Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har jo ikke med spiker spiseren en gang, ja det var tafatte greier Daglish :D

 

Dersom ryktene rundt Gerrard hendelsen stemmer, så er det langt mindre alvorlig en jeg først fryktet. Disse tyder jo på at han ikke var invlovert i slossingen, men selve krangelen startet med han og DJ Scum (sorry, kunne ikke la være :p)

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Du har jo ikke med spiker spiseren en gang, ja det var tafatte greier Daglish:D

 

Syns Agger er bedre en Skrtel.

Og grunnen til at han har 7 clean sheets, er vell ikke fordi han har spilt konge bra, men at dere har et knall sterkt forsvar. Skal sies at jeg ikke har sett han så mye i det siste, men i starten av sesongen var han veldig usikker.

 

Ser der er mye krangling om hvem sin første 11'er som er best av United og Liverpool. Her skal jeg komme med min mening.

 

Setter opp 4-4-2, og de 11'erene jeg mener er best.

 

 

 

 

 

Alonso - Carrick :

Veldig jevt. Klarer ikke å si hvem som er best.

 

Carrick ;)

 

 

Begrunn vær så snill. Klarer ikke å ta slike smiletegn og ingen begrunnelse serriøst :p Syns Carrick har vært veldig svak i år jeg.

Lenke til kommentar

Agger er bedre fremover, dog ikke mye. Han har ikke utrettet underverker der som dere lovet når Skrtel ble skadet. Samtidig er Skrtel bedre bakover etter min mening.

 

Det er jo også en forutsetning at spillerene fungerer sammen som lag, så en kan ikke bare uten videre sette enkeltspillere fra 2 lag og sammenligne for å se hvem som har best lag.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Og grunnen til at han har 7 clean sheets, er vell ikke fordi han har spilt konge bra, men at dere har et knall sterkt forsvar. Skal sies at jeg ikke har sett han så mye i det siste, men i starten av sesongen var han veldig usikker.

Var det ikke du som sa i går før kampen at vi stilte med et forsvar uten kvalitet?

Nå må du bestemme deg. Er det keeperen som har spilt bra, eller det "middelmådige" forsvaret?

 

 

Her har vi det:

 

Ikke mye kvalitet i forsvaret der akkurat

 

Og:

 

Er bare Vidic som er av klasse av de 4.

 

Resten er middelmådigheter, + en back som har stort talent, men som er heller shabby defensivt.

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Steven Gerrard har sammen med to andre menn blitt tiltalt for overfall etter en hendelse på Lounge Inn i Southport natt til i går. Liverpool-kapteinen ble holdt i varetekt av politiet i 20 timer, og må møte i retten 23. januar.

 

Liverpool Echo skriver at det oppsto en krangel etter at et sangønske ble avslått. På et tidspunkt ble en flaske knust over hodet eller ansiktet til det 34-årige offeret Marcus McGhee, men ikke av Gerrard. Den lokale forretningsmannen McGhee mistet en tann og måtte sy flere sting i ansiktet. McGhee sies å være en regelmessig gjest på nattklubben og hadde adgang til å skifte musikk.

Saken er blåst opp fordi Gerrard var der. Han har så klart ikke gjort noe skikkelig alvorlig slik noen håper på. Sikkert en opphetet diskusjon, kanskje en krangel, kanskje småknuffing, men jeg har svært liten tro på at Gerrard har gjort noe direkte voldelig. Slik ser det ut fra det som sies skjedde. Men blir spennende å se hva politirapportene tilsier og hva en eventuell dom blir. Fengsel er nok usannsynlig, og skulle Gerrard ha gjort noe voldelig så han havner i fengsel en kort periode, vil han nok få dispensasjon til å sone denne utenfor sesongen. Men selvfølgelig uskyldig inntil motsatte er bevist, jeg har liten tro på at Gerrard har gjort noe mer alvorlig enn hva de fleste av oss har vært borti på byen.

Lenke til kommentar

Angående barslagsmålet

 

Det jeg mener med at dere må slutte å diskutere er at dere hiver ut at Gerrard vil kunne få 3 eller 5 års fengselstraff. Dette er helt på jordet og er utrolig tabloid. Avisene skriver dette fordi i teorien så kan Gerrard få 3-5år, men teori og praksis står utrolig langt fra hverandre i denne og slike saker. Gerrard vil max få en bot og samfunnstjeneste.

