Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Er enig at Man Utd er bedre uten Ronaldo, enn vi er uten Torres, uheldigvis...

Vi bygger laget altfor my rundt Torres og Gerrard. Det funker supert når begge spiller, men med en gang vi mister en av dem, eller aller verst, begge to, så blir vi et lag som så vidt hadde klart og holde ut i 1.divisjon. Det beviste vi idag.

 

Men alle de som klager på Keane vs Tevez. Etter det jeg husker, så presterte ikke Tevez fra kamp 1. Alle trenger et par kamper på å spille seg inn i laget, og samspille seg med sin spissmaker. Er bare urolig for at det kan ta for lang tid, og vi vil ikke få spesielt nytte av han første halvdel av denne sesongen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
altfor lang post

Du sier at vi så selv hvor ekstremt tafatte vi var uten Torres i dag. Det var INGEN forskjell når Torres var på banen. Og omtrent like tafatt fremover har det vært de fire kampene før denne også, da har Torres (og Gerrard) vært på banen. Så det har mer med lagets form generelt å gjøre, enn enkeltspillere. Jeg er enig i at dere har noen flere typer som kan være matchvinnere, men når laget er i form har vi Babel, Keane, Kuyt, Alonso og slike spillere som kan gjøre ting når det behøves. Men som sagt er hele laget komplett ute av form, vi skaper ikke noe mer med Torres og Gerrard på banen for tiden.

Lenke til kommentar

Vi hadde så si null fremover uten Torres. Så han betyr litt for angripsfotballen. Men forstår ikke tankene til Benitez hele tida. Blir det ikke forbedringer de 2 neste kampene, så begynner jeg å så min tvil til Benitez. Han har spillerene, han har et godt lag, men han klarer ikke få noe ut av dem. Han må også bygge laget rundt flere spillere enn Torres og Gerrard.

Lenke til kommentar

Han kommer nok helt sikkert. Regner med at de ikke presenterer ham før absolutt alt er i boks, men jeg har ikke hørt noe om at overgangen er truet av noe. Alt er hvert fall avtalt med Espanyol, så det er bare de personlige betingelsene og legetesten som gjenstår. Han blir sikkert presentert i morgen eller tirsdag.

 

For øvrig må jeg si jeg virkelig gleder meg til å få en skikkelig ving til klubben. Vi trenger det så ekstremt, vi har jo faen ikke skikkelige vinger. Benayoun er mer sentral, og sjelden god nok, Babel burde spille sentralt siden han trekker så mye innover på vingplassen, Pennant er nok ute av klubben snart og Keane er spiss. Kuyt fungerer ok på høyrekanten, det er det eneste.

Lenke til kommentar
Men alle de som klager på Keane vs Tevez. Etter det jeg husker, så presterte ikke Tevez fra kamp 1. Alle trenger et par kamper på å spille seg inn i laget, og samspille seg med sin spissmaker. Er bare urolig for at det kan ta for lang tid, og vi vil ikke få spesielt nytte av han første halvdel av denne sesongen.

Enig. Alle trenger tid og det er altfor tidlig å korsfeste Keane. Joda, han kommer fra samme liga og kjenner PL godt, men det er mye annet som også spiller inn mtp prestasjoner. Sosialt, selvtillit, trygghetsfølse OSV. Fyren kommer utvilsomt til å lage mål, men noen mega hit ala Torres blir han ikke.

 

Tevez sleit mye i starten av sin PL karriere, men det for Alan Pardew ta litt av skylden for. Både Tev'ern og Macherano fikk jo aldri spille og det var forventet at de skulle prestere i ny liga og spillekultur fra dag 1. Tevez reddet jo etterhvert WH fra nedrykk på egenhånd og har aldri sett seg tilbake :) Samme gjelder vel Mache, fyren har jo ikke akkuratt sett seg tilbake og var Liverpools soleklart beste i dag.

Lenke til kommentar

Keane tror jeg vi får se blomstre mer og mer når vi nå forhåpentligvis får en ving inn på laget, sånn at Rafa driter i å sette Keane ut på vingen hele tiden. Og da en ving som kan legge inn gode crosser samt gå innover i banen. Riera får vi håpe er mannen vi trenger.

 

Reina

(Cavalieri)

Arbeloa - Carragher - Agger - Dossena

(Finnan/Carra) (Hyypia) (Skrtel) (Aurelio/Insua)

Mascherano

(Lucas/Plessis/Alonso)

Kuyt - Gerrard - Riera

(Babel/Alonso/Benayoun/Pennant?)

Torres - Keane

(Babel/Nemeth/N'Gog/Voronin?)

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar
Det er sjelden Masche leverer en dårlig kamp, og idag var ingen i nærheten av han. Han er nok Liverpool's beste spiller etter Torres og Gerrard, og kanskje Reina. :)

Holder nok en knapp på Mascherano som Liverpools beste i dag jeg også, selv om både Reina og Carragher også var strålende. Carragher har for øvrig hatt en enestående sesongåpning. Sesongen hans i fjor var ikke strålende, og jeg hadde egentlig ventet at Skrtel og Agger ville bli det mest brukte stopperparet i år. Foreløpig ser det ikke sånn ut - han har til og med begynt å bli målfarlig!

