Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Er lei av alle disse middelmådighetene som blir kjøpt inn og aldri innfrir.

Me too.. Går greit at vi ikke henter noen, men henter vi Amir Bakûrluigi fra Nantes B-lag som er 27år gammel, blir jeg sinna. Alt annet enn "magekjøpene" til Rafa. Vi er ett topplag, og topplagene kan kjøpe seg noen sikkerstikk (alà Torres) også. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme sier jeg, drit i å handle, men selg Dossena og Pennant.

Vi kan da ikke selge Degen enda? Ja han har vert svært uheldig med skadene, men vi må da ivertfall prøve. Uansett har vi både Carra og Darby som kan vikarere for Abreloa om det skulle trenges. Jeg syns ikke høyreback haster like mye lengre. Ei heller venstre, Insua inn på permanent plass og Aurelio som backup.

 

Voldsomt vi er på med ny høyre ving, vi har Kuyt, som har spilt meget bra i år, og som jobber mye mer en en vanlig ving gjør. I tilegg har vi Bønna, EL-Zhar event Babel som kan brukes på høyre. Syns vi må selge noe mer dersom vi skal handle.

Vi topper ligaen og er videre i CL, når vi skriver 2009. Jeg ser ikke behov for å svi av en masse penger på ny spillere når vi tilsynelatene har det beste laget på lenge. Enig i at skal vi først bruke penger, så må vi kjøpe klasse out of the box. Penger er forøvrig nesten en luksus vi ikke har formye av.

I tilegg har vi en del lovende unge foler, vi må bruke disse også om de blir gode nok. Bare tenk på Darby, Insua, Nemeth, Spearing, plessis osv

 

Eneste jeg kunne tenkt meg en erstatter til for øyeblikkert er Lucas, men nå skal vistnok også han være pågang med bra spill, selv om jeg personlig har mine tvil. Lucas er altfor svak til å spille mot godt lag i PL imo, her trenger vi en ny man dersom Alonso eller Gerrard skulle vert skadet/eller soner karantene.

 

Edit: Hva tror dere Kuyt er verdt?

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Er du på fiske-tur Erlend? (:p Gratueler da)

 

Har samme tanker som guttorm jeg.

Selg noen spillere,og vent med å kjøpe.

Arbeloa gjør en god jobb,og vi har vel backup på det meste?

Lenke til kommentar

Er på fisketur etter gode spillere til klubben jeg. Kommer aldri til å selge Dossena eller Degen når de er her første året. Pennant er vel den som er mest usikker i klubben og for hans skyld håper jeg vi selger han. Tror han hadde gjort det bra i en middels PL-klubb. Ellers er det vel ingen andre jeg ser er på vei ut. Har jo gått rykter om både Babel og Agger, men det både tror og håper jeg er bullshit.

 

Har alltid ønsket meg Wayne Bridge, men med Insua som endelig kommer nå ser jeg ikke det behovet mer. Aurelio og Dossena funker som backup, så kan vi selge Dossena til sommeren også har vi Arbeloa i aller verste fall. Mens vi er inne på Arbeloa, han gjør jo en grei jobb på høyrebacken, men hadde ikke gjort meg noe med en skikkelig klasseback ala Rafinha der. Er vel egentlig det jeg ønsker meg mest dette transfervinduet. Glen Johnson er jeg usikker på. Han hadde en meget god start på fjorårets sesong husker jeg, men dabbet litt av, tviler på at han er verdt det i forhold til Arbeloa. Uansett må vi få inn backup på HB. Degen er laget av porselen og burde selges til sommeren med mindre han kommer tilbake og storspiller og holder seg skadefri samtidig, noe som er ganske usannsynlig.

 

Kuyt, Bønna og Babel gjør god nok jobb på høyrevingen fram til sommeren. Jeg kjenner det røsker i buksa med tanke på en eventuell signering av David Silva. Nå har vi jo Riera, men også Juan Manuel Mata fra Valencia hadde ikke vært så ille på venstrevingen. Er mye snadder i Valencia, ser det ikke som umulig å hente noen derfra heller.

 

Nå skal jeg gi meg å skrive mens leken er god. Blei jo nesten Hewittlengde på dette.

Lenke til kommentar
Blei jo nesten Hewittlengde på dette.

Samme med meg, men det er jo et viktig emne.

 

Nå er vi halveis, Dossena har ikke innfridd på noen måte. Hadde han vert engelsk spiller osv, så hadde jeg ikke vert så bekymret. Men det ser ut som han sliter med å tilpasse seg stilen, det er ikke ene og alene den personlige formen hans. Derfor kjenner jeg det ikke på gikta om han selges. Dog er det 2 mill pund i rent tap, triste greier.

