Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klart det, er ingen som kan si hva som skjer om et par år og fremstille det som fakta. Det er det selvsagt ikke.

 

Vi har sentral-forsvarere, eneste vi trenger er en back-up eller to dersom Hyypiä gir seg. Vi har for mange sentrale midtbanespillere. Vi har en høyreback av klasse. Vi har en stjernekeeper og vi har en keeper også for fremtiden.

 

Vi trenger en høyreving av klasse og en spiss av klasse. Ellers kan jeg bare se at vi trenger en back-up til midtforsvaret.

8376337[/snapback]

Nei men Liverpool fans har som Brann supportere en tendens til og leve på en rosa sky.

 

Hyypia er etter min mening ikke av godt nok kaliber. Veldig god duellspiller, men leser spillet dårlig og sliter teknisk. Nå sammenligner jeg han med de aller beste da. Grunnen til at forsvaret slipper forbi så lite mål er nok heller at midtbanen jobber mer hjemover enn at forsvaret løfter unna, men dermed sliter dere fremover. Carragher er god nok.

 

Reina er muligens god nok om 6 år, men dette kan jeg ikke gjette meg til.

 

Høyreving og venstreving, ingen av de dere har per idag spiller jevnt godt. Å er etter mitt syn ikke på langt nær like gode de spillerne Chelsea, ManU, Barca, Milan, Roma og Inter innehar. Det er disse lagene dere må sammenlignes med når dere ønsker dere opp dit. At dere er i semien i CL skyldes litt flaks med at Barca vel aldri har spilt så dårlig i en kvart og at dere trakk PSV. I tillegg har dere truffet enormt godt med formen, som sist dere vant.

 

Å en spiss?? Vel Kuyt og Bellamy bør være nok, men med en midtbane som bidrar så lite kan ingen score mål. Må jo være en grunn til at Liverpool kan handle en haug spisser, men ingen klarer og score mål da. Sitter i filosofien til Liverpool og ikke hos spissene. Se bare på byttene, hvorfor i svarte helvete setter han inn en høyreback f.eks når LFC ligger under 1-0. Å rett etterpå et talent. Slikt skjer i ligaen støtt og stadig. Å se hvordan spillet endrer seg om Pennant er på eller ikke, mye mer bredde og det kommer jo faktisk et innlegg nå og da. En annen ting er de korte cornerene, river meg i håret når United gjør det kan ikke tenke meg hvordan det må være for dere. Har det noen gang blitt mål på en kort corner? :hmm:

Lenke til kommentar

Såklart forsvare får hjelp av en hardarbeidene mistbane. Kan ikke holde tett bakover om forsvaret skal jobbe alene. Men å si at forsvaret vårt ikke er godt nok er å gå litt langt. Keeper, midtforsvar og sentral midtbane har vi gode nok spillere. Trenger muligens en Backup på midtstopperplass, Hyypia begynner å trekke på årene. Er ikke så missfornøyd med backene heller, men der kan vi bli bedre.

 

Liverpool har en drøss med cornere i hver kamp. Skjeldent det blir mål. Tror vi gållet på en kort corner for ikke så lenge siden doh..

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Laguttakene er absolutt noe som kan diskuteres. Jeg synes ikke Benitez alltid er like flink der, men han står fast ved sin rotasjonspolitikk som har gitt oss grei suksess. Er nok derfor vi er i form i sesongslutten. Derfor vinner vi CL ;)

 

At noen sa at vi trenger flere sentrale midtbanespillere er det dummeste jeg har hørt. Er ikke mange som har like mange kvalitetsspillere i den lagdelen (Gerrard, Alonso, Sissoko og Macherano), men at de kan være flinkere til å hjelpe spissene er jeg enig i. Vi angriper rett og slett med for lite folk. Alt for ofte er spissene alene i 16-meteren.

 

Byttene til Benitez kan til tider være både frustrerende og dumme. Jeg skjønner ikke hva han tenker på når han gjør et defensivt bytte hvis vi ligger under.

 

På vingplassen er det vi sliter mest. Jeg synes Pennant får for lite tillit. Når han først spiller pleier han å være bra. Det er ikke mange som er like flink å komme til dødlinjen og legge inn.

