Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Man vet diskusjonen er alvorlig da The Game skriver et så langt innlegg :p

Men ja, du skriver mye sant. Det skal sies! Men noe du skriver er jeg uenig i. Som det at vi har overprestert så mye er jo ikke sant. Vi har hatt flaks ett par ganger ja, men det utskilles med de elendige uavgjortkampene vi har hatt. Vi har forbedret oss hvert år nå, og en gang kommer vi til å ta gullet. Om det blir iår er jg usikker på, men vi ligger bedre an enn på lenge! Dette ser vi i mai. :)

 

Jeg skal også være enig i at dere har underprestert, for det har dere virkelig gjort! Men at alle samtlige "top 4" lag har underprestert, kan være ett tegn på at PL blir bedre, og samtlige lag blir en tøff oppgave, og egentlig ikke at Chelsea taper poeng idag er en forferdelig underprestasjon, men at Fulham rett og slett er litt bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
United har vunnet PL uttalige ganger de siste 20 åra, Liverpool ingen. Vi er regjerende engelsk, europeisk og verdensmester. Liverpool har ingenting her heller.

Hvorfor er det de siste 20 åra som teller hvem som har vunnet serien? Fordi det passer dere veldig bra.

 

Så snakker vi CL, hvorfor snakker vi bare regjerende mestere? Fordi det passer dere veldig bra.

 

Jeg snakker ikke om det som skjedde før, men denne sesongen så langt. Skal man ta flere år med i betraktning, får man ha baller til å ta med hele klubbens historie, ikke begrense det til en periode som passer godt sitt eget lag. Det som imidlertid er veldig rart er at i fjor brukte dere uttrykket "tabellen lyver ikke" til det kjedsomme, og det fantes visst ingen motargumenter mot det. Men i år så gjelder tydeligvis ikke dette lenger. Sikkert fordi det ikke passer dere. Men hvis dere skulle være foran i mai, skulle det ikke forundre meg om ordtaket igjen får sin gjentatte anvendelse.

 

Uansett så har ikke jeg registrert en eneste Liverpool-supporter som tror at vi har vunnet noenting enda. Kanskje har jeg oversett noen, men de er i alle fall i klart mindretall. At vi jubler for storseier og økt avstand ned til Chelsea bør vi selvsagt ikke gjøre. Det var dumt av oss det.

 

Forøvrig var innlegget ditt så langt at jeg måtte gni meg i øynene for å konstantere at det var du som hadde skrevet innlegget og ikke Hewitt som hadde forandret avatar.

Lenke til kommentar
United har vunnet PL uttalige ganger de siste 20 åra, Liverpool ingen. Vi er regjerende engelsk, europeisk og verdensmester. Liverpool har ingenting her heller.

Hvorfor er det de siste 20 åra som teller hvem som har vunnet serien? Fordi det passer dere veldig bra.

 

Så snakker vi CL, hvorfor snakker vi bare regjerende mestere? Fordi det passer dere veldig bra.

 

Jeg snakker ikke om det som skjedde før, men denne sesongen så langt. Skal man ta flere år med i betraktning, får man ha baller til å ta med hele klubbens historie, ikke begrense det til en periode som passer godt sitt eget lag. Det som imidlertid er veldig rart er at i fjor brukte dere uttrykket "tabellen lyver ikke" til det kjedsomme, og det fantes visst ingen motargumenter mot det. Men i år så gjelder tydeligvis ikke dette lenger. Sikkert fordi det ikke passer dere. Men hvis dere skulle være foran i mai, skulle det ikke forundre meg om ordtaket igjen får sin gjentatte anvendelse.

 

Uansett så har ikke jeg registrert en eneste Liverpool-supporter som tror at vi har vunnet noenting enda. Kanskje har jeg oversett noen, men de er i alle fall i klart mindretall. At vi jubler for storseier og økt avstand ned til Chelsea bør vi selvsagt ikke gjøre. Det var dumt av oss det.

 

Forøvrig var innlegget ditt så langt at jeg måtte gni meg i øynene for å konstantere at det var du som hadde skrevet innlegget og ikke Hewitt som hadde forandret avatar.

Exactly what he said.

 

Siste 11 åra. Siste 7 åra. United i ett nøtteskall. "Dere har aldri vunnet PL! Det het ikke PL da dere vant!"

Lenke til kommentar

Dette å si at "dere har aldri vunnet PL" er kanskje litt dumt, men det er fint å kunne trekke fram for de alt for mange Liverpool-supporterne som klamrer seg til "mestvinnende i England"-kortet. Nå sier jeg ikke noen av dere gjør dette, men fryktelig mange av de Pool-supporterne jeg kjenner har en tendens til å bruke det som eneste argument for hvorfor Liverpool er bedre enn United. Litt synd, med tanke på at dere har bedre ting å trekke frem...