Kan noen forklare meg hva vi skal bruke Kuyt til om vi kjøper en såkalt "klasseving"?. Han er for god til å sitte på benken imo.

Lenke til kommentar

Ser ikke for meg at vi kommer til å foreta oss så mye i dette overgangsvinduet. Men jeg stemmer for at vi selger Pennant og Dossena, så de hvertfall er borte til sommeren.

 

Det er ikke mindre enn 80 spillere i Primera som er Bosmanspillere til sommeren. Disse vil være billige å hente nå, eller gratis til sommeren. Spillere som Cannavaro, Juanito og Kameni f.eks., men nå er ikke midtstopper eller keeper plasser vi trenger å forsterke. Morientes er også Bosmanspiller til sommeren. Hadde det vært gøy med et gjensyn av han på Anfield? :p

Julian de Guzman er også en mann å merke seg. Ikke så ung lenger, men han kan spille fotball.

 

 

EDIT: Leser her at vi er ute etter Darijo Srna og Elano. To spillere jeg ikke hadde sagt nei til. Srna kan spille både høyre beck og høyre ving; to plasser vi kunne trengt forsterkninger på.

Hva kildene til dette er, vet jeg ikke. Må vel ta det med en bøtte salt.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Dirk Kuyt

 

Ser at flere her sier at vi ikke trenger å forsterke høyresiden vår da vi har Dirk Kuyt. Han er en utrolig spillertype i tøffe matcher der vi må forsvare oss like mye som vi må angripe. Altså er han god i Champions League, topp-kamper i England og bortekamper mot de 8-10 beste lagene i Premier League. Han er noe så utrolig som Angriper, Høyre-ving og arbeidsjern på midtbanen samtidig.

 

Han er Egil "Drillo" Olsens fantasi spiller og ikke uten grunn, mannen er sjelden på feil side av ballen når vi mister kula. Ingen tvil om at han er viktig.

 

Men sannheten er at han er mye bedre for oss i Champions League og mot de andre topplagene. I dagens Premier-League hverdag så møter vi utrolig ofte lag som legger seg med 8-1-1 og går for 0-0 på Anfield Road. Tipper dette skjer i 14 av 19 hjemmekamper og sikkert 8 av 19 bortekamper.

 

I disse 22 kampene (sånn ca) vil jeg helst ikke bruke Kuyt men heller sette inn en som kan åpne et forsvar med ekstreme tempovekslinger og finter med en god innleggs fot. Dette er det Kuyt er dårligst på. Han løper til krampa tar han men tempoet hans er midt på treet. Når lag legger seg så dypt som de gjør mot oss så er det raske kantspillere med en god innleggs fot vi trenger. Samtidig er det da også viktig at laget fyller opp boksen med løp bakfra, dette er Leiva og Alonso altfor dårlige til. Gerrard er den eneste som klarer og gjør dette fra midtbanen.

 

3 mann i troppen

Hvem har vi i troppen som kan fylle denne "høyrerollen" ?? Pennant, Babel og Benayoun blir nevnt men ingen av de holder mål for kriteriene vi er ute etter i denne rollen.

 

Babel har vært for dårlig i år og han gjør mye dumme valg. Han har rett og slett ikke bra nok fotballhode. Skulle gjerne sett han blitt utleid til Stabæk frem til sommeren og Daniel Nannskog kan lære han innsats, klokskap og fotballforståelse.

Dessuten spiller han også best på venstrekanten og må nok nøye seg med minutter for Reira fremover.

 

Pennant trodde jeg ville bli denne typen i Liverpool, men han har desverre ikke vist nok til å kapre til seg en fast plass selv i rotasjons-troppen. Tror det ender med at Pennant går til en mindre klubb i PL for å spille fast, han er nok lei av å være 2. og 3.valg etter tidene i Arsenal, Leeds og Liverpool. Mitt ønske er å bytte han mot Valencia og rundt 8 millioner pund til Wigan.

 

Benayoun er den av disse tre som passer dårligst til kriteriene. Tror også han vil bli tilpasset å spille offensiv midtbane etterhvert og lære seg den rollen så vi har et klart alternativ når "Guden" blir skadet.

 

Ergo vi må handle for å få inn denne brikken. Jeg ønsker meg Luis Valencia fra Wigan eller en annen god spiller med fart, innleggsfot og kjappe finter. Dette høres ut som oppskrift på en latinsk spiller, ergo er Rafa Benitez rett mann til å trylle frem en slik spiller.

 

Tenk dere hvor bra det ville blitt om Kuyt og en kjapp høyreving kunne rulert. Da ville vi fått en enda mer opplagt Kuyt og samtidig løst mye av nøkkelen med 0-0 i hjemmekamper mot Stoke, West Ham og Fulham som vi har opplevd i år.