Lenke til kommentar
At noen sa at vi trenger flere sentrale midtbanespillere er det dummeste jeg har hørt. Er ikke mange som har like mange kvalitetsspillere i den lagdelen (Gerrard, Alonso, Sissoko og Macherano)

8377655[/snapback]

Gerrard, flott mann. Alonso, ikke imponert meg i år. Xabi er heller ikke god nok blant de aller beste. Sissoko, feilpasningen og møkka førsteberøringens konge. God fighter though, god og ta ut andre midtbane spillere i kamper. Mascherano, vel han spilte seg ikke til fast på west ham såe. Nei løp og kjøp.

 

Forøvrig har vel Chelsea Makelele, Ballack, Cole, Geremi, Mikel, Lampard++ i den lagdelen. Her snakker vi forskjell. Kun Gerrard som kan måle seg her.

 

United sliter litt der, men de to på førstelaget er fantastisk. Fletcher og Park, vel....

Lenke til kommentar
Nei men Liverpool fans har som Brann supportere en tendens til og leve på en rosa sky.

Ja, det er det som kanskje er sjarmen ved oss (tydeligvis irritasjon hos rivaliserende supporter, av en eller annen grunn). Vi er alltid optimistiske og positive. Men jeg vil ikke si vi er urealistiske. Liverpool er godt nok til å vinne alt, så hvorfor ikke ha ambisjoner? Vi er ikke stabile nok til å vinne ligaen i år og har ikke vært det de siste årene, men hvorfor ikke være positiv for neste sesong? Om jeg skal gå rundt og tenke at "vi vinner ikke noe uansett", så hadde jeg ikke trengt å ha et favorittlag. Men jeg vil ikke kalle oss arrogante - iallfall er ikke det mitt inntrykk av majoriteten av LFC-supportere, meg selv inkludert. Vi er optimistiske for vår egen klubb, men vi vet godt at det er mange beinharde konkurrenter som like gjerne kan vinne liga og cuper foran oss. Men ser ingen grunn til å tenke "Jaja, en femteplass og en kvartfinale i en cup, så er vi fornøyde!".

 

Hyypia er etter min mening ikke av godt nok kaliber. Veldig god duellspiller, men leser spillet dårlig og sliter teknisk.  Nå sammenligner jeg han med de aller beste da. Grunnen til at forsvaret slipper forbi så lite mål er nok heller at midtbanen jobber mer hjemover enn at forsvaret løfter unna, men dermed sliter dere fremover. Carragher er god nok.

Der er jeg delvis enig. Jeg mener at Hyypiä er god nok fortsatt, men at han begynner å eldes og begynner å bli treig og "sløv" er jeg enig i. Han holder nok ikke lenge til, og i verste fall forlater han kanskje klubben i sommer. Og ja, midtbanen vår hjelper oss mye, men det gjelder jo ikke bare Liverpool. Alle fotballag stiller med minst én defensivt orientert midtbanespiller som hjelper forsvaret. Ellers går det nok dårlig, skal du se. Vi har dog fordelen av at Gerrard alltid jobber - også hjemover, og at vi ofte stiller med to av Mascherano/Sissoko/Alonso. Carragher og Agger er gode nok. Hyypiä også, men han kan nok ikke få spille fast en lang sesong, da tror jeg vi hadde sett hvor gammel han begynner å bli. Paletta er litt for ung og uerfaren enda, men viser lovende tendenser. Ellers er Finnan en briljant høyreback som gjør utrolig lite feil, og Riise og Arbeloa er gode backer. Aurelio begynte også å finne seg til rette, men vi får se hvordan han fortsetter etter skaden.

 

Reina er muligens god nok om 6 år, men dette kan jeg ikke gjette meg til.

Det skal du få mene, så lenge du står for det. Dog skjønner jeg i så fall ikke hvordan du ser på en keeper.

 

Høyreving og venstreving, ingen av de dere har per idag spiller jevnt godt. Å er etter mitt syn ikke på langt nær like gode de spillerne Chelsea, ManU, Barca, Milan, Roma og Inter innehar. Det er disse lagene dere må sammenlignes med når dere ønsker dere opp dit.

