Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Vel jeg syns skuddene er to steg fra elendig. Å alle mine venner som er Liverpool fans synes akkurat det samme. Men ja Aurelio er bedre enn Dossena, som jeg syns er et av året bomkjøp. Hadde han vært spiss å spilt like elendig hadde det blitt massehysteri.

Da mistenker jeg både deg og kameratene dine å enten være forutinntatt eller ha sett lite kamper. Aurelio kan skyte som bare det, problemet hans er bare at han altfor sjeldent bruker det. Bolton-målet er hans eneste i Liverpool. Men han kan skyte som

og har vært veldig nære på noen ganger i Liverpool også, både på skudd fra spill og fra frispark.

Hvordan kan man være forutinntatt når man forventet et godt skuddbein`? Å det frisparket har jeg sett før, det så jeg når Liverpool kjøpte Aurelio. Vel treff prosenten hans er lik Riise's, om ikke verre. Om det taler for eller imot et godt skuddbein må du nesten avgjøre for deg selv. For meg sier det at skuddbeinet er oppskrytt som Riise's etter et par drømmetreff. Å jeg har sett nok kamper av Liverpool til og kunne avgjøre om det suger eller ikke, dessverre (?) ikke så mange i år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riise skyter en del mer enn Aurelio. Begge to har et godt skuddbein, på to forskjellige måter. Riise kjører kun på kraft, Aurelio har skuddteknikk i tillegg. Det er lett å se når Aurelio skyter at han har et godt skuddbein, han burde bare bruke det mer så det også blir flere scoringer ut av det. Slik det er nå skyter han en sjelden gang og tar frispark hver 5. kamp han spiller.

Lenke til kommentar

Alonso tipper jeg.

 

 

Der er vi uenig. Aurelio suger(suger,, really?) ikke.

Det er vi. Jeg kunne dratt fram mange eksempel, men husker ikke alle hvor og når. Et godt er Man C. kampen hvor han upresset slår ballen rett i bena til City like ved vår egen 16 meter, noe som resulterer i City mål. Knottefotballen har høyerer nivå.

Han er ok fremover, men har horrible personlige feil bakover til tider. Han er i tilegg veldig JOJO, altså, han har helt ok kamper også.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Riise skyter en del mer enn Aurelio. Begge to har et godt skuddbein, på to forskjellige måter.

Å bomme på mål i 97% av tilfellene er ikke et godt skuddbein.

Selvsagt kan man ha et godt skuddbein selv om man ikke er den som scorer mest på sjansene sine. Tilslag, kraft, plassering, teknikk er ting som avgjør et godt skuddbein. Men så klart vil jeg si at en som Gerrard som scorer så mange mål på skudd fra distanse, har et bedre bein. At det betyr at Aurelio har et dårlig skuddbein - nei.

Lenke til kommentar
Nå går vell 7/10 av ronaldo sine frispark i muren.

Mer enn det.

 

Da er jo han også en dårlig skyter om vi sier det sånn.

Da er vi inne på frisparkskytter, som er litt annet enn å skyte i selve spillet, noe Ronaldo er veldig god til. Ingen med vettet i behold vil si at Ronaldo er en dårlig skytter. 42 mål på en sesong når du er dårlig til å skyte, går bare ikke.

 

Edit: Bare for å ta et eksempel; Hargreaves er fantastisk god på frispark, men skuddfoten hans ellers er ikke noe å skryte av, så vidt jeg vet.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar
Siste to kampene str han med to glimmrende assists. En god innlegg til Kuyt og en fantastiks passning til Keane mot WBA.

 

Som sagt, helt ok fremover. Men med Riera på plass, og Babel i backup trenger vi han egenlig ikke der. Hadde han vert mer stødig bakover, så hadde vi hatt en helt ok spiller. Mulig det kan komme seg, men han har jo spilt en stund for oss nå.

Han er litt som Rise egenlig, både når de kommer til ferdigheter fremover, skudd, bakover med mer. Aurelio har kansje litt bedre teknikk en Rise, noe som antagelig gjorde at Rise ble solgt og Aurelio ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jeg syns han er bedre enn *helt ok* framover men greit.

Han må jobbe med små rusk i defansive arbeidet ja, men han er ikke dårlig baki der.

 

Om vi kjøper en bedre venstrebeck i 09 hadde vært kult,om ikke, helt greit.

Lenke til kommentar
Riise skyter en del mer enn Aurelio. Begge to har et godt skuddbein, på to forskjellige måter.

Å bomme på mål i 97% av tilfellene er ikke et godt skuddbein.

Selvsagt kan man ha et godt skuddbein selv om man ikke er den som scorer mest på sjansene sine. Tilslag, kraft, plassering, teknikk er ting som avgjør et godt skuddbein. Men så klart vil jeg si at en som Gerrard som scorer så mange mål på skudd fra distanse, har et bedre bein. At det betyr at Aurelio har et dårlig skuddbein - nei.

Nå siktet jeg mest til Riise. Men jeg kan ikke se at Aurelio er så mye bedre, kanskje fordi han ikke har fått skyte så mye som han vil. Uansett har jeg fortsatt tilgode å se det skuddbeinet. Å poenget med fotball er tross alt mål, om man har teknikk og kraft å likevel blåser den himmelhøyt over så definerer jeg det ikke som et godt skuddbein.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...