Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså, kan ikke tro jeg sier dette, men offansivt ser jeg heller Lucas en Masche....jaja nå sa jeg det....

 

Det kan ikke jeg heller tro at du sier.

 

Var først og fremst med tanke på "skaden" til Masche, i tilegg:

Har noe med frisparkfoten til Lucas å gjøre, og selv om han trenger ørten sjanser så må han snart score. jeg kan ikke fordra fyren, men når Benitez bruker ham så får vi gjøre det beste utav det.

Skulle ønske Masche var littegrann bedre forover, så hadde vi hatt en mega spiller i han. Han er god nå også, for all del. Skulle bare ønske han var litt bedre forover.

 

Sist kamp sa jeg til kammeraten min, "hmm, Masche er svak fremover". Like etter brente han av et skudd som gikk likeutenfor, typisk det der :D

Lenke til kommentar

Tja, ingen hemmelighet at Masche er mindre god fremover, MEN. Om vi setter Lucas, Kuyt eller Bønna inn på midten sammen med Gerrard som flere har påstått, må Gerrard bli defensiv, og de andre offensiv. Hvorfor ikke kjøre Masche defensivt, og Gerrard offensivt, slikt at alle spiller slik de er best?

 

Selvsagt, det kommer an på om Masche er spilleklar. Men jeg tviler sterkt på at noen andre en Masche/Lucas og Gerrard spiller idag. Om ikke Rafa kjører på med Plessis eller noe slikt, men jeg nekter å se Kuyt på midten!! :p

Lenke til kommentar

Rafa er genial. De fleste ser på dette som et surt oppstøt mot Ferguson og Man Utd, og for all del kan det sikkert være noe i det også, med tanke på at Ferguson aldr greier å slutte å klage og konstant snakker om andre klubber, inkludert oss. Vet ikke hvor mange oppslag jeg har lest om Liverpool fra Ferguson i år. Men jeg tror ikke Rafa lar seg affisere av slike ting og bare driter i det, dette er nok et 100% kalkulert utspill for å få fokuset bort fra spillerne og det faktum at vi leder ligaen. Fotball er et spill, Benitez kan spillet.

 

Kampen i dag kan ikke ende med annet enn tre poeng. Alt annet vil være katastrofe. Samtidig ser jeg at dette lett kan bli en av våre vanskeligste kamper i hele år om vi ikke får den inn i det sporet vi ønsker. Det er mot smålagene som legger seg bakpå vi sliter, men heldigvis for kampen i dag har vi vært bedre i de situasjonene på bortebane enn på Anfield i år.

Lenke til kommentar

Jeg tør ikke tro, men jeg håper det jeg også. I og med at vi har vært bedre i disse situasjonene på bortebane i år så er jeg også optimist, og særlig når vi har Torres tilbake igjen etter en god stund uten. Stoke-kampen på Anfield var kjip, men det skal også sies at det er små marginer - i den kampen hadde vi en ball i nettet som etter hva jeg husker enten var onside eller offside med noen få milimeter. På frispark fra Gerrard. Hadde den blitt godkjent hadde kampen blitt helt annerledes. Etter det slet vi kraftig. Men som sagt er det på Anfield vi har slitt mot de mindre lagene i år, på hjemmebane blir nesten de små lagene - til og med Stoke - presset litt mer til å prøve fremover og ikke bare innse at kampen er tapt før den starter og legge seg bakpå med 11 mann.

Lenke til kommentar
Rafa er genial. De fleste ser på dette som et surt oppstøt mot Ferguson og Man Utd, og for all del kan det sikkert være noe i det også, med tanke på at Ferguson aldr greier å slutte å klage og konstant snakker om andre klubber, inkludert oss. Vet ikke hvor mange oppslag jeg har lest om Liverpool fra Ferguson i år. Men jeg tror ikke Rafa lar seg affisere av slike ting og bare driter i det, dette er nok et 100% kalkulert utspill for å få fokuset bort fra spillerne og det faktum at vi leder ligaen. Fotball er et spill, Benitez kan spillet.

Forskjellen er at Sir Alex snakker om klubber som helhet somregel, å går ikke til rene angrep på managere. Å Sir Alex sine kommentarer er også ofte sammenligninger der han trekker frem United i første rekke. Er vel kun mot Real Madrid og Calderon jeg har hørt han være litt på bærtur.

 

Utbruddet til Benitez igår var fullt av hull og totalt feil i enkelte ting. I tillegg insinuerer han at hele United driver med skitten spill, hvordan han kan rettferdigjøre slike påstander er helt latterlig. Han fjerner kanskje fokus fra spillerene, men han tiltrekker seg bare enda mer negativ pr hos resten av Premier League og Media. Å hvis han tror FA ser med milde øyne på at han langt på vei påstår at FA mangler ryggrad så tar han feil. Her tror jeg det er han som tråkker i salaten med slik barnehage-retorikk. Han setter jo fokus på United og Sir Alex neste gang det skjer noe, men om FA blir påvirket av slikt så kan de bare pakke sekken sin å legge ned hele lekestuen sin.

 

"It's a fact", lol. Det som er fakta er at vi har vunnet PL, ærede Benitez har ikke vunnet en gang. Å føler derav presset. Godt forsøk Benitez, men ingen premie.

Lenke til kommentar
"It's a fact", lol. Det som er fakta er at vi har vunnet PL, ærede Benitez har ikke vunnet en gang. Å føler derav presset. Godt forsøk Benitez, men ingen premie.