Vingene er foreløpig vår akilleshæl, ja. Pennant viser lovende takter i det siste, vi får se om han fortsetter å følge det opp. Men vi trenger en klasseving i sommer - gjerne Alves eller Joaquin. På venstresiden har vi grei dekning, synes ikke vi behøver å handle nytt der. Riise er god, Gonzalez har ikke prestert enda, Aurelio var grei, Luis Garcia er god men langtidsskadet, etc. Enig i at vi ikke har en venstreving i verdensklasse, men synes ikke det er en posisjon vi bør forsterke, da kommer andre posisjoner først.

 

At dere er i semien i CL skyldes litt flaks med at Barca vel aldri har spilt så dårlig i en kvart og at dere trakk PSV. I tillegg har dere truffet enormt godt med formen, som sist dere vant.

Hehe, morsomt å lese. :) Vel, flaks og marginer er en stor del av fotballen, så klart vi hadde flaks. Hadde ikke Man Utd flaks? De er der kun på grunn av dyktighet? De er nok ikke det, nei. Jeg får vel nesten si som deg: Roma har vel aldri spilt så dårlig. Og at formen er perfekt nå, er nok ikke tilfeldig - formen vår er alltid god på denne tiden. Vi er alltid rustne i seriestarten, før formen bare øker og øker. Vi pleier vel å ligge helt på topp på formtabellen når det har gått noen måneder av seriespillet. Det er sesongstarten vi må gjøre noe med.

Å en spiss?? Vel Kuyt og Bellamy bør være nok, men med en midtbane som bidrar så lite kan ingen score mål. Må jo være en grunn til at Liverpool kan handle en haug spisser, men ingen klarer og score mål da.

Vel, nå har da både Kuyt og Crouch scoret mye mål i år. Men ingen av dem er en ren goalgetter, det er det vi kunne trengt i tillegg til de spissene vi har nå.

 

Sitter i filosofien til Liverpool og ikke hos spissene. Se bare på byttene, hvorfor i svarte helvete setter han inn en høyreback f.eks når LFC ligger under 1-0. Å rett etterpå et talent. Slikt skjer i ligaen støtt og stadig.  Å se hvordan spillet endrer seg om Pennant er på eller ikke, mye mer bredde og det kommer jo faktisk et innlegg nå og da. En annen ting er de korte cornerene, river meg i håret når United gjør det kan ikke tenke meg hvordan det må være for dere.  Har det noen gang blitt mål på en kort corner?  :hmm:

Jeg kan huske å ha sett dette et par ganger, men det er sjeldent ... Du har kanskje kamper å vise til siden det skjer så ofte?

 

Jeg er også mange ganger uenig i Rafas bytter/startellver, men det er ikke noe vi får gjort noe med. Regner uansett med at Rafa vet hva han gjør og har en plan for det, så får vi heller være uenige med ham i hans planer.

 

Angående cornere så er vi nesten helt totalt tannløse der, samme hvilken løsning som velges. Dessverre.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
At noen sa at vi trenger flere sentrale midtbanespillere er det dummeste jeg har hørt. Er ikke mange som har like mange kvalitetsspillere i den lagdelen (Gerrard, Alonso, Sissoko og Macherano)

8377655[/snapback]

Gerrard, flott mann. Alonso, ikke imponert meg i år. Xabi er heller ikke god nok blant de aller beste. Sissoko, feilpasningen og møkka førsteberøringens konge. God fighter though, god og ta ut andre midtbane spillere i kamper. Mascherano, vel han spilte seg ikke til fast på west ham såe. Nei løp og kjøp.

 

Forøvrig har vel Chelsea Makelele, Ballack, Cole, Geremi, Mikel, Lampard++ i den lagdelen. Her snakker vi forskjell. Kun Gerrard som kan måle seg her.

 

United sliter litt der, men de to på førstelaget er fantastisk. Fletcher og Park, vel....

8377810[/snapback]

Nja, ikke enig i Xabi. Ikke vært veldig god denne sesongen, men tidligere sesonger har han vært sinnsykt god.

 

Sissoko, helt enig i det du sier der. Han spiller på grunn av at han er en fighter og vinner utrolig mange baller. Gjorde hvertfall det i før han fikk skuldra ut av ledd. Pasningskvaliteten hans er ganske rævva, men forrige kampen dro han jo et par lekre finter og hadde generelt veldig god pasningskvalitet.

 

Mascherano kommer seg. Han har jeg trua på altså. Utrolig dyktig spiller med blikk og god teknikk. Bare han får lov til å spille, og ikke sliter benken slik som i West Ham.