 

En annen ting er at dere samenligner med Barton, hans sin sak var med overlegg, dette med Gerrard er handlet i affekt. Det er to helt forskjellige ting når det kommer til straffeutmåling.

 

Man Utd`s XI vs Liverpool`s XI

Da Liverpool vant Champions League så hadde de klart dårligere ellvere en minst 5 av lagene i turneringen. Alikevel vant de. Spiller for spiller lå vel Hellas lysår tilbake for Portugal med Ronaldo & co, alikvel vant de to kamper mot hjemmelaget i EM for noen år siden. Grunnen er mannen bak laget, nemlig Rehagel og Benitez. Rent taktisk så ligger de to langt foran henholdsvis Scolari og Ferguson. Som inspiratorer er det dog motsatt vil jeg tro.

 

Det er ikke de ellve beste som avgjør hvem som er best, vet at de store avisene våre elsker å sette opp slikt før finaler i VM, EM og CL samt viktige 6 poengere i England og Norge mot slutten av sesongene. Men dette er absolutt ikke måten man ser hvem som er favoritt til å vinne en liga.

 

Da teller manager, taktikk, skader/suspensjoner, stall (de 16-18 beste i troppen), lagmoral og ikke minst fighter vilje. På de to siste punktene har Liverpool tatt sjumilsteg denne sesongen og de stiller sterkere en de gjorde på Fowler sin storhetstid da vi tok 2.plass.

 

Personlig tror jeg det er helt åpent mellom Man Utd og Liverpool. Begge har mer å gå på med Ronaldo ute av form og Torres/Aurelio som er skadet.

 

Kommentar til deg som satte opp de to ellverne:

Lagene og formasjonene dine stemmer overhodet ikke, Liverpool spiller 4-2-3-1 og Man Utd spiller noe som ligner på 4-3-2-1. Hvordan logikk bruker du når du lister opp Insua som venstreback mot Evra? Det er Aurelio mot Evra, uansett hvem du føler er LFC beste venstreback. Det er hva Benitez bruker fast som betyr noe og med skadefri tropp var det Dossena på starten av sesongen og så Aurelio som var venstreback. Dessuten er det Skrtel som er midtstopper sammen med Carragher.

 

Laget til Liverpool ser noe ut som dette:

 

Reina

 

Arbeloa - Carragher - Skrtel - Aurelio

 

Alonso-Macherano

 

Kuyt-Gerrard-Reina

 

Torres

 

Benken med spillere som kommer mye inn er: Agger, Leiva, Benayoun, Babbel, Keane, El Shar.

 

Man Utd sin ellver

 

Man Utd sin første ellver går det nesten ikke an å sette opp da de rulerer utrolig mye på høyreback, og 3/4 midtbane plasser.

 

Basert på antall minutter ser årets lag noe ut som dette:

 

Van der Sar

 

Høyreback-Vidic-Ferdinand-Evra

 

Carrick - Fletcher - Park

 

Ronaldo - Rooney

 

Berbatov

 

Fletcher er den midtbanespilleren som har spilt flest minutter bak Ronaldo, på Høyreback spilte W.Brown 4 av de 8 første rundene før han ble skadet. Neville spilte to av disse og en kamp senere. Rafael har spilt resten.

 

Man Utd handler A-spillere, Liverpool B-vare.

Uansett så er det bare tull å liste opp to lag spiller for spiller. Det er hvordan laget spiller sammen og hvordan systemet takler skader som bestemmer hvor bra de er.

 

Husk også at Man Utd har kunnet hente inn ferdig utviklete spillere i 6-8 sesonger på rad nå. Liverpool hentet i samme periode annenrangs spillere og det er bare de tre siste sesongene vi har fått hentet inn 1-2 spillere i sesongen som er fra A-hylla. Man Utd har helve veien kjøpt spillere fra A-lista mens Liverpool har måttet nøye seg med B-varer. Dette har jevnet seg litt ut siste 3 sesongene. Tenker da på spillere som går rett inn i topp 14 troppen.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Og grunnen til at han har 7 clean sheets, er vell ikke fordi han har spilt konge bra, men at dere har et knall sterkt forsvar. Skal sies at jeg ikke har sett han så mye i det siste, men i starten av sesongen var han veldig usikker.

