Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Vidic og Ferdinand er skadet/suspendert rett som det er. Vi klarer oss utmerket læll. Evans og Brown er mer enn gode nok, hvor spesiellt sistnevnte er i verdensklasse. Evans har jeg foreløpig ikke sett nok av til å si noe som helst, men fyren har levert bunnsolide resultater (feks mot Chelsea) de gangene han har fått spille.

Kult at dere trekker fram United kampen hver bidige dag da. Sier jo litt om hvor få bragder dere har å skryte av. Før den kampen (som dere vant på tidenes flaksemål og en forsvarsfeil, samt kolaps på midtbanen vår) hadde dere ikke scoret i ligaen mot United på flere år. Trenger jeg å trekke frem statestikken? Gleder meg som en unge til kampen på Old Trafford.

Hargreaves er forresten en meget god back. Jeg syntes han har levert noen sine aller beste kamper i den posisjonen.

http://www.youtube.com/watch?v=sf1PQ-8donc

Enjoy. This is football :)

Endret av Gamebatov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns ikke det blir helt rett å si at midtbane menn kan spille bak.

Vi har jo Gerrard, som kan spille alt, men teller likevell ikke med han. Slik som jeg ser det er det slik :

Liverpool : Degen, Arbeloa, Carra, Hyypia, Skrtel, Agger, Dossena, Aurelio, Insua

Manchester United: Brown, Rafael, Vidic, Ferdinand, Evans, Evra

Og ja, rett på meg om jeg har glemt noen. Jeg ser ikke den beste backupen der iallefall. Tenk om Vidic og Ferdinand blir skadet, hva gjør dere da?

Brown og Neville har begge spilt mye stopper. Samt at Evans har spilt helt rått. Hvorfor teller ikke midtbane-spillere, når de er så allsidig at kan spille bak og i tillegg ikke normalt er en del av førstelaget? O'shea har jo spilt minst like mye forsvar som midtbane, og Hargreaves gjorde det strålende som høyreback.

Du har forøvrig glemt Neville på listen din.

Men å si at dere har stor dekning på stopperplass, opptil 6 stykker blir litt overdrevet. Greit nok Hargreaves er god men om han er god nok for midtstopper så kan like gjerne et par av Liverpools backer og midtbanespillere spille midtstopper. Gerrard gjorde det jo fint som høyreback...

Lenke til kommentar
Men å si at dere har stor dekning på stopperplass, opptil 6 stykker blir litt overdrevet. Greit nok Hargreaves er god men om han er god nok for midtstopper så kan like gjerne et par av Liverpools backer og midtbanespillere spille midtstopper. Gerrard gjorde det jo fint som høyreback...

6 alternativer, selvfølgelig er det ikke noe som matcher Vidic og Rio. Men vi kan stille med 6 mann der som har stoppererfaring. Å Liverpool har Skrtel, Agger, Carra og Hyypia. Vi har Brown, Evans, Vidic og Rio. Ser ikke at vi har noe dårlige første eller andrevalg.

Lenke til kommentar
6 alternativer, selvfølgelig er det ikke noe som matcher Vidic og Rio. Men vi kan stille med 6 mann der som har stoppererfaring. Å Liverpool har Skrtel, Agger, Carra og Hyypia. Vi har Brown, Evans, Vidic og Rio. Ser ikke at vi har noe dårlige første eller andrevalg.

Ihvertfall ikke første ;)

Jeg kan gå med på at vi er litt tynt besatt, men det er noe jeg også håper på, ønsker at Fergie skal satse på J. Evans isteden for å kjøpe inn nok en god benksliter ala Silvestre ;)

Arbeloa har jo stopper erfaring hos oss iallefall.

Nå er Arbeloa dårlig nok fra før av på Backen, så tror ikke vi skal dra inn han i Stopper-diskusjonen :p

Lenke til kommentar
her har du ikke gjort hjemmeleksene dine. Arbeloa har faktisk vært meget god i år.

Vel av det jeg vet og har sett av Arbeloa så er han "Liverpool-god-back" :p

Edit: Sier ikke at Arbeloa er direkte dårlig, men han er ikke den backen eller typen som hever Pool nevneverdig, en helt grei og stabil back ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Mitt syn på Arbeloa er i alle fall ikke veldig positivt, men han var overraskende god i kampen mot Portsmouth. Det skal han ha. Ellers irriterer det meg noe så innmari at han stadig trekker inn i midten og etterlater seg et forferdelig stort rom på høyrekanten. Vi slipper altfor ofte til motstanderen på den sida, fordi Arbeloa er feilplassert.

Lenke til kommentar
Mitt syn på Arbeloa er i alle fall ikke veldig positivt, men han var overraskende god i kampen mot Portsmouth. Det skal han ha. Ellers irriterer det meg noe så innmari at han stadig trekker inn i midten og etterlater seg et forferdelig stort rom på høyrekanten. Vi slipper altfor ofte til motstanderen på den sida, fordi Arbeloa er feilplassert.

Av det jeg har lest og sett på forumet, så tar jeg også SuperParanoid sine synspunkter mer saklig, så da konkluderer jeg også med at han ikke har vært verdens beste heller :p

Lenke til kommentar
Windydancer: Fint at du tror det. Tottenham har ikke en mye dårligere tropp en Liverpool. Før eller siden snur det og jeg tror det skjedde på Emirates. Happy Harry kommer til å peppre gutta sine med selvtillit før Pool kampen og det vil gi utslag. Det og et white harte lane publikum som kommer til å være deres 12 mann.

Tottenham ikke mye dårligere tropp en Pool?

Haha.

Eneste spilleren hos Tottenham som holder nivået til Liverpool er vell King. Men, med tanke på at han ikke kan spille mer en en gang i månden pågrunn av knærne så blir jo det plutselig ikke så viktig lenger.

Gareth Bale er vell også en spiller jeg hadde tatt imot med åpne armer, men det stopper der.

Og Modric, Jenas, Huddlestone, whatever. Ingen bryter seg innpå dagens Liverpoolmidtbane.

Lenke til kommentar
Vi så jo hvordan det gikk uten Gerrard og Torres mot Manchester United :wow:

Jeg har enda til gode å se Pool slå United i år uten Gerrard og Torres.

Ha, som ikke kampen helte rette veien når Gerrard kom innpå, han hadde lite og ingenting å si for utfallet.

Er meget sikker på at masche og gerrard hadde klart seg fint der også

Sikkert kuyt også ;)

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Ha, som ikke kampen helte rette veien når Gerrard kom innpå, han hadde lite og ingenting å si for utfallet.

Sikkert kuyt også ;)

Hvorfor hadde det ingenting å si? Satt Gerrard bare ved hjørneflagget og så på i 20 minutter da? Han er topp 3 (den beste?) midtbanespillere i PL, såklart har det noe å si. Dere har ikke slått oss uten Gerrard og Torres. Basta bom :)

Og om dere kan "bruke" Kuyt, kan vi faen meg bruke Hargreaves :)

Endret av niko_90
Lenke til kommentar

Sikkert kuyt også ;)

Hvorfor hadde det ingenting å si? Satt Gerrard bare ved hjørneflagget og så på i 20 minutter da? Han er topp 3 (den beste?) midtbanespillere i PL, såklart har det noe å si. Dere har ikke slått oss uten Gerrard og Torres. Basta bom :)

Og om dere kan "bruke" Kuyt, kan vi faen meg bruke Hargreaves :)

Hvorfor ialledager skulle vi i det hele tatt prøve å slå dere uten Gerrard og Torres om vi har muliheten til å bruke dem? Skjønner ikke problemstillingen din...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...