engang.

Om Alonso blir friskmeldt satser jeg gjerne, og heldigvis penger imot på det. Tror nok Lucas settes bak både Alonso, Gerrard og Masche. Iallfall i en så "viktig" kamp. :)

 

Men Hyypia derimot tror jeg spiller. Rafa ser jo ut som å HATE Agger!

Lenke til kommentar

Agger har på ingen måte innfridd slik jeg forventet, så jeg er egentlig ikke så overasket. Vet dere elsker Agger, men har problemer med å se at han er så mye bedre en de andre. Både Hyypia, Carra og Skrtel er bedre bakover etter min mening. Agger er hakket bedre forover, men ikke slik at det utgjør noen nevneverdige forskjeller. Skrtel kan også bli god forover, og rett før skaden så det ut som han var på god vei med dette. Jeg håper han får spille og videreutvikle seg.

 

Er egenlig mye viktiger å se på midtbanen, og be om at Alonso blir klar. Alt tyder forøvrig på det. Det er selvmord å ha Lucas på banen i denne kampen.(som i mange andre)

 

Ellers må jeg si jeg håper på min sedvanlige 4-4-2. Her har jeg tenkt på et moment at man kunne kansje sett Kuyt og Torres sammen. Kuyt sin allesteders jobbing kan være med på å lage nødvendig rom for Gerrard og Torres slik at man får tredd igjennom.

Ønsker samtidig å se Keane. Har virkelig likt gløden han har vist i det siste og nå vet jeg han brenner for laget. Selv om han presterte å bomme på ballen "ørten" ganger igjenn. Jeg tror ivertfall han kommer til å være heltent til denne kampen og heve seg. Ser egenlig for med å Starte med Kuyt og Torres, så kan Keane avløse Torres når han ikke orker mer.(Keane pleier heller ikke spille 90, så det er nesten de 2 som må bytte)

Dette innebærer at vi må ha Bønna, Babel eller EL-Zhar på høyre kant. Foretrekker at Babel løser av Riera på venstre i andre. Dermed står det mellom Bønna og El-Zhar. Jeg har god tro på El-Zhar, syns det hadde vert råkult om Raffa startet med han. Bønna er god på en god dag, men han kan også være forferdelig dårlig.

Vi må ikke glemme at dette blir en fysisk kamp, så det må også tas med i betraktningen når spillerene skal velges ut.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Agger har på ingen måte innfridd slik jeg forventet, så jeg er egentlig ikke så overasket. Vet dere elsker Agger, men har problemer med å se at han er så mye bedre en de andre. Både Hyypia, Carra og Skrtel er bedre bakover etter min mening. Agger er hakket bedre forover, men ikke slik at det utgjør noen nevneverdige forskjeller. Skrtel kan også bli god forover, og rett før skaden så det ut som han var på god vei med dette. Jeg håper han får spille og videreutvikle seg.

Hyypia lever på lånt tid. Skrtel og Carra er taklende og møtende stoppere begge to. Agger er mer som Rio og Carvalho, spiller mer inteligent og bruker spilleforståelsen mer enn kassa. Dermed ser du ikke han gjøre de matchvinnende taklingene, men han tar ut rom og forhindrer dermed angrep og avslutninger mye bedre enn de som går mer på mann. En kombinasjon av disse spillertypene er som oftest det beste, som f.eks Terry og Carvalho. For meg er Agger en bedre forsvarer enn alle andre i Liverpool, en eneste grunn til at Carra ikke sitter på benken er skadeproblemene til Agger.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du så tabben Agger gjorde rett etter Skrtel gikk ut med skade. Lurer på om det var i kampen vi vant 3-2 mot Wigan. Han dreit seg lodrett ut og gav bort et mål. For å bøte på dette giret han opp i 6 gir og laget nærmest redusering/utligning(husker ikke) på egenhånd. Selv om det ikke var han som scoret selve målet.

Hadde man sett litt mer av den spiriten i ettertid, skulle jeg aldri ha tvilt på hvem jeg ville hatt med i startoppstillingen.

Men fakta nå er at vi har 4 veldig gode stopper, som det er vansklig å velge mellom. Raffa har tidligere uttalt at Agger/skrtel kombinasjonen gir ham et luksusproblem ved lagutaket, akkurat luksusproblem skal vi klare å leve med.

 

Vil presissere at jeg har ingenting imot Agger, men står det mellom Agger og Skrtel som det ofte gjør når Raffa bestemer, ville jeg valgt Skrtel.

Hadde Agger derimot vert i like god form som før langtidsskaden så hadde jeg kansje stilt meg anderledes.

At Skrtel/Agger er fremtidens stopperpar er jeg helt enig i.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Hyrlen i at Agger er vår beste midtstopper. Jeg ser at veldig mange er uenige, men jeg ser en kvalitet i Agger jeg bare elsker. Synd han fikk langtidsskaden som holdt ham ute en drøy sesong, for før skaden var han nærmest Gud i de bakre rekker. Han har slitt litt siden da, og slet med å ta tilbake plassen fra Skrtel/Carra før Skrtel ble skadet. Men han er på god gang igjen, og har vist seg veldig god igjen de siste månedene. Jeg er helt klar på at å selge Agger tror jeg vil være en megatabbe, som jeg nesten vil sammenligne med om vi hadde solgt Gerrard for 6-7 år siden. Agger er og kommer til å bli stor for Liverpool.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...