Lenke til kommentar

Vi trengte ikke bruke tabell-kommentaren i fjor, da vi var dere overlegene spillemessig, så til de grader at det var stille i fjøset.

 

Det er mer nærliggende å ta med PL enn første divisjon, er det ikke? Vi har spillere på laget vårt som var med i den perioden, lykke til med å finne siste mann som var med på et liverpool gull. Poenget med å nevne så lang tidespoke var for å understreke at vi har grunn (noe vi har bevist over tid) til å tro at vi vinner. Dere har ikke vunnet noe siden man spilte dritafulle på matchday.

 

Forresten, vinner United ligaen i år har vi tangert dere i ligagull. Og det er gjevre å vinne PL nå, enn det var for 10-30 år siden.

 

Latterlig at dere samenligner dere med et lag dere slår en gang hvert tiår i ligaen og som stort sett må lage selvmål for at dere skal ha noe å løfte hendene i været for. Barnsley/Burnely eller what ever har slått dere oftere.

Lenke til kommentar
Men så er det mange lag som de siste ukene har spilt bedre enn oss. Selv feks Sunderland, men betyr det at de er bedre enn United? Man Utd på sitt beste er klasser overlegene Liverpool, det er fakta.

Dette er feil, de to siste kampene har vi har spilt har vært med høyt nivå og selv når dere er i form er dere ikke mye bedre/om bedre enn det vi har vist de siste kampene. Ja, united er godt lag (har ikke vanskelig for å si det) men dere er ikke et "overlegent bedre lag" når dere er i form og vi er i form. Men dere har en bredere stall, mer og ta av og deres formperioder holder generelt sett lenger enn våres.

 

At dere ikke inrømmer at vi er en konkurrent er jo litt morsomt, jeg tror nok dere kan inrømme det uten og bli lynsjet av andre unitedfans her på forumet.

 

Btw:

 

Det er lov å holde seg saklig her (ikke til deg Game) på forumet og skrive ting litt mer nyansert. Limberbatov, Game og NightKeeper, dere er faktisk forbilder for mange yngre forumbrukere her som slenger dritt her fordi dere av og til gjør det.

Lenke til kommentar

Men har jeg en grunn til å være høy på pæra, kontra deg? Vennlist svar meg på den bestefar

 

Om du tenker på det første avsnittet så tror jeg du innerst inne vet at det er sant som det er sagt. Det året var vi uheldige som ikke vant ligaen med flere poeng. Makan til fotball the beautiful way har ikke PL sett siden the invincibles kontringsfotball.

Lenke til kommentar
Men så er det mange lag som de siste ukene har spilt bedre enn oss. Selv feks Sunderland, men betyr det at de er bedre enn United? Man Utd på sitt beste er klasser overlegene Liverpool, det er fakta.

Dette er feil, de to siste kampene har vi har spilt har vært med høyt nivå og selv når dere er i form er dere ikke mye bedre/om bedre enn det vi har vist de siste kampene.

Må du gi deg, dere har slått Bolton og Newcastle. Hu hey.

Lenke til kommentar
Men så er det mange lag som de siste ukene har spilt bedre enn oss. Selv feks Sunderland, men betyr det at de er bedre enn United? Man Utd på sitt beste er klasser overlegene Liverpool, det er fakta.

Dette er feil, de to siste kampene har vi har spilt har vært med høyt nivå og selv når dere er i form er dere ikke mye bedre/om bedre enn det vi har vist de siste kampene. Ja, united er godt lag (har ikke vanskelig for å si det) men dere er ikke et "overlegent bedre lag" når dere er i form og vi er i form. Men dere har en bredere stall, mer og ta av og deres formperioder holder generelt sett lenger enn våres.

 

At dere ikke inrømmer at vi er en konkurrent er jo litt morsomt, jeg tror nok dere kan inrømme det uten og bli lynsjet av andre unitedfans her på forumet.

1) Nei, fullstendig ueing. Det tror jeg nesten hele fotballverden er. I form er vår tikkitakki fotball med volsom presisjon, fart og teknikk nærmest utilnærmelig. Det er kun Barcelona i form som er på høyde. Kanskje hakket bedre til og med, når de er på sitt aller beste. Offensivt altså, bakover er vi bedre. Det Liverpool er best til i verden (i form) til er å forsvare seg som en enhet. Jf CL

 

2) Innrømmer at dere har blitt en konkurrent, men jeg ser ingen grunn til å tro at dere vinner enda. Holder dette seg til februar- mars (altså at dere leder) så skal jeg innrømme at Pool kan vinne PL. Ikke at dere er best, for det er ikke Liverpool på ingen måte, men at dere kan vinne. Dere kan minne meg litt om Magpies det året de var nære. Ja, jeg sier det. Man kan faktisk vinne PL uten å ha det beste laget. Vi har vunnet PL minst et år hvor vi ikke hadde det beste laget.

