Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Hvis L'pool heller skulle møtt oss i OKt/Nov ville nok det resultatet vært annerledes en 2-1 ;)

Sliter du personlig?

 

Herregud, blir så frustrert over Stoke idag.. Greit de skal ikke hive inn 3 spisser, men ffs da.. De spilte mer 7-3-0 enn de spilte 4-5-1. Uff uff.. Vi hadde nok bortimot 25 "målsjangser" hvorav 18 av disse var skuddforsøk fra Gerrard, Alonso og Carragher. Resten var alle muligheter som vi kunne, og noen av dem BURDE vi ha scort på. Torres 3/2, Keane 2, Kuyt 1, Babel kanskje 1, osv osv..

 

Helt utrolig at jeg ikke er på møkkafylla idag!

 

Må si jeg blir provosert av Rafa! Han gjør ELENDIGE bytter til tider. Greit, Babel må inn. Ut med Dossena (som nok en gang spilte helt elendig. Han slo ikke ET bra innlegg!), siden Stoke faktisk ikke var over midtlinjen i andre omgang, forutenom da den fyren. (hmm.. husker ikke hva han het) skulle hatt klart rødt etter drapsforsøket på Carra. "Målet" i førsteomgang var nok ikke mål heller, tåpelig av Rafa å gå ut å si at det var mål, og skylde på dommeren.. Må nok ha en unnskyldning for dårlige bytter?

 

FRUSTERT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De spilte mer 7-3-0 enn de spilte 4-5-1.

Ikke helt usant faktisk, men vi kunne nesten ha spilt 0-0-10, for Stoke var jo aldri over midten allikevel. At byttene til Rafa er vanskelig å forstå, er forsåvidt ikke noe nytt. Likevel blir det feil å kritisere Rafa i dag, han stilte i utgangspunktet med et lag som var mye sterkere enn mange av oss hadde forventet på forhånd. Og selv om han hadde stilt med et mer b-preget lag, bør vi uansett være masse hakk vassere enn Stoke på hjemmebane.

Lenke til kommentar
Alonso er like viktig for oss som Carrick er for United.

Forklar hvorfor Alonso satt mest på benken i de to foregående sesongene, å han i tillegg var på vei bort i sommer. Å Alonso er absolutt ikke nødvendig for Liverpool, slik jeg ser det kler han ikke spillestilen grunnet at Masche ligger som defensiv og Gerrard Offensiv. Alonso blir noe midt i mellom som stort sett bare skaper et forsinkende ledd, når han i tillegg ikke er så bevegelig som han var i sine første sesonger så ser jeg på han som overflødig i skyggen av Masche og Gerrard. Absolutt et unikum når han får tid på seg til å legge pasninger, men hans plass på laget bør ofres for en ving. Evt må Masche vike, det ville jeg kanskje ha gjort. Men aldri i verden om Benitez tar den avgjørelsen.

 

Carrick derimot, hadde han hatt karisma hadde han vært omtalt som Englands svar på Zidane med unntak av unødvendige finter.

Liverpool med og uten Alonso er to forsjellige lag. Det som er med Alonso er att han er veldig flink til å variere spillet med langpassninger, støttepassninger, stikkere, crossere osv. Dette gjør att Liverpool blir mye mer uforutsigbare i spillestilen og det blir vanskligere å forsvare seg mot dem. Alonso er en spillertype som er avhengig av å vere mye involvert, dette blir selvsagt vanskligere når man bruker en trio på midten. Dette er selfølgelig vansklig å unngå når Benitez har forelsket seg i Macherano. Men poenget er att når Alonso blir brukt likt som Carrick i 4-4-2, er han vel så viktig. I tillegg til å ha mye av de samme egenskapene så spiller Alonso, som Carrick nesten aldri dårlige kamper. Solide spillere er viktig for lag som vil henge med i teten.

Lenke til kommentar

Bare et spørsmål. Var det mange angrep med ving som går inn langs kortlinjen og slår ut 45 grader? Dette er fotball jeg er ekstremt fan av, og det er utrolig vanskelig å forsvare seg mot dette. Utfordringen er jo som oftes å komme ut på kant/korlinje i første omgang, men dette skal gå greit med veggspill. Ikke helt ulikt Liverpools 2-1 mål mot manu, eller Manus 0-1 mål.

 

Gjelder jo å være kreativ når man møter et kompakt forsvar.

 

Ps. Ccola, vi tar en /ignore.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Bare et spørsmål. Var det mange angrep med ving som går inn langs kortlinjen og slår ut 45 grader? Dette er fotball jeg er ekstremt fan av, og det er utrolig vanskelig å forsvare seg mot dette. Utfordringen er jo som oftes å komme ut på kant/korlinje i første omgang, men dette skal gå greit med veggspill. Ikke helt ulikt Liverpools 2-1 mål mot manu, eller Manus 0-1 mål.

 

Gjelder jo å være kreativ når man møter et kompakt forsvar.

 

Ps. Ccola, vi tar en /ignore.

 

Fullstendig, det er nettop på denne måten man effektivt kan lage mål!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...