Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Har ikke lyst å utvide dette for mye fordi det blir litt for mye men det var sterke rykter om at det var dødstrusler fra forskjellige Scousers. Men bare RYKTER jeg har hørt om. Ellers var det hjertet og kanskje familien? Hvem vet? Men det var jo ganske offisielt at han ga transfer request til Pool, så skjønte ikke helt hva Hewitt prøvde å si.

EDIT: Game, vær positiv. Ingen klarer seg her uten deg!

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åja så det var ikke sant at han ga inn transfer request? Hvis han ikke gjorde det så skal jeg slutte å snakke om det, dette var nyheter til meg :) Jeg beklager!

Både og. Greit da, jeg skal gi deg en kortversjon av historien, men så gidder jeg ikke mer. Vil du lese hele anbefaler jeg deg boka til Gerrard. Jeg har hatt mer enn nok tull for i dag.

Gerrards kontrakt var i ferd med å gå ut, og Gerrard ville ha ny. Rick Parry (nå forstår du kanskje hvorfor de fleste hater ham) var ikke særlig hypp på det, han visste jo at Gerrard var lokal og hadde hjertet i Liverpool, så Gerrard ville nok bli uansett. I tillegg hadde verdien til Gerrard steget betraktelig, og Parry ville nok ikke gi ham høyere lønn fortere enn absolutt nødvendig. Ekstremt sent, etter CL-finalen, begynte endelig forhandlingene mellom Liverpool og Gerrard og agenten hans. Etter kort de brøt de sammen fordi Liverpool ikke ville betale Gerrard noe særlig høyere lønn, selv om han selvfølgelig fortjener å være en av fotballens best betalte personer. Agenten til Gerrard anbefalte ham da å forlate kontraktsforhandlingene, og Gerrard følte seg ekstremt dårlig behandlet og uønsket i klubben, og følte ikke at han ble verdsatt i det hele tatt for det han gjorde for laget (og da hadde han akkurat ledet laget til et CL-trofé). Han følte ikke klubben ville tegne ny kontrakt med ham.

Det som da skjedde var at Chelsea selvfølgelig fulgte med på saken, og la inn et bud på godt over £30M på Gerrard akkurat når forholdet med Gerrard og Parry var på det verste. Liverpool avslo det, men Gerrard annonserte at han ville bort fra Liverpool fordi han følte seg uønsket i klubben. I boka si sier han at han på denne tiden gjennomgikk et helvete og at det er noen av de verste dagene i sitt liv, og at han ikke visste hva han skulle gjøre. Han ville ikke bort fra Liverpool, men så seg nødt til det. Chelsea var på banen, men Chelsea og Gerrard signerte aldri noe og var ikke kommet noe langt i samtalene. Gerrard tenkte så mer på saken, snakket med venner og lagkamerater, snakket med Benitez (som stakkars bare kunne se på hva Parry gjorde) og snakket med Rick Parry igjen og de ordnet opp i "misforståelsene" seg imellom, og dagen etter signerte han derfor en ny fireårskontrakt. Han signerte for Liverpool til tross for en udugelig ledelse som ikke satte pris på ham, og til tross for at han ikke følte seg ønsket i klubben. Jeg har hvert fall ingen problemer med å forstå hva Gerrard gikk gjennom, og setter bare enda mer pris på ham fordi han velger å bli i Liverpool tross alt. Det finnes ingen som har mer kjærlighet til Liverpool enn Gerrard, sammen med Carra. Eneste klubb han har spilt i, eneste klubb han vil spille i. Og Rick Parry er en komplett udugelig idiot som 95% av alle Liverpool-supporter misliker og vil ha bort. Nå forstår du kanskje en liten del av hvorfor han ikke burde være i nærheten av Anfield.

Visste du forresten at Gerrard har enda sterkere bånd enn de fleste andre til klubben, gjennom at han mistet en nær slektning i Hillsborough-ulykken? Thought so. Ingenting kan dra Gerrard bort fra Liverpool.

Sånn. Les boka. Natta, nå gidder jeg ikke mer, fått nok av barnehagen her for i kveld.

PS! Jeg ser BBC-linken din, tc47. Jada, jeg kan sikkert forstå at du tror det, men leser du også den linken så ser du at Gerrard ikke ville bort fra Liverpool. Se hva han sier. Den artikkelen ble skrevet den dagen saken kom ut, og da var det selvsagt en massiv sak. Det kom jo som en bombe. Nå skjønner du kanskje hva som lå bak det hele.

Her er for øvrig Parrys uttalelse etter at saken var løst:

"Parry blamed the breakdown of the talks on miscommunication between the two sides, saying, "There were one or two issues with the contract which he took to mean a lack of enthusiasm on our part, which it wasn't. He understands that now.""

Idioten.