 

Gerrard gidder jeg ikke si noe om. Der er vel alle enige? :p

 

 

Angående den nye stadionen og kapasitet så kan de jo ikke bygge så mye større enn 61000 som var den opprinnelige planen på grunn av byggetillatelsen. Ny byggetillatelse tar flere år. Men de gjør om designet slik at det blir lettere å bygge ut stadionet ved en senere anledning. Så vidt jeg har skjønt og lest da. :)

 

 

Edit: Angående Rafa så skal det sies at han har en del merkelige bytter i løpet av kampene, noen ganger begynner jeg nesten å lure, men at han er en genial taktikker og fotballtrener kan vel ingen legge skjul på.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Det er jo mediene som hauser det opp så voldsomt da.. Villa kommer med noen små uttalelser om Chelsea, og de skriver det sånn at det ser ut som han kommer til å spille i blått neste år. Han har jo fridd til Liverpool også. Nei, vi får bare vente og se. Vil tro Chelsea kommer til å by da Sheva har floppa og greier. Til syvende og sist er det vel David Villa selv som bestemmer hvor han vil gå, og Valencia som godtar det eller ikke om de får nok penger eller ikke.

Lenke til kommentar
Det er jo mediene som hauser det opp så voldsomt da.. Villa kommer med noen små uttalelser om Chelsea, og de skriver det sånn at det ser ut som han kommer til å spille i blått neste år. Han har jo fridd til Liverpool også. Nei, vi får bare vente og se. Vil tro Chelsea kommer til å by da Sheva har floppa og greier. Til syvende og sist er det vel David Villa selv som bestemmer hvor han vil gå, og Valencia som godtar det eller ikke om de får nok penger eller ikke.

8379045[/snapback]

Blir jo nesten det samme med dere. Dere hauser det voldsomt opp at han skal til Liverpool.

Lenke til kommentar
Det er jo mediene som hauser det opp så voldsomt da.. Villa kommer med noen små uttalelser om Chelsea, og de skriver det sånn at det ser ut som han kommer til å spille i blått neste år. Han har jo fridd til Liverpool også. Nei, vi får bare vente og se. Vil tro Chelsea kommer til å by da Sheva har floppa og greier. Til syvende og sist er det vel David Villa selv som bestemmer hvor han vil gå, og Valencia som godtar det eller ikke om de får nok penger eller ikke.

8379045[/snapback]

Blir jo nesten det samme med dere. Dere hauser det voldsomt opp at han skal til Liverpool.

8379111[/snapback]

Ja jeg sa jo det. Prøvde hvertfall å si det med at han har fridd til Liverpool også. :) Det er jo klart vi får forventninger når det stadig vekk kommer rapporter om at Villa er sett på Anfield, at han er kompis med Reina osv. osv.

Lenke til kommentar
Vil tro Chelsea kommer til å by da Sheva har floppa og greier.

8379045[/snapback]

Uhm, på hvilken klode bor du? I de siste månedene har Andriy vært outstanding og er en av grunnene til at Chelsea fremdeles er med i CL og i kampen om Premier League-trofèet. Det var nok utrolig vanskelig å stikke seg frem i de første månedene grunnet Drogbas fantastiske form. Men, nå er han skikkelig på gang.

Lenke til kommentar
Blir jo nesten det samme med dere. Dere hauser det voldsomt opp at han skal til Liverpool.

8379111[/snapback]

Øh, bare jeg som har unngått å se noe? Tror aldri jeg har sett noen skrive at han skal til Liverpool, iallfall ikke her på Diskusjon.no. Men det må da være lov å diskutere en potensiell overgang, og diskutere aspekter som pris, om Valencia er villig til å selge, osv., uten at det betyr at vi tror at han kommer. Erfaring har lært meg å aldri tro noe angående transferrykter før det er i boks, så jeg tar det iallfall rolig og bare ser hva Rafa finner på i sommer.

Lenke til kommentar
Erfaring har lært meg å aldri tro noe angående transferrykter før det er i boks, så jeg tar det iallfall rolig og bare ser hva Rafa finner på i sommer.

8379360[/snapback]

 

Samme her, jeg ser ingen grunn til å bli oppspilt før eventuelle overganger er befrektet på liverpoolfc.tv eller Liverpool.no :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...