Lenke til kommentar
Dessuten mener jeg at man trygt kan si at Tevez er en betydelig bedre spiller enn Keane.

 

Fantastisk mening. Som du baserer på hva? De 200 minuttene som Keane har spilt på Liverpool?

 

KEane og TEvez er 2 vidt forskjellige spilletyper.

Har du følgt med på Keane de siste 3-4-5 årene så vet du fint at han er en mye større spiller enn Tevez, generelt sett.

 

Tevez er på nivå med Kuyt, han har bare bedre teknikk.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk ikke enig Winydancer. Syns faktisk både Tevez og Kuyt er bedre en Keane. Har fulgt med på Keane lenge i Tottenham, og har egentlig aldri blitt kjempeimponert. Han kan ha kamper hvor han er veldig god, men så kan han være borte i lang tid. Ja jeg vet at han scorte tosifra antall mål i fjor...

 

Håper imidlertid jeg tar feil, og at Keane blir en hit i den røde trøya.

Lenke til kommentar

Det aller største problemet spør du meg er backene altså. Dossena suger balle, heller Aurelio enn han. Arbeloa er grei nok, men da heller som backup og Degen gidder jeg ikke nevne en gang. Finnan har vel totalt mista det kan det virke som. KRISE!

 

Edit: må også si jeg ikke skjønte meg helt på Rafa i dag. Vi må presse på for mål og han setter innpå Aurelio for Kuyt? Hva faen er det for noe da?!

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Dessuten mener jeg at man trygt kan si at Tevez er en betydelig bedre spiller enn Keane.

 

Fantastisk mening. Som du baserer på hva? De 200 minuttene som Keane har spilt på Liverpool?

 

KEane og TEvez er 2 vidt forskjellige spilletyper.

Har du følgt med på Keane de siste 3-4-5 årene så vet du fint at han er en mye større spiller enn Tevez, generelt sett.

 

Tevez er på nivå med Kuyt, han har bare bedre teknikk.

Ikke mer sopp på deg nå. Keane en større spiller enn Tevez? Tevez holdt West ham opp i PL ene og alene 2006/2007. Skal ikke si at Tevez er bedre enn Keane, men han har hvertfall det i seg å bli bedre uansett hva du måtte mene.

 

Tevez på nivå med Kuyt? For det første er det ikke sammenlignbart siden Kuyt er en semi-indreløper med kun god arbeidsmoral og innleggsfot. Som ALDRI ville sklidd inn på andre lag enn Liverpool i toppen av Premier League, å vil bli byttet ut så snart Benitez får nok penger mellom hendene til og kjøpe en skikkelig ving. Tevez derimot er strålende på alt med unntak av hodet og farten.

 

@ErlendRU, så også den. Det at han også tar ut Keane sier vel sitt. Han ville ikke vinne denne kampen.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Nei noen ganger synes jeg Rafa er altfor feig rett og slett. Og har så og si alltid RARE bytter i en kamp, som i dag. Jeg personlig synes det er på tide å la Insua få prøve seg jeg altså. Han har et enormt talent, men virker ikke som Rafa tørr å bruke han. Og hvor blir det av Agger? Greit, han er kanskje ikke i form, men han blir heller ikke i form av å sitte på benken! Agger er faktisk jævlig viktig, og greier ikke Rafa å rotere såpass i midtforsvaret så får han heller dytte Carra ut på backen eller noe da vel. Nei, Rafa har noen rare avgjørelser til tider altså.

Lenke til kommentar

Det jeg reagerte mest på i dag, utenom at verken Agger eller Babel startet/spilte, var at Keane ble byttet ut for Benayoun når vi bør ha mål. Benayoun har vært helt elendig alle kampene omtrent han har spilt i år inkludert pre-season, og han var det i fjor også. Han hadde dog noen kjempekamper i fjor, men det var det. Han er altfor dårlig for Liverpool, og i forhold til en annen kjent joker, Luis Garcia, fremstår han omtrent helt uten kreativitet og evner.

Lenke til kommentar
Ikke mer sopp på deg nå. Keane en større spiller enn Tevez? Tevez holdt West ham opp i PL ene og alene 2006/2007. Skal ikke si at Tevez er bedre enn Keane, men han har hvertfall det i seg å bli bedre uansett hva du måtte mene.

 

Tevez på nivå med Kuyt? For det første er det ikke sammenlignbart siden Kuyt er en semi-indreløper med kun god arbeidsmoral og innleggsfot. Som ALDRI ville sklidd inn på andre lag enn Liverpool i toppen av Premier League, å vil bli byttet ut så snart Benitez får nok penger mellom hendene til og kjøpe en skikkelig ving. Tevez derimot er strålende på alt med unntak av hodet og farten.

 

@ErlendRU, så også den. Det at han også tar ut Keane sier vel sitt. Han ville ikke vinne denne kampen.

 

Selvsagt er Keane en større spiller enn Tevez per dags dato.Du sier jo det selv. Men Tevez har potensiale, greit nok.

 

Problemet med Tevez er jo at han ikke passer som en spydspiss, ei gjør heller Rooney det. De passer begge til å ligge litt dypt, hente ballen, og sette fart / strø pasninger / styre angrepene. Dette ødlegger nok en god del for Tevez i United, han får rett å slett ikke vist kvalitetene sine.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...