Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke helt hva som er trist med at Gerrard blir arrestert jeg da. Men det er jo meg.

 

Aner ikke om du er Pool aller Man Utd fan men for Liverpool er det selvsagt krise at Gerrard havner i denne situasjonen. Fokus blir tatt vekk fra fotballen i 2-3 uker og han blir pisslei og det vil sette fokus vekk fra hans ekstreme form siste 4 ukene.

 

Håper Benitez benker han i FA cupen over nyttår slik at han kan bli litt skjermet + at laget kan trene på å spille uten Gerrard. Det har vi bare godt av, viktig at vi klarer å finne en nøkkel uten Captain Fantastic også. Vi klarte det til tider mot Man Utd men når Steven ikke har levert i andre kamper så har ingen andre stått frem heller.

 

Håpet er at Benayoun kan vokse og Keane fortsetter den fine trenden også på nyåret, håper virkelig han starter i FA Cupen og kan bli en matchvinner der for å fylle på god følelsen han sitter med etter å ha skutt oss til 4 poeng på to kamper.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

Liverpools gullsjanser

 

Chelsea ute av det med tap mot Man Utd

Ellers så mener jeg Chelsea er 95% sikkert ute av gullkampen med tap mot Man Utd i neste kamp. Med Pool seier borte mot formsvake Stoke så ligger vi 6 poeng foran med 17 kamper igjen å spille. Man Utd vil da ligge 5 (!) poeng foran Chelsea. (!) = med full pott i 2x hengekamper på Old Trafford.

Ikke rote bort poeng

Jeg tror folk legger for mye inn kampen mot Man Utd, selv om vi taper der så er det ingen ting mot sløseriet av poeng hjemme mot Stoke, West Ham, Hull og Fulham. Normalt tar vi 10p mot de fire lagene, vi tok 4. Hadde vi fått normal utelling der så hadde vi ledet serien med 10 poeng på Chelsea i skrivende stund. Da kan Man Utd knuse oss så mye de vil på Trafford.

 

Det gjelder å ikke sløse poeng på hjemmebane i samme omfang som vi har gjort samtidig som vi hamler opp med "møkkalagene" på bortebane. Husk at det blir mye lettere å spille fotball mot lag som spiller 4-4-2 på hjemmebane istedet for 8-1-1 som de fleste har gjort på Anfield i år.

 

Hjemmekamper igjen:

Hvis vi starter nyåret med tre hjemmeseire så vil vi få en utrolig selvtillit som vinner seriegullet for oss. 9 Poeng mot Everton, Chelsea og Man City er bensinen vi trenger for å klare resten av matchene. Vi klarte det borte så hvorfor ikke 9 p mot disse på Anfield også??

 

Igjen på Anfield:

Everton, Chelsea, Man City, Sunderland, Villa, Blackburn, Arsenal, Newcastle og Tottenham. Det er ikek mange "lette" matcher her men hvis vi finner god formen tidligere vår sesonger så kan vi komme oss fra disse 9 kampene med 6 seire og 3 uavgjorte.

 

Bortekamper:

Med en slik staistikk på hjemmebane og normal uttelling på bortebane mot antatt svakere; Stoke, Wigan, Pompey, Boro, Fulham, Hull, West Ham og WBA så vinner vi seriegullet med tap i Manchester.

 

Personlig tror jeg dette holder inn hvis og bare hvis;

 

A) Gerrard holder seg skadefri

 

B) Vi får en 80% av fjorårets Torres. Husk at han har 6 ligastarter for Liverpool i år, han står med 5 mål og 1 assist på denne tiden. Han trenger ikke være i topp form for å styrke vårt offensive spill. Han er tross alt sammen med Drogba den beste spissen i Premier League.

 

C) vi slipper på skader på backer og Alonso frem mot kamp 38.

 

Holder disse kriteriene inn så tror jeg på gull. Spiriten i laget som så ut til å forsvinne tidlig i Desember er nå for alvor tilbake og tror folk gleder seg over at Keaneo er på gang og at Skrtel og Torres er tilbake fra nyåret.

 

YNWA

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Det er rart hvordan det uslåelig argumentet "tabellen lyver ikke" ikke gjelder i år.

Det er rart hvordan det uslåelige argumentet "Det er hvordan tabellen ser ut når ligaen er ferdigspillt som har noe å si" aldri gjelder for pool-tilhengere :p

 

B) Vi får en 80% av fjorårets Torres. Husk at han har 6 ligastarter for Liverpool i år, han står med 5 mål og 1 assist på denne tiden. Han trenger ikke være i topp form for å styrke vårt offensive spill. Han er tross alt sammen med Drogba den beste spissen i Premier League.

