Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Det er ikke greit å se på noen så latterlige scumfans!

Helt latterlig å sitte her å lese at dere påstår at dere ikke hadde marginene på deres side når dere vant cl og pl..

Dette går for langt.

Skal jeg ta deg saklig må du nesten avstå fra latterlige slengbemerkninger. Vi sa at vi sjeldent har hatt så mye uflaks som ifjor. Men du må gjerne argumentere mot påstanden isteden for å slenge om deg med piss. Se på sjanseutellingen vår ifjor iforhold til f.eks Chelsea som en antydning på hvor mye uflaks vi hadde. Eller se United kampen mot Pompey i Fa-cupen som ene og alene står som et eksempel.

Så at C£lski bommet på straffe ved at Terry gled var ikke flaks det heller? Man må ha marginene med seg skal man vinne cl og pl i en og samme sesong ;)

Spar meg for enkelteksempler da, dem finnes det tonnevis av. Selvfølgelig hadde vi marginene vi trengte for å vinne, samtidig hadde vi enormt med uflaks med dommeravgjørelser og avslutninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen latterlige diskusjoner. Selvsagt har vi hatt en del marginer med oss. Men vi har da også brent mange sjanser. Synes vi i nesten hver eneste kamp har ballen i tverrligger eller stang, eller blir snytt for opplagte straffer. Uansett så har vi vært mye mer på hugget i år enn i fjor. Likevel har vi ikke vunnet noen verdens ting enda, og de som hevder vi bare har enkle kamper igjen før vi møter Arsenal, tror jeg må revurdere tankegangen sin. Det er som regel i de kampene vi ikke har favorittstemplet vi spiller best, og det er mot svakere motstand vi taper poeng - og det er jeg overbevist om at vi kommer til å fortsette med. Hvem var de f.eks. vi spilte 0-0 mot på Anfield? Jo bunnlaget Stoke!

Nå høres jeg sikkert veldig negativ ut, men jeg er egentlig ikke det. Jeg har også tro på at vi kan gjøre en veldig god sesong, men jeg tar ikke av bare fordi vi har slått Chelsea på brua.

Lenke til kommentar
Det er ikke greit å se på noen så latterlige scumfans!

Helt latterlig å sitte her å lese at dere påstår at dere ikke hadde marginene på deres side når dere vant cl og pl..

Dette går for langt.

Skal jeg ta deg saklig må du nesten avstå fra latterlige slengbemerkninger. Vi sa at vi sjeldent har hatt så mye uflaks som ifjor. Men du må gjerne argumentere mot påstanden isteden for å slenge om deg med piss. Se på sjanseutellingen vår ifjor iforhold til f.eks Chelsea som en antydning på hvor mye uflaks vi hadde. Eller se United kampen mot Pompey i Fa-cupen som ene og alene står som et eksempel.

Så at C£lski bommet på straffe ved at Terry gled var ikke flaks det heller? Man må ha marginene med seg skal man vinne cl og pl i en og samme sesong ;)

Ja, la oss glemme alt som skjedde i sesongen før Terry skulle ta den straffen.

Lenke til kommentar
Hjelp meg å se hvordan det kan være negativt å putte på alle sjangsene? Dessuten hadde vi en i stanga i dag for å ta et eksempel.

Les hva jeg skriver da. Jeg har skrevet gang på gang at det ikke er noe negativt i å være effektive. Men for oss andre, som holder med lag som skaper flere og større sjangser i løpet av en match (generellt sett) , føles det "urettferdig" når dere scorer på alt, mens vi trenger mange store før den sitter i nota. Det er jo positivt for Liverpool, men føles surt for oss andre - my point. Var ikke kritikk i det hele tatt. Og om du ikke tror meg, sett deg ned å se en United eller Arsenal kamp og tell målsjangser.

Forøvrig: Ja, vi hadde MYE uflaks i fjor. Vi vant ligaen på rein overlegenhet.

Fa-cup exiten mot pompey (som jeg nevnte i stad) er forresten den vondeste kampen jeg har opplevd. Makan til uflaks har jeg ikke sett på en fotballbane i det tiåret jeg har fulgt EPL. Sikkert over tyve 100% muligheter, med flere i stolpene og redninger på streken. Sjangsen til Carrick var prikken over i'en.

Lenke til kommentar
Fa-cup exiten mot pompey (som jeg nevnte i stad) er forresten den vondeste kampen jeg har opplevd. Makan til uflaks har jeg ikke sett på en fotballbane i det tiåret jeg har fulgt EPL. Sikkert over tyve 100% muligheter, med flere i stolpene og redninger på streken. Sjangsen til Carrick var prikken over i'en.

Å joda! En viss Fa-cup finale mot Arsenal.

Lenke til kommentar

Er det startet barnehage her eller? Makan til klaging og syting skal man faen meg lete lenge etter. Samme faen hva Liverpool gjør er det flaks og ufortjent og det som verre er. Ja vi har hatt litt marginer på vår side i år, men vi er hvertfall effektive i år og setter sjanser i mye større grad enn vi har gjort tidligere sesonger. Ikke kom her å si at vi har hatt mye slikt tidligere sesonger altså, da har vi vært ineffektive osv som faen.

