Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Jeg kan fortsatt ikke se hva dere skulle med Barry når det ikke akkurat er den posisjonen dere trenger forsterkninger i.

 

Poenget er jo at det var amerikanerne som tok en såkalt "executive decision", pga de selv mente at vi ikke hadde behov for Barry. Bare Abramovich som gjør sånt!

Jeg hadde gjort det samme jeg og. Barry er det siste dere trenger. Klassespiss, ving og back er vel det som burde vært prioritert.

Selv om det kanskje er det riktige sånn teoretisk sett så jobber de faktisk mot Rafa. Når det går så langt at Rafa er på nippet til å trekke seg (og det er ikke første gang etter at H&G kom inn i klubben) har det gått aaaaltfor langt.

 

"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it. They are only there to sign the cheques."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere har jo gjort knallkjøp på backene nå da.

Sier jo litt når du vet det før du i det hele tatt har sett noen av dem. :)

 

Kjøpet av Keane er uforståelig. Ja, en god spiss, men ikke for Liverpool. Hvorfor vrake 4-2-3-1 som fungerte ypperlig på tampen av fjorårets sesong? Spør du meg burde Liverpool ha gått til innkjøp av Barry, en høyreving og en ung backupspiss, som de nå har skaffet seg i N'gog, i tillegg til de to backene og andrekeeperen som er handlet inn. Torres som enslig spiss gjør ting mye lettere også for Gerrard som trives langt bedre i den hengende spissrollen. Det gjør også at Torres lettere utfordrer i bakrom.

 

Tipper Liverpool på 4. plass.

Vi trengte Keane. 4-2-3-1 fungerte bra, men forskjellige varianter av 4-4-2 og for eksempel 4-1-3-2 er ganske like den, så formasjonen bør ikke by på problemer. Samarbeidet mellom Gerrard og Torres var ypperlig, men det blir for få strenger å spille på i lengden til å være tittelutfordrere tror jeg. Man må ha flere som kan skape ting og flere med godt samarbeid. Keane er et ledd i å kunne skape mer og ha flere strenger å spille på. Og hva hvis Torres blir skadet? Da sitter vi igjen med Voronin og N'Gog som spissalternativ ...

 

Gerrard trives for øvrig best på sentral midtbane, ettersom han vil være overalt og vil være delaktig i spillet hele tiden. Men sentral midtbane for ham blir jo i mange situasjoner akkurat som en hengende spissrolle, siden han er så offensiv, men han har for gode defensive kvaliteter til å være en ren hengende spiss. Da foretrekker jeg heller to spisser og Gerrard som sentral midtbane.

Lenke til kommentar

Voronin beviste i fjor at han ikke er noe dårlig spissalternativ. Man kunne gjerne ha kjøpt en bedre backup enn N'gog, for all del, men å gå bort fra et konkret system som endelig fungerte uten Benitez' og hans ufattelige rotasjon, det forstår jeg uansett lite av. 4-1-3-2 er noe annet enn 4-2-3-1 som fungerte ypperlig. Det kan fort bli en 4-2-3-1 igjen, men da med Keane på vingen eller i den hengende spissrollen og Gerrard i en av disse. Keane i en vingrolle? Jeg har sett en hel del kamper rmed ham, spesielt i fjor, og han er ingen ving.

 

Gerrard på sentral midtbane? Nei, det synes jeg ikke. Han er en stabilisator på det offensive planet, men når man har to defensive midtbanespillere i f. eks Xabi Alonso og Javier Mascherano kan jeg ikke fatte hvorfor han ikke kan få en enda mer offensiv rolle. For meg virker det som han trives mer i en slik rolle. Torres som truer bakrom og Gerrard med sine sinnsyke offensive kvaliteter. Hans samspill med Torres i enkelte kamper var en nytelse å se på. To spisser og Gerrard som sentral midtbane? Altså...

