Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Ah. Herlig å nyte kampen fra TV. :thumbup:

 

Er i situasjoner som det her hvor så og si ingen streamer at man nyter kampen på egen stream.

 

Noen som skal over å se kamp i år?

 

Var på cl semi på anfield i fjor :p

 

Sykeste jeg har vært med på, uuuuten tvil...........!!!!!!!!!!

 

Selv blir det kanskje en tur på meg også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med å få dratt over, ja, men ikke bestilt noe enda.

 

For øvrig en ekstremt bra kamp i går, det var virkelig sving på sakene i dag til pre-season å være. Gjør meg optimistisk foran sesongen om vi greier å spille slik og heve nivået enda noen hakk. Tror det kan bli meget bra på Vålerenga-kampen på tirsdag. Må si jeg er veldig positivt overrasket over N'Gog disse to kampene, han virker som en både smart og god spiller. Folk fnøs av ham fordi han hadde 1 mål på 13-14 kamper eller hva det var, men nå har han 1 mål på 2 Liverpool-kamper. ;) Men det er ikke scoringene som betyr mest, men spillet hans. Er blitt litt imponert av det han har vist, virker som en smart spiss som både kan skyte, finte og være mer klassisk spiss. Han hadde noen sjanser i dag også utenom målet, og i forrige kamp hadde han en diger sjanse som nesten ble mål. Lover godt. Selv om jeg ikke akkurat tror han kommer til å spille mye når vi har Keane og Torres, så er han ung enda og har bare godt av å utvikle seg enda litt. Håper han, Pacheco og Nemeth får litt sjanser på spissplass i løpet av året.

 

En annen som var positiv i dag var Dossena. Liker det jeg ser.

Lenke til kommentar

Bra kamp i går ja, men det er fortsatt pre-season da. Rangers var ikke akkurat veldig gode kan man si. Imponert over nykommerne N'Gog og Dossena jeg også. Keane og Plessis var også gode i går. De fleste var egentlig gode. :p Må bare si at jeg digger Spearing. Måten han spiller på og hvordan han til tider leker seg utpå der til tross for størrelsen sin er bare sjef. Håper virkelig han også får sjansen når sesongen drar seg til. Skal ikke se bort fra at en del av ungguttene får sjansen utover nå som det er 7 innbyttere på benken. Liker det jeg ser, absolutt!

Lenke til kommentar

Tenkte litt på hvilken formasjon og hvem jeg håper blir vår "faste" elver når sesongen kommer i gang for fullt og kom fram til dette.

 

-----Reina-----

Arbeloa-Carra-Agger-Dossena

-----Mascherano-----

Pennant--Gerrard--Babel

---Torres--Keane---

 

Reina er et klart førstevalg på keeperplassen, forklaring unødig. Arbeloa imponerte meg i satarten av forrige sesong og jeg har et håp om at han skal klare å følge opp dette i år, han innehar store kvaliteter, på denne plassen har vi Degen og Finnan i backup noe vi må si oss fornøyd med.

 

Jeg har vanskeligheter for å se for meg at Carra blir vraket til fordel for Skrtel, men jeg håper at Skrtel kan få spille en god del kamper for å avlaste de to andre i midtdforsvaret og steppe inn ved skader suspensjoner etc. Agger går inn under det jeg sa om Carra, skal bli deilig å få dansken tilbake på stopperplass. Hyypia er også en god backup.

 

Dossena har imponert så langt i pre season og jeg tror han fort danke ut de andre på venstrebacken, håper Insua får en del spilletid så han får utviklet seg, vi har også Aurelio i backup på denne plassen selv om han i mine øyne nesten blir overflødig når vi har et så stort talent i Insua.

 

Macherano sier seg selv, ved siden av Gerrard og Torres forrige sesongs beste spiller, her har vi Alonso som backup eller evt makker hvis vi skal spille 4-2-3-1. Plessis kan nok ved enkelte anledninger figurere på denne plassen.

