Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

snip

 

Midtbanen til Liverpool jobber for mye hjemover og brukes for lite offensivt etter min mening. Det som er problemet, ikke at de er gode defensivt. Dette er en vurdering av Benitez såklart, men det går utover spissene som sliter med hjelp.

 

Agger, Arbeloa og Aurelio holder ikke godt nok nivå internasjonalt. Aurelio har jeg enda tilgode og skjønne hvorfor Rafael hentet.

 

Sier ikke at Reina er en dårlig keeper, men på nivå med de store internasjonalt er han ikke. Å om dere skal sikte dit må alt ligge til rette for det, jeg mener at enkelte av spillerene til Liverpool er for svake og ujevne. Mens andre er helt enorm, Gerrard, Carragher og Bellamy. Vil dere hevde dere i toppen av Premier League må laget heves, det gjør man ikke med spillere alla Aurelio++.

 

Sier ikke at dere har hatt flaks med alt, men med trekningen og at dere møtte Barca på et godt tidspunkt. At dere treffer med formen er selvfølgelig ikke flaks. At United Roma var dårlige er jeg uenig i, men å få 3-0 i fleisen er ganske demoraliserende for et lag. Så 4-0 rett etter pause. Men ja United, Chelsea, Milan, Roma+ har å hatt flaks en gang, hva så? Hvorfor bringer du det opp?

 

Vel, nå har da både Kuyt og Crouch scoret mye mål i år. Men ingen av dem er en ren goalgetter, det er det vi kunne trengt i tillegg til de spissene vi har nå.

Bellamy? Mer en god nok, bare han får noen på vingene til og servere han. Å en midtbane som pusher mer på offensivt.

 

Jeg kan huske å ha sett dette et par ganger, men det er sjeldent ... Du har kanskje kamper å vise til siden det skjer så ofte?

 

Dette var bare et eksempel på hvor merkelig byttene er, men dette har skjedd en del ja. Min ærede nabo gjorde meg oppmerksom på dette for vel et år siden, etter det har det skjedd støtt og stadig. Men akkurat når orker jeg ikke lete frem statistiker siden dette ikke var hovedpoenget mitt.

 

Det med den lille rosa skyen var det at dere retter lite kritikk mot eget lag, å ser ikke helt at enkelte av spillerene ikke holder mål opp mot de store. Men ja jeg er enig i at Liverpool har en positiv trend, å vil nok nærme seg Ligagullet neste år om de kjøper noen skikkelige vinger og får det offensive spillet på rett kjøl.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Agger, Arbeloa og Aurelio holder ikke godt nok nivå internasjonalt. Aurelio har jeg enda tilgode og skjønne hvorfor Rafael hentet.

 

Agger er en av PLs beste midtstoppere. Han er en naturlig ledertype og et fantastisk stort talent som er i full utvikling. Arbeloa er også på vei oppover og kommer til å være glimrende om han fortsetter i samme retning. Aurelio er bare en back up.

 

Sier ikke at Reina er en dårlig keeper, men på nivå med de store internasjonalt er han ikke.

 

Vel, han er blant de topp 3 beste i PL, verdens beste liga, så hvordan du kan si noe sånt er for meg uforståelig. Han er en fantastisk keeper. Har du fått med deg hvor lite baklengs vi har i perioder?

 

Å om dere skal sikte dit må alt ligge til rette for det, jeg mener at enkelte av spillerene til Liverpool er for svake og ujevne. Mens andre er helt enorm, Gerrard, Carragher og Bellamy.  Vil dere hevde dere i toppen av Premier League må laget heves, det gjør man ikke med spillere alla Aurelio++

 

Feil. Hvordan du kan nevne Bellamy som en av nøkkelspillerne i laget skjønner jeg ikke. Han er etter min mening ikke mye over Aurelio og ryker sannsynligvis til sommeren. Synd at han ikke fant sin plass, for han har absolutt potensiale, men å nevne han i samme åndedrag som Gerrard og Carra (og Reina og Finnan og Agger og Kuyt osv) blir helt feil.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett ham siden VM, er det noen andre her som har sett ham litt i aksjon som kan bekrefte at han har fortsatt utviklingen?

8380668[/snapback]

 

Ifølge en artikkel jeg leste i VG for en stund siden så er han en av flere spillere som brilljerte under VM, men som ikke helt har vist formen etterpå.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett ham siden VM, er det noen andre her som har sett ham litt i aksjon som kan bekrefte at han har fortsatt utviklingen?

8380668[/snapback]

 

Ifølge en artikkel jeg leste i VG for en stund siden så er han en av flere spillere som brilljerte under VM, men som ikke helt har vist formen etterpå.

8381186[/snapback]

 

Og Liverpool har hatt en dårlig uvane til å kjøpe nettopp slike spillere, som har vært brilljante under VM og som ikke akkurat har innfridd i klubben...

Lenke til kommentar
Agger er en av PLs beste midtstoppere. Han er en naturlig ledertype og et fantastisk stort talent som er i full utvikling. Arbeloa er også på vei oppover og kommer til å være glimrende om han fortsetter i samme retning. Aurelio er bare en back up. 

8380415[/snapback]

At Agger er en av PLs beste midtstoppere er jeg sterkt uenig i, men men. At han er et talent, joda. Arbeloa har ikke vist mye denne sesongen, men mulig du har rett kan ikke si at han er den jeg har studert mest.

 

Vel, han er blant de topp 3 beste i PL, verdens beste liga, så hvordan du kan si noe sånt er for meg uforståelig. Han er en fantastisk keeper. Har du fått med deg hvor lite baklengs vi har i perioder?

Van der sar, Lehmann, Cudicini, Cech, Foster, Jaaskelainen og Swarzher er alle keepere jeg rangerer høyere. At dere slipper inn lite mål skyldes en defensiv spillestil, har du lagt merke til hvor lite mål dere scorer?

