Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Konge, men han kommer vel neppe til Oslo?

Det gjør han helt sikkert. Sies at han skal slutte seg til troppen allerede i morgen for å få med seg kampen mot Villareal på onsdag. Det hadde vært konge. :love: Jeg stemmer for Torres, Keane, Pacheco og Nemeth på topp mot Enga! :D'

 

 

Edit: Da var det offisielt og kontrakten på 4 år er skrevet under! Velkommen til klubben Keane! :D

Linky

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

TEN THINGS YOU DIDN'T KNOW ABOUT KEANE...

 

1. According to his page on Bebo.com Robbie loves listening to music and picks out Blink 182, Robbie Williams, Ronan Keating and Eminem as some of his favourite artists.

 

2. Earlier this year Robbie married former Miss Ireland contestant Claudine Palmer in Ballybrack, with Reds fan Chris de Burgh performing at the wedding.

 

3. Robbie began his career at South Dublin schoolboy side Crumlin United where he first rose to prominence in the club's junior sides. It wasn't long before his talent was recognised and he moved to Wolves in 1995 at the tender age of 15. Within two years he was in the club's first team and immediately hit the headlines when he fired home a debut double in a 2-0 win over Norwich City.

 

4. Former Spurs manager Martin Jol is a huge fan of Keane and once wrote: "Robbie always ensured there was a good atmosphere and spirit, whether it was organising games on the team bus or sitting down next to a guy who was by himself in the training ground canteen.

 

"Andy Reid was similar. I remember on a pre-season trip to France, Andy and Robbie leading everyone in a round of singing until 4am. I didn't want to stop them. I thought: "This is what a football team is all about."

 

5. Robbie was the Premier League's top scorer in the 2007 calendar year with an impressive tally of 19, and on December 26, 2007 he became only the 13th player in Premier League history to score 100 goals. It capped a remarkable year for the striker who notched up a total of 31 goals and 13 assists from just 40 starts.

 

6. Keane became the Republic of Ireland's all-time leading goalscorer in October 2004 when he grabbed a double in a 2-0 win over the Faroe Islands at Landsdowne Road to surpass Niall Quinn's total of 21. He now has 33 to his name.

 

7. Throughout Robbie's Spurs career he made a habit of a trademark goal celebration which saw him run to one the corner flags and perform a cartwheel and forward roll, before finishing by "firing" his hands like a gun.

 

It was something he continued until boss Martin Jol asked him to keep his celebrations more low key as he was worried his star striker may pick up an injury.

 

However, Keane did perform the move one last time to celebrate his 100th goal for the club in a 2-0 win against Sunderland on January 19, 2008. He became only the 15th Spurs player in history to reach that landmark.

 

8. When he's not leading the line on the football pitch Keane likes to relax with a good film and picks out Braveheart, The Shawshank Redemption, Shrek, Saw 2 and Liar Liar as some of his favourites.

 

9. Keane is already good friends with Jamie Carragher and Steven Gerrard and was on hand to celebrate the launch of Carra's city centre restaurant Cafe Sport England - despite hitting a double for Spurs just hours earlier in a 2-2 draw at Anfield in October, 2007.

 

10. Robbie was born on July 8, 1980 and shares his birthday with Wonder Years actor Fred Savage, American artist Beck and actor Kevin Bacon.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Herregud for en beskjed å komme hjem fra jobb til. Jefecito hadde tidligere holdt meg orientert ved å sende meg infoen om at Keane bestod legesjekken, men jeg visste ikke at han hadde signert likevel. Dette er fantastisk. Drit i hvor mye han koster, er det en ting vi har lært nå (Torres, Masche) så er det at kvalitet koster. Når Man Utd og Chelsea spyr ut utallige millioner på det som tross alt er gode spillere, men som vel likevel må sies å være overpris, har vi få andre valg enn å kaste oss på og betale for de gode. Til en viss grad selvfølgelig. Men med dagens overgangspriser synes jeg ikke £18M for Robbie Keane er for mye.

 

Og ja, Keane kommer selvfølgelig til å være med til Oslo, noe annet ville forundre meg enormt. Han er jo nødt til å slutte seg til troppen så fort som mulig (som noen nevnte kanskje allerede i morgen) for å komme i gang sammen med laget og komme i form til sesongen. Han kommer til Oslo.

 

Og nå, Rafa, utfordrer jeg deg. Keane skal ikke spille på kant eller sitte på benken. Han og Torres SKAL spille sammen. Helst på topp, men Keane fungerer også bra i en hengende spiss/offensiv midtbane-rolle, men der foretrekker jeg egentlig Gerrard. Om vi kjører den vandte formasjonen vår, og bare bytter til 4-1-3-2, så hadde det vært kanon. Den har minimale forskjeller fra 4-2-3-1, eneste er at man får en defensiv midtbanespiller mindre, men jeg føler ikke vi trenger to defensive midtbanespillere når vi har superankeret i Masche. Han er jo faen meg to personer selv. Kjør offensivt sier nå jeg, med to spisser, to vinger og Gerrard.