 

Pennant er en av favorittspillerene mine, han viste mot slutten av PL hva han var god for og hva det bor i han, håper dette er sesongen han slår ut i full blomst. Her kan Kuyt brukes som en sliter mot sterke lag og i CL.

 

Gerrard, enough said.

 

Babel var god i fjor, forhåpentligvis enda bedre i år. Her kan Benayoun brukes som backup (forsåvidt på begge kanter) eller som inbytter som kan komme inn å forandre kampbildet hvis ikke Babel er tiltenkt den rollen slik som mot Arsenal i CL. Det jeg er mest spent på angående Babel er om han klarer å holde en hel kamp denne sesongen, han slet litt med å holde nivået i 2x45 før sommerferien.

 

Torres og Keane, vårt nye drømmepar? Torres er selvsagt og det er vel mer eller mindre Keane også med tanke på prislapp etc. Her har vi også flere unge spillere samt Voronin i bakhånd.

 

Dette er hva jeg håper og tror blir det gjennomgående av spillere og formasjon den neste sesongen. Kommer nok til å bli en del rulleringer, men dette er hva jeg personlig ønsker. Tipper vi muligens vil spille en del 4-2-3-1 i CL osv. Men når jeg ser laget og hva vi har i Backup på denne måten blir jeg litt optimistisk :)

Lenke til kommentar

Angående midtstopperne tror jeg det blir en god del rullering der og at Skrtel, Agger og Carra alle får rundt 30-35 kamper hver når man teller med innbytter. Hyypia får vel kanskje rundt 20 eller noe tipper jeg. Ellers er jeg enig i det laget der, ganske sterk XI må jeg si. Håper vi klarer å være stabile gjennom hele sesongen og ikke gjør en dårlig sesongstart/slutt osv som vi har slitt med tidligere sesonger.

Lenke til kommentar
For øvrig en ekstremt bra kamp i går, det var virkelig sving på sakene i dag til pre-season å være. Gjør meg optimistisk foran sesongen om vi greier å spille slik og heve nivået enda noen hakk.

 

Pre-season kamper har egentlig null og niks å si for hvordan sesongen blir. Eneste som er viktig for meg i pre-season er at Liverpool spiller nok kamper til at de fleste i troppen er i god form når sesongen starter + at vi unngår skader. Voronin briljerte under pre-season i fjor, enough said ;)

 

Men så klart, det er lov å være positiv. Og jeg har veldig tro på troppen vår nå etter at vi fikk inn Keane. Hadde håpet på en klasseving i tillegg, men vi får se.

Lenke til kommentar

Kommer Barry kommer vi sikkert til å spille med han på en kant i en 4-1-3-2 eller kanskje på kant i en 4-4-2 om Alonso blir. Alt kan egentlig skje enda, eneste jeg FORVENTER av Rafa er at han spiller med to spisser, spesielt når både Keane og Torres er skadefri.

Lenke til kommentar

Spørs vel om det blir noe av en 4-1-3-2 i følge sjefen sjøl da. Det er jo for så vidt en slags variant av 4-4-2 da men.

 

- Hvis vi spiller i en 4-4-2-formasjon, da kan Gerrard spille på midtbanen. Dersom vi spiller med Torres alene på topp, da kan Gerrard og Keane spille bak ham, forteller Benítez.
Lenke til kommentar

Hvorfor er det merkelig? Både Gerrard og Keane fungerer jo ypperlig bak en ensom spiss.

 

Men om Rafa går for en slik løsning i enkelte kamper tror jeg ikke han velger to så offensive spillere som Babel og Pennant bak der igjen. Regner med i hvert fall 1 av dem blir byttet ut med enten Alonso eller Barry. Det kan fungere bra på bortebane i hvert fall.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det merkelig? Både Gerrard og Keane fungerer jo ypperlig bak en ensom spiss.