Skjønner ikke hvorfor Ferguson skal få 7 år på seg til å vinne et seriemesterskap på 80-90tallet, mens Rafa har vært manager i snart 4, begynner folk å snakke om at han "ikke har utrettet" noe. Han vant CL i sin andre sesong. PL er blitt mye hardere siste årene også. Så jeg tror ikke Rafa føler noe som helst press, og om det er noe press han "trenger" å føle er fra eierne og Rick Parry.

Lenke til kommentar
Forskjellen er at Sir Alex snakker om klubber som helhet somregel, å går ikke til rene angrep på managere. Å Sir Alex sine kommentarer er også ofte sammenligninger der han trekker frem United i første rekke. Er vel kun mot Real Madrid og Calderon jeg har hørt han være litt på bærtur.

Ser ikke hvordan det er bedre å kritisere klubben som helhet, og dra med støtteapparat og spillere, fremfor å kritisere kun manageren.

 

Han fjerner kanskje fokus fra spillerene, men han tiltrekker seg bare enda mer negativ pr hos resten av Premier League og Media.

Det tror jeg ikke Rafa tenker på. Han tar støyten for spillerne ved å legge fokuset og presset over på seg selv fremfor dem. Så klart liker ikke dere det, og det er sikkert mange som synes det var dumt gjort av ham, men for min del synes jeg Rafa bare ble mer helt etter dette utspillet, og det har ikke noe å gjøre med at det var mot Fergie.

 

Jeg tror Balague, som kjenner Benitez godt, har mye rett i det han skriver om utspillet. Rafa er en lur rev.

 

- Jeg har lest og hørt en del kommentatorer si at Rafael Benitez sitt utspill om Alex Ferguson i går var et "Keegan-øyeblikk". Det er så langt fra sannheten som det går an å komme, skriver den velrenomerte spanske journalisten Guillem Balague på sin offisielle nettside.

 

- I 1995/96 så Keegans Newcastle ut til å ta tittelen etter å ha opparbeidet seg en ledelse på 12 poeng, da Newcaslte-manageren så famøst mistet besinnelsen. Rafa Benitez er en trener som er metodisk i sin tilnærming til spillet, og det vi så i går var ikke annerledes. Han gikk til denne pressekonferansen godt forberedt på det han skulle si. Han trakk opp et manus med en rekke ankepunkter mot Ferguson, hans holdning til dommerstanden og klagingen på terminlisten. Benitez var rolig og sikker i det han foretok seg, skriver Balague videre.

 

- Enkelte har påpekt at Benitez skulle ha ignorert Ferguson, men dette var ikke en mann som slo vilt rundt seg i mørke, men en mann med fullstendig kontroll som hadde sondert terrenget der han ville slaget skulle stå. Så typisk Rafa.

 

- Så hvorfor gjorde han det? Vel, Alex Ferguson kritiserte åpenlyst Liverpool-spillerne tidligere i uken. Liverpool ligger syv poeng foran Manchester United, men sistnevnte har to kamper til gode. Ferguson slo fast at Liverpools manglende rutine vil koste dem dyrt, og antydet dermed at han selv og hans spillere er mer erfarne og mentalt sterke enn Liverpool-spillerne. Rafa synes ikke noen annen manager har rett til å fornærme hans spilleres kapasitet, og kom ut for å forsvare dem. Det er viktig for spillerne at manageren deres forsvarer dem.

 

- Dette var ingen umiddelbar reaksjon på Fergusons kommentarer. Benitez har snakket med sine spillere i garderoben. Han ville sørge for at spillerne ble værende totalt upåvirket av det Ferguson hadde sagt om dem.

 

- Benitez vil ikke at Ferguson skal få sette agendaen. Som en mann i fullstendig kontroll kan han si akkurat hva han ønsker, når han ønsker det. Benitez fikk Ferguson til å se ut som en sytepave.

 

- Når det gjelder Fergusons behandling av dommerne, lot Benitez det skinne gjennom at andre managere deler hans meninger og at dette er noe som FA må ta tak i.

 

- Benitez har ikke gått i fella til Ferguson, men har i stedet sendt ut en beskjed til sine egne spillere - de viktigste personene oppi det hele - om at han støtter dem hele veien, og er villig til å ta presset bort fra dem om det behøves. Det var hovedformålet med dette utspillet. Fokuset er ikke lenger på Liverpools spillere og hva Ferguson mener om dem, men om hva Rafa Benitez mener om Ferguson.

 

- Kenny Dalglish oppfordret Rafa til å ignorere Ferguson, men ved å ta tyren ved hornene har Benitez sørget for å ta fokus vekk fra sine egne spillere foran kampen mot Stoke.

 

- Jeg har lest enkelte hevde at dette var veldig ulikt Benitez. Det stemmer ikke. Han har gjort lignende ting mens han ledet Valencia. I England har han tidligere konfrontert Jose Mourinho. I motsetning til Keegan er ikke Benitez uvant med situasjoner som dette. Når Ferguson prøver å angripe noen og beskylde dem for manglende rutine, må han huske på at det finnes en verden utenfor Premier League. To spanske ligatitler og en seier i Champions League har lært Benitez en ting eller to når det gjelder å håndtere press.

 

- Ferguson har funnet sin likemann. Han vet han har en tittelkamp i fanget nå. Jeg forventer at United-manageren tar til motmæle. Men Benitez har klart seg fint i kamp mot storheter som Real Madrid og Barcelona tidligere. Han vil legge manuset sitt i lomma og smile lurt hver gang Fergie er nevnt i ukene som kommer. Man kan lure på hvem det er som driver "mind games".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...