Var det ikke du som sa i går før kampen at vi stilte med et forsvar uten kvalitet?

Nå må du bestemme deg. Er det keeperen som har spilt bra, eller det "middelmådige" forsvaret?

 

 

Her har vi det:

 

Ikke mye kvalitet i forsvaret der akkurat

 

Og:

 

Er bare Vidic som er av klasse av de 4.

 

Resten er middelmådigheter, + en back som har stort talent, men som er heller shabby defensivt.

 

 

Jeg sa ikke har forsvaret deres er crap. Men, det forsvaret dere stilte med i går var jo reservene deres. Les ting ordentlig før du kommer med sånt bs igjen. Er det mulig å pirke så mye? Så vidt jeg vet, har Evra,Vidic,Rio,Rafael spilt mest i år, Brown hadde nok spilt om han ikke hadde vært skaff.

 

 

Edit:

Kjakan. Jeg vet godt at Liverpool spiller 4-2-3-1. Men, som jeg sa, jeg satte begge i 4-4-2 for å sammenligne. Dessuten syns jeg selv Liverpool skal spille 4-4-2. Og, Når det kommer til Insua, har han spilt bedre en Aurelio og Dossena. Virker mye tryggere.

Endret av Dalglish
Lenke til kommentar

Du. Allvitende Kjakan24.. Skal vi slutte å diskutere noe som helst på forumet? Og jo. Når Torres er skadefri, starter vi i 4-4-2. Siden vi har kjøpt Keane har han blitt brukt hyppigere i 4-4-2 sammen med Torres (når begge er tilgjengelig). Så sjekk nå litt før du retter på andre, og ting du egentlig ikke har peiling på :)

 

Og grunnen til at han tok med Insua er at han er sa og si sikkert inventar nå, og så mye som Aurelio er skadd, tror jeg uansett Insua kommer til å få flere spilleminuttet enn Aurelio.

Lenke til kommentar

Daglish skrev:

Kjakan. Jeg vet godt at Liverpool spiller 4-2-3-1. Men, som jeg sa, jeg satte begge i 4-4-2 for å sammenligne. Dessuten syns jeg selv Liverpool skal spille 4-4-2. Og, Når det kommer til Insua, har han spilt bedre en Aurelio og Dossena. Virker mye tryggere.

 

Så du tok du dine to Man Utd og Liverpool ellvere etter ditt bilde? og ikke hva realitetene er? Du kan ikke liste opp Insua når Benitez ikke kommer til å bruke han når Aurelio er tilbake. Så du plukker altså ut ellverene du hadde plukket ut om begge lag er skadefrie og du var Manager.

 

Det går jo ikke an å diskutere noe slikt på et seriøst nivå. En sammenligning burde skje på premisser som er relle og som gjelder fra kampene i runde 21-38.

 

Med din logikk kan jeg jo begynne å liste opp laget jeg har på Football Manager, der har jeg kjøpt inn Ahsley Young og Amir Zaki til Liverpool. Jeg mener Liverpool stiller mye sterkere med A.Young og Zaki i stallen, hvordan gjør Young det mot Giggs synes du?

 

Dine ellve utvalgte har like mye kontakt med virkeligheten som mitt lag på FM har.

Lenke til kommentar
Jeg sa ikke har forsvaret deres er crap. Men, det forsvaret dere stilte med i går var jo reservene deres. Les ting ordentlig før du kommer med sånt bs igjen. Er det mulig å pirke så mye? Så vidt jeg vet, har Evra,Vidic,Rio,Rafael spilt mest i år, Brown hadde nok spilt om han ikke hadde vært skaff.

 

Ironi?

 

Er bare Vidic som er av klasse av de 4.

 

Resten er middelmådigheter, + en back som har stort talent, men som er heller shabby defensivt.

O'Shea er ikke i nærheten av evra, og er langt ifra god nok for et lag som skal være med i toppen av PL, det samme gjelder Evans, ung og urutinert, har talent, men må få mer spilletid, eller er det nok forsent for han også. Rafael, veldig ung og talentfull, er utrolig dårlig til å markere, takle, heller ikke spessielt god på hodet. Offensivt er han dog bra.

Vel vel Jeg og alle andre vil nok tolke dette som at du mener forsvaret var crap. Så vennligst ha kontroll over hva du selv skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...