 

Jeg kjenner ikke overgangsmarkedet så godt. Hvilke kanidater som passer denne beskrivelsen er det mulig å hente for max 8-10 millioner pund som jeg tror er cappen for en spiller i dette vinduet??

Lenke til kommentar

Litt news angående spillere til i morgen.

Tror noe ala dette laget stiller:

 

Cavalieri

Darby - Carra - Skrtel - Insua

El-Zhar- Lucas - Gerrard - Riera

Babel- Keane

 

Sub: Reina, Torres, Hyypia, Alonso/plessis

 

Er keen på at Skrtel skal spille, men usikker på hvor match klar han er. Tror ikke de kommer til å gi ved døren i morgen, håper han stiller med et sterkt lag hvor vi kan drepe kampen tidlig. Da ser jeg helst Keane og Gerrard fra start.

Plessis vs Lucas? Kunne han vert kjekk å hatt med? Ser gjerne Babel så spiss i morgen, men da må nesten Riera spille. Noe som forøvrig ikke skulle være noe problem siden han ble hvilt sist.

 

Har sett litt på .no i natt at svært mange har tatt med El-Zhar, noe jeg synes er veldig hyggelig. Personelig er jeg gira på å se Torres og EL-Zhar jobbe sammen i andreomgangen.

 

Bare så det er sagt: Jeg kunne godt tenkt med at både Alonso og Gerrard spilte, for jeg stoler ikke på (s)Leiva. Men Benitez sa til meg at det var uaktuelt, en av dem på benken thought :p;)

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Ikke at jeg skal "lære" dere "lærde" noe,men jeg observerer at det diskuteres at dere bør selge ditten og datten.

Er det ikke nå dere bør holde på "ditten og datten"?

Et lag er mest sårbart i andre halvdel av en sesong,og å selge unna såkalte squadplayers er indirekte selvmord etter mitt syn.

Hva skulle vi feks gjort uten Fletcher i perioder ifjor? :)

Lenke til kommentar

Problemet er at Pennant ikke får spille selv om brorparten av oss vil ha han istedet for Bønna. Vi har Kuyt, Bønna, El-Zhar her.

 

Dossena sier seg selv, vi kunne likegjerne spilt uten venstreback.....

Nå som Insua er med er jeg ikke veldig bekymret, da har vi Aurelio i tilegg og i nøden kan vi dra Agger ut på back. jeg og et par andre kunne tenkt oss og sett Agger nettopp der nå som Skrtel er tilbake. Dog bør Insua førstevalget i mange år fremover.

 

Alle vi har listet opp har vi alternativer til Corey. Du har et poeng, men akkurat disse 2 er jeg ikke redd for å miste.

 

Forøvrig er det herlig å ha Skrtel tilbake nå som CL begynner igjenn. Men nå gjelder vell ikke Troppen som ble påmeldt til kvalifisering/gruppespillet lengre?

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Jeg synes vi trenger en ny spiss, eller en Torres som kan komme tilbake i storform etter skade. Noen forslag til spiss? jeg er lite sikker på at Heskey er det rette valget, hadde vært hyggelig med et Morientes gjensyn på Anfield, Torres og Morientes på topp :p "The Spanish Armada" :D

Lenke til kommentar
Jeg synes vi trenger en ny spiss, eller en Torres som kan komme tilbake i storform etter skade. Noen forslag til spiss? jeg er lite sikker på at Heskey er det rette valget, hadde vært hyggelig med et Morientes gjensyn på Anfield, Torres og Morientes på topp :p "The Spanish Armada" :D

 

Torres kommer tilbake i storform vettu, det er ingenting å lure på. Vi har spisser for 60 millioner pund atm, sier seg selv at det blir overkill å kjøpe enda en.

Måtte vert Villa i såfall :p

Lenke til kommentar

Pennant + £8M for Valencia, Kjakan? Er det et troverdig rykte eller har du bare røyka noe du ikke burde ha røyka? Tidenes ran hvis det der blir noe av i så fall. Jeg synes vi skal vente til sommeren og bruke litt mer på en skikkelig klasseving. Ikke kjøp de middelmådige drittspillerne som skal være så jævla fantastiske i følge Rafa. Hvor mange ganger har han ikke bommet? Jeg er enig i at taket på en spiller ikke er så høyt dette vinduet, kanskje £8-10M eller noe, men for det går det ann å få en ganske habil høyreback eller noe lignende, evt. spare til sommeren som jeg synes vi skal gjøre. Uansett tror jeg ikke det skjer veeeldig mye dette vinduet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...