 

Jeg liker det jeg ser. Vi har forsterket laget nå fra i fjor. Vi har fått inn en knallforsterkning i Keane, som lett kan bli en veldig avgjørende spiller, både som målscorer og tilrettelegger og i samarbeid med Torres så lenge de får det til å fungere. Vi har fått inn to backer, hvorav jeg tror Dossena blir en forsterkning i forhold til Riise (men kan ta litt tid før han finner seg helt til rette), mens Degen vet jeg egentlig ikke helt hvor jeg har. Får vi formasjonen til å sitte slik den gjorde siste halvdel i fjor, og Keane slår til sammen med Torres og Gerrard (se for dere den dødelige trioen 'a :D + Babel i tillegg), ser jeg ikke bort ifra at vi blir sterke i år. Men fortsatt skulle jeg hatt en knallving á la Silva i tillegg før jeg tør å garantere gullet i år (ikke drep meg nå, mancs). :p

 

Men nå skriver jeg for langt igjen, og da begynner alle bare å klage. Vi oppsummerer med:

 

ROOOOOOOOBBBBIE KEEEEAAAANE! :D

Lenke til kommentar

... er det så viktig?

 

Nå husker jeg ikke alle summer i hodet, og ikke gidder jeg sjekke det heller, men spillere som kostet meeeget mye er vel spesielt Carrick, Hargreaves, Ferdinand, Nani og Anderson. I tillegg så ryktes det jo (med vekt på ryktes) at dere skal betale opptil £30M for Tevez. Så kan man jo diskutere om det er overpris eller ei, der har jo alle forskjellige meninger, men det er i hvert fall noen syke summer på disse spillerne. Men som jeg også sa, kvalitet koster, og man kan helt sikkert argumentere med at det over tid er verdt det (egentlig har man vel ikke allverdens valg slik overgangsprisene er heller). Mange som klaget over at Torres kostet aaaltfor mye, både Liverpool-fans og mancs, men jeg tror ikke noen snakker om det nå, for å si det slik. :)

Lenke til kommentar

Eneste måte å få ned prisene på er om lag slutter å betale slike astronomiske summer. Slik fotballen er i dag, og ser ut til å utvikle seg videre, tror jeg bare det kommer til å gå strake veien videre oppover. Jeg blir ikke overraska om overgangssummer på £30M er hverdagskost innen kort tid. Og det er jo litt synd, men fotballen er blitt en sport full av penger. Så kan man diskutere om det er synd eller om det er bra/ikke gjør noe. Det er jo synd for mindre klubber som allerede sliter hvert fall.

Lenke til kommentar
Må si jeg er litt skeptisk til Keane- kjøpet, litt usikker på hvor mye han kan bidra med. £20M er vanvittig mye penger for en 28- åring.

 

Tiden vil gi svar så klart, men jeg er meget skeptisk. Håper jeg tar feil :- )

 

Er det bare jeg som er litt småskeptisk til det kjøpet?

Tja, vet ikke om jeg er direkte skeptisk, men jeg er i alle fall ikke like overbevist som de fleste andre her. Håper selvsagt han blir en hit, men jeg synes ikke han vært sååå god i Tottenham.

Lenke til kommentar

Hva er det å være skeptisk til? Keane er en knallspiss. Han scorer ikke like mye som Torres, men det er kanskje også en av grunnene til at jeg tror de vil passe veldig godt sammen. Og det er det som er det viktigste. Vi trenger ikke en ny 20-mål-i-sesongen-spiss, for der har vi en av de beste i verden allerede, men vi trenger en partner til ham som kan være med på å tilrettelegge, skape sjanser og selvfølgelig også score litt selv. Se for dere hvor mye bedre vi vil være med to klassespisser som har et bra samarbeid, enn med én spiss. Og da er ikke engang Gerrard og Babel tatt med. Litt av problemet vårt er jo at vi i mange kamper ikke skaper nok, og scorer de viktige målene som avgjør fotballkamper, og da er Keane et ledd i å komme lenger i å greie det. Jeg tør nesten love at det kommer til å bli dynamitt.

 

Min drømmelagoppstilling nå:

 

Reina

Degen/Finnan/Arbeloa - Agger - Carra/Skrtel - Dossena

Mascherano

Pennant (Kuyt) - Gerrard - Babel

Keane - Torres

 

Edit:

Men selv om signeringen av Keane absolutt er et stort skritt i riktig retning, må jeg likevel presisere at vi nok fortsatt har et stykke å gå. Vi skulle hatt en ving til. Og laget må selvfølgelig greie å prestere sammen og fungere optimalt før vi kan være med i noen tittelkamp.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Definitivt. Nå får vi først prøve ut de backene vi har, men jeg har vel litt de samme førsteinntrykkene som deg, Erlend, men de skal få tid på seg til å vise seg frem først. En klassehøyreving hadde også vært noe, Babel synes jeg er så god at vi kan bygge videre på ham nå og la ham spille rimelig fast. Han kommer til å gjøre store steg i år med tillit. Men sentrallinja vår med Reina - Agger, Carra/Skrtel - Masche (Alonso), Gerrard - Keane, Torres er orgasmisk bra. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...