Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når alt kommer ti alt så var salget av Riise jævla dårlig. Dere kjøpte to backer som egentlig ikke er noe særlig bedre enn sistnevnte.

Finaly noen andre som ser det, vi beholder kødden som gjøre minst like mye feil som Riise, samtidig som Riise kunne brukes på samme plasser som han.

Riise spilte med glød og vinnervilje, på laget vi har nå er det kun Gerrard og Carrager som har hjulpet Liverpool mer en Riise. Syns det er litt drøyt og selge etter 1 dårlig sesong.

Skulle vi kjøpt en ny, så måtte det ivertfall vert en som er i klasse med Carra/skrtel.

Kunne solgt Aurelio også og kjøpt en super forsvarer, vi trenger han jo ikke på Midtbane/ving mer. Satser på noe i januar. Spørsmålet er om Dossena finner seg til rette og blir god. Føler høyre og venstre back er våre svakeste ledd nå, mens midtforsvaret er fult på høyde med alt annet.

Gidder egentlig ikke diskutere Riise mer, solgt er solgt.

Blir spennende på lørdag, viktige poeng. Vi må ha 3 skal vi henge med.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Føler høyre og venstre back er våre svakeste ledd nå, mens midtforsvaret er fult på høyde med alt annet.

Hvis du sammenligner Carra, Skrtel og Agger med Carvalho, Terry og Alex evt Rio, Vidic og Brown vil du se at de førstnevnte kommer skremmende til kort. Hadde det ikke vært for at Liverpool spiller med et så defensivt midtbaneanker og vinger som stort sett står med store defensive oppgaver, ville Reina plukket langt flere baller ut av eget mål.

Nå skal det sies at jeg har stor sans for Agger, som jeg mener er deres beste stopper i form.

Lenke til kommentar
Alle våre tre er iallefall bedre en Brown og Alex :p

Ikke at det er noen trøst, men. Du kan ikke si at de er dårligere eller. De holder nivået i PL og CL bra.

Brown? Jeg kommer ikke på en ting som er å utsette på den mannen, annet enn fart og galskap? På alle andre lag ville han spilt fast med unntak av Chelsea. Alex mangler nok noe defensivt enda, men tar deg igjen på ren skjær kraft både i skuddfot og kropp. Skrtel syns jeg enda sliter ørlite med tempoet, å roter dermed noe med feilpasninger o.l. Men det gjorde også Vidic i starten. Carra er ryddig som faen, men helt i toppklassen er han ikke. Mangler for mye på teknikk, men tar det mest igjen på innsats. Agger er som Rio veldig habil med ball, og har bedre overblikk å ro en sine makkere. Absolutt en god stopper, håper(ikke?) at han finner formen.

Har ikke sagt noe om at de ikke holder nivået, men de matcher fortsatt ikke United og Chelsea der. Kanskje heller ikke Villa? Skal ikke si så mye, har ikke fått sett en kamp med dem i år.

Lenke til kommentar

Helt greit å sammenligne dem i denne tråden syns nå jeg. Jeg er dog ikke enig med Hyrlen, men det trenger vi heller ikke være. Kunne vert interesangt å sett noe statestikk på det. Men når Agger har vert skadet så lenge, uten å ha spilt med de 2 andre så er ikke det lett. Skal ærlig inrømme at jeg ikke sitter med alverdens kunnskap om Manus stoppere, men jeg mener de er på høyde med hverandre.

Rio har ivertfall betydd i enormt mye, husker med gru hvordan han kom tilbake fra skade, og Manu vant plutselig alle kamper igjenn( dog mest selvtilitt det gikk på). Dette er vell noen år siden nå.

Kansje Agger kan gjøre dette for liverpool. Skal være enig at Carra ikke er noe stjerne fremover, dette er jo ikke akkurat noe nytt.Jeg håper Agger og Skrtel kan være med på å utjevne dette.

Defensivt midtbane anker? jo Masche er defensiv meget godt. Ellers ser jeg ikke så mye til "ankeret" ditt.

At det er meget jevnt nivå på de beste lagene i England er jo feks bare å se på hvem som var i semifinalene i CL i fjor. (Vi raknet da Skrtel gikk ut med skade, men det er det ingen andre som mener.)

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Kan Scousers ærlig talt si at Skrtel er bedre enn Wes Brown? Skrtel har jo nettop begynt å vise kvaliteter, Brown har bevist det ganske lenge også forrige sesongen så viste han utrolig defensive kvaliteter når United trengte han mest, og da vant vi CL og PL i samme sesong som String Emil sa. Skrtel har kanskje potensiale ja, å bli større enn Brown, men kan ikke bare si at han "er bedre" enn Brown.

Lenke til kommentar

Skrtel er jo midtstopper, Brown spiller vel først og fremst høyreback mest? Han fikk jo ikke engang spille midstopper når Vidic var skadet nå? Vanskelig å sammenligne to forskjellige posisjoner hvert fall. Jeg tror Skrtel er bedre enn Brown i midten. Men Brown kan vel spille omtrent hvor som helst i forsvaret, og scorer jo litt på det, samt at han har mye mer erfaring (men samtidig også er en del eldre). Skrtel er først og fremst veldig lovende, han er langt ifra ferdig utlært. Men jeg er ekstremt imponert over hvordan han har kommet inn og gjort det i Liverpool og i en ny liga på bare et halvt år. Og de færreste hadde vel knapt hørt om han før han kom hit.

Lenke til kommentar

Kanskje en kamp i år ja, men når Vida var ute mot Barca hjemme i CL semien? Husker du Brown - Rio den dagen når vi holdt ut etter Scholes perle? Han var så god der som midtstopper at det er nesten synd vi har en Vidic. Men du har rett at han spilte høyreback for det meste i fjor men jeg syns det er virkelig synd han aldri ble en fast midstopper for oss fordi han hadde potensiale for å bli en av de beste. Han er fortsatt meget solid der og frykter aldri når jeg ser en Rio-Brown starten mot dårlig lag ei mot Arsenal/Chelsea.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Defensivt midtbane anker? jo Masche er defensiv meget godt. Ellers ser jeg ikke så mye til "ankeret" ditt.

Deres forsvar kommer sjelden under samme "press" som United sitt, ettersom vi peiser på med flere spillere fremover. Det vel ingen hemlighet at Benitez og Liverpool prioriterer det defensive ?! Kantene har mange defensive oppgaver (jf Kuyt feks) samt på den sentrale midtbanen er det alltid én som spiller veldig defensivt. Dette i kombo med at Pool oftere senker seg ned når motstanderen har ballen, også på hjemmebane, gjør at trykket på den bakre fireren blir mindre, ettersom det er flere forsvarere. Dette virker det på meg som også Chelsea praktiserer. Rio, Vidic og Brown er oftere overlat til seg selv imo.

Dette er en observasjon jeg har gjort. Mulig andre ser noe annet dog. Personlig så driter jeg i hvem som stopper motstanderen, enten det er vingen eller stopperen, så lenge det blir gjort.

Bare ment for å underbygge Hyrlens påstand :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...