Men jeg beklager utbruddet mitt, jeg er bare i et jævla dårlig humør i kveld, og jeg har vært vitne til en barnehage uten like her i kveld og sitter nå igjen og greier bare ikke fatte hvordan jeg har kastet bort en time av livet mitt på å lese all dritten her. Men det er ikke meg å komme med slike utbrudd, så jeg beklager.

Lenke til kommentar

Nei Hewitt, jeg visste ikke mye av det. Og syns ikke det er så rart at jeg ikke visste det heller. Men nå som jeg vet det, så skal jeg si en ting. Jeg elsker når spillre er lojale mot klubbene og så alltid på Carra alene i den kategorien fra Liverpool, fordi av alt det med at han "ville forlate Liverpool." Nå har jeg lest BBC artikkelen etter å ha lest posten din og føler nesten at jeg leser noe annet. Kan tenke for meg en trist Gerrard som føler at han ikke hadde noen andre valg og kan høre måten han "snakker" på er negativt og ikke noe han ser fram til. Det med ullykket var ganske "rørende" det og, så det må være noe stort for Gerrard og.

Nei, også, som du sa, så handler mye av dette om litt undersøkelse og. Jeg har jo lite peiling om Parry men av det jeg har lest og hørt så er han litt av et svin ja, og noen de fleste vil skal ha ingenting å gjøre med Liverpool.

"Parry blamed the breakdown of the talks on miscommunication between the two sides, saying, "There were one or two issues with the contract which he took to mean a lack of enthusiasm on our part, which it wasn't. He understands that now.""

Det er virkelig puke å lese, æsj. Jeg beklager jeg og, litt dumt å uttalle seg sånt om kapteinen av klubben og, gikk for i svingene i "barnehagen" så det ble bare sånn. Regner med at mange av dumme postene blir slettet, og det inkluderer selvfølgelig meg.

Tror det var alt jeg skulle si. Nå tenker jeg bare at det er litt synd for Gerrard sitt rykte at det er mange som ikke vet en drit om Parry situasjonen og at Gerrard bare ville gå for pengene. Bare å se litt på RedCafe så vet man det veldig snart. Folk sammenligner jo Ronaldo saken direkte til Gerrard saken, noe som jeg tenkte stemte en del bare at det var verre siden Gerrard er jo lokal der han spiller. (Selvom han har vært Everton supporter som barn, vet ikke hele historien bak det heller; men har vel lite å si)

Når alt dette er sagt, så må jeg bare si at Scholes er bedre "idol" for fotballspillere som holder seg utenfor mediaskap og aldri sprees rykter om pga. dette, og aldri gjør reklamer for penger og sånt. Men så er Scholes veldig unik. Filming er ikke i tankene hans en gang, og han har kanskje dårlige taklinger men det er jo bare noe som alle vet og faktisk ler av som det er gøy. Scholes og Carragher, de er ekte legender av Engelsk fotball :)

Lenke til kommentar

Om vi har sett bildet? neeeeeeei, brand new :roll:

Jeg må vel svare på denne også for dere trekker jo deres egne konklusjoner i hytt og pine, igjen uten å vite noe. Gerrard har faktisk hele livet vært Liverpool-supporter. Faren hans var en massiv Liverpool-fan og tok Gerrard med på mange kamper. Men broren til Gerrards mor var svoren Everton-supporter og tok Gerrard med på Goodison av og til. Gerrard vant en konkurranse om å få ta bilde med noen av pokalene til Everton. På denne tiden var Gerrard syv år (bildet er tatt i 1987), altså i liten stand til å dømme noe selv. Broren til moren lokket ham med splitter ny fotballdrakt, og Gerrard ble med og stilte opp på bildet, til tross for at faren hans nektet ham å gjøre det. Gerrard sier nå at han skulle ønske han ikke var så naiv når han var ung, og at han ser på det som en stor tabbe han gjorde, men gutten var syv. :) Men han sier også at så lenge han har kunnet forstå rivaliseringen og hva det betyr å holde med et lag, så har han alltid vært en Kopite.

Jeg kan jo for øvrig også slenge med historien om da Gerrard på samme alder kom hjem med en Man Utd-drakt med Bryan Robson bakpå som han hadde lånt av en kamerat fordi han ville være Robson mens de spilte fotball, hvorpå faren ble rasende og sa at slikt aldri skulle skje igjen. :)

Men kjøp dere boka. Flere av dere. Dere har tydeligvis godt av å få litt insikt i det dere diskuterer så mye. Han skryter også ekstremt mye av mange Man Utd-spillere, så dere kan kose dere med noen hyggelige ord også.

Siste gang dere så meg i natt. NÅ er det slutt, noe det skulle vært for lenge, lenge siden. Så la oss inderlig håpe at halvparten av disse innleggene er borte i morgen, og at det er blitt noen velfortjente ferier.