 

Men herregud Reina er bare 26(?), han kommer til og gro på rutine fremover.

Feil. Hvordan du kan nevne Bellamy som en av nøkkelspillerne i laget skjønner jeg ikke. Han er etter min mening ikke mye over Aurelio og ryker sannsynligvis til sommeren. Synd at han ikke fant sin plass, for han har absolutt potensiale, men å nevne han i samme åndedrag som Gerrard og Carra (og Reina og Finnan og Agger og Kuyt osv) blir helt feil.

Fordi han er en fantastisk spiller, det så vi mot ManU. Beste spissen av hans type i PL vil jeg si. Sier ikke at han er en nøkkelspiller. Han er en avslutter og en fighter alla Smith, og lider under lite hjelp fra midtbanen. Jeg tipper han blir toppscorer i den klubben han finner seg (hvis). At Aurelio er bedre enn Bellamy, ja vel du om det.

 

 

edit: Ribery skal visstnok til Arsenal ifølge rykter i Frankrike.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
At Aurelio er bedre enn Bellamy, ja vel du om det.

8381812[/snapback]

 

Det sa jeg aldri.

 

Vi trenger forsterkninger, ingen tvil om det. Slik har det vært lenge og jeg tror Rafa er mannen til å gjøre de rette grepene som skal til for at vi skal bli en reell trussel i PL.

Lenke til kommentar
Sier ikke at dere har hatt flaks med alt, men med trekningen og at dere møtte Barca på et godt tidspunkt. At dere treffer med formen er selvfølgelig ikke flaks. At United Roma var dårlige er jeg uenig i, men å få 3-0 i fleisen er ganske demoraliserende for et lag. Så 4-0 rett etter pause.  Men ja United, Chelsea, Milan, Roma+ har å hatt flaks en gang, hva så? Hvorfor bringer du det opp?

For å understreke at fotball handler mye om å ha flaks og få marginene på sin side. De færreste vinner en fotballkamp kun på dyktighet. Jeg nevnte det fordi måten du sa det på fikk det til å virke som om Liverpool kun var i semifinalen fordi de hadde vært så heldige med alt.

 

]Vel, nå har da både Kuyt og Crouch scoret mye mål i år. Men ingen av dem er en ren goalgetter, det er det vi kunne trengt i tillegg til de spissene vi har nå.

Bellamy? Mer en god nok, bare han får noen på vingene til og servere han. Å en midtbane som pusher mer på offensivt.

Nevnte ikke Bellamy fordi han ikke har scoret mye mål. Og joda, Bellamy er god nok, men han har ikke prestert i år. Han har spilt relativt greit og vært en trussel, men scoret lite mål. Han er vel heller ikke en goalgetter-spiss som scorer 15-20+ mål per sesong. Han har også fått lite spilletid på grunn av konkurranse, skader og jeg mistenker også at han blir litt "utelatt" på grunn av episoden i Portugal. Jeg blir ikke overrasket om han forsvinner i sommer til fordel for en annen spiss. Men jeg håper jo selvsagt ikke det, fyren har et enormt potensiale hvis han får de rette arbeidsforholdene og kanskje forbedrer holdningene sine litt mer.

 

Det med den lille rosa skyen var det at dere retter lite kritikk mot eget lag, å ser ikke helt at enkelte av spillerene ikke holder mål opp mot de store. Men ja jeg er enig i at Liverpool har en positiv trend, å vil nok nærme seg Ligagullet neste år om de kjøper noen skikkelige vinger og får det offensive spillet på rett kjøl.

8380271[/snapback]

Tja, jeg synes vi er ganske kritiske også der det er grunnlag for å være det. Hvis du saumfarter denne tråden så vil du iallfall finne en god del kritikk fra meg, og også mange andre debattanter, om spillere som fortjener det og etter dårlige kamper, osv. Vi kunne helt sikkert vært mer kritiske også, men det ligger vel kanskje i supporterblodet å være så positiv som mulig? Tror det gjelder for alle lag. Jeg kan for eksempel ikke se så mye kritikk i Man Utd-tråden, bortsett fra Fletcher/O'Shea da. :p Vet ikke helt, men virker som det på en måte ligger i de fleste supportere å ikke være for negativ mot eget lag. Det er kanskje noe vi kunne forbedre, jeg vet ikke ... kanskje vanskeligere for meg å vurdere også da, i og med at jeg ikke ser det "utenfra".

 

Vel, han er blant de topp 3 beste i PL, verdens beste liga, så hvordan du kan si noe sånt er for meg uforståelig. Han er en fantastisk keeper. Har du fått med deg hvor lite baklengs vi har i perioder?

Van der sar, Lehmann, Cudicini, Cech, Foster, Jaaskelainen og Swarzher er alle keepere jeg rangerer høyere. At dere slipper inn lite mål skyldes en defensiv spillestil, har du lagt merke til hvor lite mål dere scorer?

Vel, da ville jeg i så fall sagt at van der Sar, Lehmann, Cudicini, Foster, Jaaskelainen og Swarzher heller ikke er gode nok. Du glemte forresten Given og Carson (og Reina da) når du først skal nevne de beste PL-keeperne.

 

Jeg synes iallfall at Reina er bedre enn de fleste av disse keeperne. Keepere som van der Sar og Lehmann er mer rutinerte og er bedre på det punktet, men Reina veier opp for det ved å ha alderen på sin side. Han har en lang karriere foran seg.

 

"Off-topic" (:p): Rævva kamp mot Man City i dag, fra begge lag. Grøssende kjedelig kamp. Og vi spiller dårlig. Selv om Man City også gjør det, så burde vi kjøre mer på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...