Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stadion? De har ikke begynt å bygge driten enda. De har gått bak ryggen til Rafa og til fansen. De suger. Det er opplagt.

 

Fixed.

 

Nå til poenget mitt: Jeg skjønner jo at mange Liverpool-supportere ikke liker de, men du kan vel ikke komme bort i fra at dere i dag er nærmere teten enn noensinne?

 

Edit: Omformulering.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar
På kort sikt går det bra med gjelden - på lengre sikt er det som å pisse i buksa for å holde varmen. Bare spør Glazer

 

Og hva vil Glazer da svare? At tingene går rett til helvete med klubben hans og at han aldri skulle gjort det han gjorde? Sist jeg sjekka er United bedre enn på lenge, og er meget konkurransedyktige i overgangsmarkedet.

Lenke til kommentar
Hewitt. Hva har egentlig G&H gjort mot Liverpool, som fotballklubb, som er negativt?

En god del. Jeg kan jo ta de punktene jeg synes er verst:

 

* I tiden da de overtok klubben, lovet de at gjeld for å kjøpe opp klubben ikke skulle settes på Liverpool FC. Dette var selvfølgelig bare bullsnakk. De ville sette gjelden over på Liverpool FC, men lyktes heldigvis bare delvis med det. Hicks' talspersoner har bekreftet at klubben nå må betale ca. £30M årlig (!) i renteutgifter som følge av dette. Dette er verdifulle penger vi kunne brukt på klubben og spillerforsterkninger.

 

* Stadionbygging skulle påbegynnes omtrent umiddelbart etter oppkjøp. Dette har enda ikke skjedd, og viser at amerikanerne ikke har handlingskraft i forhold til ordbruken deres. De farer mye med løgn. I tillegg har de ikke økonomi til å bygge stadion, og har måttet ta opp flere lån og refinansieringer for å i det hele tatt komme i gang med planleggingsfasen. Til dags dato er enda ikke stadionbygging påbegynt, det er kun gjort småarbeid i Stanley Park.

 

* De gikk bak ryggen til Rafa, og supporterne. De hadde ikke tillit til ham, og har neppe tillit til ham enda, og ville fjerne ham. De inngikk samtaler med Klinsmann bak ryggen på Rafa. Parry var med på dette møtet. Illojalitet er det verste jeg vet, og man gjør ikke ting på denne måten i Liverpool FC. Én ting er at de vil fjerne Rafa, absurd som det enn er så god jobb som han har gjort med å bygge på Liverpool igjen, men en annen ting er hvordan de gjør arbeidet sitt, og å lyve og gå bak ryggen til folk i klubben er IKKE måten å gjøre det på.

 

* Hele saken med Rafa i november og flere måneder fremover. De valgte å ta uenighetene i media isteden for innad i klubben, og sørget for ufattelig mye rot for klubben. Med konstant krangling i media mellom eier og manager, virker vi som en klubb i oppløsning og det er ingen tvil om at å løse interne saker på den måten, bidrar til å svekke klubben på alle områder, ikke minst på det sportslige - samme hvor mye man liker å innrømmer, skaper den type uro over så lang tid usikkerhet blant spillerne.

 

* Rafa hadde ALDRI vært manager i Liverpool i dag hadde det ikke vært for at supporterne støtter ham 100%, og amerikanerne tør ikke avskjedige han med det hatet de allerede har mot seg i Liverpool. Det synges protestsanger mot dem hver eneste Liverpool-kamp. I tillegg ble Rafa brukt i spillet deres når de ikke var på talefot, og det var snakk om at kun én av dem skulle overta klubben. Da hadde de "plutselig" tillit til ham.

 

* I lang, lang tid var de ikke på talefot i det hele tatt, og nær sagt bitre fiender. Det var snakk om å kjøpe opp den andre, og de kranglet lenge om hvordan man kunne gjøre det lovlig juridisk sett. Det har stilnet nå, og de skal visstnok hvert fall kunne snakke sammen for øyeblikket, men dette viser jo to eiere som langt ifra er trygge og stabile i et forretningspartnerskap.

 

* Dette fantastiske intervjuet fra Hicks:

 

 

Legg ikke bare merke til hvordan han presiserer at Liverpool er verktøy for ham slik at han kan generere penger til andre ting han eier, men legg også merke til de flotte ordene fra pressekonferansen da de overtok klubben. Som selvsagt er ren løgn, slik omtrent hele pressekonferansen har vist seg å være.