Edit:

Javel da, får ta med en edit til. :p Den er grei, da har vi skværet opp og vi er enige. Så har du også lært noe i natt. :) Og ja, jeg er enig i at Scholes er et eksemplarisk forbilde for unge fotballspillere. Jeg mener det forresten seriøst at du bør lese boka til Gerrard, da du vil få et stort innblikk i Gerrard, Liverpool, men også hele fotball-England. Nevnte Scholes snakkes det blant annet meget varmt om flere ganger. Det er en god bok som man lærer mye av. Selvfølgelig ekstra myntet på Liverpool-supportere, men jeg kjenner mange nøytrale/rivaler som har lest den med et like godt resultat fordi man får et godt innblikk i MYE der.

Edit 2:

Ser du trekker frem at Gerrard var Everton-supporter som barn. Som du finner ut når du leser dette, så var han ikke det. Men som fun fact så kan jeg jo nevne at Carragher var Everton-fan før han signerte for Liverpool og ble rød for alltid. :)

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
EDIT: Ikke få meg igang med Gerrard --- Chelsea greiene. ÆSJ at dere kan forgude en spiller som prøvde på det han prøvde på. Uff.

Jeg vet du har fått et par gode svar fra Hewitt om saken og har en annen oppfatning nå, men vil bare nevne at dere har en portugiser ved navn Ronaldo som er litt forrædersk. Og jeg har ikke ledd så godt på en god stund som da han fikk stående applause mens han varma opp og ble bytta inn for første gang i år. Hadde dere tilgitt en "ikke så viktig" spiller som Tevez like raskt? I think not. Men så har til og med Tevez hjerne nok til å skjønne at man ikke skal ønske seg så mye bort fra en engelsk klubb.

Jeg har ikke giddi å fulgt med her i kveld, men tar de 2 siste sidene som referat og det virker som om noen har hatt lekegrind her. United supportere og alle andre er hjertelige velkommne her. Men kom hit og snakk saklig fotball. Hvis ikke kan dere tulle rundt i en annen tråd. På Anfield spiller de fotball. Og her snakker vi om sporten :)

--Den siste der er un-quotable siden XX antall personer begynner å diskutere om den--

Endret av Stinkey
Lenke til kommentar

Angående Gerrard saken. Jeg mener på ingen måte å være hyklersk ettersom det er sånn med de aller fleste spillere, men når man tjener så mye som spillere i toppklubber gjør burde ikke det at man ikke får så mye høyere lønn ved ny kontrakt være en filleting? Nå snakker jeg ikke bare om Gerrard men alle spillere generelt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri vært i en lignende situasjon, men ny kontrakt for å få sjansen til å vinne trofeer, ja. For å tjene mer, nei. Og nå snakket jeg om spillere som allerede var i en toppklubb med mulighet til å vinne større trofeer, ikke de som går fra Championship til en topp 4 PL klubb.

Lenke til kommentar

Lønn burde ikke være det viktigste, og er heller ikke det for de fleste spillere med hjerte i klubben. Men det er også bare rett og rimelig at lønningen bør tilsi deres posisjon og betydning i klubben. Altså bør Gerrard være den best lønnede spilleren vår, kanskje sammen med Torres (sistnevnte kan det jo for øvrig nevnes gikk ned i lønn for å spille for Liverpool). Carra, Masche og denne gjengen hakket bak. Grunnen til at Gerrard valgte å takke nei til kontrakten, var ikke på grunn av pengene, men fordi han ikke følte seg ønsket. Han og agenten hadde et kontraktsforslag som var totalt rimelig med tanke på hvilken spiller Gerrard er, men Parry virket ekstremt avvisende på det. Før Liverpool plutselig slo full retrett når de innså hva som var i ferd med å skje og tilbød Gerrard en ukelønn på £100 000 (rett over millionen). Gerrard takket nei til den fordi han da allerede følte seg uønsket i klubben. Han kunne så klart tjent mye mer i Chelsea for eksempel, men valgte likevel å bli tross alt.

Lenke til kommentar

Fristet ville nok alle blitt, og Gerrard skal ha kudos for å ha holdt seg til en klubb (selv om det kanskje er lettere når man spiller i en større klubb). Poenget mitt er at det er synd at noen spillere skal velge klubb basert på noen hundretusen ekstra i uken når de allerede tjener mer enn nok til å klare seg bra, jeg kan allikevel forstå at mange blir fristet av såpass mye penger.

Lenke til kommentar
Fantastisk at folk forsatt snakker om bildet av Gerrard i Everton drakt. Det hele har vell bltit forklart flere tusen ganger, deriblandt av Gerrard i sin egen biografi.

Hvis du sikter til meg, så må jeg bare si at jeg ikke snakket om det. Var bare første gangen jeg så det så skulle bare spørre folk om det var historie bak det. Men for all del, jeg er sikkert dum som ikke har sett bildet før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...