 

Tror ligagullet fort kan avgjøres Søndag 11.

Lenke til kommentar

Så ble det visst et lengre innlegg.

 

Det er flere grunner til at Liverpool leder Premier League for øyeblikket, men når alt kommer til alt, så må man faktisk bare innse at de som leder etter halvspilt liga fortjener det. Naturlig nok er det mer nærliggende for en United-supporter å skylde på flaks, underprestasjoner hos eget lag, eller enklere kampprogram. Likevel så er dette ting som skjer med lag hver eneste sesong, og i år er det Liverpool som har hatt den nødvendige flyten, samt evnen til å snu kamper. Min oppfatning av fotball er at det laget som scorer mest mål i en kamp har fortjent å vinne den, ettersom det andre laget ikke klarte å score like mye. Det kan kanskje virke litt rart i en kamp som Aston Villa - Arsenal, hvor Villa var klart overlegne spillemessig. Men scorer man ikke nok, så klarer man ikke å gjennomføre sin oppgave på banen, og fortjener heller ikke seieren. I år har Liverpool scoret flere enn motstanderen ganske ofte, og derfor er det fortjent at de nå får nyte fruktene av dette. Det skal sies at denne tankegangen er noe jeg ikke nødvendigvis følger slavisk, men akkurat i dette tilfellet passet det bra å dra den inn.

 

Dere har hatt flere sterke resultater i år. 2-1 seieren mot oss på Anfield var en kamp hvor dere var ganske klart bedre spillemessig, og imponerte stort. Det samme gjelder for kampen på brua, hvor dere brøt Chelseas ubeseirede rekke. Til tider rundspilte dere et svakt Chelsea-lag, og meldte dere for alvor på i kampen om ligagullet. I tillegg har dere snudd en haug med kamper, noe dere ikke akkurat har hatt for vane. Hva forteller dette? Det er vanskelig å si, men at dere har hatt en usedvanlig bra høst er det liten tvil om.

 

Captain Hypocrite har som alltid vært utrolig viktig for dere. Uten han hadde dere nok slitt med å være blant topp 3. Spørsmålet er om han kan holde seg på topp og skadefri resten av sesongen. Mye avhenger av nettopp dét. For hvis vi skal være ærlige, så har dere ikke akkurat en råsterk tropp. Dere har mange av de samme typene som har vært i klubben over lang tid, og som ikke har vist noe særlig i ligaen tidligere. I år har hele troppen fått et løft, men det betyr ikke nødvendigvis at dere klarer å holde ut helt til mai. Sommerkjøpene dere har som normalt de siste sesongene (bortsett fra Torres) vært en del bortkastede penger. Dossena har ikke innfridd, og Degen er håpløs. Keane har vist hva som bor i ham de siste kampene, men likevel så er det et stykke til han rettferdiggjør den rimelig ekstreme prislappen hans. Med en konstant småskadd Torres, og mindre skadeproblemer i forsvaret, har dere ikke råd til en formsvikt hos Gerrard. Akkurat nå er han i en fantastisk form, men det kan ikke vare evig. Når den dårlige perioden hans kommer, må noen andre trekke lasset. Akkurat nå har jeg vanskelig for å se hvem det skal være. Derfor tror jeg at vi eller Chelsea kommer til å ta ligaen også i år. Nettopp fordi de har den ekstra tyngden og rutinen som trengs i sesongavslutningen. Men ingen av dem har råd til å gi dere en alt for stor luke, for det er fryktelig lenge siden dere har vært så jevne og gode som dere er nå om dagen.

Lenke til kommentar
Men så er det mange lag som de siste ukene har spilt bedre enn oss. Selv feks Sunderland, men betyr det at de er bedre enn United? Man Utd på sitt beste er klasser overlegene Liverpool, det er fakta.

Dette er feil, de to siste kampene har vi har spilt har vært med høyt nivå og selv når dere er i form er dere ikke mye bedre/om bedre enn det vi har vist de siste kampene. Ja, united er godt lag (har ikke vanskelig for å si det) men dere er ikke et "overlegent bedre lag" når dere er i form og vi er i form. Men dere har en bredere stall, mer og ta av og deres formperioder holder generelt sett lenger enn våres.

 

At dere ikke inrømmer at vi er en konkurrent er jo litt morsomt, jeg tror nok dere kan inrømme det uten og bli lynsjet av andre unitedfans her på forumet.

