Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at formasjon ofte bare er noen tall på et papir. I praksis blir det ofte litt annerledes. Gerrard, for eksempel, er jo over alt samme hva han spiller. Til og med når han egentlig er høyrekant, er han ofte like mye spiss som når han spiller på midtbanen.

 

Men noen tall på papir vil gi f.eks Gerrard andre oppgave defensivt og offensivt. Offensivt må han f.eks holde bredde ++.

Lenke til kommentar

Humm, ta opp lån for Barry? Betyr det kanskje at Alonso blir om vi ikke får noen gode bud? Arsenals verdsetting av Xabi er jo helt latterlig, dessuten selger vi ikke til en rival altså. Beholder vi begge to får vi en sykt sterk midtbane, i tillegg til at Barry kan bekle en rekke andre roller. Blir jo bedre bredde i troppen i form av kvalitet også, det er jo noe av det viktigste for å holde stabilt gjennom hele sesongen. :hmm: Snur litt og er nå for at vi skal ha begge to! :D Gir kanskje litt dårligere muligheter for f.eks Plessis og Lucas, men fuck it..

 

Edit: Er jo ikke noe stress å dekke lånet heller. Siden vi har budt £15-16M for Barry tidligere virker det jo som vi har hvertfall det, så kan ikke være så veldig stort lån vil jeg tro.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Kommer jo egentlig helt ann på hvordan Rafa velger å bruke Keane og Gerrard. Om det blir to spisser må jo kanskje en midtbane ofres eller Gerrard flyttes ned. Kan eventuelt bruke Keane bak Torres og Gerrard på kanten sånn at det blir samme formasjon som vi har brukt en stund nå. Da blir det jo to sentrale midtbaner på Barry, Alonso og Masche. Da klarer Rafa å rotere såpass at alle får et greit antall kamper hver. Barry kan jo spille kant også.

 

Tipper det blir litt som i midtforsvaret jeg egentlig. Ved rulering og å bytte inn får alle et greit antall kamper.

 

Edit: Men, for all del, er jo ikke usannsynlig at du har rett. Men er bedre å selge han for £12M i januar enn £12M nå. Da har vi hvertfall prøvd og få det til å funke i så fall.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Humm, ta opp lån for Barry? Betyr det kanskje at Alonso blir om vi ikke får noen gode bud?

 

Det er et kortsiktig lån beregnet for å skaffe penger for å kjøpe Barry i nærmeste framtid. Slik at Rafa kan kjøpe nå og tenke salg etterpå, framfor å måtte være avhengig av et Alonso-salg før man kan by på Barry igjen. Rafa må visst ta på seg ansvaret med å betale ned gjelden gjennom spillersalg så snart Barry er klar. Så regner med at Alonso forsvinner desverre.

 

Man ser vel at det å selge Alonso kan drøye ut, og der kommer lånet inn for å sikre Barry handelen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Per i dag er Benayoun viktigere for klubben enn Pennant. Han er en matchvinnertype og dem har vi dessverre ikke for mange av. Han har en rå teknikk, er hurtig og har stor spilleforståelse. Det han sliter mest med er styrke, men han kompenserer egentlig greit for det. Han er en skikkelig undervurdert spiller.

Lenke til kommentar
Jeg vil mye heller ha Pennant og Benayoun i laget sammen med Barry enn Barry og Alonso.

Enig i den altså. Benayoun og Pennnant er viktige å ha i laget spør du meg, som jeg også har påpekt før. Begge kan komme inn og endre kampbildet. Men jeg tar gjerne alle sammen jeg altså! :D Eller, Voronin har jeg ikke noe til overs for, så han kan vi selge.

Lenke til kommentar

Syns egentlig vi ikke trenger Barry.

 

Hvor skal vi bruke han? Med det laget vi har er det vanskelig å sette opp en formasjon.

 

Barry, Alonso, Gerrard, Mascherano, Lucas. Alle er jo best sentralt i banen.

 

Torres og Keane burde spille sammen på topp, ergo vi har egentlig bare plass til 4 midtbane spillere, inkludert to vinger.

 

Babel, Pennant, Bønna fungerer jo der, Gerrard kan også brukes, selv om jeg mener det er feil, han er best i en fremskutt midtbane rolle. Barry kan jo også brukes på venstre, men han er klart best sentralt.

 

Syns dette er et luksus problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg ønsker å beholde begge ja. Spiller vi som vi gjorde forrige sesong, så blir nok Pennant solgt, men nå som Keane har ankommet, kan det være vi legger om til en formasjon som åpner mer for ham på banen. Det er klart at Rafa må kvitte seg med et par-tre overflødige spillere. De som ikke passer inn i laget han prøver å komponere, ryker. I fjor passet ikke Pennant inn, men han kan godt passe inn i år. Det håper jeg.

Lenke til kommentar
Barry, Alonso, Gerrard, Mascherano, Lucas. Alle er jo best sentralt i banen.

 

Altså, kommer Barry så forsvinner Alonso.

 

Men skjønner ikke helt hvorfor vi på død og liv skal bytte ut Alonso med Barry. Greit nok, han hadde ikke noe stort år i PL sist sesong, men jeg tror han forbedrer seg i år. Og gjør han ikke det har vi Gerrard, Mascherano og Lucas, så vi lider ikke noe voldsomt stor nød om han skulle få 2 dårlige sesonger på rad. Bruk heller pengene på en klasseving sier nå jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...