Uenig, Torres er ene og alene den beste spissen i PL, med mindre man skal regne Ronaldo som spiss som jeg ser enkelte gjør, men som jeg selv mener er feil.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Det er rart hvordan det uslåelig argumentet "tabellen lyver ikke" ikke gjelder i år.

Det er rart hvordan det uslåelige argumentet "Det er hvordan tabellen ser ut når ligaen er ferdigspillt som har noe å si" aldri gjelder for pool-tilhengere :p.

Du leser bare hva du vil du? Det er INGEN som har hevdet at vi har vunnet noe. Vi diskuterte hvordan sesongen har vært så langt - akkurat som vi gjorde underveis i fjorårs sesongen.

Lenke til kommentar

eg må sei at eg er ekstremt skuffet over at HVIS gerrard faktisk har vært med på det her. han bør vite bedre, altså. det må jeg nå bare si. litt vel umodent gjort av en så etablert, populær og ikke minst en spiller mange ser opp til... burde nesten vært for god til å holde seg unna slike unødvendige situasjoner, så absolutt. når det er sagt, så må det sies at det er trossalt gerrard vi snakker om her. han er ikke akkurat kjent for å være den mest skyete personen.. han er ofte midtpunkt i det meste han foretar seg samt at han er en liten sytepave og til tider overdramatiserende av seg, faktisk. dette er faktisk ikke noe eg sier ut ifra kamper, men ut ifra samtaler med spilleren (riktignok lenge siden sist jeg har snakket med han), men men... eg er ikke overrasket, for å være helt ærlig, men skuffet er jeg. skuffende at han skaper slike forstyrrende elementer midt oppi sesongen, spesielt når laget gjør det så bra som de gjør. hva enn som var årsaken til slagsmålet (og hvis han var delaktig i det), så burde han uansett holdt hodet kaldt, selv om det til tider er lettere sagt enn gjort. men som sagt, så er han en meget velprofilert person, og vi vet jo alle hvordan slike personer kan plutselig si "snap" også blir det store overskrifter av det... dessverre. skuffende, ja, men det er bare sånn det er, hvis det er sånn det er da.......

Lenke til kommentar
Igjen på Anfield:

Everton, Chelsea, Man City, Sunderland, Villa, Blackburn, Arsenal, Newcastle og Tottenham. Det er ikek mange "lette" matcher her men hvis vi finner god formen tidligere vår sesonger så kan vi komme oss fra disse 9 kampene med 6 seire og 3 uavgjorte.

 

Bortekamper:

Med en slik staistikk på hjemmebane og normal uttelling på bortebane mot antatt svakere; Stoke, Wigan, Pompey, Boro, Fulham, Hull, West Ham og WBA så vinner vi seriegullet med tap i Manchester.

Det der er en temmelig tøff terminliste. West Ham, Fulham, Wigan og Pompey borte er alle kamper der man fort kan gå på poengtap. Hull, WBA, Stoke og Boro tror jeg dere tar ganske greit. Men også her kan bunnlagene som kjemper om å overleve klare å redde til seg noe. Kampene på Anfield er heller ingen walk in the park for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Det er rart hvordan det uslåelig argumentet "tabellen lyver ikke" ikke gjelder i år.

Det er rart hvordan det uslåelige argumentet "Det er hvordan tabellen ser ut når ligaen er ferdigspillt som har noe å si" aldri gjelder for pool-tilhengere :p.

Du leser bare hva du vil du? Det er INGEN som har hevdet at vi har vunnet noe. Vi diskuterte hvordan sesongen har vært så langt - akkurat som vi gjorde underveis i fjorårs sesongen.

Vel denne sesongen er jo et særtilfelle, men tabellen lyver ikke. Liverpool har vært best hittil. Men den lyver om den skal være et mål på kvalitet og hvem som er den største favoritten til å vinne ligaen.

Lenke til kommentar

Kampen i går var jamen ikke rævv eller ka dere her inne sier...

 

Men det mangler MYE i avslutningsfasen!

 

Som "stats" fra sist kamp av begge lag viser så er ikke forskjellen veldig stor, effektivitet er det som er forskjellen på 5-1 seier og 1-0 seier....

 

MBrough var en trussel EN gang i hele kampen, de ble spilt i senk.

 

Noen av kampene før snakker vi IKKE om nå :grin:

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Kameratene til Gerrard hevder at dette skjedde:

 

Gerrard skulle gå forbi DJ-en, og kom borti ansiktet hans med albuen. Han svarte med å banne og skrike til Stevie G, og kameratene hans angrep han. "Steven Gerrard langet ikke ut ett eneste slag," sier en av kompisene.

 

Et kanskje interessant poeng er at den 34 år gamle DJ-en Marcus McGee er Manchester United-supporter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...