Og som andre sier har vi hatt vår del av marginer i mot oss i år vi også. Som Hewitt sier så vil jeg også si at fotball er om å gjøre minst mulig feil, de fleste mål, spesielt i toppoppgjør som i dag kommer på grunn av personlige feil av motstanderlaget. Når vi da klarer å presse frem slike feil ved press, stor vinnervilje og lagmoral er det ikke bare flaks altså. Vi har i flere kamper kommet bakpå og liggi under, men har kommet tilbake og vunnet, ikke kom her og si at det er utelukkende på grunn av flaks altså. Viser bare en utrolig vilje og dette ser jeg på som en stor styrke, at vi klarer og vinne på dårlige dager også. Og nei, jeg sier ikke at vi ikke har hatt flaks i det hele tatt, men det må man faen meg ha i dette gamet også.

Edit: Det er nå kampen mot Stoke merkes best altså, hadde vi vunnet den hadde vi vært 5 poeng foran. Det hadde smakt.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Vi må ha troen!
Men blir man ikke mye skuffet da?

At the end of the storm there is a golden sky...

Så til diskusjonen.

Vi snur ikke kamp etter kamp med flaks og marginer. Dere er naive. Noe heldig har vi vert, vi har også vert dødelig effektive. Viktig å skille mellom effektivitet og marginer. Lagmoralen kommer heller ikke utenom disse utrykkene.

Jeg forstår at det er tungt å svelge at laget man elsker å hate plutselig nesten plukker alt av poeng.

Forøvrig er det viktig å holde tungen i rett munn nå. Kamper som det har vert typisk for Liverpool å tape, eller spille uavgjort i kommer nå på løpebånd.

Det er Laaaaangt frem. Til tross for det må man få lov å påpeke at det ser bra ut, når vi tross alt har hatt en såpass god start.

Lenke til kommentar

Etter min definisjon(nei, jeg påtar ikke meg fasiten) er flaks når en skyter i stolpen, da ballen kan sprette hvor som helst eller som skjedde idag at ballen går via en spiller og forandrer retning. Andres udyktighet foran kassa eller foran eget mål går ikke under min definisjon ihvertfall. Om Drogba bommer alene med Van der Sar, så mener jeg ikke dere har flaks. Litt knotete forklart men jeg tror dere tar poenget mitt. If not, scream it out ;)

Lenke til kommentar

Eneste kampen jeg kan se at vi har hatt flaks er mot Middelsbrough, da Carra bestemte seg for å skyte og ballen traff Pogatetz. Da var vi heldige. Skuddet til Gerrard like etterpå var ren dyktighet og vi var heldige som tok med oss 3 i stedenfor 1 poeng fra den kampen.

Ellers så skjønner jeg ikke alt dette maset om flaks hele tiden. Vi misbrukte en kjempesjanse mot City etter bare få minutter da Kuyt siktet etter taket fra fem meter. Så scorte City to mål og vi måtte kjempe oss tilbake. Vi spilte fin fotball og scorte ett mål og da ble Zabaleta utvist helt korrekt, hva det har med flaks å gjøre skjønner jeg ikke. Eneste flaksen vi hadde var at Alonso ikke fikk en alvorlig skade, men som vi allerede vet så skulle muligens Skrtel hatt et rødt kort og fikk seg en alvorlig skade like etterpå, og blir nå ute fram til Jul. Flaks?

Wigan var vi også gode og ga oss ikke når vi kom bakpå, vi spilte til tider ganske fin fotball synes jeg. Og forresten Game, det er ikke bare scousere som synes at Liverpool spiller fin fotball. Ikke hele tiden selvfølgelig, det er det ingen lag som kan. Uansett ingen lag er mer morsom å se på enn Liverpool :)

Taklingen til Gerrard som førte til gult kort i dag var verken frispark eller kort. Det er jeg nesten helt sikker på. Sett mange sklitaklinger å den virket å være ren.

Nå er det natta snart, så da skal jeg kose meg med 40 minutter highlights fra kampen i dag. God natt :)

YNWA

Lenke til kommentar
Uansett ingen lag er mer morsom å se på enn Liverpool :)

Taklingen til Gerrard som førte til gult kort i dag var verken frispark eller kort.

Først, skal det hjelpe diskusjonen? :p

Og andre, jo. I regelboken er det. Hvis du hopper litt, eller er ikke på bakken hele tiden må dommeren blåse. Spesielt når han er på andre siden av ballen. Også blir det gult om han ser at han er bort i ballen, og rødt hvis han bare tar spilleren. Se "The last word with Andy Gray" på Sky sports, med Dermot Gallagher (dommeren i PL mange år). :)

God natt ;)

Lenke til kommentar

Etter økende frustratrasjon vil jeg bare påpeke at det skrives "sjanser". "Sjangser" ser jo helt tilbakestående ut. Videre bør vel diskusjonen over (marginer og mas..) høre hjemme i noe generell fotball chat. Hvis ikke det er ønskelig å lese fullstendig uinteressante innlegg fra andre lags supportere, da.

Lenke til kommentar
Etter økende frustratrasjon vil jeg bare påpeke at det skrives "sjanser". "Sjangser" ser jo helt tilbakestående ut. Videre bør vel diskusjonen over (marginer og mas..) høre hjemme i noe generell fotball chat. Hvis ikke det er ønskelig å lese fullstendig uinteressante innlegg fra andre lags supportere, da.

Visst er det mye feilskriving her, men du er ikke perfekt du heller da.

Diskusjoner om marginer og andre ting synes jeg for øvrig hører hjemme her, så lenge vi snakker om Liverpool.

Lenke til kommentar

Patetisk at dere påstår dere kun hadde uflaks i fjor.

Skader, er det uflaks da? Eller er det vår udyktighet at Skrtel er ute til jul? Og Torres ble skadet i landskamp for Spania?

Jeg vil i alle fall si det er marginer imot.

Endret av Kjetil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...