Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mening:

Når en spiller ikke er nær ballen og har lite med ballens bane å gjøre så er han ikke med i spillet. Derfor blir det feil å annulere et mål fra 20-25 meter når ingen er nær den på veien til mål pga offside.

 

Selvfølgelig er det diskutabelt. Skulle også vært et rødt kort til en Stoke spiller for angrep på Carra og da hadde de blitt redusert til 0-0-9 formasjon som kunne vært en fordel med oss. MEN vi burde scoret og avgjort og mangla den siste avslutninga av skikkelig god klasse. Så uansett om vi spilte mot et forsvarslag eller dommeren hadde avgjørelser mot oss så var det hovedsaklig vår skyld.

 

La oss håpe dette blir en vekker for resten av laget før Everton kampen.

Lenke til kommentar
Min mening:

Når en spiller ikke er nær ballen og har lite med ballens bane å gjøre så er han ikke med i spillet. Derfor blir det feil å annulere et mål fra 20-25 meter når ingen er nær den på veien til mål pga offside.

Hvor målet kommer fra har vel lite å si, spørsmålet er om forsvarer blir forstyrret av nærværet eller ikke. Å spilleren skal ikke gjøre noen tegn til å være med i spill. Her er det ingen svart-hvite situasjoner. Jeg mener regelen kun er til forvirring, forsvarer vil bli forstyrret uansett siden de setter linja etter spillere. Ikke etter hvorvidt spilleren er med i spill eller ikke. Offside skulle vært offside uansett om spilleren lå skadet eller springer for harde livet. Forøvrig er det en ting jeg lurer på, hvorfor gjelder denne regelen kun for det angripende lag? En forsvarer som ikke er med i spillet? Anyone?

Lenke til kommentar

Ble ikke det stor diskusjon for en kort stund tilbake fordi angripende lag fikk offside da forsvarer lå nede, bakom mål og ute av spill?

 

Om jeg husker riktig skal det være slikt som med angriperne, samme med forsvarene. Selvom det blir på en annen måte, som feks: en venstreback som ikke har noe med spillet å gjøre opphever oppside uansett.

 

Om en angripende ving derimot ikke er med i spillet, og trekker seg, blir det derimot ikke offside (om han ikke forstyrrer spillet ofc).

Lenke til kommentar

Offsiden på lørdag er ikke noe å diskutere, TV-bildene viser at den er klar nok. Og Torres, som var den som var i offside, er med i spillet ettersom han går opp etter ballen foran keeper og forstyrrer ham, så vi har ingenting å klage på der. At Rafa klager på dommeren for den tror jeg er fordi han ikke hadde sett TV-bildene. De er rimelig klare i sin tale, selv om offsiden er høyst minimal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...