 

Men om Rafa går for en slik løsning i enkelte kamper tror jeg ikke han velger to så offensive spillere som Babel og Pennant bak der igjen. Regner med i hvert fall 1 av dem blir byttet ut med enten Alonso eller Barry. Det kan fungere bra på bortebane i hvert fall.

 

Bold 1: Det er det som er poenget. Når Keane og Gerrard spiller på den måten / formasjonen, så er de jo ikke ensom lengre.

 

Bold 2: Pennant og Babel er kanter i den formasjonen jeg skisserte. For det første så tror jeg ikke Alonso er en god kant og for det andre så må du ha kanter. Er vel ikke en løsning å droppe en kant (Pennant / Babel) til fordel for Alonso forså å sette ham sentralt defensivt bak Gerrard og Keane? Da er det jo bare plass til en kant.

Lenke til kommentar
Det er det som er poenget. Når Keane og Gerrard spiller på den måten / formasjonen, så er de jo ikke ensom lengre.

 

Snakker om? De skal spille bak en ensom spiss, ikke være ensom bak en spiss :p Så lenge de ligger bak Torres så vil jo han være alene på topp. Mulig jeg ikke skjønner helt hva du mener her..

 

Pennant og Babel er kanter i den formasjonen jeg skisserte. For det første så tror jeg ikke Alonso er en god kant og for det andre så må du ha kanter. Er vel ikke en løsning å droppe en kant (Pennant / Babel) til fordel for Alonso forså å sette ham sentralt defensivt bak Gerrard og Keane? Da er det jo bare plass til en kant.

 

Nå må man jo ikke på død og liv spille med 2 kanter om man har Torres, Keane og Gerrard liggende der framme. Da kan man jo feks ligge med 2 ballfordelere + Mascherano bak Torres/Keane/Gerrard, i tillegg til offensive backer. Og med Degen og Dossena kan jo det være et alternativ. Mange måter å gjøre det på. Kan jo også så klart ligge med Babel og Pennant der, men klarer ikke helt å se for meg at Rafa velger en sånn løsning iom at de ikke jobber allverden hjemover. Men kommer vel helt an på motstanderen.

Lenke til kommentar
Snakker om? De skal spille bak en ensom spiss, ikke være ensom bak en spiss :p Så lenge de ligger bak Torres så vil jo han være alene på topp. Mulig jeg ikke skjønner helt hva du mener her..

 

Kanskje jeg misforstod deg der, men det finnes spillere som er bedre ensom bak en spiss ettersom du får bedre rom. Uansett så syntes jeg denne løsningen ville vært veldig rar. Da ville nok de fleste godt for to spisser og Gerrard som hengende spiss.

 

Nå må man jo ikke på død og liv spille med 2 kanter om man har Torres, Keane og Gerrard liggende der framme. Da kan man jo feks ligge med 2 ballfordelere + Mascherano bak Torres/Keane/Gerrard, i tillegg til offensive backer. Og med Degen og Dossena kan jo det være et alternativ. Mange måter å gjøre det på. Kan jo også så klart ligge med Babel og Pennant der, men klarer ikke helt å se for meg at Rafa velger en sånn løsning iom at de ikke jobber allverden hjemover. Men kommer vel helt an på motstanderen.

Da blir det veldig lite bredde i spillet. Jeg lover deg at dette ikke skjer selv om jeg håper det. :p Blir ganske lett for motstanderne da.

Lenke til kommentar

Det er dette som er herlig nå. Vi har mange muligheter, og vi får mulighet til å variere litt. På den måten blir vi ikke så forutsigbare. Men jeg forventer at spillere som Gerrard, Keane og Torres spiller så og si alt som er mulig, Babel og Pennant/Kuyt hovedsaklig på kantene, osv. Jeg vet at Rafa er veldig obs på defensiv trygghet, men jeg håper ikke vi kommer til å stille for defensivt selv om vi eventuelt starter med to spisser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...