Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem? Er Torres pr. dags dato bedre enn Samuel Eto'o?

Det er det eneste Pool har å fare med (:p) - Let them have their Pride :p

 

Tabeeellen!! Og vi er enda med i CL. Så vi ligger ganske bra ann i skrivende stund. Selv om vi bruker å drite oss ut rundt juletider, er ikke det en garanti for at vi gjør det igjen, selv om det har blitt en vane. Desverre.

Lenke til kommentar
Jeg mener personlig at Torres er best i verden når han er i form. Så kan du mene det du vil. Akkurat nå på dagen så er sikkert Eto'o bedre, men Torres har vært ute i flere uker nå grunnet skade.

Torres bedre når han er i form?

 

Vi har sett Torres i toppform, har vi ikke? Den Torres jeg så i toppform i fjor var ikke bedre enn det Eto'o har prestert så langt i sesongen for Barcelona. 13 mål og minst 5 målgivende pasninger på 10 kamper hvorav minst en av de er fra benken, det er umenneskelig. Ikke en gang Cristiano Ronaldo kan matche den statistikken. Eto'o i sitt livs form er bedre enn Torres i sitt livs form. Du skriver at Eto'o på dagen er bedre, men jeg har ikke sett noe av Torres som kan matche det Eto'o for tden driver med på banen.

 

Legg til at Eto'o har prestert bedre over lengre tid, og i de to foregående sesongene hadde en imponerende målrate til tross for at han var skadet mer enn det Torres har vært i sin Premier League-karriere. Torres er ikke en gang blant verdens fem beste spillere i mine øyne, så argumentene mine er nok noe påvirket av det. Poenget er at Torres ikke er verdens beste spiss ut i fra hverken prestasjoner eller statistikk denne eller foregående sesong, og at det ikke bare er å glemme at Keane har vært dårlig selv om dere har Nando Torres.

Lenke til kommentar
Tabeeellen!! Og vi er enda med i CL. Så vi ligger ganske bra ann i skrivende stund. Selv om vi bruker å drite oss ut rundt juletider, er ikke det en garanti for at vi gjør det igjen, selv om det har blitt en vane. Desverre.

 

PS: Må sees og leses med ironi :p

 

Let's see what Santa got this time :p

 

 

Oh you have been a bad boy, fuck you :p

 

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
*snip*

Både Torres og Eto'o er veldig gode spisser, blant verdens beste, så det blir jo litt vanskelig og sikkert litt subjektivt når man skal prøve å bestemme hvem som er best.

 

Det er også veldig vanskelig å sammenligne dem. Det mest sammenlignbare er jo fra La Liga når Torres også spilte der. Da presterte Eto'o bedre hvert år, hvert fall om man skal se i form av antall scoringer. Men det var først når Torres kom til Liverpool og Premier League at han begynte å bøtte inn mål.

 

Vi kan jo sammenligne sesongen i fjor:

 

Samuel Eto'o: 28 kamper - 18 mål - 0,64 i målratio per kamp

Fernando Torres: 46 kamper - 33 mål - 0,72 i målratio per kamp

 

Målratioen per kamp som vel er det man må sammenligne med er høyere hos Torres (om ikke mye, det er to veldig bra tall å vise til), og han har prestert flere mål i flere kamper, som jo er vanskeligere enn å prestere i færre kamper.

 

Ser man på kun ligaen har Torres siden han kom 29 ligamål på 41 kamper (en del av disse er selvfølgelig fra benk/tatt ut tidlig), et ekstremt imponerende tall.

 

Men som sagt gidder jeg ikke begi meg ut på noen diskusjon om hvem som er best, for det er nyttesløst. Jeg sier jo Fernando, men det blir litt annerledes også fordi jeg følger Torres uke inn og uke ut, ser alt han gjør på en fotballbane og han er en Kopite-legende. Nå ser jeg jo mye La Liga også, min favorittliga etter Premier League hva kvalitet angår, men jeg ser på langt nær så mye Barcelona, og det blir også feil for meg å sammenligne en helt med en helt allminnelig spiller. :p

 

Men to ting som taler for Torres kontra Eto'o i tillegg:

1) Eto'o er omgitt av verdensklassespillere på alle kanter av seg i Barcelona. Nå sier jeg ikke at det betyr alt, men det er hvert fall ikke en ulempe.

2) Premier League er en hardere, tøffere og jevnere liga enn La Liga. Dette blir spekulasjoner, men jeg har vanskelig å se for meg at Eto'o ville gjort det like bra i Premier League som Torres har gjort fra dag én.

 

My two cents.

Lenke til kommentar

I dag er Torres langt fra verdens beste spiss, hvis du skal se slik på det. Han trenger nok noen kamper på seg før han er tilbake i god, gammel form igjen. Som sagt vil jeg egentlig ikke begi meg ut på å sammenligne to så gode spillere, som det samtidig er veldig vanskelig å sammenligne når de ikke spiller i samme liga engang.

 

Men selvfølgelig, jeg er Liverpool through and through og Torres får jo en mye større stjerne hos meg, så ja, jeg ville sagt det. Heldigvis er det ikke opp til meg å objektivt avgjøre slike saker. :)

Lenke til kommentar

Sant, jeg ser poenget. Blir vanskelig å sammenligne direkte egentlig når de spiller, som du sier, i forskjellige ligaer. Har alltid lurt på hvordan Eto'o hadde gjort det i PL, men det ser ikke ut som det skjer så.

 

Må legge til at jeg hadde sagt at Torres var den beste spissen i verden i fjor; selvfølgelig hvis man fortsatt ser på Ronaldo som en ving i fjorårets sesong :p

Lenke til kommentar
Hvor mange scoringer har Berbatov scoret for dere i år da?

 

Torres hadde scort 8 på denne tiden i fjorårets sesong. Slår "Berba" den? Ikke så nøye at Keane ikke alltid treffer målet, når vi har verdens beste spiss på laget :)

6 Mål, men hvor mange mindre kamper. Å hvor mange fler målgivende? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...