1) Nei, fullstendig ueing. Det tror jeg nesten hele fotballverden er. I form er vår tikkitakki fotball med volsom presisjon, fart og teknikk nærmest utilnærmelig. Det er kun Barcelona i form som er på høyde. Kanskje hakket bedre til og med, når de er på sitt aller beste. Offensivt altså, bakover er vi bedre. Det Liverpool er best til i verden (i form) til er å forsvare seg som en enhet. Jf CL

Ja, Barcelona spiller flott, men kvaliteten kan likevel diskuteres. Både du og jeg vet at de aldri ville klart å spille på samme måten mot United, Liverpool og Arsenal. Det er en forskjell på kvalitet og spillestil.

Vanskelig å formulere :s Håper du forstår.

Lenke til kommentar
Dere har mange av de samme typene som har vært i klubben over lang tid, og som ikke har vist noe særlig i ligaen tidligere. I år har hele troppen fått et løft, men det betyr ikke nødvendigvis at dere klarer å holde ut helt til mai.

Det er en mye at Liverpool ikke kan spille slik fotball som er gjort de to siste kampene. Det er bare det at laget ikke har ligget øverst på tabellen tidligere, og derfor ikke fått tilsvarende oppmerksomhet. Siste halvdelen av de to siste sesongene har spillerne vist mye bra spill og spillemessig overlegenhet. Forskjellen denne sesongen har vært seiere mot United og Chelsea. Spillet har vært dårligere enn tidligere.

 

Dossena har ikke innfridd, og Degen er håpløs.
Riktig mtp Dossena, men Degen kom på free transfer og har vært mesteparten skadet.

 

Med en konstant småskadd Torres, og mindre skadeproblemer i forsvaret, har dere ikke råd til en formsvikt hos Gerrard.
Det gjenstår å se. Laget har spilt festfotball uten Gerrard tidligere. Han har allerede hatt ett skadeavbrekke denne sesongen.

 

Men ingen av dem har råd til å gi dere en alt for stor luke, for det er fryktelig lenge siden dere har vært så jevne og gode som dere er nå om dagen.
Også en myte. Over halvsesonger (spesielt siste halvdel), har Liverpool vist jevn form. Blant annet tok man faktisk mer poeng enn Chelsea siste halvdel av sesongen sist de vant serien.
Lenke til kommentar
Men har jeg en grunn til å være høy på pæra, kontra deg? Vennlist svar meg på den bestefar

Det er jo dere som beskylder oss for å være høye på pæra fordi vi uttrykker glede over en bra kamp av oss, og for poengtap til Chelsea. Så kommer du med kommentarer som f.eks.:

 

Vi trengte ikke bruke tabell-kommentaren i fjor, da vi var dere overlegene spillemessig, så til de grader at det var stille i fjøset.

 

...og da spør jeg hvem som egentlig er høy på pæra. Videre sier du:

 

Forresten, vinner United ligaen i år har vi tangert dere i ligagull.

 

Så da er historien plutselig et argument igjen.

 

Det er morsomt hvordan dere hele tiden snur og vender på fakta for at det skal passe dere. Dette er sikkert ikke noe unikt, og vi gjør sikkert det samme. Uansett, jeg føler verken jeg eller andre her inne er høye på pæra. Dersom du finner noen innlegg her som tyder på at noen her tror vi er seriemestere allerede, så kom gjerne med det. Det har i så fall jeg oversett.

Lenke til kommentar
Med en konstant småskadd Torres, og mindre skadeproblemer i forsvaret, har dere ikke råd til en formsvikt hos Gerrard.
Det gjenstår å se. Laget har spilt festfotball uten Gerrard tidligere. Han har allerede hatt ett skadeavbrekke denne sesongen.

 

Jeg mener fortsatt at det er forskjell på å ha en viktig spiller ute når laget er i en flytsone under høstsesongen, og i sesongavslutningen. Da kan man glemme flyt, og må kjempe (i større grad) for hvert eneste poeng.

Lenke til kommentar

Meget godt innlegg GBD. Du har nok helt rett i at vi trenger en Gerrard i form for å nå helt opp. Tror også vi er avhengig av en Torres i fjorårs-form.

Men du bommer på ballen når du snakker om Gerrard. Han har vært meget svak til tider i høst, og er forhåpentligvis ferdig med formsvikten sin. Vi har også klart oss overraskende bra gjennom formsvikten til Gerrard selv med Torres ute. Selv om vi har tapt endel poeng i det siste, men nå ser alt så mye lysere ut :dribble:

 

Bare for å ha det sagt. Gerrard er langt fra så god han har vært før. Kun de 2 siste kampene hvor han virkelig har spilt opp mot sitt beste. Tidligere i sesongen har han vært dårlig, rett og slett.
Dårlig har han vel ikke vært! Man kan vel heller si at han har spilt på sitt skyhøye bunnivå...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...