 

Torres - Keane

Babel - Gerrard - Def. midt - Kuyt

 

Det ligner mer på drittopplegget fra 2007.

Lenke til kommentar
Voronin beviste i fjor at han ikke er noe dårlig spissalternativ.

Han er en spillende spiss med god spillerforståelse, å viste seg frem i starten av fjoråret. Men ærlig talt, noe godt alternativ for en toppklubb i PL er han ikke.

 

Nå er det bare snakk om backup, og Kuyt kan fint spille spiss.

 

Oisann, jeg glemte at det bare er to vinger i stallen, Kuyt er en av dem. Nok en fin jobb av Benitez.

Lenke til kommentar
Voronin beviste i fjor at han ikke er noe dårlig spissalternativ.

Han er en spillende spiss med god spillerforståelse, å viste seg frem i starten av fjoråret. Men ærlig talt, noe godt alternativ for en toppklubb i PL er han ikke.

 

Nå er det bare snakk om backup, og Kuyt kan fint spille spiss.

 

Oisann, jeg glemte at det bare er to vinger i stallen, Kuyt er en av dem. Nok en fin jobb av Benitez.

Mener fortsatt at han er for dårlig :)

 

Hehe, hva er vitsen med vinger når de tynges av store defensive løp. I tillegg til at de ikke har backer i klasse med Cole, Clichy, Sanga, Evra, Neville o.l som kan hjelpe dem. Men tror nok bredden i spillet blir det som feller Liverpool i år.

Lenke til kommentar

Må si meg veldig enig med Ralph Lauren. Så lenge vi har Masche og Alonso burde det være muligheter for å gi Gerrard en mer offensiv rolle som støtteledd for Keane og Torres. Allikevel liker jeg tanken på Keane som hengende spiss, da jeg syns Torres er helt enorm som alenespiss. Med litt støtte bakfra får han til det utroligste.

 

Det er et problem med komponeringen, ingen tvil om det. Men for all del, DRIT i Barry en gang for alle og kjøp en GOD kantspiller / ving.

Lenke til kommentar

Torres - Keane

Babel - Gerrard - Def. midt - Kuyt

 

Det ligner mer på drittopplegget fra 2007.

Kan evt. trekke Keane og Keane og Masche/Alonso et ledd lenger ned slik at det blir en slags 4-1-4-1 eller noe.

 

Men uansett vil det aldri bli noen sånn ordentlig fast formasjon med et fast lag. Det vil bli omrokkeringer fra kamp til kamp alt ettersom hva som trengs i forhold til motstanderen og lignende. Det er hvertfall ingen tvil om at med Keane har vi fått mange flere muligheter.

 

Og dessuten glemte du Pennant og Benayoun når du sier at det bare er to vinger i klubben. :) Ingen er i verdensklasse, det er et problem. I likhet med backene.

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen steder jeg kan se kampen i kveld? Har ikke Canal + abbonement, bare basispakken med NRK, TV2 og sånn. Dette fra Canal Digital.

 

Har hørt noe om at de sender kodefritt eller noe første helga? Hvordan får jeg til dette? Jeg har en standard Canal Digital tuner og parabol.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne joinet deg, men bor ca 50 mil unna Trondheim, så er litt uaktuelt :p

Hvordan ordner jeg dette med TV'n? Skjønner det ikke helt.

 

Uffda, så Alonso- nyheten akkurat. Bare la vær å gå til Arsenal, vær så snill.. Vil ikke miste han uansett men...

 

 

:(

Endret av braxboy
Lenke til kommentar
Vi kunne jo ta en *United* å tviholde på Alonso.Nekte han å gå osv. Er ikke sikkert på når hans kontrakt går ut-

 

Når har United gjort noe lignende? Ronaldo sa seg selv villig til å bli, hvis det var det du tenkte på. Heinze-saken kanskje, men ingen klubb med respekt for seg selv selger en toppspiller til en konkurrent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...