 

At vi er nærmere teten nå enn før, og at vi har gjort noen knallgode kjøp de siste årene, kreditterer jeg ikke G&H, for å si det slik. Det er all Rafas fortjeneste, det er han som har gått etter de rette spillerne og det er han som har fått dem til Anfield. Eierne har helt sikkert gitt litt penger til noen av disse kjøpene, men det skulle bare mangle, og det er neppe snakk om store summer de har bidratt med i forhold til hva som forventes av en eier av en toppklubb. Det er ikke snakk om noe Abramovich, men man må forvente at eierne bruker penger på klubben for å forsterke den og gjøre det til et trofévinnende lag, når klubben selv ikke genererer nok penger til å sikre det selv. Dessuten tror jeg ikke det er snakk om store summer de har brukt. En del av pengene stammer fra klubben selv, og litt er nok også for amerikanerne. Men man må ikke glemme at kjøpene av Torres og Babel, og muligens også flere, ble finansiert med et kortsiktig lån. Med andre ord skal ikke amerikanerne ha noen heder for våre gode kjøp, det skal Benitez få all ære for.

 

Og det er ikke som om storspillerne begynte å dukke opp med en gang G&H heller kom. Du spurte hvilke store kjøp vi gjorde under Moores, og da kan vi jo blant annet nevne Reina og Alonso som til sammen kostet omtrent £18-19M totalt. Men etter hvert som Rafa har kommet lenger i å bygge et lag og en klubb, har han også fått på plass flere av nøkkelspillerne han trenger. Uten noen særlig hjelp fra amerikanerne, nesten tvert imot, han har blitt nødt til å kjempe for seg selv og for klubben i tillegg til å måtte bygge opp en klubb.

 

Parry er elendig i jobben sin, ingen tvil om det. Han burde vært avskjediget for lenge siden. I det hele tatt har vi ikke hatt en spesielt kompetent ledelse på lang tid. Og Moores var heller ingen drømmeeier. Han hadde ikke midlene til å eie en storklubb som Liverpool (noe Hicks & Gillett langt ifra har heller), men han elsket i det minste klubben, og går jo fortsatt på Liverpool-kamper. Han gjorde i det minste ting The Liverpool Way. Det betyr mer for meg enn penger. Og selv om det var helt korrekt å skifte eier, burde man gjort langt bedre research, og det ergrer meg den dag i dag at vi ikke solgte til DIC når vi hadde sjansen. Som kjent kom Gillett inn helt i 12. time og fikk med seg Hicks, og til slutt trakk DIC seg ut grunnet all rotet fra Liverpool. Moores har også - selvsagt - uttalt i ettertid at han aldri hadde solgt til amerikanerne om han visste hvordan det ville gå, og at han angrer på at han ikke solgte til DIC.

 

Jeg var kjempepositiv til Hicks og Gillett når de kom, og jeg vil være positiv til dem også, men de gjør rett og slett ikke ting bra nok til at det er mulig for meg. De har bevist at de ikke er kompetente til å eie Liverpool FC.

 

Nei, Hicks og Gillett forsøpler klubben vår og har ingenting her å gjøre. De skjønner ikke en dritt om Liverpool. Ta gjerne med dere Parry på vei ut av porten.

Lenke til kommentar
Tja, vi snakker om temmelig kompliserte eierforhold her, og jeg innrømmer glatt at jeg ikke har peiling på økonomi på dette stadiet. Når det er sagt, så har jeg vanskelig å tro at mennesker som Gillette, Hicks og Glazer har som intensjon å bringe klubbene våre til skifteretten.
Neida, det er neppe intensjonen, men det er bekymringsverdig at forskjellige eiere legger finansieringsgjelden over på klubbene. Det gjør det lettere for de å stikke av med halen mellom beina når ting skjærer seg (om man ser vekk fra hæren av forbannete fans som vil forfølge de de neste 50 årene)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Stadion? De har ikke begynt å bygge driten enda. De har gått bak ryggen til Rafa og til fansen. De suger. Det er obvious.

 

Nå til poenget mitt: Jeg skjønner jo at mange Liverpool-supportere ikke liker de, men du kan vel ikke komme bort i fra at dere i dag er nærmere teten enn noensinne?

 

Vi kom på andreplass i 2002.

 

Uansett så er sannsynligheten for at vi hadde vært nærmere teten med andre eiere stor. Selvsagt kan det også være at vi hadde vært lengre unna med Moores som eier. Uansett så mener jeg de ikke skal ha veldig mye av æren for at vi har kommet så langt. Det er Rafa sin fortjeneste. Hicks tenker mest på det nye anlegget og Gillett tenker mest på å selge seg ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tror ikke vi skal være for skråsikre på at han hadde vært vår for £5m. Dessuten var det vel £6m det gikk rykter om. Det er en del forhold ved en signering som skal være på plass, ved siden av overgangssummen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...